1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je techniek helemaal ok is dan is dat best een aardig gewicht, echter het blijft verschillen per persoon. Belangrijkste is dat jij voor jezelf een dikke prestatie neer hebt gezet, dat blijft een heerlijk gevoel.

Uitgegroeid ben je wanneer jij dat vindt. Ik ben zelf onderhand op een niveau dat ik het wel ok vind, 3 kg zwaarder zou leuk zijn, maar ik ben best tevreden.

Krom groeien lukt naturel echt niet, ik ben van mening dat je je lichaam zonder anabolen eigelijk niet uit verband kan trekken.

2. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel uitgegroeid met lengte :D Ben pas 158)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan mag je vooral voorzichtig doen met krachttraining... heb ik overigens niet veel verstand van hoe je het moet aanpakken op die leeftijd. Misschien Sostic wel...

4. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik :D maar daarom wou ik graag weten hoe je weet wanneer je uitgegroeid bent :)

Dan zullen we even op een reactie van hem wachten :D

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mja dit zijn lastige vragen, iets waar vele fysiologen nog mee bezig zijn om te onderzoeken, wel bekend bij mij is dat het anaëroob vermogen bij kinderen lager is dan bij volwassenen (logisch 8)).

Wat ik zo kan vinden is dat kinderen gewoon hun kracht kunnen trainen, maar voor en tijdens de pubertijd zullen ze qua kracht wel vooruit gaan maar op massa zo goed als niks. Het zijn meer neurale aanpassingen.

Wel moet je natuurlijk kijken naar het apparatuur, die zijn ontworpen voor volwassen mensen. De vraag of je daar met je eigen bouw wel goed " in past ". Daarnaast wordt wel gezegt dat je als kind het maximale gewicht moet vermijden.

Hier verder nog wat tips voor Bolster;
    Leer alle basisoefeningen technisch aan, benadruk de techniek.
    Ga verder met progressief belasten bij elke oefening
    Bouw op naar gevorderde oefeningen, maar gebruik hier geen maximaal gewicht. Gebruik setjes van 12 a 15 h.h.

Verder kan je verantwoord al op redelijke vroege leeftijd spierversteviging trainen, kinderen sporten namelijk al vanaf hun 4e of 5e. Daar worden de spieren ook versterkt en kan je op hun niveau ook al spreken van een krachttraining. Wel is het daar natuurlijk verboden om gewichten te gebruiken. En is het voor de 300% te begrijpen dat je dan begeleiders hebt die echte kennis hebben van de situaties en het groeiproces van een kind. Fitvak niet vereist ;)

Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  7. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Bedankt voor de tips. Dat met het passen in de apparatuur zit wel goed, ben net zo groot als de normale man (1.85 ofzo dacht ik :confused:). :)

Maar wat bedoel je met: "Gebruik setjes van 12 a 15 h.h."? :)

Ik doe nu steeds 4 keer tien herhalingen van de oefening. En dit dan op een gewicht waarmee ik het einde net (niet) haal. :)

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nou ik doelde dat je misschien even setjes kon gaan trainen met daarin 12 a 15 herhalingen, zo train je iets meer op uithoudingsvermogen en minder op massa. Dat is pas aan te raden als je echt volwassen bent :)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Eerste trainingsdag zit er op. Zie link hierboven :)

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Squatten (all the way): 5 x 80
    Bench: 9 x 90
    Row: 9 x 90
    Deads: 6 x 120
    Incline: 8 x 90
    Military: 3 x 60

Welke incline oefening gebruik je daar?
    Verder neem ik aan dat het bench press, deadlift, barbell row zijn? :) Ziet er goed uit, verder. Beterschap ;)

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ga nu zelf maadnje of 3 naar de sportschool en vind het echt geweldig om na een dag lekker jezelf helemaal kapot te werken om vervolgens naar huis te moeten lopen omdat je te dood bent om te fietsen, dan naar boven strompelen om vervolgens die middag daarna wakker te worden

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Incline benchpress... sorry voor de onduidelijke termen, ben niet meer anders gewend :+

Wat jij zegt klopt en Military is staande Military Presses.

@NFL: lekker als je die luxe (nog) hebt :thumbs:

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    hehe dus toch een full body? ;) Netjes netjes. Ziet er goed uit en hou me op de hoogte :D

14. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

ik ben het niet helemaal eens met het stukje over caseinaat. Het wordt wel degelijk opgenomen maar heel langzaam. Dat maakt het uitermate geschikt voor inname voor het slapen gaan. Hierdoor combineer je snelle (whey) met langzame eiwitten.

Vergeet niet dat je voeding in orde moet zijn. probeer het meeste van je proteïnen en koolydraten uit je voeding te halen. En zie een shake als aanvulling. Puur op shakes leven werkt niet.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yep dat schijnen mensen nogal eens te vergeten, in de 1e instantie is het eten, eten en nog eens eten. Supplementen zijn slechts een ....supplement :+

aanvulling dus ;)

16. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hieronder even een overzicht van mijn trainingsschema. Ik doe full body over 3 dagen van de week. Dus maandag, woensdag, vrijdag. Met elke oefening 1 set opwarmen (20 tot 25 her licht gewicht) en dan 2 sets knallen.

Ik doe steeds een cyclus van 6 weken en dan een week rust. De eerste week doe ik met alles 15 herhalingen om de pezen voor te bereiden. Daarna 3 weken 10 to 12 her en dan 2 weken op 7 a 8 herhalingen.

Ik begin heel laag in mijn gewicht om zo elke training een kleine verhoging toe te passen. Zo kan je lijf niet wennen aan 1 bepaald gewicht en krijgt het niet een te grote klap op het begin. Het zal zich dus steeds opnieuw moeten aanpassen en daardoor ook de meeste inpuls tot groeien.

kijk naar welke spiergroepen achterlopen en schuif zonodig in je schema. Ik doe het liefst de grote spiergroepen eerst.

dag 1

Borst:
    Incline Dumbell Press
    Small machine press (binnenborst)

Rug:
    Chins
    Seated cable row

Benen:
    Squad
    rear delt legg curl

Schouders:
    machine front press
    wide upright row (stang verder dan schouder breedte vast pakken en dan vanuit de elleboog omhoog trekken. Goede massa bouwer voor zijkant schouder)

Bent over dumbell raise

Biceps:
    Barbell curl

triceps
    Skull Crush

Kuiten:
    Standing calf raise

crunches

Dag 2

Borst:
    Bench press flat
    peck deck
    dippen (1 set opwarm 1 set knallen)

Rug:
    -Lat pulldown behind the neck
    -Zagen

Benen
    -machine leg raise
    -seated leg curl

Schouders:
    -dumbell front raise
    -dumbell lateral raise (zijkant. Belangrijk! ellebogen moeten omhoog wijzen, niet naar beneden! anders pak je een deel voorkant erbij en ben je aan het steggelen)
    - Weet niet hoe de volgende oefening heet. is een machine. zit je op en vervolgens breng je je armen omhoog en druk je met je ellebogen 2 rollen naar achter. ellebogen recht houden en contreren op de achterkant van je schouder.

Biceps:
    barbell hammer curl (apparte soort stang als je een vuist maakt staat de opening bij je duim in iedergeval naar boven gewezen. zo train je het korte deel van de biceps)

triceps:

rope pull down (onderaan het touw uit elkaar trekken. is voor buitenkant tricep)

Kuiten:
    seated calf raise

crunches

Dag 3:

hetzelfde schema als dag 1.

Hou bij hoeveel gewicht je pakt en zorg dat je elke training kleine verhogingen toepast. Begin daarom niet al te hoog anders zit je met je bech press op 180 kilo aan het eind van je schema. en dat gaat niet werken. Vergeet het stoer doen in de sportzaal het gaat om de resultaten. Voer de oefening rustig uit en concentreer op je ademhaling.

Na 6 weken en een week rust gooi je je schema om en plaats je er andere oefeningen in.

Na het trainen zorg dat je je glucose weer op peil brengt. Ik neem zelf na de training 2 eetlepels druivensuiker. half uur daarna een whey shake. Daarna eten.

Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Schema ziet er goed uit, zijn 13 oefeningen niet teveel van het goede?

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    mag zo weer gaan zweten :) bam bam!!

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Tijger: Iig een schema waar goed over nagedacht is, vooral het periodiseren van de gewichten is goed doorgevoerd. Echter ik heb zo mijn bedenkingen over het aantal oefeningen/sets wat je in 1 training stopt. Dit krijg je toch nooit gedaan in een uur? Fullbody is zeker een goede methode, echter je moet je intensiteit wel goed in de gaten houden.

Verdere aanmerkingen:
    Ik mis (seated) dumbell curl voor de biceps, met die oefening draai je de hand/biceps waardoor je de biceps in zijn totaliteit goed aanpakt.

Je doet wel erg veel oefeningen voor de schouders elke keer. Je doet bijvoorbeeld minder voor rug, alhoewel de rugspieren vele malen groter zijn.

Wat betreft elke keer je schema wisselen. Heb ik ook altijd gedaan, echter ben nu met een principe bezig waarin je je dus wel aanleert om erg goed in bepaalde kernoefeningen te worden. Zie log voor progressie ;)

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dadelijk weer wat rpm gaan doen, binnenkort volgt de opleiding dus mag mijn spinning conditie wel even wat gaan opbouwen. 8) Vanmiddag maar geen benen getraind, die pak ik met RPM wel genoeg aan dacht ik zo :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina