1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die cutten/afvallen; vergeet niet een wekelijkse refeed/junk maaltijd :)

2. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je misschien uitleggen hoezo dit zo belangrijk is..? Niet dat ik moet afvallen ofzo. Moet eerder kilo's erbij |:-

3. Ashavan

Ashavan Guest

Gauner dat is belangrijk omdat...

Als je een gebalanceerd eetschema wilt maken het onmogelijk is om alles aanwezig te hebben in de hoeveelheden die jij wilt. Je moet dus een rode draad/compromis zien te vinden tussen alles. Zodoende heb je een aantal zaakjes voldoende, maar een aantal dingen zoals bepaalde vitamines kom je weer te kort. Op een dag is het niet erg, maar over een week telt het aardig op. Zodoende moet je dan 1 of 2 dagen hebben om die tekort komingen weer aan te vullen.

Anders zit je je lichaam en immuunsysteem af te breken en dat is niet de bedoeling.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2007
  4. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Stoppen met eten is 1 manier en een belangrijk onderdeel:confused:

Om die vettieten van je weg te krijgen is het juist beter om spiermassa aan te maken en hierbij meer te gaan eten. Zo verhoog je je stofwisseling en verbranden je spieren uiteindelijk ook vet als je op de bank tv zit te kijken. De meest gemaakte fout met afvallen is te weinig eten, hierdoor val je af tot een zeker gewicht en breng je je stofwisseling tot een zeer laag niveau.
    Meerdere maaltijden per dag in kleine porties, met krachttraining is het beste middel om kilo's kwijt te raken (die voedingsshakes kunnen hierbij nuttig zijn voor sommige mensen) Het kan ook zijn dat je gyno hebt (borstvorming bij mannen) en dan krijg je die tieten alleen weg dmv een operatie.

Verder zeg je dat de grootste spiergroepen benen/buik zijn. Over de benen ben ik het eens maar buik? Borst is ook een grote spiergroep, evenals rug.
    Wat is jou doel eigenlijk om te bereiken met fitness? Gespierder worden of alleen je vet kwijtraken? Als je gespierder wil worden zal je toch echt meer moeten gaan eten.

5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tips Escobar, Ashavan en Hcoach. Ik heb trouwens geen gyno ,zo erg is het ook weer niet8) Ik ga komend seizoen een abbo nemen op de sportschool, lijkt me net wat beter dan thuis opdrukken etc.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Escobar volgens mij had je het tegen Biba en heb je de verkeerde gequote ;)

Voor mij is die reactie totaal niet nuttig aangezien ik alles in de praktijk al een tig jaar terug gedaan heb en het werktte.

7. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    tja ok, my bad.. het heeft trouwens ook met je lichaamsbouw te maken (ecto, endo of mesomorph) weet niet of dat al een keer naar voren is gekomen? Heb geen zin om 50+ pagina's door te spitten :{

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Somatypes zijn overrated. Niemand is 1 type.

Mensen noemen zichzelf altijd een ecto als ze denken dat ze veel eten en niet aankomen. Voor een endomorph net andersom ;)
    Het zijn vaak de leefgewoonten van een persoon die de boel beinvloeden..

En een refeed/junkmaaltijd is vaak nodig om je stofwisseling/metabolisme een kick te geven zodat deze niet went aan het veel schone eten. Refeed wordt vaak door atleten gebruikt om het lichaam weer vol glycogeen te pompen, om jezelf als het ware even op te laden.

Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Somatypes, BMI, gemiddelde Kcal die een mens moet innemen, weegschalen...voor dat alles is maar 1 regel. NEGEREN! Het zijn gemiddeldes en onzin waardes die 9 van de 10x niks over jouw te melden hebben. Maar als je niet al te diep in de materie verdiept kan het voor sommige het antwoord op alles zijn...en tegelijker tijd een excuus om ergens onderuit te komen en een slachtoffer rol aan te meten. "Ja maar ik kan niet afvallen want ik ben een endomorph" en dat soort onzin :p

De refeed die jij vermeld Amadeuz is iets wat ik 1x om de maand ofzo heb en dan 2 weken achter elkaar. Dit doe ik op het moment dat ik mijn vooruit zie stagneren. Dan eet ik 2 weken "normaal" en krijg je inderdaad die kickstart weer. Je lichaam is dan gewend aan de manier van doen en heeft dan afwisseling nodig en inderdaad ook voor de glycogeen e.d. De refeed die ik wekelijks heb is om te korten van voedingsstoffen aan te vullen.

11. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Voor je lichaamsbouw ben je vaak een combinatie van (ecto, endo, meso). Toch heeft het wel te maken met hoe makkelijk jij bijv. een sixpack zult krijgen en dus zul je je voedingsschema/trainingsschema moeten aanpassen aan je lichaamsbouw om dat te bereiken.. Ik ben voornamelijk ecto en hoef bijna niets te doen om af te vallen en heel veel om spiermassa op te bouwen.. Maw, ik moet meer eten dan een meso om hetzelfde aantal kg spiermassa op te bouwen.

edit: ik lees nu pas de uitleg op die site.

Wat is dit voor een onzin:
    - meso heeft meer aanleg om bruin te worden?
    - het haar van een ecto is anders?

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vond het al wat vreemd... Haar/pigment is totaal wat anders dan de BOUW van een lichaam. Ik fiets nu trouwens dagelijks 50 km op de threadmill :)

13. Hcoach

Hcoach Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie een goede, uitgebalanceerde voedingshake zoeken weet ik wel wat.
    Het klingd raar, maar met die shake kun je afvallen, maar ook aankomen. Het komt op de hoeveelheid aan.
    Als jullie eten, probeer fruit en groente te combineren met brood, aardappelen, rijst ect. Zo heb je een combinatie van Vitaminen en mineralen, koolhydraten en eiwitten. De eene bestanddeel helpt de andere, om opgenomen te worden. Ja, en vis is heel belangrijk.
    Probeer b.v.: een broodje tonijn (in zonnebloemolie) met tomaat of komkommer. Als toetje neem je 2 soorten fruit. Je kunt daar een shake van maken met melk, yoghurt of fruitsap (Zonder extra toegevoegde suikers - alleen naruurlijke suikers= fructose). Deze maaltijd klingd toch goed???!!!
    Tuurlijk kun je ook andere combinaties maken. Belangrijk is gewoon de combinate groente - fruit + ?.
    Wil je nog tips, laat het mijn dan weten. Misschien weet ik nog een paar. Ik hoop jullie weer wat verder geholpen te hebben met jullie voedingsprogramma. Succes!!!

14. Ashavan

Ashavan Guest

Even een andere vraag. Mijn conditie is behoorlijk tot zeer goed te noemen. Toch als ik Squat ben ik na de 2e set aardig buiten adem terwijl ik dan pas net op de helft zit. Ipv 3 sets van 20 herhalingen doe ik tegenwoordig 4sets van 15 herhalingen. Maar is het normaal dat je buitenadem raakt? Of is dat alleen in het begin aangezien ik die oefening net 2-3 weken doe?

15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    15 herhalingen is ook wel behoorlijk veel bij squat, ik hou het zelf tussen de 3 en 5 herhalingen/setjes met squat bijv 3x3, 4x4 en 5x5 maar ik train puur op kracht.

Squatten is gewoon een zware zeer goede oefening, het is normaal dat je buiten adem raakt want je gebruikt zowat heel je lichaam. Met wat voor gewichten squat je trouwens? :)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Ik squat met 35kg op moment aangezien het een nieuwe oefening is. Wil de techniek beter beheersen eer ik vol gewicht ga doen.

Train zelf voerigens niet op kracht aangezien dat teveel massa aanzet en ben al breed genoeg van nature. Dus kies voor meer herhalingen om spieruithoudingsvermogen te kweken.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2007
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe kan je nou ooit breed genoeg zijn :+

een naturelbodybuilder kan imo nooit breed genoeg!

18. Ashavan

Ashavan Guest

Breed genoeg voor mijn smaak dan. ;)
    Zit nu al regelmatig te kloten met t-shirts in de winkel dat ze te strak rond me armen zitten :confused:

Maar een 6pack zal er bij nooit in zitten :mad: Mag blij zijn een 2pack te krijgen hahahah. Heb overigens het idee dat Crunch een nutteloze oefening is. Als ik buikoefeningen op de bal doe voel ik ze na een paar herhalingen. Bij Crunch voel je geen zak al doe je er 100 met een zwaar gewicht. Je voelt wel de rug als je kracht zet om het gewicht tegen te houden. Wellicht dat ik Leg Raise of een andere buikoefening ter vervangen moet gaan doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2007
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Buik blijft altijd lastig, helemaal west-europeanen schijnen nogal last te hebben van vet rond de middel.

En wat te groot betreft: dat is juist lachen toch als shirts wat strak zitten en kan me daarnaast niet voorstellen dat je met je armen een xl kan opvullen. Op pag 27 staat een 4 jaar oude foto van mij en dat is echt nog niet groot genoeg ;)(ben nu een kilootje of zes zwaarder)

Maar smaken verschillen idd :)

20. Ashavan

Ashavan Guest

Ik koop altijd shirts van xl in het begin vanwege me buik, maar nu vanwege me armen die niet meer in een L passen. Maar bij bepaalde merken zoals Defender zit zelfs XL niet meer strak, maar knellend. Zo gespierd als jij op je foto pagina 27 ben ik overigens niet :p

Vet rond me buik is HET probleem waar ik op focus eigenlijk. Op het moment doe ik:

en

De eerste oefening werkt voor geen meter, want voel er niks van. Machine Crunch idem ondanks dat ik met een gewicht train. Voel alleen me onderrug als ik kracht zet als tegenkracht voor het gewicht zelf. Het tweede plaatje voel ik wel na de 8e herhaling van de eerste set.

Net even dit gelezen voor ideeën. Het is lastig. De Weighted Ball Crunch ga ik er in houden. Maar nu nog 2 andere oefeningen erbij.

Zat te denken om de volgende in me schema op te nemen

En dan nog iets voor de zijkanten. Volgens de link met tekst zijn Side Bend oefeningen niet verstandig voor mij aangezien het mij dan nog breder laat uitzien en me armen etc uit proporties. Wellicht dat ik voorlopig gewoon de bal crunch doe en dan die twist er tussen prop.

Als 15herhalingen in 4 sets te doen zijn, op moment haal ik net me 3e setje. Dan wordt het tijd om er gewichten bij te pakken.

Enige ideeën wat dit betreft?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina