1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hoe denk je vet rond je buik weg te trainen met buikspieroefeningen? Is dus totale onzin. Wil je vet verbruiken moet je gewoon een totale training pakken en daarbij dus geen cardio vergeten. Lokale vetverbranding is echt totale bullshit :)

Daarnaast zijn die oefeningen wel goed en ik kan me niet voorstellen dat je ze met een goede uitvoering niet voelt. De eerste kan je misschien ook beter uitvoeren met een halve bal, dan lig je iets lager en kan je makkelijker iets verder opschuiven op het ding, als iemand anders je benen vastpakt kan je zo geweldig de schuine buikspieren aanspreken. De bodybuilders bij mijn gym zijn er gek op :)

Daarnaast kan je de onderste buikspieren mooi aanspreken bij "hangende oefeningen". Ga hangen op de stang waar je je optrekt, trek dan telkens je knieƫn op (gestrekte benen voor gevorderden), als je ze opzij draai bij het opkomen geef je nog een extra stimulans aan de schuine buikspieren.

2. Ashavan

Ashavan Guest

Duh ik snap ook wel dat je niet plaatselijk vet kan verbranden. Wel bij de les blijven graag. Ik HAAT het om mezelf keer op keer te moeten herhalen omdat anderen te lui of vergeetachtig zijn wat eerder vermeld is door mensen.

Me vragen waren alleen gericht op het verbeteren van buikspieroefeningen in mijn schema. En ik doe alle oefening op een halve bal inderdaad. Maar op die site stonden helaas geen plaatjes met halve ballen. Daarnaast wordt elke oefening goed uitgevoerd. Als ik het niet goed doe krijg ik duidelijk gezegd dat ik op moet letten. Wat dat betreft wordt ik wel goed "gedrilled" door me pa.

Als ik die zijwaartse oefening op de bal doe dan kan ik er 100 van doen en voel er nog niks van. Buikcrunch oefeningen op machines idem. Ik wordt hoogstens moe van het gewicht, maar me buikspieren voel ik dan niet. Als ik gewoon "sit ups" doe op de bal dan voel ik ze heel duidelijk vanaf de 8e herhaling dus dat is dusver de enige oefening wat goed voelt en werkt.

Hangende oefeningen zou ik graag willen doen voor de onderste groep. Maar dan moet ik eerst lang genoeg leren hangen. Ben geen Michael Jordan met zijn Air Time, optrekken doe ik namelijk niet en ook geen chin ups. Daarom heb ik liever een alternatieve oefening die ik kan doen zonder te hangen.

Maar ik zie dat hier ook wel weer een paar dagen verdiepen en nadenken aan te pas komt :confused:

3. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In hoeverre moet je eigenlijk de kilometers op een hometrainer serieus nemen? Ik fiets namelijk zonder al te veel moeite 60 km in 2 uur? Volgens mij haal ik dat met echt fietsen niet zo makkelijk...

4. Ashavan

Ashavan Guest

60km in 2 uur is te doen. Je trapt dan ongeveer 105-110 rotaties per minuut welk een redelijk lekker tempo is.

5. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen is in staat om een sixpack te krijgen(of 8pack dat is genetisch bepaalt), of er moet zoveel vet op je buik zitten dat je vel te veel hebt als je bent afgevallen..

Voorwaarde is dat je vetpercentage laag genoeg is om het te kunnen zien, je vet% omlaag brengen door droogtrainen. Als je armen te breed zijn om in tshirts te passen is het de vraag of dit komt door spieren of vet. Aangezien je eerder aangaf dat je tegen de 100 weegt lijkt me dat je vet% veel te hoog is. Zeg nooit nooit, waar een wil is is een weg...

Ik dacht eerst ook dat het onmogelijk was, totdat ik (het klinkt misschien gek) MEER ging eten (7 maaltiijden verdeeld over de dag) in combinatie met krachttraining (powerlifting voor de kenners). Hierdoor breng je je stofwisseling omhoog en wordt je vetpercentage steeds lager. Momenteel zit ik op 8,6% en ben daar wel tevreden over. Van de winter ga ik weer proberen spiermassa te winnen door te bulken. In de zomer ben ik liever wat droger voor op het strand..

6. Ashavan

Ashavan Guest

Op zich is het niet gek als je zegt meer te eten om af te vallen e.d. Dat doe ik ook. Dwingen om bepaalde hoeveelheden te eten van eiwitten/koolhydraten en bepaalde vetten. En daarnaast veel trainen.

Het is inderdaad dat ik veel vet heb, maar het is echt alleen te vinden op me buik en bovenbenen. De rest is absoluut niet overdadig vettig. Wat op zich al vreemd is vind ik. Schijnbaar kun je niet plaatselijk afvallen, maar wel plaatselijk aankomen heheh.

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mijn god, wat ben jij een geirriteerd rotjong. En formuleer dan ook je vragen normaal, je begint je zo te gedragen dat je heerder bent van dit topic oid. Ga aan je papa maar eens vragen hoe je je moet gedragen naar andere toe, weet die vast ook wel ;)

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Call me a noob, maar wat houdt 'droog' in, in fitness termen?

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Minimaal vetpercentage, zodat je de spieren zo goed mogelijk kan zien..

10. Ashavan

Ashavan Guest

Oh wat neem ik zulke uitlatingen van iemand op het internet die mij totaal niet kent en met kortzichtige insinuaties gaat strooien serieus :lol: Als je me vraag niet kunt lezen is begrijpend leren lezen wellicht iets voor je. Waarom uberhaupt een vraag die je niet kunt lezen beantwoorden? De logica ontgaat me jochie. Zal het opnieuw formuleren zodat zelfs jij het zal snappen. :):

Maar goed even serieus. Heb dusver nog geen goede buikspieroefening kunnen vinden voor de onderste regionen. De bovenkant en de zijkanten van me buik beginnen al aardig vorm te krijgen en wil me nu ook gaan richten op het onderste deel wat er wel erg los bijhangt en zelfs lichtelijk meezwaait als ik beweeg. Nog meer dan vet genoeg daar wat extra versteviging nodig heeft naast de rest van de oefeningen welk zorgen voor minder vet.

Even samenvattend: Graag zou ik een effectieve grondoefening in me schema willen opnemen. Dit omdat hangen aan een lat niet aan mij is besteed. Machines ook niet aangezien ik na de oefeningen geen gevoel heb dat die spiergroep uberhaupt iets gedaan heeft. De oefeningen worden goed uitgevoerd aangezien mijn trainingspartner/trainer daar op toe ziet. Dus daar kan het niet aan liggen dat ik me spieren niet voel tijdens of na de oefening.

Dusver lijken Leg Raise en Reverse Crunch op een bankje de meest voor de hand liggende opties mbt de onderse regionen van de buikspieren. Aangezien ik deze oefeningen niet bepaald "leuk" vind zijn alternatieven welkom.

11. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik verschillende buikspieroefeningen combineren met de nodige hoeveelheid cardio. Je kunt namelijk zoveel buikspieroefeningen doen tot je omvalt maar als die vetbuik niet verdwijnt dan zul je geen (zichtbaar) gespierde buik krijgen, die spieren ontwikkelen zich dan wel maar is door de vetlaag die eroverheen zit niet zichtbaar ;)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Op het moment is me schema zo dat ik elke keer 2buikspier oefeningen gevolgd door crosstrainer heb dus dat zit wel goed. Daarvoor doe ik dan kracht training met elk bezoek andere spiergroepen. Met het verminderen van vet ben ik dus bezig.

Maar welke buikspieroefeningen zijn nu goed volgens de eerder genoemde criteria?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Ashavan: prachtig dat je zo geforceerd met moeilijke termen strooit, echter Sostic insinueert (voor de kijkers thuis, dat was zijn moeilijke term) helemaal niks, maar zegt gewoon recht in je gezicht dat je een rotjong bent :+

14. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ashavan:
    Wat is het probleem met de Leg Raise en de Reverse Crunch?
    Dit zijn goede oefeningen voor de onderbuik.
    Is bij jou het 'niet leuk vinden van een oefening' genoeg om deze geheel buiten beschouwing te laten?

15. Ashavan

Ashavan Guest

Wat is er zo geforceerd aan Kevf? Heb nog meer zogenaamd "moeilijke woorden" in mijn woordenschat (vocabule) zitten. Afhankelijk van me stemming en situatie gebruik ik het ene boven het andere. Wat ik knap vind is hoe iemand een ander iets kan noemen zonder ook maar iets van die ander af te weten. En dan met zulk kinderachtig gedrag denken beter te zijn dan de ander is een lachertje.

Het enige wat er uit mijn uitdrukkingen te halen valt is dat ik een zeer lage tolerantie heb voor een bepaald soort mensen met een geheugen en intellect van een zeef. Ik weet ook niet alles, maar dingen die al meerdere malen vermeld zijn nog niet in je botte harses kunnen opslaan is ook het andere uiterste. In het dagelijkse leven laat ik mensen na 2 van zulke acties gewoon naast me liggen en reageer er niet eens meer op. Op een forum wordt dat al iets lastiger.

Het valt me trouwens op dat ik de laatste tijd wel erg veel tijd om te internetten heb op me werk :p

@Azumi
    Die 2 oefeningen laat ik niet buiten beschouwing. Maar wil graag weten wat er voor alternatieven zijn om daarna de afweging te maken wat ik het liefst in me schema plaats. Wil niet een schema hebben wat meer een geforceerd samenhangsel is waar ik met tegen zin aan ga beginnen.

In het verleden heb ik genoeg schema's gehad die niet lang vol te houden waren omdat ze zo ontiegelijk saai waren... Maar sinds ik in staat ben om het merendeels zelf op te stellen is een schema ontstaan waar ik echt mee aan de slag ga en wil blijven. Betere motivatie kan je niet krijgen lijkt me :)

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Je gaat dus huilen over je dikke pens, post daarna een aantal prima oefeningen waarmee je dat aan wilt pakken. Je geeft aan dat je ze niet voelt dus geef ik wat tips. :): Och germ...

Ik denk dat je met je botte kop ook wel kan inzien dat zo'n reactie echt helemaal nergens op slaat. Denk je nou echt dat ik elke dag deze thread doorlees en maar alles aanneem wat jij verteld?

Huilen met de pet op :emo:

Kijk uit, hij haat het om zichzelf te herhalen ;)

17. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^ lol, ignorance is bliss right?:+

Iemand ervaring met creatine? Mensen raden me aan dat te nemen om wat massa aan te komen. Ik train al jaren en wil toch wel es wat massa aankomen. Snelle stofwisseling etc, dus lukt met veel eten niet echt.

Helpt creatine echt om geleidelijk wat massa aan te komen? En zitten er ook nadelen aan creatine? Je mag geen koffie etc meer drinken, niet dat ik dat erg vindt. Maar ik ben gewoon tegen alle soorten hulpmiddelen wat niet natuurlijk is. ze zeggen dat creatine gewoon een lichaam eigen stof is, maar dat je wat meer ervan krijgt dan. Maar dan vraag ik me af, testosteron is ook lichaams eigen, met doping krijg je dan ook meer ervan, lijkt me niet natuurlijk dan. Dus kan het kwaad?

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Voor massa zou ik eerder eiwitshakes of eiwitrijke voeding pakken als je daar echt problemen mee hebt, creatine zorgt voor een sneller herstel en een iets grotere buffer energie tijdens het sporten. Het zou wel een stimulans kunnen geven aan je massa, maar met eiwitshakes kan je daar iets specifieker op inspelen :)

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Key. Enige wat ik dan wel zie als ik veel eiwitten neem dat je dan plekjes op je schouders gaat krijgen. Of heb je dan gewoon teveel eiwitten binnen gekregen?

20. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat noem jij veel eten? Miss kan je eens posten met wat je per dag eet?

Creatine kan helpen om massa aan te zetten doordat je spieren minder snel vermoeid raken en je hierdoor dus zwaarder kan trainen --> lichaam wordt meer gestimuleerd om spiermassa aan te maken.
    Ik zou het echter alleen aanraden als je op een punt bent gekomen waar je bijna niet meer sterker wordt, dan kan het een boost geven om zwaardere gewichten te kunnen pakken. De werking is ook per persoon verschillend, de 1 merkt er bijna niks van, voor de ander is het een wondermiddel...

@ Sostic: Eiwitshakes alleen zijn echt niet genoeg om massa aan te zetten, je zal toch ook echt veel koolhydraten binnen moeten krijgen. Er zijn ook shakes te verkrijgen die zowel eiwitten als koolhydraten bevatten, goed alternatief als je boterhammen niet naar binnen krijgt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina