1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Damn, wat eten sommigen veel. Zou ik nooit kunnen, zeker niet bij het ontbijt.

2. Hcoach

Hcoach Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Mijn eetschema is
    ontbijt: 1 a 2 sneedjes brood, met 1 plak roggenbrood en b.v. wijndruiven

tussendoor: Fruit of 1 Liga of EverGreen

lunch: bakje muslie met extra rosijnen - als afwisseling:
    noten of slamixpitten
    (zonnebloempitten, Pijnboompitten ect.) en fruit
    in het muslie doe ik mijn voedingsshake of ik drink de shake met Sojamelk.
    In de shake doe ik proteïnpoeder (bestaad uit Soja-eiwit, melk wei-eiwit en vanillearoma). Soms maak ik een lekkere voedingsshake met fruit.

Ik wissel ook nog wel het muslie voor 3 a 4 sneetjes brood met Kaas of vlees en groente. Als toetje weer fruit.

Tussendoortje: soms geen trek soms een EverGreen of een Proteïnereep(lekker- wel veel water erna drinken)
    Proteïnereep (35 gr) = bestaat uit 10gr Eiwitten, 16gr koolhydraten, Vitamine B's

avondeten: volkoren pasta of aardappelen of Zilvervlies rijst,soms ook bonen.Verder bij vlees b.v. kip, vis, rundvlees of vleesvervangende produkte Quron). Nooit varkensvlees, dat verslechterd in de darm de opname van de voedingsstoffen. Verder verse salade of verse groente. Diepvriesgroente is ook heel goed. Uit het potje groente of iets anders, zijn altijd suikers toegevoegd.
    Soms doe ik in de vers salade nog een beetje proteïne poeder doorheen.
    Dat helpt tegen de trek s'avonds en is goed voor de spieropbouw.
    Toetje is vaak fruit.

Ik drink 2 liter water + een halve liter kruidenthee en nog wat verse fruitsap en of Sojamelk.

Als supplementen gebruik ik Vitamine, visolie en vezeltabletten.
    Vezel helpen de darm -afvalstoffen sneller aftevoeren.
    Bij de vis probeer ik ook aftewisselen met zalm, tonijn,haring, sardine. Hoe rauwer de vis hoe beter.

Na het fitnessen heb ik altijd trek. Dan neem ik mijn voedingsshake met fruitsap. Deze levert snelle glucose en langzaame fructose.
    Dat is juist goed voor het herstel van het lichaam ( ook spieren). Een proteïnereep,als ik echt nog veel trek heb.

Ik ben trouwens al 37 jaar.
    Naar 3 maanden de voedingsshake gebruikt te hebben, kon ik ineene meer kilos op de apparaten gooien. Geweldig was dat. Ik had qua gewichten namelijk een tijd stil gestaan.
    Een verder prettige bijkomst was, dat ik in die drei maanden ook 5 kg kwijt raakte, vet natuurlijk.
    Ben 1.80 cm en 70 kg. Mooi zo!

Wat belangrijk is, wissel vaak de kleur van je groente en fruit. In iedere kleur zitten weer andere minerale en vitamienen.
    Succes:):

3. Ashavan

Ashavan Guest

Het is wennen. Op zich is het niet echt "veel" eten en eerder "anders" eten. Veel eten is geen kunst aan, maar om die hoeveelheid in de juiste proporties vet/ei/kh te hebben wat aanpast op je verbrandings niveau en doelstellingen is de truc. Net zoals bij de weightwatchers dat mensen in het begin zoveel moeten eten dat ze zelfs over de nek gaan.

Maar na een maandje of zo ben je er aan gewend en zie je de positieve effecten er van.

27 augustus begin ik dan met me pa om 5 dagen in de week 2x per dag te trainen. Hij gaat "droog trainen" voor zijn vakantie in december en doe ik mee anders is er nooit de motivatie om veel te trainen hehehe. Lekker meeliften zo. Dat betekend ook dat er weer een geheel nieuw sport/eetschema opgezet moet worden.

Ga dan ook een kuur van 1 maand doen mbt CLA supplementen om te zien hoe dat werkt. De omschrijving klinkt leuk dat het vet als eerste brandstof gebruikt en geen nieuwe vet toevoegt aan het lichaam. Maar dat strookt totaal niet met wat ik dusver geleerd heb, maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Wat impulsief van mij. nog geen half uur geleden zat ik nog te denken om met hem mee te doen en of ik wel of niet die CLA zou gaan proberen heheh.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2007
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Je hebt dan net flink wat uren niks binnen gehad en hebt nog een hele dag te gaan. Het kan echt uit om tijd te nemen voor je ontbijt!

5. Ashavan

Ashavan Guest

Zou ik een advies/constructieve mening kunnen hebben over de volgende 2 produkten?

http://www.bodyenfitshop.nl/NVE-Pharmacheuticals/708-Stacker-3-XPLC.html
    Speaks for itself. Ik wil gewoon meer vet verbranden dan ik al doe.

http://www.bodyenfitshop.nl/Dymatize/475-Elite-Whey-Protein.html
    Als ik binnenkort veel gaan sporten en zwaar. Dan is dit een handig iets of niet? Daarnaast is het altijd wel handig aangezien ik meer gewicht wil gaan tillen dan op het moment. Dus meteen een steuntje om over die muur te komen. En krijg ik er dan die mooie beker bij? hehehe. Heb zelf namelijk nog geen hersluitbare bekers om shakes mee te nemen naar me werkt :mad:

Ontbijten is erg belangrijk. Doet me denken aan veel landen waar men in de ochtend juist veel eet en dan afbouwd waardoor het avondmaal bijna niks meer is. Wij nederlanders doen het omgekeerd en eten weinig in de ochtend en meer in de avond. Wat eigenlijk zeer onlogisch is als je bedenkt dat je lichaam juist het meest verbrand vroeg op de dag.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2007
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Stackers vind ik persoonlijk weinig meer doen sinds ze efedrine vrij gemaakt worden. Meerdere soorten wel eens wat van gehad, maar het is niet meer de stack II van vroeger. Gewoon links laten liggen.

Die whey eiwitten zien er prima uit, dymatize is een goed merk en de prijs is redelijk.

Je kan voor goede en betaalbare whey ook eens kijken op bodylab.

5 kg voor 80,-

7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Mijn eetschema dan ook maar is posten:

ontbijt: 2 bekers brinta wake up + 2 boterhammen met pindakaas/kipfilet
    rond 11 uur: fruit/500 gram kwark
    lunch: 5 boterhammen met meestal kaas/kipfilet/pindakaas (ook wel is wat anders om te varieren)
    rond 4 uur: 500 gram kwark
    avondeten: zoveel mogelijk pasta maar dat verschilt natuurlijk per avond
    rond 10 uur: 4 boterhammen met gebakken ei ( om de dag ook ander beleg, anders gaat het heel slecht worden voor me cholesterool:p)

Af en toe ook een boterhammetje tussen deze tijden door als ik er tijd voor heb

Laatst bewerkt: 16 aug 2007
  8. Ashavan

Ashavan Guest

Van wat ik begreep zijn Stackers en soort gelijke produkten nogal per individu afhankelijk. Bij de 1 werkt het en de ander niet ofzo.

Ik zit ook beetje met geld. 5kg voor 80 euro klinkt aantrekkelijk, maar aangezien ik nog niet weet hoe en wat het is, wat het doet etc...is het dan niet een beetje te veel om meteen mee te beginnen?

En hoe weet je wanneer je welke supplementen nodig hebt? Lijkt me niet dat je ze in het wild koopt en maar probeerd.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat geloof ik best.
    Moet dan ook eens leren om op tijd mijn bed uit te komen. :)
    Met stage eerders zal dat wel lukken, maar dan ziet mijn eetschema en ritme, voor zover ik die heb, er ook weer anders uit.

10. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zullen ook wel behoorlijke krachtstats bij horen :thumbs:

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Whey-eiwitten heb je imo altijd nodig als je aan krachtsport doet. En ik mag toch aannemen dat je weet wat whey-eiwitten doen ;)

Verwacht ook geen extra gains oid specifiek van dit supplement, het is gewoon een manier om aan je eiwitten te komen.

12. Towel

Towel Guest

Zijn jullie allemaal sterk?:{

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ligt er aan wat je sterk vindt. Van de week kwam ik een maat in de sport school tegen, Had hem al een half jaar niet meer gezien daar. Toen ik aan het squatten was en hij met 25-30kg bezig was vroeg ik of dat zijn opwarm setje was. Voor hem was dat gewicht veel, voor mij absoluut niet en vind mijn huidige gewichten eigenlijk ook nog steeds in de "mietjes" catagorie vallen hahah (45-60kg voor de meeste oefeningen). En aangezien ieder persoon zo zijn eigen gewichten en manier van doen heeft...Wat is jouw definitie van sterk?

Whey-Eiwitten...geen idee wat die doen. Ben pas sinds een dag of 2-3 aan het kijken naar supplementen en heb op dat gebied nog veel te doen :p

Gisteren wezen karten. Het nieuwe trainingsseizoen is ingeluid voor mij. Reed 2 heats om te oefenen en daarna 3 heats aan 1 stuk door aangezien het erg rustig was. 45 minuten endurance traininkje hahha. Voel het wel in me bovenlijf, veel spierpijn in de onderrug en armen hehe, maar gelukkig een heel stuk minder dan vorig jaar dus die spiergroep trainen heeft enorm geholpen. Reed lekker constant en heb de snelste tijd van de maand neergezet met ruim een seconde op de nummer 2 en 3 seconden achter het baanrecord. Niet slecht voor de eerste oefensessie en voor iemand met mijn gewicht.

-Edit-
    Ben wat verder gegaan met onderzoeken en verdiepen. Ben er nu achter dat er 3 soorten eiwitten zijn en wat elk doet.

Als alternatief voor de eerder vermelde produkten heb ik nu het volgende op het oog
    http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=101

http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=51
    die 5kg zak waar Kevf het over had volgens mij.

Met nog 2 maat/shakebekers erbij en je bent zo 110-120 euro lichter. Gelukkig doe je er dan wel bijna een 5-6 maanden met die 5kg zak. 60 tabletten daar en tegen voor 22,50 heb je in een maand op geloof ik. Dan ben je gemiddeld 36 euro p/m kwijt...das best veel :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2007
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gewoon de whey-eiwitten kopen, langzamer varianten zijn veel gemakkelijker via voeding te krijgen (bijvoorbeeld kwark).

Aminotabletten zijn idd relatief duur, al zweren sommigen erbij vanwege de samenstelling van de amino's. Ik gebruik ze zelf niet, vind shakes veel te lekker. :)

@Towel: Sterk is natuurlijk relatief. Mijn stats voor wat basisoefeningen (allemaal volledige bewegingsbaan en netjes uitgevoerd)

Bankdrukken 110kg: 4 keer
    Squatten 145 kg: 6 keer
    Deadlift (normale): 150: 5 keer (deze zit nog in de lift, deed altijd stiffed legged)

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dan ben je zeker wel sterk ja met die stats:)

16. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang train je al? Mijn stats na 5 jaar trainen:

Bench: 125kg 1x, 115kg 3x
    Squat: 180kg 1x
    Deadlift: 190kg 1x

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Jaartje of 9 nu denk ik. Echter al meerdere plateau's gehad.

Nice stats! Denk dat ik om en nabij dezelfde gewichten kom als ik 1 rep max ga doen. (alhoewel, squat 180 kg red ik niet, het zijn 90 graden squats neem ik aan?) Echter ben met DL en SQ toch altijd wat voorzichtig. Het huidige 5x5schema waren full squats in opgenomen en dat hebben mijn knieen geweten :mad:

18. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die squats zijn 90 graden, ik gebruik wel straps voor men knieen dat helpt ook wel om wat zwaarder te pakken. Het werkt ook beschermend voor je knieen als je echt (voor jou) zware gewichten pakt, misschien nuttig om een keer uit te proberen. Van deze dingen bedoel ik trouwens:

Je hebt ook van die knieondersteuners bij de perry sport maar dat helpt echt niks, ik denk ook niet dat die voor echt zware squats bedoelt zijn maar meer voor wat lichtere belasting.:emo:

Ik kijk trouwens maar 1 keer in het half jaar wat men top is (1x max), voor de rest ben ik gewoon setjes aan het maken..

edit: ik zie net dat het kneewraps heten ipv straps

Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  19. Ashavan

Ashavan Guest

Kevf neem jij ook die zak van 5kg whey? Zoals ik het ergens las vandaag blijft dat erg lang staan en werken ze minder op den duur. Daarom beter 2,5kg zak te nemen. Maar nu vroeg ik me af hoeveel hier van waar is in de praktijk.

Hehe zie mij al lopen met van die kneewraps terwijl ik maar 35kg sqaut na 3 weekjes rofl :p

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Escobar: werken die dingen echt? Ben er altijd wat terughoudend in om dergelijke dingen te gebruiken omdat ik mijn gewrichten niet totaal wil ontlasten met als gevolg dat ze (te) zwak worden. Heb je misschien een url waar je die van jou hebt gehaald?

@ Ashavan: Eiwitten gaan niet echt snel stuk. Ben ook erg benieuwd waar je dat hebt gelezen. Zover ik weet een broodje aap-verhaal. Tenminste ze moeten uiteraard wel op binnen de houdbaarheidsdatum. 1 shake per dag = 25 gram.

5000: 25 = 200 dagen
    ongeveer 7 maanden. Red je gemakkelijk. Echter ik neem sowieso twee per dag en mijn vriendin traint ook nog wat mee dus hier is 5 kg op in 2,5 maand ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina