1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Tis gelukkig niet echt aan me te zien, maar wil toch wel wat zwaarder zijn.

Zit niet zoveel vet aan mij meer ;) Weegschaal klopt wel ;) Heb geen zware botten ofzo :+

2. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    valt best mee, ik ben 15 jaar en judo op europees niveau, ik train 20 uur in de week, ook krachttraining.
    ik ben ongeveer 1.90, weeg 70 kg en met bankdrukken (om maar een voorbeeld te noemen, het is immers populair) druk ik nu 95 kg (bijna 150% lichaamsgewicht dus!), legg press met 160 kg en ik heb eigenlijk nooit ergens last van.
    Ik heb een persoonlijke trainer (25 euro per uur) die mijn daar heel goed bij helpt (hij is vroeger bodybuilder geweest).
    nu moet ik nog op mijn gewicht letten, omdat ik in de zomer het EK en EJOF (jeugd olympische spelen) heb, maar daarna ga ik voor massa trainen, hij zegt zelf dat ik met die training binnen 2/3 maanden 100 kg zal gaan wegen en dan druk ik zo'n 130/140 kg...

verder gebruik ik vitamine C, vitamine D, creatine, eiwitpreparaten, magnesium tabletten en koolhydraten drankjes, allemaal dopingvrij maar zeer effectief.

we kunnen natuurlijk een keer een bodybuilders wedstrijd doen hier :)

Laatst bewerkt: 23 mrt 2005
  3. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu 13 (word 14 in april),
    hoe oud moet je zijn om een abbo te kunnen nemen op een sportschool?
    ik heb gehoord dat je minimaal 16 jaar moet zijn... :confused:

bvd

4. sargeant swift

Leuk Bevonden:
    0
    dat verschilt per sportschool, meestal 12 volgens mij, moet je gewoon even vragen bij de sportschool zelf

5. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt :)

ik ben van plan om binnenkort naar een sportschool te gaan dus dat komt goed uit! *)

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Yep, ik herken het probleem. Ik ben ook altijd zo geweest, ik kon me helemaal lam vreten maar ik kwam niet aan en werd erg complimenteus de gespierde spijker genoemd. Ik had dus ook een zeer snelle stofwisseling.

Ik ben eigenlijk vanaf mijn 15de bezig met fitness en ben begonnen met thuis iedere dag heel veel push-ups en buikspier oefeningen. Het gevolg daarvan was dat ik ontzettend droog gespierd werd omdat ik dus alleen maar opdrukte en buikspieroefeningen deed. Aangezien geen vet had was ik dus heel snel erg gespierd. Alleen werd ik niet echt groter (en dus zwaarder), alleen steeds droger. Je zag overal de aderen en elk spiertje.

Ik ben toen naar een sportschool gegaan en na een half jaar kon ik daarmee stoppen wegens een zware blessure. Probleem was dat ik ook niet kon afbouwen en dat was natuurlijk niet gezond.

Door die blessure heb ik echt heel lang niet kunnen trainen (5 jaar) en werd nu opeens wel steeds zwaarder. Na 5 jaar niet kunnen trainen (en omdat ik zwaar verslaafd was aan fitness was ik zo uit het veld geslagen dat ik maar meteen helemaal niets meer deed), werd ik dus gewoon ietwat vatsig haha... Niet dik, maar ik had in drie jaar aardig wat vet opgebouwd.

Na die 5 jaar kon ik weer beginnen met fitness en tot mijn surprise werd ik nu echt opeens binnen 3 maanden enorm groot en mijn borstspieren en schouders groeiden als kool, terwijl ik vroeger na een paar jaar trainen mijn borstspieren amper zag groeien, iig niet zoals ik het graag gezien had....

Mensen in mijn directe omgeving dachten dat ik "iets" gebruikte aangezien het niet helemaal normaal ging. Het ging echt razendsnel, maar ik trainde dan ook als een gek, ging iedere dag 2 uur trainen en s'avonds ging ik nog ff een uurtje push-ups en buikspieroefeningen doen. Helaas ben ik weer te snel gegaan en kreeg ik vorig jaar weer een blessuren waardoor ik nu pas sinds twee weken kan trainen maar nu doe ik het rustiger aan en bouw het beter op.

Ik woog toen ik 17, 18 was ongeveer 65 kilo en was 1m88. Nu ben ik 27 ben ik nog steeds 1m88 en weeg ik nu 90 kilo. Ik ben niet dik, maar ook niet meer supergespierd.... Nu ben ik meer breed en stevig gebouwd met aardig spieren die ik nu weer wil gaan opbouwen, maar ditmaal iets geduldiger haha...

Ik denk dat het dus wel goed komt voor je omdat je stofwisseling vanzelf langzamer gaat wanneer je ouder wordt en dan moet je opeens gaan opletten wat je eet.....

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    30 kilo in 2/3 maandne op zo'n leeftijd? leen mij die trainer ook eens ff }:]

8. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje. Hoe kan je het beste thuis trainen dan?
    Ik heb eg geen zin om in sportschool te hangen
    Daarnaast vind ik het ook vrij duur.

Ik doe ook situps en pushups en soms met gewicht voor armen
    maar gaat niet echt heel snel ofzo. Ben zelf ook slank.
    Borstspieren lukken wel maar wil ook armen en buik.
    Hoe heb jij dat geflikt dan ?
    Ben zelf pas anderhalf maandje bezig maar weet niet precies hoe je het het beste kan aanpakken.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    In anderhalve maand zie je nog niet heel veel, hoor. Nouja, dat is mij altijd wijsgemaakt.

10. sargeant swift

Leuk Bevonden:
    0
    met goede voeding en training kun je wel degelijk resultaat zien na anderhalve maand, maar ik denk niet dat je met opdrukken snel gespierd zal worden, hoogstens betere uithoudingsvermogen en meer kracht

11. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt er wel borstspieren van ook als het goed is.
    Lichte dan :) Want die heb ik wel nu ondertussen.
    Je ziet trouwens wel iets na anderhalve maand maar niet heel veel.

Misschien moet ik hardlopen, omdat je dan ook vet verbrand en spieren beter zichtbaar worden, maar ik ben al slank en ik wil niet nog meer afvallen en dat gebeurt al door de lichte training die ik nu doe met opdrukken en situps. Als ik ga hardlopen raak ik denk nog meer kwijt en dat vind ik ook niet echt leuk ofzo :p Heb beetje snelle spijsvertering enzo dus ik kom zelden iets aan.

12. sargeant swift

Leuk Bevonden:
    0
    ik eet elke 2 uur van de dag en gebruik daar voedingssuplementen bij, daarbij train ik nog 20 uur in de week, het is dat ik op mijn gewicht moet letten anders was ik nu veel gespierder (ben ik nou ook, maar ik heb nu wel beperkingen met training), als ik een wedstrijd heb zorg ik altijd dat ik die week een paar kilo aankom en val dan de laatste dag af, ik kan met gemak 3/4 kilo aankomen in de week, enkel aan spiermassa en val met gemak weer 3 kilo af in een dag, maar met gemak bedoel ik dat het me wel lukt, maar massa kweken is zeker niet makkelijk, je moet discipline, doorzettingsvermogen en wilskracht hebben en daarbij nog kei en kei hard ervoor werken, ik heb bijvoorbeeld genoeg aan 1 uur krachttraining, omdat ik dan helemaal kapot ben, ik houd mijn spieren constant op spanning als ik de oefeningen maak en maak mezelf iedere keer kapot met hogere gewichten en verzuring en geef mijn lichaam tussen de oefeningen door maar 10/20 seconde rust.
    gisteren kwam ik toevallig nog iemand tegen die dacht dat eiwitshakes wondermiddelen waren waarvan je 20 kilo aan zou komen en hij vroeg aan mij wanneer het spul begon te werken, terwijl hij in de training totaal geen grenzen verlegde en nooit is een zwaar gewicht paktte, dan kun je nog zo lang slikken, je zult nooit resultaat zien.
    body kweken is geen pretje en je moet constant je spieren van een andere kant aanpakken om ze te blijven stimuleren, het is niet zoals de meeste mensen hier volgens mij denken, je moet jezelf er echt 200% voor geven, anders schiet je er niets mee op.
    bovendien is training maar 25%, goede voeding 75%!!

13. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan goede voeding volgens jou?

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Als je net een kleine anderhalf maandje bezig bent, dan zul je nog niet veel zien. Ook ligt het eraan hoe vaak je het doet en hoe je opdrukt.

Ikzelf was meestal een uurtje bezig met opdrukken en buikspieroefeningen per dag. Dit deed ik dan ook daadwerkelijk iedere dag. Na zes maanden begon je het echt te zien en na ongeveer anderhalf jaar was ik aardig droog gespierd. Als je opdrukt is de stand van je armen ook belangrijk, als je je armen dicht bij elkaar zet, train je de binnenkant van je borstspieren en voor je armen je triceps. Ik ging ook tijdens het opdrukken verschillende snelheden doen, eerst heel snel en dan vervolgens heel langzaam en goed beheerst. Je kunt met opdrukken goed spieren kweken maar je moet dan wel manieren vinden om dus je grenzen te verleggen, anders kom je niet echt verder.

Mijn armen werden trouwens pas veel groter toen ik een stel dumbells had gekocht hoor. Nu heb ik alle apparatuur thuis staan en hoef ik niet meer naar de sportschool.

15. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    is dit misch een domme vraag? :eek:

kan je veel spieren kweken als je bijna 14 bent?
    zoja duurt het lang(er) als je het vergelijkt met een 20+er?
    bvd

16. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Dus armen dicht bij elkaar is het beste ?
    ik heb ze best ver uitelkaar altijd
    Het aantal keer dat ik doe gaat nie eg omhoog :confused:
    Elke keer ben ik bij hetzelfde aantal dood 8)

Je hebt het over buikspieroefeneningen
    Wat kan je nog meer doen dan situps dan?
    Want ik doe alleen situps eigenlijk

17. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds gisteren weer begonnen (na 2 jaar). Pff valt weer even tegen zeg. Uiteraard te hard getraind -> nu spierpijn.

Ik heb thuis ook diverse spullen, maar op de een of andere manier gebruik ik dat niet. Behalve een variant van de ab king pro.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Er zijn zoveel varianten... Ik heb hier nog een boekje met heel veel situp oefeningen erin, misschien zal ik ff wat posten. misschien...

19. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Maar weet iemand of de Total Gym werkt ? En je hebt ook meerdere versie's (de Total Gym 1000/3000/xli), kan iemand hier wat meer over vertellen. Ik wil alleen mijn bovenlichaam trainen, want ik voetbal al 3 dagen in de week. Bedankt.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2005
  20. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina