Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Je moet niet stoppen met sporten. Je moet afbouwen. Anders wordt het allemaal vadsig en gaat het lebberen. Kijk maar naar governor Arnold die nog steeds van tijd tot tijd naar de sportschool gaat

Maar dat is niet alleen bij deze sport, maar bij elke sport dat je het moet afbouwen. Topvoetballers stopen ook niet op de 1 of andere dag. Ze trappen dan wel geen balletje maar bewegen nog steeds met enige regelmaat.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Arnold is imo wel het slechtste voorbeeld, die kerel is echt vadsig geworden! Lou Ferrigno is daarentegen een veel beter voorbeeld (de oude hulk) die ziet er echt nog megagoed uit.

Meer in de buurt voorbeeld is mijn vader (damn haal ik ook eens mijn pa aan :+), van een dikke 90kg bij 1,82 als enorme beer terug naar de 78 kilo nu hij het wel een beetje gezien heeft op de sportschool en ook metvervelende, maar niet al te ernstige hartklachten kampt. Voornamelijk bereikt door simpelweg minder te eten en wel genoeg blijven bewegen.

3. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Trey Brewer heeft een powerlifter achtergrond, vandaar die benen en zijn onderrug. Echt respect.

Ben net terug van de Highland Games, soort van Sterkste Man wedstrijd maar dan allemaal in kilt en traditionele wedstrijden.
    Ik ga ws volgend jaar zelf meedoen :)

4. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paar keer spuiten en je ziet er zo uit inderdaad. Not.

5. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is pro-bodybuilding. Hij verdient zijn geld ermee, dus zal altijd moeten blijven groeien.
    Ik krijg ook genoeg naar mijn hoofd geslingerd ook al ben ik vergeleken met hem een kabouter. In het begin is het grappig maar na een tijdje is het behoorlijk irritant. Het is de kunst om daarmee goed om te gaan, laat je niet kennen en wees niet bang voor wat zelfspot :)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Highland games zijn leuk. Wouter Zijlstra, ex sterkste man van de wereld, was van de zomer in Dordrecht bij Schots Festival waar hij de scheidsrechter was. Wilde zelf ook meedoen met de lichtste klasse hahah. Zie je mij al een boomstam van 80kg gooien...nee. Maar 40 lukt me dan weer wel :D

Trey wordt omschreven als Extreem Fenomeen. Tja als je dat zo ziet. Stond in een blad om reclame te maken voor Treu Mass. Ultra Premium droge massa toename.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2007
  7. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wouter Zijlstra was er vandaag ook weer als scheids, toffe kerel! Vol enthousiasme en liefde voor de sport.

8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ey ik heb sindskort zo'n weegschaal met vet en waterpercentage (ofzo) gekregen.
    Wat is normaal voor een man met die percentages? Ik heb +- 6,5% vet en 62% water ofzo. Ik heb er geen boekje bij, dus ik weet ook niet of 't daar in zou moeten staan...

9. Ashavan

Ashavan Guest

Ik zou die weegschaal weer weg doen en een huidplooi vetmeter nemen. Die weegschalen berekenen je vet% foutief en qua water/vocht zit het er vaak ook aardig naast.

Body Fat
    Minimum is 3-5%
    Athlete is 6-13%
    Fit is 14-17%
    Acceptable is 18-25%
    Obese is 25% and up

Wouter is altijd een aardige sympathieke gozer geweest volgens mij :)

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar welke vetplooi moet je meten?
    In mijn bovenbenen heb ik nog behoorlijk wat vet en op sommige punten heel wat minder.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Je meet er dan 4. Je schouder, net boven de tepel, je zij en je bovenbeen. En dan laat je er een berekening op los.

Weet je...ik heb moeite om 1 concept te begrijpen. Het betreft het aantal Kcal wat een individu op een dag nodig heeft. Er zijn zoveel verschillende berekeningen welk elk een andere uitkomst geven van 1600kcal tot 4200kcal wat je op een dag moet wegwerken. Maar wat is nu de correcte theorie?

Voorlopig bereken ik het als volgt. Ik neem me lichaamsgewicht en daar heb ik dan 2-2.5gram eiwitten per kg voor nodig. Dit is dan 50% van me inname. Samen met verdere informatie bereken ik dan wat 30%koolhydraten en 20%vet is. Dan kom ik rond kcal 1550-1600 voor wat ik nodig heb op een dag zonder in een katabolische staat te geraken waarbij mijn spieren opgevreten worden als het ware.

12. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat je doelen zijn? Maar normaal gesproken is 50% eiwitten way too much.
    Om te bulken heb je relatief meer koolhydraten nodig, en om te cutten heb je inderdaad meer eiwitten nodig dan normaal, maar dan moet je dagelijkse inname van onverzadigde vetten ook stukken hoger zijn dan een bulkschema.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ik kan je mijn huidige schema in excell formaat opsturen voor feedback als dat ok is

Maar als ik doe wat ik doe en het blijkt theoretisch niet te kloppen...dan snap ik niet waarom ik in 2 weken van 23-25% body fat naar 19.9% ben gegaan en behoorlijk wat centimeters qua omvang heb verloren.

14. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voordat je met dit eetschema begon at je gewoon 2/3x per dag?

Zoja, dan maakt het de eerste maanden bijna niet uit wat je precies eet qua verhoudingen. Je metabolisme/stofwisseling krijgt een boost door de meerdere kleine maaltijden en je BF gaat dus omlaag :)
    Gewoon doorgaan met waar mee je bezig bent, als je progressie stagneert moet je weer even aan je voeding sleutelen..

15. Ashavan

Ashavan Guest

Ik at eerst 3x. 9.00 brood, 12.00 brood, 18.00 warm en snoepen tussendoor om die ruimtes te overbruggen. Nu eet ik 5-6x per dag en heb geen behoefte meer aan snoepen. De hoeveelheid rauwe vis dat ik wegstauw zorgt er voor dat zelfs water zoet smaakt hahaha

Gisteren een conditie test gedaan op de sportschool. Bloeddruk en conditie liggen boven gemiddeld welk positief is. Maar mijn gewicht is ook ver boven gemiddeld haha. Maar sinds ik serieus bezig ben is het wel verlaagd. Vroeg me dus af hoe verdomd hoog ik daarvoor dan wel niet gezeten zou moeten hebben.

Tussendoor nog wat met gewichten lopen zeulen. Moest wachten voor uitleg aangezien eerst iemand anders het kreeg. Dus ik sta een beetje Bicep Curl op me gemakt te doen met 14kg per arm en komt er zo'n oudje naast me staan die 26 doet. Echt zo'n tenger en pezig mannetje waarvan ik denk: "hoe krijgt hij dat voor elkaar":p

Denk wel dat ik me rauwe kip van het menu haal en vervang met iets qua koolhydraten. Heb het idee daar nu te weinig van te hebben. Begin koppijn te krijgen van tijd tot tijd.

Eetschema (maandag t/m vrijdag)
    7:00 1 beker 40gr Proteine 80 shake en los erbij 2 schijfjes Weetabix voor vezels. 1 tablet L Carnitine

9:00 2 sneetjes bruin volkoren brood met pindakaas en 2 eieren zonder eigeel
    12:00 250gr Tonijn op waterbasis.
    15:00 150gr Tonijn op waterbasis en 40gr Kipfilet Rauw - 1 tablet L Carnitine een uur voor het sporten
    18:00 225gr (1 kwart van pan) Macaroni met saus en gehakt, of Rijst met Chicken Tonight, of Schnitzels
    met groenten

Gehele dag 2,5l - 3l water/thee drinken
    Tonijn kan ook vervangen worden door andere rauwe vissen zoals Zalm.

Eetschema (weekend)
    9:00 2 sneetjes bruin volkoren brood elk met appelstroop om eventuele ijzer te korten aan te vullen, 1
    tablet L Carnitine
    11:00 2 stuks fruit zoals Kiwi's of Aardbeien. Geen banaan e.d. welk extra koolhydraten en suikers meedragen.
    13:00 200gr Tonijn op waterbasis
    15:00 200gr Tonijn op waterbasis en 1 tablet L Carnitine
    18:00 350gr (1 derde pan) Macaroni met saus en gehakt of een bord patat met 2 frikandellen of pizza

Gehele dag 2,5 - 3l water/thee drinken
    Aangezien er geen vetten aanwezig zijn is het handig om 1 hand Cashewnoten ongezout en gebrand te nemen
    Eet ongezonde dingen zoals Patat en Pizza maar op 1 dag en niet beide dagen in het weekend,
    het liefst maar 1x in de maand

Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2007
  16. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan proberen is op zondag je koolhydraten te verdubbelen bij 3 maaltijden, en bij dezelfde maaltijden je eiwitinname te halveren.
    Zorgt ervoor dat jij je lichaam weer vult met glycogeen/brandstof, en je lichaam weer even een trap na geeft :)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Na feedback van Kevf heb ik wel wat extra koolhydraten bij elk tonijn maaltijd toegevoegd aangezien dat gewoon laag was. Merkte dat gisteren ook waardoor ik in de avond wat meer gegeten heb.

Kwark is lastig, vind het namelijk smakeloos en ranzig dus als er alternatieven zijn graag.

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kip/vis.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Amadeuz: had in principe hetzelfde commentaar. Moet zeggen dat twee keer per dag groente ook erg goed viel. Al moet ik dat nu weer nodig oppikken.

20. Ashavan

Ashavan Guest

vraag me af wat voor groente dan. lijkt me niet lekker erwten door me tonijn te gooien :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina