Ik at eerst 3x. 9.00 brood, 12.00 brood, 18.00 warm en snoepen tussendoor om die ruimtes te overbruggen. Nu eet ik 5-6x per dag en heb geen behoefte meer aan snoepen. De hoeveelheid rauwe vis dat ik wegstauw zorgt er voor dat zelfs water zoet smaakt hahaha
Je behoefte aan snoep neemt af, omdat je bloedsuikerspiegel nu veel constanter is als voorheen. Mede door de trage afgifte van de complexe koolhydraten/casseine eiwitten vergeleken met de insulinepieken die je telkens kreeg met snoepgoed/koekjes.
Gisteren een conditie test gedaan op de sportschool. Bloeddruk en conditie liggen boven gemiddeld welk positief is. Maar mijn gewicht is ook ver boven gemiddeld haha. Maar sinds ik serieus bezig ben is het wel verlaagd. Vroeg me dus af hoe verdomd hoog ik daarvoor dan wel niet gezeten zou moeten hebben.
Maakt niet uit, als je vetpercentage maar langzaam zakt de komende tijd. Niet doodstaren op je gewicht aangezien je vetvrijemassa(vvm) zal gaan stijgen door de training/voeding combinatie
Tussendoor nog wat met gewichten lopen zeulen. Moest wachten voor uitleg aangezien eerst iemand anders het kreeg. Dus ik sta een beetje Bicep Curl op me gemakt te doen met 14kg per arm en komt er zo'n oudje naast me staan die 26 doet. Echt zo'n tenger en pezig mannetje waarvan ik denk: "hoe krijgt hij dat voor elkaar"
Gewicht is niet belangrijk, gewoon zorgen voor een goede uitvoering met af en toe een cheat om over je dode punt te komen.
Denk wel dat ik me rauwe kip van het menu haal en vervang met iets qua koolhydraten. Heb het idee daar nu te weinig van te hebben. Begin koppijn te krijgen van tijd tot tijd.
Eetschema (maandag t/m vrijdag)
7:00 1 beker 40gr Proteine 80 shake en los erbij 2 schijfjes Weetabix voor vezels. 1 tablet L Carnitine
Voeg wat koolhydraten toe, bambix/brinta bijvoorbeeld. Je moet die grote 'fabriek' weer zo snel mogelijk starten na een lange nacht
9:00 2 sneetjes bruin volkoren brood met pindakaas en 2 eieren zonder eigeel
Eet het eigeel maar op hoor, die vetten kun je wel gebruiken
12:00 250gr Tonijn op waterbasis.
Voeg wat groente toe
15:00 150gr Tonijn op waterbasis en 40gr Kipfilet Rauw - 1 tablet L Carnitine een uur voor het sporten
Voeg koolhydraten toe, aangezien je nogal wat brandstof nodig hebt voor de training na deze maaltijd. Wat pasta/rijst of 2 broodjes. Eventueel in combi met fruit, aangezien je de fructose wel kan gebruiken voor de training
18:00 225gr (1 kwart van pan) Macaroni met saus en gehakt, of Rijst met Chicken Tonight, of Schnitzels
met groenten
Gehele dag 2,5l - 3l water/thee drinken
Tonijn kan ook vervangen worden door andere rauwe vissen zoals Zalm.
Na het avondeten eet je niet meer? Zou rond 9uur 250gr magere kwark + visolie of een blikje makreel toevoegen. Zorgt ervoor dat je gedurende nacht voldoende hersteld.
Eetschema (weekend)
9:00 2 sneetjes bruin volkoren brood elk met appelstroop om eventuele ijzer te korten aan te vullen, 1
tablet L Carnitine
11:00 2 stuks fruit zoals Kiwi's of Aardbeien. Geen banaan e.d. welk extra koolhydraten en suikers meedragen.
13:00 200gr Tonijn op waterbasis
15:00 200gr Tonijn op waterbasis en 1 tablet L Carnitine
18:00 350gr (1 derde pan) Macaroni met saus en gehakt of een bord patat met 2 frikandellen of pizza
Gehele dag 2,5 - 3l water/thee drinken
Aangezien er geen vetten aanwezig zijn is het handig om 1 hand Cashewnoten ongezout en gebrand te nemen
Eet ongezonde dingen zoals Patat en Pizza maar op 1 dag en niet beide dagen in het weekend,
het liefst maar 1x in de maand
Klik om te vergroten...