1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Buikoefeningen heb ik niet zo veel problemen mee. Zijn een stuk of 5 oefeningen die ik afwissel. Decline Crunch is denk toch wel mijn favoriet. Ga daarbij minder hoog als op Bodybuilding.com getoond wordt op het fotootje, maar laag en hoog genoeg om de buikspieren goed te voelen. Vaak doe ik die 30x, gevolgd door een andere oefening (3 x 10 triceps of biceps of borst vaak), weer 30x maar dan met 10kg op de borst, weer 3 x 10 van een andere oefening en dan weer 30x met 20kg. Die laatste paar worden wel zwaar, maar geeft wel een goed gevoel als je de 30 dan gehaald hebt.
     
  2. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Schema ziet er goed uit ik heb alleen mijn bedenkingen bij 6 stuks fruit
    per dag.. Aangeraden wordt normaal maximaal 3 stuks fruit per dag omdat
    je anders teveel fruitsuikers binnenkrijgt..
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    *hapt tijdens zijn reply de banaan van maaltijd zes weg* *Burp*

    Ben ik ergens wel met je eens. Zal het eens vragen. Aan de andere kant heb ik er wel vertrouwen in, als ie mensen met 2% op het podium kan krijgen...

    Maar toch, ik doe niet zomaar iets alleen omdat het moet en ga er dus idd even achteraan.

    Heb trouwens gisteren me ook laten meten en wegen.
    86 kg (au dat is ruim 90 geweest)
    10,1 % vet
    bij 1,80m

    krijg het eten best weg trouwens :thumbs:
     
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf: wanneer eet je dat dan, want ik neem aan dat je overdag naar school/werk moet maar dan kan je tog geen kwark of havermout gaan zitte eten.
    Dit is eigenlijk ook de reden dat ik zelf niet echt gestructureerd(??) eet, want op sgol eet ik alllen me brood wat ik heb. En s'morgens voordat ik naar school gaat heb ik ook niet echt tijd om wat Brinta naar binnen te werken.

    En wie had ook al weer dat programma eetmeter 2002. Zou ik diegene ff wat vrage over pm kenne stellen.

    danku
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik werk fulltime en toch lukt het hoor en jou ook als je wilt.

    maaltijd 2,3 en 4 zijn als je van huis bent. 1 is ontbijt en 5 is avondeten.

    Je moet dus mee:

    7 boterhammen, 2 appels en een banaan, shakebeker met havermout en whey (water kan je op school/werk toevoegen: niet eerder dan bederft het!) en neem dan gewoon 1 liter magere yoghurt ipv de kwark (anders moet je EN kwark EN yoghurt). Yoghurt kan je halen in de pauze of 's ochtends mee en dan even ergens in een koelkast zetten. ik moest de dame van de catering even lief aankijken en toen was het geregeld ;)

    Tis idd wat meer werk dan 6 plakken brood, maar je moet er uiteraard wel iets voor doen ;)
     
  6. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of al die kwark en whey nou wel zoveel beter is dan gewoon boterhammen met kipfilet/tonijn. 's Ochtends eet ik ook havermout maar om dat nou in de middagpauze op te slurpen uit een shakebeker lijkt me een beetje ranzig..:D

    Het gaat er in principe toch gewoon om dat je genoeg eiwitten binnen krijgt?
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    2% op podium krijgen...tja is maar wat je leuk vindt. Je weet dat topsport niet gezond is heh? Enorm cutten voor een wedstrijd, wat pillen die vocht en zo uit je lichaam trekken en een halve fles whiskey leegzuipen zodat je aderen goed tonen en dan vreemd op kijken dat er dan ambulances klaar staan voor die paar "profs" die na hun "optreden" in elkaar zakken vanwege uitdroging.

    Zelf zou ik never nooit niet onder de 10% willen duiken.

    Wat betreft gestructureerd eten...is geen probleem als je werkt. Wat school betreft zal het ook te doen zijn met wat kleine tijds aanpassingen. Brinta ontbijt is maar net waar je bereid bent tijd voor vrij te maken. Zelf heb ik geen moeite er mee om vlug iets in elkaar te flansen in de ochtend. De rest voor de dag kun je makkelijk in 1-2 doosjes meenemen.

    Degene met eetmeter 2002 ben ik. Heb geprobeerd de database te exporteren naar een excell bestandje, maar lukte niet echt goed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2007
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Fitnissen ging vanavond best lekker. Voornamelijk gestructureerd bezig geweest met borst/schouders/buik en wat triceps die je bij sommige oefeningen volgens mij ook gebruikt. Laatste weken trainde ik wat rommeliger, meer spiergroepen door elkaar heen ed. Probeer nu weer beetje goed schema aan te houden (voor zover ik die heb).
    Met bankdrukken wat gewicht erbij gedaan en ging goed. Zou nog wat meer bij kunnen, maar dat komt denk volgende week, of in het weekend als ik dan ga trainen. Met diverse andere oefeningen ook wel qua gewichten omhoog, maar met mn bankdrukprestaties voelde ik me goed. Had niet verwacht dat het met extra gewicht nog betrekkelijk makkelijk ging.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tonijn kan je nog wat aardig van op je brood doen, maar elke keer 100 gr VERSE kipfilet op je brood(dus niet die rommel in verpakte plastic pakjes) lijkt mij een zeer dure hobby :9

    Verder ben ik zelf geen groot voorstander van zoveel vlees eten, maar dat is misschien meer persoonlijk.

    Afwisselen is de sleutel en zo heb ik flink veel verschillende eiwitbronnen:

    - Vis/Kip
    - Whey
    - Kwark
    - Tonijn
    - Eieren.

    @2K: leuk om te horen dat het en zo goed gaat en dat je er zoveel lol aanhebt. Hou je gewichten ed ook een beetje bij?

    @Ashavan: ik wil ook zeker geen 2% en al helemaal niet het podium op. Niks voor mij in zo'n string helemaal geschoren onder een flink aantal spots gaan staan ;)
     
  10. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel gelijk in eigenlijk, ik zit nu al ruim 2 jaar die voordeelverpakking kipfilet (ja dat zijn die ranzige plakjes) met tegenzin naar binnen te proppen.. Denk dat het ook maareens tijd wordt voor wat verandering :)

    Als je vetpercentage 7-8% is hoeft dat niet te betekenen dat je je niet meer fit en gezond voelt en gewoon af en toe ongezond kan eten hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Iemand hier zin om deel 2 van dit draadje te openen?
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Niet op papier, aangezien ik nu nog snel omhoog ga met gewichten en het dan bijna elke training of week kan gaan aanpassen. Zit wel in mijn hoofd. :)
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als je me even geeft tot en met zondag dan wil ik dat wel oppakken:)

    edit: @ Escobar: trust me van die troep kan je beter afblijven. Conserveringsmiddelen, kleurstoffen het hele europese wegennetwerk etc etc. Het kan echt geen kwaad om zo nu en dan op brood te nemen, maar je kan het beter links laten liggen voor je eiwitberekening/behoefte.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  14. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik ga eens proberen om ongeveer jouw voedingsschema te gebruiken en kijken hoe dat bevalt.

    Ik had trouwens al een 2e deel aangemaakt. Gewoon simpel maar als jij een betere wil maken met allerlei plaatjes/uitleg dan verwijder ik em weer.. :b:
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    :thumbs: Thnx

    Deze gaat in elk geval vast op slot.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina