Het is wat sostic zegt. Alleen nu in normaal nederlands. Je krijgt er meer energie van. Niet heel veel maar iets. Ik merk zelf dat ik iets sneller herstel naar een setje zodat ik minder tijd nodig heb voordat ik aan de volgende set kan beginnen. Ook merk ik dat ik iets meer kracht heb. Maar ook dit verschilt per persoon en hoe je op creatine reageerd.
Verder zorgt creatine ervoor dat je spiercellen meer open gaan staan (komt o.a. omdat je spieren meer vocht vasthouden) waardoor de spieren meer voeding kunnen opnemen en dus sneller herstellen.
Zelf gebruik ik het niet echt veel. Heel af en toe een keer. 1 keer per jaar ofzo. Je moet het niet voor de zomer gaan doen want dan zie je er gewoon heel vochtig uit. Is niet mooi. Je kan het wel gewoon voor de opbouw fase gebruiken.
CREATINE IS GEEN WONDERMIDDEL!! verwacht dus geen bovennatuurlijke shit ofzo. Iedereen reageerd anders op creatine. Dit heeft te maken met je eigen creatine gehalte in je spieren. De een merkt er helemaal niks van. De ander komt er 4 kilo van aan.
@ boss....ik weeg nu 81,5 kilo. Droog (dat wil zeggen...laag vetpercentage) Ik ben in 2 jaar dat ik nu train (waarvan 1,5 fanatiek) van 68 kilo naar 81,5 gegaan. niet door shit te gebruiken maar puur door hard te trainen volgens een schema. Te letten op mijn houding zodat de oefeningen juist worden uitgevoerd zodat er veel bloed in de spier komt en de spierveesels goed aangesproken worden. GOED ETEN!! en gezond. zorg in iedergeval dat je ongeveer 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht per dag binnen krijgt. en RUST is ook heel belangrijk. Rust + goed eten is in principe nog belangrijker als de training zelf. Tijdens de training maak je je spieren kapot. Als je lichaam dan niet genoeg bouwstenen heeft om dit weer te repareren en voor extra spieraanmaak te zorgen groei je dus ook niet.
Wat ik zelf ook erg kan aanraden is om een trainingspartner te hebben die al langer traint dan jij en ook al een stuk verder is dan jij. Je leert een hele hoop van deze mensen en deze persoon kan je ook meer motiveren. Ik train zelf bijvoorbeeld nu met een man die al 14 jaar lang traint en ook vroeger met bodybuilders heeft getrained (nee hij heeft zelf nooit iets gebruikt). Deze mensen kunnen je vaak goede tips over voeding en training geven. Ik merk nu echt dat ik de laatste weken echt met sprongen voorruit ga.
En let op mensen. Ik weet dat de meeste mensen zich druk maken of dat het er wel of niet stoer uitziet als je veel kunt bankdrukken bijvoordbeeld of een andere oefening. Het allerbelangrijkste is dat je de oefening correct uitvoerd. Dit voorkomt blessures en hierdoor ga je ook het snelst vooruit. Probeer je tijdens het trainen altijd goed te concentreren op de spier die je wilt trainen. Dit zorgt ervoor dat je die spier beter aanspant tijdens je oefening.
Laatst bewerkt: 6 apr 2006