Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo, ff dit topic omhoog kicken ;).

    Ik kon toevallig zondag met ''vrijkaarten'' naar Health City in Hoofddorp.

    Het lijkt me eigenlijk wel heel erg leuk, maar het kost daar bijna € 70,- per maand :{.

    Moet er wel bij zeggen dat je dan ook van de sauna/tennis/squash etc. gebruik kan maken. Maar ik kom alleen voor fitness, dus heb ik daar niks aan.

    Gelukkig zijn er nog een paar andere sportscholen in de buurt.

    Maar wat zal het ongeveer kosten (als je onbeperkt wilt)?

    En ik vraag het niet aan de mensen die via hun school kunnen fitnessen, want die betalen geen drol ;).
     
  2. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier bij mij betaal je als je onbeperkt wil ongeveer 30 euro in de maand, en voor 2x in de week 22euro per maand ofzo. Zal denk ik niet zoveel uitmaken bij welke sportschool je komt want al die prijzen liggen denk ik wel redelijk dicht bij elkaar. Of je moet natuurlijk bij die ene gaan waar jij het over hebt maar dan heb je gelijk allemaal andere dingen erbij inbegrepen.
     
  3. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Voor 70 euro zou ik niet naar de sportschool gaan. Zoals je zelf waarschijnlijk al weet liggen de prijzen rond de 30 euro. De een is iets duurder en daar krijg je ook iets meer aandacht en service, zo heb ik zelf goede ervaringen met Achmea Health Centre, heb daar zelf tijdje getraind en ook nog stage gelopen als instructeur, je betaald daar iets van 35 euro de maand maar dat is dan ongelimiteerd sporten en gebruik maken van de Sauna en groepslessen.
     
  4. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe nu samen met een vriend HST, dat is fitness maar dan volgens een speciaal schema speciaal voor spiergroei :9 Gister de eerste training, en ik heb nu al weer lekker veel spierpijn...

    (ik doe al 2 jaar 'normaal' aan fitness :) )
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    72
    Ik ben nu meer dan een halfjaar gestopt.. lukt niet meer met alle stages werken en minder money.. maar dat merk je wel hoor!
    School zit er nu bijna op dus ik ga waarschijnlijk in april weer flink aan het trainen, je krijgt er gewoon behoefte aan :)
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik eet altijd voor de training een banaantje. Zijn snelle koolydraten en krijg je dus snel energie van. En ja wat is teveel. Overal waar te voor staat is niet goed. Je gaat niet dood hoor als je een paar banaantjes eet.

    Je kunt het beste na de training een paar eetlepels druivensuiker door je proteïne shake doen. Dit is een snelle suiker en wordt dus gelijk in je bloedbaan opgenomen. Je lichaam heeft dan gelijk energie om aan het herstel van het lichaam te beginnen en de glucose voorraad in het lichaam wordt ook gelijk weer aangevuld zodat het lichaam geen eiwitten aan de spieren gaat ontrekken om daar glucose van te maken. (glucose is brandstof lichaam)

    Als je creatine gebruikt raad ik je aan om dat zowel voor de training (als energizer) als na de training in te nemen (als groeier). Sowieso moet je de eerste week meer gebruiken om je spiercellen te vullen met creatine. Volg hiervoor de bijsluiter bij creatine en wat zei aanraden hoeveel gram creatine je het beste kan gebruiken bij jouw lichaams gewicht.

    EN HEEL BELANGRIJK!! drink genoeg! creatine ontrekt namelijk vocht uit het bloed. Dus je droogt ook veel sneller uit. Om uit te rekenen hoeveel water je elke dag moet drinken kun je gebruik maken van deze formule:

    lichaamsgewicht x 3 :100

    dus als je 80 kilo weegt moet je 80 x 3 :100 = 2,4 liter water per dag drinken.

    Ook moet je meer gaan eten omdat je verbrandingsmotor sneller gaat en je dus meer voeding gaat verbruiken. Doordat creatine zorgt dat er meer vocht in de spieren komt, nemen de spieren meer voeding op. Eet dus genoeg. Probeer steeds om de anderhalf uur a 2 uur een maaltijd te nuttigen. Dit hoeft geen uitgebreide maaltijd te zijn. Je hoeft je ook niet helemaal vol te vreten want dat neemt je lichaam toch niet op. Het lichaam neemt veel meer op als je het eten meer over de dag heen verspreid. Dus in plaats van 3 keer eten 5 a 6 keer eten. Heel belangrijk is ook een stevig ontbijt 's ochtends. Zorg dat je dan wat eiwitten binnen krijgt. Vooral 's ochtends heeft het lichaam een grote behoefte aan voedingstoffen en het helpt ook de verbrandingsmotor op gang.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  7. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Je traint dan gewoon op massa neem ik aan. Dus 8-12 herhalingen per set.


    En voor de andere mensen. Het is zeker aan te raden om via een schema te trainen omdat je zo bepaalde spieren meer belast zodat deze meer impulsen krijgen om te gaan groeien. Loop hiervoor gewoon naar je trainer toe en vraag aan hem of hij een schema voor je wilt opstellen.
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.419
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey T!jg3rn00tj3, je traint precies wel heftig:). Hoeveel weeg je eigelijk? Want je lijkt me toch een serieuze fitnisser. Ik fitnis ook serieus, maar creatine en stuff moet ik niet hebben:).
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    975
    Waarom zou je geen creatine gebruiken dan?
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.419
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vertrouw het gewoon niet. Het is hier misschien wel toegelaten(in Frankrijk niet) maar men zijn nog onderzoeken aan het doen op lange termijn. Er zijn wetenschappers die beweren dat het na zoveel jaar je nieren en lever beschadigd,maarja, kan natuurlijk ook bullshit zijn,maar ik steek er mijn geld niet in. Trouwens ik heb een paar kameraden die het doen, en ik ben feller gespierd dan die kerels(niet om te stoefen ofzo he), dus...:). Maarja, Creatine zal wel helpen hoor. Maar ik fitniss heel veel en eet zoveel mogelijk. Ik neem het echt wel serieus, en zo gaat het ook, zonder creatine enzo te gebruiken...:)
     
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Creatine is gewoon een lichaamsstof waarvan als je er teveel inneemt gewoon uitplast. Hetzelfde idee eigenlijk als bij vitamine pillen.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.419
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan gerust zijn, ik zeg ook niet dat het slecht is ofzo,maar ik gebruik het gewoon niet...
     
  13. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Creatine...
    nog nooit van gehoord, en ik fitness zelf ook al een tijd.
    Wat is het precies? en wat doet voor welke spieren?
     
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Creatine is een stof die nodig is voor het bouwen van ATP. ATP (adenosine tri fosfaat) is je brandstof die je gebruikt bij fitness, bij het anaerobe alactisch systeem wel te verstaan.

    Na het verbranden van ATP onstaat er een ADP, Adenosine duo fosfaat, als dat met CP (creatine fosfaat) weer word aangemaakt krijg je de formule ADP+CP--enzymen--> C + ATP. Leuk he?

    8)

    Creatine is dus kort samengevat een stof die helpt bij het aanbouwen van brandstoffen.
     
  15. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    bedankt voor je, euh, grandioze uitleg :cool:
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    :+

    Zorgt er dus eigenlijk voor dat je eerder weer kan trainen, sneller herstel enzo.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2006
  17. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is niet zo dat als je teveel vitaminen in neemt dat je dan het overschot uitplast, het kan zelfs gevaarlijk zijn teveel vitaminen in te nemen.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.419
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd...
     
  19. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    kwestie van je aan de limieten houden ;)
     
  20. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Het is wat sostic zegt. Alleen nu in normaal nederlands. Je krijgt er meer energie van. Niet heel veel maar iets. Ik merk zelf dat ik iets sneller herstel naar een setje zodat ik minder tijd nodig heb voordat ik aan de volgende set kan beginnen. Ook merk ik dat ik iets meer kracht heb. Maar ook dit verschilt per persoon en hoe je op creatine reageerd.

    Verder zorgt creatine ervoor dat je spiercellen meer open gaan staan (komt o.a. omdat je spieren meer vocht vasthouden) waardoor de spieren meer voeding kunnen opnemen en dus sneller herstellen.

    Zelf gebruik ik het niet echt veel. Heel af en toe een keer. 1 keer per jaar ofzo. Je moet het niet voor de zomer gaan doen want dan zie je er gewoon heel vochtig uit. Is niet mooi. Je kan het wel gewoon voor de opbouw fase gebruiken.

    CREATINE IS GEEN WONDERMIDDEL!! verwacht dus geen bovennatuurlijke shit ofzo. Iedereen reageerd anders op creatine. Dit heeft te maken met je eigen creatine gehalte in je spieren. De een merkt er helemaal niks van. De ander komt er 4 kilo van aan.



    @ boss....ik weeg nu 81,5 kilo. Droog (dat wil zeggen...laag vetpercentage) Ik ben in 2 jaar dat ik nu train (waarvan 1,5 fanatiek) van 68 kilo naar 81,5 gegaan. niet door shit te gebruiken maar puur door hard te trainen volgens een schema. Te letten op mijn houding zodat de oefeningen juist worden uitgevoerd zodat er veel bloed in de spier komt en de spierveesels goed aangesproken worden. GOED ETEN!! en gezond. zorg in iedergeval dat je ongeveer 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht per dag binnen krijgt. en RUST is ook heel belangrijk. Rust + goed eten is in principe nog belangrijker als de training zelf. Tijdens de training maak je je spieren kapot. Als je lichaam dan niet genoeg bouwstenen heeft om dit weer te repareren en voor extra spieraanmaak te zorgen groei je dus ook niet.



    Wat ik zelf ook erg kan aanraden is om een trainingspartner te hebben die al langer traint dan jij en ook al een stuk verder is dan jij. Je leert een hele hoop van deze mensen en deze persoon kan je ook meer motiveren. Ik train zelf bijvoorbeeld nu met een man die al 14 jaar lang traint en ook vroeger met bodybuilders heeft getrained (nee hij heeft zelf nooit iets gebruikt). Deze mensen kunnen je vaak goede tips over voeding en training geven. Ik merk nu echt dat ik de laatste weken echt met sprongen voorruit ga.

    En let op mensen. Ik weet dat de meeste mensen zich druk maken of dat het er wel of niet stoer uitziet als je veel kunt bankdrukken bijvoordbeeld of een andere oefening. Het allerbelangrijkste is dat je de oefening correct uitvoerd. Dit voorkomt blessures en hierdoor ga je ook het snelst vooruit. Probeer je tijdens het trainen altijd goed te concentreren op de spier die je wilt trainen. Dit zorgt ervoor dat je die spier beter aanspant tijdens je oefening.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina