1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    NooB
    7 Titels

Zijn debuut was in 1991 toen die keer voor Jordan mocht rijden
    In 1992 was die al 3e in WK in de Renault, toen die vaste coureur werd voor het eerst in een team en meteen 3e! Dat kunne niet veel andere zeggen.
    In 1993 4e. In 1994 en 1995 eerste bij Renault-Ford!
    Toen was die ook dominant dus wat alleen ferrari?
    In 1996 ging hij naar ferrari en dat team liep toen niet lekker werd hij toch 3e
    in 1997 werd die 2e beslist in de laatste race van het seizoen.
    in 1998 weer 2e doordat hij klapband kreeg in de laatste race.
    1999 had die voorsprong en was op koers naar WK titel maar kreeg toen beenbreuk waardoor het seizoen verloren was. Hij won overigens nog wel races dat seizoen toen die terugkeerde.
    In 2000, 2001, 2002, 2003 en 2004 won die de titel

Hij had er zelfs 10 kunnen hebben als het geluk wat meer meezat

En dan zeg jij hij is niet de grootste coureur?
    Bijna niemand is alleen maar 1e 2e of 3e (op 1 jaar na) geworden in heel zijn carriere in de WK standen en die van Schumacher is nog een onwijs lange carriere ook.

Bijna niemand evenaard zijn statistieken.
    Hij heeft 40% van al zijn wedstrijden gewonnen
    en daar komen nog veel 2e en 3e plaatseb bij
    Hij scoort per race gemiddeld 5,6 punten
    Dat was dus elke race 2e zo'n beetje want de puntentelling is nu anders
    Hij heeft Senna ook nog eens verslagen

Ik denk dat hij zeker de grootste coureur is en als zijn auto goed is is hij ook de enige die Alonso kan verslaan die ook een goede auto heeft op dit moment. En Ferrari is wel wat minder maar Schumacher was de laatste race ook al aan de top te vinden. Hij was de enige die Alonso kon volgen en aanviel en alleen omdat de betrouwbaarheid weg viel is hij geen 1e of 2e geworden.

Laatst bewerkt: 14 apr 2005
  2. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    kom op zeg.....

een RENAULT-FORD?
    das net zo onrealistisch als een FERRARI-LADA

Schumi reed na zijn 1e en enigste race in de (7-up)Jordan-Ford van 1991 tot en met 1994 voor het Benetton-Ford team, en in 1995 stapte benetton over op Renault motoren, Benetton-Renault dus, en won Schumi daar dat jaar zijn tweede titel met vette overmacht trouwens.

nu heet datzelfde team inderdaad Renault omdat het team volledig is overgenomen door de franse autofabrikant.

Trouwens _O_ hulde aan Pedro de la Rosa _O_ die in Bahrain eens ff liet zien hoe je met een F1 moet omgaan, in 1 race voor McLaren, bijna meer inhaalacties gedaan dan die David Coulthard in 9 jaar McLaren. DC ga je schamen, en geef die Reb Bull stoel maar aan Cristiaan Klien, want die is sneller en durft/kan wel in halen.

trouwens, Ik hoop dat DC in Imola ook door Vintantio Liuzzi om de oren wordt gereden, en dan ff opletten op de reactie van DC's vriendinnetje, als ze net als in Bahrain ziet dat haar mannetje toch niet zo snel is als ze dacht. grappig was dat, vooral omdat de vriendin van Klien er toen naast stond, en die was wel blij. :p

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is een vergelijking die je niet kan maken! Senna is in 1994 overleden. Op dat moment was hij al 3 keer wereldkampioen geworden, namelijk in 1988, 1990 en 1991. En aangezien hij overleden is in 1994, kan je zijn prestaties niet vergelijken met de prestaties van Schumacher van 2000, 2001, 2002, 2003 en 2004. Zeer oneerlijke vergelijking!! Wie weet wat had gebeurt als Senna niet was overleden. Misschien had ie nog wel meer titels gehaald.

Trouwens, ik zie in Alonso toch wel ''de nieuwe Senna''.
    Die gast is echt goed. En hij is nog erg jong. Hij kan echt heel erg groot gaan worden.

4. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij boekte senna der anders wel uit toen hij tegne hem moest racen.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, dat deed Hakkinnen ook bij Schumacher in '98 en '99.
    En in 2001 werd ie vervolgens helemaal zoek gereden door Schumacher. Ligt aan de omstandigheden en de auto.

6. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Yes, Montoya doet ook in San Marino niet mee. Alex Wurz zal hem vervangen. :D

bron

7. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hopelijk kan hij ook wat laten zien. net als De La Rosa, waarom zetten ze hem niet opnieuw in. hij heeft na Bahrein alleen maar positieve reacties gekregen

8. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ze willen Wurz ook een kans geven, dat is naar mijn mening ook het eerlijkste alhoewel het wel erg moeilijk zal worden voor Wurz om het net zo goed te doen als De la Rosa.

Maar Zilverpijl, waarom ben je blij dat Montoya weer niet meedoet?

9. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Omdat ik het een waardeloze stumper vindt. Altijd een grote mond maar presteren, nee hoor. Ook maakt hij altijd wel weer een of andere onnodige en onnozele fout. Zonder enige aanleiding van de baan afspinnen is bijvoorbeeld vaste prik bij die man. Dan bedoel ik dus niet tijdens een inhaalmanoevre ofzo, dat kan een keer gebeuren. Maar gewoon als hij ergens alleen rond rijdt zonder druk naar voren of van achteren, dan spint hij er regelmatig af. Hij heeft trouwens na Australie ook alweer een uitbrander gekregen van Ron Dennis, omdat hij er daar twee keer was afgespint. Tja dan denk ik van Ronnie je weet toch wat voor kneus je in huis haalt.

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Montoya vind ik ook niet echt van het echte topniveau maar ik zie 'm toch wel duidelijk verbeteren, sinds hij bij Mclaren is (en ook aan het einde van z'n Williams periode) is hij een stuk rustiger geworden en hij maakt zich tenminste niet meer om zoveel dingen druk wat hij vroeger wel deed. Die foutjes die hij heeft gemaakt waren inderdaad dom maar dat is ook alweer een tijd geleden, en Raikkonen maakt bijvoorbeeld ook fouten (Hmm, kritiek op m'n idool, dat kan dus..), zie bijvoorbeeld een aantal kwalificaties van hem. Maar dat Montoya een kneus en een waardeloze stumper is, daar ben ik het niet met je eens.

11. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Nou ja, dan verschillen we daarover van mening. :)

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen eerste in de eerste kwalificatie! Hopelijk gaat het morgen net zo goed. :D _O_

13. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Ron dennis haalt wel eens vaker afgedankte (williams) coureurs in huis.

wat dacht je van DC die niet eens een goeie inhaalactie kan uitvoeren, en dat weet ie, dus doet ie het ook nooit (tenzij het echt niet anders kan). Ook altijd gesteund geweest door Ron Dennis maar ik heb nooit begrepen waarom. 9 volle siezoenen bij McLaren Mercedes gereden en heeft nooit een teamgenoot weten te verslaan! Zelf Bij Red Bull heeft ie moeite met Klien, en morgen wordt hij waarschijnlijk ook verslagen door Liuzzi bij de 2e kwalificatie.

Vandaag was Liuzzi (bij zijn debuut) slechts twee tienden langzamer, terwijl hij als eertste de baan op moest, en dan ben je toch al snel een halve seconde langzamer door de 'vieze' of stoffige baan, Coulthard heeft eigenlijk niet eens zoveel te zoeken in de F1, en dat irriteert mij al vanaf 1998, toen Hakkinen liet zien hoe het wel moet, en :mad: DC :mad: deed toen ook niet veel goed.

conclusie Ron Dennis is een loser, hij was ook zoooo blij vandaag, een McLaren op 1, met het ZEER RIANTE voorsprong van 0,003 sec.

dan ben je er volgens mij nog lang niet, de punten worden zondag pas verdeelt, dus je zou zondag middag pas blij mogen zijn.

14. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    schumacher 14e _O_

15. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ik zag het net, echt mooi! ferrari had een grote mond dat ze de auto verbeterd hadden toch?( kan nog tijdens de race eruitkomen) maar ik denk dat het een leuke race gaat worden, leuke start opstelling ook! raikonen op 1 is weer s een keer iets anders

16. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    13 ;) Massa is teruggezet _0/

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Wat een race van Schumacher tot nu toe _O_

18. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Karamba gek
    Dit was eg een super race
    De beste die ik eg heel lang gezien heb
    Eindelijk spanning vooraan
    en Schumi geweldig gewoon
    En ook ferrari natuurlijk met tactiek
    Jammer dat hij niet eerste geworden is
    Had die wel verdiend
    maar Alonso gewoon goed verdedigd
    Maar eg hulde voor deze race
    Beter wordt elke zo :D

19. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Dit was leuk. :D

20. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Superrace van Schumacher. Wordt nog een mooi seizoen nu Schumacher de snellere auto heeft, maar Alonso de ruime voorsprong in de stand.

Deel Deze Pagina