Maar zoals ik boven de gequote zin zei zou dat niet te danken geweest zijn aan een snelle auto maar gewoon aan een zeer goede strategie.
McLaren won idd een race tijdens een vrij dramatisch seizoen, echter was het ook niet zo dat ze plots een dergelijke sprong als ferrari toen maakte.
Het grote probleem wat zij destijds hadden was betrouwbaarheid.
Die ferrari is momenteel gewoon niet snel, en dan kijk ik niet eens naar de eerste kwalificatie want dat is grotendeels aan de bridgestones te danken.
Maar in de race zelf kwamen ze ook niet echt mee.
En dan vind ik het dus frappant dat ze de vorige race, nou ja vooral schumacher dan zo vreselijk snel waren.
Als je dat dan koppelt met de geruchten die rond gaan over een te lichte wagen met hoe ze afgelopen race gepresteerd hebben dan gaat er bij mij tenminste wel een belletje rinkelen.
Begrijp me niet verkeerd, ferrari deed het goed, maar dan wel kwa tactiek.
Idd, daardoor heeft ie die extra stop moeten maken.
En tuurlijk zou een goede klassering daardoor verspeeld zijn maar die extra stop is geen terechte excuus voor het feit dat hij gewoon op een ronde is gezet door kimi, hij was zeker te traag.
Gladde baan is ook een beetje bullshit. Buiten die vrije trainingen wordt er in een dergelijke weekend ook nog andere races verreden op dat circuit.
Buiten dat, zelfs al is het zo dan geldt het nog voor iedereen. Want tijdens die kwalificatie wordt er niet zoveel rubber neer gelegd dat degene die later starten daar zoveel voordeel van hebben.
Alleen dingen als regen kunnen een kwalificatie dusdanig beinvloeden.
Die 2 rondjes (inlap en kwalificatie lap) per coureur op nieuwe banden leggen echt niet zoveel rubber neer.
Maar dit is het probleem met Montoya denk ik. Hij legt de "schuld" nooit bij zichzelf. Dit in tegenstelling tot een aantal andere coureurs die dat wel doen, die pissig zijn op zichzelf als ze een fout maken. Hij is gewoon te laconiek. En dat is erg jammer want het talent heeft ie zeker.
Zie alleen liever Wurz of De La Rosa in die auto.
Laatst bewerkt: 10 mei 2005