1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zou het ook meer dan terecht hebben gevonden als ze voor de rest van het jaar waren geschorst. Ze zijn goed weg gekomen met deze straf. Dit was gewoon een opzettelijke overtreding van de regels om de boel te besodemieteren. Ze zaten niet eens meer in het grijze gebied van de regels.

@Proxi, ze zorgden wel voor een leuke race, maar met een illigale auto is het ook een stuk makkelijker om een goed resultaat neer te zetten natuurlijk.

2. JeePee

JeePee Guest

tijden van de tweede vrije training op circuit de catalunya:

1 P. de la Rosa McLaren 1:15.062 28
    2 R. Zonta Toyota 1:16.220 34
    3 N. Heidfeld Williams 1:16.527 30
    4 K. Räikkönen McLaren 1:16.586 17
    5 J. Trulli Toyota 1:16.653 26
    6 D. Coulthard Red Bull 1:16.797 24
    7 G. Fisichella Renault 1:17.200 24
    8 R. Schumacher Toyota 1:17.264 24
    9 F. Alonso Renault 1:17.356 24
    10 JP. Montoya McLaren 1:17.555 10
    11 R. Barrichello Ferrari 1:17.702 22
    12 F. Massa Sauber 1:17.931 24
    13 M. Schumacher Ferrari 1:18.042 22
    14 J. Villeneuve Sauber 1:18.336 27
    15 V. Liuzzi Red Bull 1:18.444 26
    16 C. Klien Red Bull 1:18.802 23
    17 N. Karthikeyan Jordan 1:18.858 24
    18 R. Doornbos Jordan 1:19.125 28
    19 T. Monteiro Jordan 1:19.140 27
    20 C. Albers Minardi 1:19.581 17
    21 P. Friesacher Minardi 1:20.686 23
    22 M. Webber Williams geen tijd 0

Zo te zien komen de nieuwe minardi's (met name albers) een stuk dichter in de buurt van de jordans :D . Kan nog leuk worden in de race...

3. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat weer spannend worden morgenochtend de eerst paar staan dicht bij elkaar. en de ferarri's stellen weer teleur in de kwalificatie

4. JeePee

JeePee Guest

Wat als Raikkonen die fout in bocht twee niet had gemaakt.... :'-(

5. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Och het verschil tussen Raikkonen en de rest is niet zo groot. Als hij morgen geen fout maakt, start hij wel vanaf pole. Hij was met die fout immers maar een fractie langzamer.

Knap trouwens van montoya dat hij na zijn blessure meteen alweer terug is op het oude niveau. Een mooie twaalfde plaats + 1 kapotte mclaren. :+ :{

6. JeePee

JeePee Guest

Raikkonen op POLE !!!!!!! 8) 8) 8) 8) 8) Nu maar hopen dat z'n aandrijfas het niet begeeft :+

7. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Pffff, waar zijn de tijden dat dhr Mol nog es normaal commentaar gaf. Wat een retenlikker van Alonso is dat geworden zeg... en alles wat bridgestone en ferrari is, is fout. :confused: Hopen maar dat John de Mol de F1 opkoopt en dat iemand anders commentaar mag geven...

8. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    hij praatte vandaag echt onzin jah. Het ging steeds nergens over, zei steeds hetzelfde, en liep de hele tijd te schreeuwen. Normaal vind ik dat juist wel grappig, maar vandaag was het te erg...

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het lag er misschien ook aan dat er niet veel (aparts) gebeurde tijdens deze race dus Olav Mol moest zich ook maar een beetje zien te vermaken :)

10. JeePee

JeePee Guest

Ik heb liever Olaf Mol, dan die gast die vorig jaar de DTM deed.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hopen dat John de Mol de rechten van de F1 opkoopt? alsjeblieft niet zeg.
    Nee we zitten te wachten op nog meer bel spelletjes, etc. ;)

Het commentaar van Olav was dit keer idd een beetje erg anti-ferrari en onzinnig was. Hoewel ie wel wat punten had waar ie imo een punt aankaartte waar best wel eens wat onderzoek naar gedaan zou mogen worden.
    Zoals dat gerucht dat ferrari hetzelfde geintje als BAR had uitgehaald.
    Vind het een beetje frappant dat zowel ferrari als BAR vorige race dus plots zeer competatief waren, BAR gepakt is op een te lichte auto en ferrari eigenlijk dit weekend niet mee kon komen. En dat op een circuit waar zij de meeste test kilometers maken van iedereen.
    Als schumacher niet die lekke band had gehad dan was ie best goed gefinished, maar niet dankzij een snelle auto maar puur door goede strategie.
    Die ferrari heeft het hele weekend niet echt mee kunnen komen. Zelf denk ik daardoor dat er misschien wel wat waarheid in dat geruchtje zit.

Overigens vind ik de straf van BAR terecht. Maar het had niet meer moeten zijn. Waarom niet meer? omdat andere teams, met name die in de kleur charlaken rood ook nog al eens regelementen aan hun laars lapt, noem b.v. het aantal test kilometers, en daar ook niet een heel seizoen voor bestraft worden.

De race zelf vond ik aardig, niet zo spannend als imola maar al met al best een goede race.
    Kimi was deze race gewoon helemaal top. Absoluut niets op aan te merken en als dit een voorbode is een geduchte concurrent voor de wereld titel.

Ook een nette race van Alonso. Jammer dat ie niet een echt gevecht had met kimi, maar de McLaren was ook gewoon oppermachtig dit weekend.

Trulli heeft het ook weer netjes gedaan. Hoewel ik wel vermoed dat er team orders achter zitten dat hij 3e werd en niet Ralf. Ralf was toch volgens mij op het eind echt de snellere van de twee.
    Maar hoe dan ook, voor een coureur die vorig jaar enorm veel gezeik over zich heen heb gekregen, die uitgerangeerd werd door renault (en terecht!) doet ie het voorlopig bij toyota erg goed.

Erg jammer dat albers niet de race heb uit gereden. Hetzelfde geld ook voor Liuzzi.
    Montoya vond ik wederom teleurstellend, ik kan er niets aan doen. Een echt goede kwalificatie reed ie niet, een onnodige spin tijdens de race (hoewel wel mooi opgevangen) van die foutjes en dingetjes die je eigenlijk als coureur niet te vaak moet maken. En hij heb elke race wel zo'n moment.
    Zonder die extra pitsstop was ie waarschijnlijk hoger gefinished, maar zelfs dan had ik hem nog teleurstellend gevonden. Hij is niet de 2e rijder zoals een barrichello hij heeft net zoveel rechten als Kimi en hij maakt het keer op keer niet waar.

Ook Webber vond ik teleurstellend, enorm goede kwalificatie maar in de race zelf gewoon minder presterend.

12. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Mag ook wel, hij heeft er immers genoeg ervaring mee. :+ Tja gelapt door je teemgenoot, dat zegt genoeg. Natuurlijk had hij die extra pitsstop, maar dan nog is het verschil te groot.

Mol was idd erg irritant vandaag. Vooral dat gezeur over Trulli wordt ik niet goed van. Trulli rijdt gewoon een supergoed seizoen, maar hij kan niks goed doen bij Mol. Trulli niet gevochten, rot toch op zeg. Dan wordt je geen derde hoor, hij heeft het gewoon super gedaan. Mol die heeft gewoon een hekel aan een aantal coureurs en zit ze daarom constant af te zeiken. Terwijl anderen die constant fouten maken (kuchkuchmontoyakuchkuch), tot zijn lievelingetjes behoren en hij er daarom nooit wat van zegt. Het zou een goed idee zijn om een goede co-commentator erbij te plaatsen, die Mol met zijn domme geouwehoer en zijn onnozele theorien een beetje in toom houdt.

13. JeePee

JeePee Guest

Montoya schijnt een software probleem te hebben gehad waardoor hij ook wat tijd verloor. Ron Dennis zegt dat Montoya zonder problemen makkelijk op het podium had kunnen komen. En dat hij de kwalificatie verneukt had kwam mede doordat hij als eerste de baan op moest, en het dus gladder dan normaal was.

Schumacher was zonder zijn lekken banden waarschijnlijk tweede geworden. Dus dat hij niet mee kon komen vind ik een beetje hard uitgedrukt. En dat ferrari in eens mee deed in imola zegt daar ook niks over. McLaren won namelijk ook de race van Spa vorig jaar, na een dramatisch seizoen te hebben gereden.

(denk niet dat ik Montoya of Schumacher fan ben ;) , in tegendeel. Raikkonen blijft da bomb, helemaal na deze race _O_ )

14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Hij had idd een softwareprobleem, wat leidde tot problemen met het tanken. Dat heeft dus niks met het verschil in snelheid te maken tussen hem en Raikkonen. Hij was gewoon veel te traag.

En dat met die gladde baan vind ik ook maar dom gezeur. Ze hebben al 4 vrije trainingen over die baan gereden totaan de eerste kwalificatie, dus er ligt rubber genoeg. Raikkonen moest ook relatief vroeg kwalificeren en stond na de eerste kwalificatie gewoon derde.

15. JeePee

JeePee Guest

Ik heb net ergens gelezen dat die spin van Montoya werd veroorzaakt door een afwezigheid van traciton controle. Zou kunnen, maar ik denk dat het z'n eigen fout was.

16. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Traction control was toch verboden???

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat was launch control wat verboden is.

Maar ik denk ook dat het Montoya's eigen fout was, want ik kan me ook nog herinneren dat hij vorig jaar in Frankrijk spinde en toen zei hij precies hetzelfde achteraf. Lijkt me wel heel toevallig dat hij het telkens alleen heeft dan :confused: Hoewel hij soms ook wel gewoon bekend dat hij zelf een fout maakte. Maargoed, dit is volgens mij al de 6e keer (Australie, Canada, Hongarije 2003, Frankrijk 2004, Australie en Spanje 2005) dat hij opeens spint zonder aanleiding en dat is veel te vaak voor iemand die WK wil worden.

18. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Wat loopt albers dan het hele weekend te zeuren dat hun launch control zo veel minder is dan die van de anderen??? Bleek trouwens ook wel bij de start dat hij gelijk had. 8)

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Maar zoals ik boven de gequote zin zei zou dat niet te danken geweest zijn aan een snelle auto maar gewoon aan een zeer goede strategie.
    McLaren won idd een race tijdens een vrij dramatisch seizoen, echter was het ook niet zo dat ze plots een dergelijke sprong als ferrari toen maakte.
    Het grote probleem wat zij destijds hadden was betrouwbaarheid.
    Die ferrari is momenteel gewoon niet snel, en dan kijk ik niet eens naar de eerste kwalificatie want dat is grotendeels aan de bridgestones te danken.
    Maar in de race zelf kwamen ze ook niet echt mee.
    En dan vind ik het dus frappant dat ze de vorige race, nou ja vooral schumacher dan zo vreselijk snel waren.
    Als je dat dan koppelt met de geruchten die rond gaan over een te lichte wagen met hoe ze afgelopen race gepresteerd hebben dan gaat er bij mij tenminste wel een belletje rinkelen.

Begrijp me niet verkeerd, ferrari deed het goed, maar dan wel kwa tactiek.

Idd, daardoor heeft ie die extra stop moeten maken.
    En tuurlijk zou een goede klassering daardoor verspeeld zijn maar die extra stop is geen terechte excuus voor het feit dat hij gewoon op een ronde is gezet door kimi, hij was zeker te traag.

Gladde baan is ook een beetje bullshit. Buiten die vrije trainingen wordt er in een dergelijke weekend ook nog andere races verreden op dat circuit.
    Buiten dat, zelfs al is het zo dan geldt het nog voor iedereen. Want tijdens die kwalificatie wordt er niet zoveel rubber neer gelegd dat degene die later starten daar zoveel voordeel van hebben.
    Alleen dingen als regen kunnen een kwalificatie dusdanig beinvloeden.
    Die 2 rondjes (inlap en kwalificatie lap) per coureur op nieuwe banden leggen echt niet zoveel rubber neer.

Maar dit is het probleem met Montoya denk ik. Hij legt de "schuld" nooit bij zichzelf. Dit in tegenstelling tot een aantal andere coureurs die dat wel doen, die pissig zijn op zichzelf als ze een fout maken. Hij is gewoon te laconiek. En dat is erg jammer want het talent heeft ie zeker.

Zie alleen liever Wurz of De La Rosa in die auto.

Laatst bewerkt: 10 mei 2005
  20. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Vinden jullie ook dat schumacher behoorlijk arrogant wordt. Elke keer als ie uitvalt wil ie geen woord tegen de pers zeggen terwijl de andere coureurs dat wel doen. Ik heb laatst ook gelezen dat hij sowieso geen interviews geeft maar dat hij wat antwoorden op papier terugstuurd.

Deel Deze Pagina