1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ik kan Schumacher zoiezo niet uitstaan. Met name door die acties op Damon Hill (1994) en Villeneuve (1997)
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat kan me niet meer herinneren dat hij dat gezegd heeft, maargoed, het launch control is al verboden sinds Australië 2004. Launch control mag nog alleen maar gebruikt worden bij het wegrijden na een pitstop en niet meer bij de start.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    En wie controleert dat of ze het niet bij de start gebruiken?? Volgens mij mogen ze wel launch control gebruiken, alleen moeten ze het nu handmatig bedienen. Voor AUS 2004 activeerde het team van achter de pit muur de launch control, nu moet de coureur het dus zelf doen ;)
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nee, vroeger deed de coureur het ook al zelf. Ze moesten toen een knopje ingedrukt houden en als ze weg wilden rijden, moesten ze het loslaten (als je het niet gelooft denk dan maar is terug aan Monaco 2002 toen Button bij de start iets te vroeg wegging omdat z'n vinger van het knopje gleed zei hij later).

    Ik weet ook niet hoe dat wordt gecontroleerd, maar dat zullen ze bij de FIA vast wel weten neem ik aan :+

    En het verbod op het gebruik van launch control wilden ze al invoeren in Silverstone 2003, maar dat werd toen weer uitgesteld naar Australië 2004 omdat sommige teams het er niet mee eens waren om het midden in het seizoen in te voeren.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Is dat knopje niet gewoon de koppeling :confused: . Meestal als iemand spint gaat de duim ook naar een knopje op het stuur. Volgens mij is dat gewoon de koppeling....knopje indrukken, volgas, loslaten, koppeling laat zich vanzelf opkomen, en wegwezen *)
     
  6. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nee, dat was de launch control, zei hij zelf ook en er is ook een paar keer gezegd dat het systeem zo werkte.

    Maar ik heb een oud artikel teruggevonden:

    http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=50145

    De tractioncontrol is dus blijkbaar omgebouwd tot een launch control systeem. Dit was dus waarschijnlijk wat Albers bedoelde en op de vraag of tractioncontrol verboden is, is het antwoord dus nee :)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    tja, beetje vaag allemaal. Als ze het bij Minardi maar bij de volgende race wel voor elkaar hebben:+
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Launch control is een vorm van tracton control waarbij de koppeling wordt gebruikt om niet teveel wielspin te creëeren.
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Je kunt niet teveel verwachten van Minardi, ze hebben net na veel testen ontdekt dat een F1 auto 4 wielen nodig heeft :+
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Nou ja, ze gaan nu best goed (voor minardi begrippen). Ik zou het leuk vinden als Albers met Monteiro in gevecht raakt _O_
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja zou wel leuk zijn, maar Jordan schijnt alweer bezig te zijn met een 'B' versie van de auto:

    http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=1634
     
  12. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hebben nu ineens geld zat sinds ze zijn opgekocht. Is Eddie Jordan helemaal weg dan nu?
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    nee, hij leeft nog :+
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Midland F1 wil Doornbos als Grand Prix-coureur

    Robert Doornbos (2:cool: heeft in Barcelona een aanbieding gehad van Midland F1 om in 2006 Grand Prix' te rijden voor de formatie, samen met Narain Karthikeyan. Dat schrijft FORMULE 1 in editie nummer 8 die vanaf vandaag, woensdag 11 mei, overal verkrijgbaar is.

    Het team, eigendom van de Russisch-Canadese miljardair Alex Shnaider, ziet Doornbos graag bij de formatie blijven. Nu is Doornbos vrijdagcoureur bij Shnaiders team dat dit seizoen nog onder de oude naam van Jordan opereert. De direct betrokkenen hebben bevestigd dat er een aanbod is gedaan. Midland F1 wil Doornbos volgend jaar als Grand Prix-coureur.
    Doornbos' manager Marco Zecchi spreekt van ‘een mooi aanbod'. Wat de aanbieding precies inhoudt, daarover willen Jordan-directeur Colin Kolles en Zecchi nog geen mededelingen doen. Doornbos zegt de details van het aanbod niet te weten. Duidelijk is wel dat het gaat om een plek als Grand Prix-coureur voor 2006. ,,Het is nog een conceptcontract'', zegt Zecchi.
    ,,We willen dat Robert in 2006 Grand Prix' gaat rijden'', zegt Kolles. ,,Hij is plan A en plan B. Hij doet zijn werk goed. Maar het is nog te delicaat om verder op dit onderwerp in te gaan.''
    Zecchi is vooral te spreken over het tijdstip van het aanbod. Het is nog vroeg in het seizoen en dat betekent volgens de Italiaan dat Midland F1 Doornbos serieus neemt. Er circuleren nog geen andere namen. Duidelijk is in elk geval dat Narain Karthikeyan een goede kans maakt ook volgend jaar Grand Prix' te rijden. Alex Shnaider, aanwezig in Barcelona, deelde mee dat India voor zijn consortium van bedrijven, met Rusland de belangrijkste afzetmarkt is.

    www.autoweek.nl

    Als dit waar zou zijn, dan zou dat erg tof zijn. Doornbos verdient het. Hij heeft inmiddels bewezen dat hij snel is. Hij is vaak sneller dan zijn teamgenoten. Ik hoop dat het lukt.
     
  15. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikonnen is de man ! :D
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    @ Wouter 87,
    Als er 2 of 3 coureurs met een grote portomonee komen maakt doornbos geen kans meer vrees ik.
     
  17. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik las net in de nieuwe race report dat Toyota, Mclaren, Renault en Ferrari na Imola een nieuw model benzinetank hebben geplaats in de auto. Toch wel opvallend. Maar Mclaren zou nooit iets doen wat niet mag natuurlijk O-)

    Maar afgaand op dit bericht is het toch wel erg opvallend dat Olav het hele weekend alleen Ferrari hierop aanspreekt. Het is toch wel heel extreem als het zelfs mij, een hekel hebbende aan Ferrari en Schumacher, opvalt dat hij wel erg partijdig is tegen ferrari.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    wat boeit het als het zoveel teams zijn :9.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Das waar. Maar Jordan/Midland heeft volgens mij nu in de gaten dat ze Monteiro beter niet hadden kunnen nemen. Karthikeyan is bijna altijd sneller. Dus misschien kan Doornbos eerder instappen bij Jordan, omdat ze Monteiro er misschien uitflikkeren omdat hij niet presteerd. Doornbos heeft dan wel minder centen, maar hij heeft wel laten zien dat ie hard kan rijen. Dus hij maakt wel degelijk een kans. Trouwens Midland heeft aardig wat geld, dus ik denk dat op dat moment geld niet de belangrijkste rol zal spelen (hoop ik).
     
  20. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is zeker een goed aanbood voor Doornbos! Dan kan hij zich echt gaan 'bewijzen'. Toch hoop ik nog op een beter team voor Doornbos O-)
     

Deel Deze Pagina