1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. JeePee

JeePee Guest

Kimi Raikkonen heeft een contract voor het leven aangeboden gekregen :D, hij mag bij McLaren blijven, zolang hij dat wil.

2. JeePee

JeePee Guest

3. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Grapjas.... _O_ _O_ 8)

4. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
  5. JeePee

JeePee Guest

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Wat een saai begin van de race, maar wat een einde (tot nu toe)_O_

7. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Kimi Raikkonen _O_ . Ik vond het echt een geweldige race. Raikkonen deed het echt fantastisch en Mark Webber gun ik zijn 3e plaats echt wel. Een mooie race!

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Voorspeld Raikkonen 1 Alonso 2 en Webber 3. Zat er niet ver naast. Lekker weer van Ferarri. Ik geniet alleen al om het feit dat het daar zo kut gaat :D

9. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    tot nu toe is het seizoen wel leuk! vond de actie van trulli ook zeer mooi trouwens! daardoor brak het bij die groep wat meer open.

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Was wel een aardige race idd. Monaco is nooit zo heel spectaculair, maar deze keer was het wel leuk.

Meest opvallende vond ik het trage tempo van de Renaults. Ben benieuwd of dat een incident was, of dat de concurrentie echt dichterbij renault aan het komen is. Die groep met montoya was immers ook veel sneller als alonso, zoals op het eind te zien was.

Verder is het natuurlijk ook erg raar dat Schumi de snelste ronde in de wedstrijd neerzet. Tevens was deze rondetijd sneller als zijn tijd in de eerste kwali, die gewoon met bijna lege benzinetanks wordt gereden.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=1811

^_^

Daarin staat dat ze veel problemen hadden met de bandenslijtage. Ik denk trouwens dat dit een incident was, want op een gegeven moment waren de ronde tijden van Fisichella gewoon langzamer dan die van Albers :eek: 8)

Vergeet ook niet dat ze gewoon als 2e en 4e gekwalificeerd waren en in het eerste deel van de race 2e en 3e lagen, dus de snelheid hebben ze echt nog wel denk ik :)

Edit:

Ik vraag me trouwens af hoe het gelopen zou zijn als die Williamsen niet zo lang achter Alonso gezeten hadden, want de achterstand van Heidfeld op Raikkonen was maar 13 seconden...

Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  12. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Als, Als, Als
    Raikonnen was gewoon de man :D

doe je dat trouwens ook bij formule1.info ? :D

Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Voor een race die idd normaal gezien nooit zo spannend is (uitzondering daar gelaten zoals b.v. toen Senna-Mansell en Bernoldi-Coulthard) was dit toch wel een spannende race met wat leuke acties.

Tempo van de Renaults, zoals Fisichella hierboven ook al zei kwam voornamelijk door de banden keuze. Ze hadden gewoon het verkeerde compound gekozen.
    Hehe overigens mag Montoya ook wel sneller zijn, aangezien ie in dezelfde auto als Kimi rijdt ;)

Hmm nee dat is niet zo raar, dat is ook wederom de banden.
    Het duurt gewoon een aantal rondes voordat die bridgestones goede ronden tijden kunnen neerleggen. En aangezien ze de eerste kwalificatie op nieuwe banden staan zetten ze gewoon geen goede tijden neer.
    Het is nou ook weer niet zo dat het uitsluitend de banden zijn, als je ziet hoe die ferrari nu door de bochten gaat in vergelijking met vorig seizoen zie je gewoon een duidelijk verschil. Veel minder strak, nerveuzer.

Niet anders als nu, tenminste dat denk ik.
    Raikkonen en die McLaren waren overduidelijk het hele weekend al de snelste.
    Als Heidfeld en Webber, Alonso eerder in hadden gehaald dan had kimi er (volgens mij althans) makkelijk nog een schepje boven op kunnen doen.
    Zo hard ging ie niet echt meer het laatste gedeelte van de race.

Wel een zeer sterke race weer van hem, als ie zo door blijft gaan wordt het nog een spannend kampioenschap.

Heerlijke actie ook van Trulli, jammer alleen dat het hem wel de race kostte.
    Maar hij heeft het wel geprobeerd. En hij kan dus wel zeker vechten voor een positie. Ik hoop alleen dat ie dit nu een beetje vast blijft houden.

Vond het ontzettend jammer van Coulthard, hij had best een goede race en door een samenloop van omstandigheden, en ook eigenlijk door Schumacher die ondanks dubbel geel iets te hard die bocht in ging, was zijn race voorbij.
    Ben wel benieuwd hoe ie uiteindelijk gefinished zou zijn.
    Vond trouwens die Red-Bulls en het team er super uitzien "powered by the dark side" :)

14. JeePee

JeePee Guest

Vergeet niet dat hij als laatste gestart was. En jullie kunnen wel zeggen dat hij Spanje ook verneukt had, maar daar was zijn snelste ronden, sneller dan die van Raikkonen. En tja...Raikkonen..... _O_

15. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nou zegt snelste ronde niet zo heel veel. De snelste ronde in deze GP van Monaco staat op naam van M. Schumacher, en je kan niet bepaald zeggen dat hij goed gepresteerd heeft ;)

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Je begreep mijn zin denk ik ietwat verkeerd. Bedoelde daarmee niet dat ie in monaco slecht gepresteerd heeft maar meer dat ie idd sneller behoorde te zijn de beide Renaults daar ie dezelfde auto heeft als Kimi.

Slecht nieuws voor Doornbos (bron f1racing0:
    Helaas is Robert hier het slachtoffer geworden van de bekende politiek binnen de F1.
    Tuurlijk speelt het financiele plaatje ook een grote reden, maar als ik dit zo lees en ook stukken op andere sites lees heeft Ecclestone en Briatore een flinke vinger in de pap gehad als het gaat om het niet verlengen van het contract tussen Jordan en Doornbos.

17. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Had het ook gelezen van Doornbos. Is wel jammer, en heeft idd niks met zijn kwaliteiten te maken. Dan hadden ze immers wel die Monteiro weg gestuurd.

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Het is zeker jammer. Voordeel wat ie wel heeft is dat ie al een contract om te rijden (volgend seizoen) aangeboden heeft gekregen.
    En hij heeft zich die paar trainingen ook aardig in de kijker kunnen rijden door regelmatig sneller te zijn dan zijn team genootjes.
    Zal in ieder geval niet de laatste keer geweest zijn dat we hem in een F1 zien.
    Maar jammer is het zeker wel.

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Montagny in het pak van Doornbos:

Het gerucht gaat al dat hij ook Nederlander wilt worden, maar dat mag niet van minister Verdonk omdat hij geen meerwaarde voor Nederland kan betekenen :+

20. JeePee

JeePee Guest

Netjes gedaan door Nick Heidfeld om de pole te pakken, alleen denk ik niet dat hij gaat winnen. Volgens mij is Raikkonen een stuk zwaarder, en de kans is groot dat Kimi hem na de eerste bocht al te pakken heeft, want volgens mij kan de McLaren beter starten dan de Williams.

Is het jullie ook opgevallen dat de eerste bocht bij Raikkonen niet helemaal lekker ging, hij kwam veelste ver naar buiten, waardoor hij pas later op het gas kon. Misschien heeft dat hem de pole gekost....

Deel Deze Pagina