1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ow Ow Ow, die Raikkonen ! Hij had nog 5 km vol moeten houden :'-( ... Naja, z'n band ...

Zo hè, net in de replay zag je echt heel mooi in beeld hoe z'n hele wielophang in 2en brak !

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    das idd balen voor m, maar leuk voor alonso! en zeker voor heidfeld, hem gun ik het wel om als underdog 2e te worden!

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    :mad: :mad: :mad:
    Meer hoef ik denk ik niet te zeggen.

Iets meer bescheidenheid zou die Alonso ook wel sieren trouwens, beetje lopen doen als de GROTE overwinnaar daar terwijl hij gewoon dikke mazzel heeft gehad.

Voor de rest natuurlijk uitermate knappe prestaties van Barrichello Heidfeld en Coulthard. Schumacher bakte er niks van en Montoya leek zoals gebruikelijk ook weer nergens op.

Ik had trouwens ook wel wat meer van BAR verwacht, maar goed dat kan nog komen aangezien ze met de motor uit Bahrein moesten rondrijden en natuurlijk als eerste moesten kwalificeren.

4. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    :mad: Ik baal er ook van dat Kimi uitviel... Hij deed het zo goed! Maar 10 rondjes voor het einde zag je het al wel een beetje aankomen, al die vibraties 8)

En ik ben het met Zilverpijl eens dat Alonso wel iets meer bescheiden kan zijn idd, natuurlijk heeft hij een goede race gereden, maar als Kimi geen problemen had gehad was hij dik eerste geworden.

Wel weer een leuke situatie in de eerste bocht na de start, het zorgde iig voor een leuke verdeling in het veld met de daaruit volgende inhaalacties.

5. JeePee

JeePee Guest

Haha, ik had gelijk.

Alleen waaaaaat een pech zeg, voor Raikkonen. De bandenregel moet echt weer worden zoals het was, want dit is in mijn ogen veel te gevaarlijk. Door die bandenregel is het kampioenschap nu eigenlijk al beslist. Alonso's voorsprong is al 32 punten :eek: , en als Kimi zijn banden mocht wisselen waren het we maar 20 geweest.

En dan die persconferentie....die Alonso....damn, wat kon ik me aan hem ergeren. :mad: Alsof hij superman was. Alsof hij Raikkonen in een fout gedreven had......

En ook nog mijn complimentjes aan Albers ;). Netjes gedaan van 'em.
    Trouwens, Quick Nick had geluk met Fisichella, omdat hij een enorme valse start maakte.

Straks weer de Indy 500 :9

Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2005
  6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Vreselijk. Ten eerste had ik het Kimi gegund de race te winnen, bovendien verdiende hij het gewoon ondanks z'n 'uitstapjes' en ten tweede is het kampioenschap nu eigenlijk al ten einde.

Zoveel pech voor McLaren en dan Kimi in het bijzonder dit en vorig seizoen, niet te geloven.. Direct de televisie na het eind van de race uitgezet, gelukkig heb ik Alonso's opmerkingen niet hoeven horen.

7. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Heb die persconferentie niet eens gezien. Maar ik erger me eigenlijk steeds vaker aan Alonso, vind het een vervelend arrogant ventje eigenlijk. Vorige race hoe hij liep te mekkeren over de boordradio dat Webber gestraft moest worden omdat hij hem had ingehaald. En nu weer dit gedrag, dat overdreven juigend uit die auto springen en op de voorband lopen slaan. Maar goed liever zo eentje dan de zoveelste grijze muis. Even ter vergelijking: toen Hakkinen een paar jaar geleden in de laatste ronde uitviel stond Schumacher zich bijna te schamen op het podium. Is meer het gedrag wat bij een groot kampioen hoort.

Die Jack Plooy moet trouwens ook eens opdonderen uit die F1 verslaggeving. Altijd maar die domme vragen stellen in dat slechte engels van hem. Gister zitten zeiken dat Schumacher niet met de pers wil praten, vandaag weer Sauber van hetzelfde betichten. Die lui praten heus wel met de pers, ze willen alleen niet met Plooy praten, omdat het zo een domme sukkel is. En waar slaat het op om Sauber een zwitserse koeievlaai te noemen.

8. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja en dat terwijl hij bij zijn debuut een beetje overkwam als een verlegen jochie. Toen kwam ie op mij over als een doetje die ongelooflijk hard kom autorijden. Hij begint nu echt arrogant te worden... :{

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Opzich wel een leuke race, goed gereden van Heidfeld (waarvan ik ook verwacht had dat hij het goed zou doen dit jaar), Barrichello en Coulthard. Knap hoe Coulthard dat tempo vooraan kon bijhouiden.

Jammer voor Raikkonen, het kampioenschap lijkt nu wel gedaan te zijn. Ook jammer voor Massa, want die reed ook heel sterke race.

Toch nog leuk dat Fisichella 6e kon worden, ondanks dat hij WEER problemen had met zijn Renault :mad: Ik vraag me trouwens af of hij wel hetzelfde materiaal krijgt als Alonso. Hij heeft opvallend veel mechanische pech, terwijl Alonso nooit wat heeft. In Spanje werd dit (dat Alonso voorgetrokken wordt) ook nog maar is verduidelijkt voor mij, toen Alonso achter Fisichella reed. Alonso hoefde alleen maar "Fizzy Fizzy" te roepen over de board radio en hij mocht er langs van het team :mad:

Laatst bewerkt: 29 mei 2005
  10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Is toch hetzelfde als al die jaren bij Ferarri.Het blijkt gewoon goed te werken als zich het team op een coureur concentreerd die de meeste kansen op het kampioenschap heeft.Bovendien is Alonso echt stukken beter dan Fisichella dus heel erg vreemd vind ik het niet dat ze hem bevoordelen.

Ik denk ook niet dat Fisichella veel slechter materiaal want Renault wil denk ik ook wel Team kampioen worden en daarvoor hebben ze de punten van Fisichella ook hard nodig.Alonso kan alleen zuiniger met zijn materiaal omgaan omdat hij aan kop rijdt en niet zoal Fisico over het algemeen het veld van achteren moet oprollen.

Was verder wel een leuke race met leuke gevechten overal.Was nartuurlijk heel erg jammer voor Kimi maar hij was er nartuurlijk wel zelf schuld aan.
    2de plek leuk voor Heidfeld en Barichello reed ook een goede race. Wel jammer vond ik dat Liuzzi niet in de punten is gefinished, had het hem wel gegund.Montoya vond ik weer een zwakke race rijden, hij was 1 minuut achter Kimi gefinished.

Albers is gewoon 30 sec (ofzo) voor Friesacher gefinished ondands een Drive-trough _O_

11. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Kan natuurlijk ook gewoon een kwestie zijn van goed met het materiaal omgaan. Zo werd Fisichella vandaag meerdere malen door het team gewaarschuwd de motor niet te hoog in de toeren te laten lopen. Dit gecombineerd met gewoon pure pech doet het misschien lijken dat Alonso wordt voorgetrokken. Daar komt bij dat Alonso gewoon de betere is van de twee.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zou ook kunnen, maar om bijvoorbeeld het uitvallen in San Marino en Bahrein even te noemen, dat was wel heel snel voor als je zelf niet goed met het materiaal om gaat. Vandaag ook weer, de motor kon niet eens gestart worden. En in alle drie de races mocht hij beginnen met een nieuwe motor, en ik neem aan dat hij het niet zo snel stuk maakt :confused: In Spanje verloor hij om onbekende redenen ineens alle downforce vooraan de wagen, waardoor hij weer van achteraf naar voren moest komen.

Mja, misschien steeds pure pech, maar ik heb er toch wel mijn vraagtekens hierbij...

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Als je verkeerd schakelt is een motor zo kapot hoor, helemaal als het allemaal op de limiet is afgesteld zoals in een F1 auto. En zoals gisteren, ervan uitgaande dat hij hem niet zelf gewoon heeft laten afslaan, zal het waarschijnlijk gewoon een software storing zijn geweest. Dat heeft dus niets met minder materiaal te maken, want beiden rijden met dezelfde software rond.

14. JeePee

JeePee Guest

BELACHELIJK :eek:

Ten 1ste: Hoe kan hij Kimi langs de kant hebben zien staan :confused: Hij stond 200 meter verderop in de bandenstapels, en hoe kan hij dan met zo'n snelheid zien dat dat Raikkonen was :confused:
    Ten 2de: Snellere auto :confused: Als dat zo was, dan zegt Alonso dus eigenlijk dat Raikkonen een veel betere coureur is dan hijzelf, aangezien Kimi in een 'slomere' auto, sneller was de Alonso
    Ten 3de: Medelijden met hun in Monaco :confused: Waarom :confused: Reed Alonso daar aan de leiding :confused:, is Alonso daar uitgevallen :confused: Als Alonso daar van start tot finish de race geleid had, maar in de laatste ronde uitviel had ik ook wel medelijden met hem gehad. Waarom nu niet.....Omdat Alonso daar 5 punten pakte, alleen maar van een overwinnig mocht dromen, en zijn hele carriëre nog bijna nooit pech gehad heeft.

Herinneren jullie de laatste race's op Nurburgring nog.....Wie viel er toen 2x (nu dus 3x) achter elkaar uit met zicht op een overwinning.....inderdaad, Raikkonen. Alonso is geen echte coureur, het is gewoon een respectloze *****, net als z'n teambaas :mad:

15. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ten 1ste: Hij weet tog dat hij voor hem reed, en ik denk echt wel dat hij hem zag crashen ;)
    Ten 2de: Ben ik wel mee eens ...
    Ten 3de: Tja, ik denk omdat hij geen podium plaats had :p

16. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Wat een belachelijk overdreven reacties van RaceReport en het AD. Nu zijn deze quotes net wat te kort om erop in te gaan, maar ik vraag me af wat 'RR' bedoelt met een gevaar voor de sport.. Als je met auto's aan het racen bent met 300+ km/u is er altijd het gevaar van de baan te raken, daar wordt dan toch ook altijd rekening mee gehouden?

De reacties waren misschien terecht geweest als de crash van Kimi hem daadwerkelijk bijna de dood hadden in gejaagd. Dat was nou echt niet het geval, maar goed.

Ze maken het expres wat spannender dan het is, lijkt me dan.

17. JeePee

JeePee Guest

Ik vind die reacties ook niet terrecht. Als het nou al in de 5de ronde zo was, maarja, één ronde voor het einde. Ik vind eerder dat de FIA verantwoordelijk is voor dit ongeluk, door die belachelijke banden regel in te voeren. Wie zijn er nou allemaal de dupe van geworden:

Raikkonen 2x (maleisie en nurburgring)
    Schumacher 2x (links voor, en links achter in barcelona)
    Massa 1x (nurburgring)
    en Alonso en Fisichella bijna (monaco)

Meer dan 5x :eek:

18. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het er mee eens. Het is erg gevaarlijk.

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Massa ook nog in Barcelona ;)

Fisichella weet na ruim 140 GP deelnames wel hoe die een F1 auto moet bedienen denk ik. Vorig jaar was hij 1 van de meest betrouwbare coureurs als het ging om het halen van de finish en dan zou hij nu opeens niet meer kunnen schakelen... Ok, gisteren was hij aan het stampen, maar toen was hij ook een beetje gefrustreerd omdat hij weer een probleem had en maar vast zat achter Button, maar dat wil niet zeggen dat hij opeens altijd zelf zijn auto stuk maakt. :confused:

Mja, laat maar zitten, ik blijf mijn twijfels houden over zijn behandeling binnen het team en dat is er niet gemakkelijk uit te krijgen O-)

20. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben naar de N-Ring geweest voor de Grand Prix, hier wat foto's, ik zat voor de eerste bocht!

Deel Deze Pagina