1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist spectaculairder!!!

2. JeePee

JeePee Guest

Vast geen Raikkonen fan :+

Ik vind het echt levensgevaarlijk. Raikkonen had hier het geluk dat hij een uitloopstrook had, het had maar in Monaco moeten gebeuren :eek: . En dat stuk van de voorvleugel van Massa die los geslagen werd....iemand anders had daar overheen kunnen rijden, met als gevolg een klapband of dergelijke. En ik vind de pitstops nu ook geen reet meer aan. GA DAN DIE BANDEN WISSELEN :'-( :'-( .

En over Fisico,
    Die gast weer echt wel hoe hij moet rijden. Volgens mij wordt Alonso ook voorgetrokken. Al zie ik Fisichella veel liever dan Alonso, want de laatste tijd ben ik die krullebol echt een eikel gaan vinden...maarja, dat is hoe ik er over denk O-)

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Robert Doornbos tekent zo goed als zeker in de maand juli het contract met Midland F1, dat hem garandeert dat hij in 2006 Grand Prix' rijdt voor het Russisch/Canadese team dat voortkomt uit Jordan. Dat schrijft FORMULE1 inhaar nieuwste editie, nummer 9, die woensdag 1 juni overal verkrijgbaar is.

,,Geen zorgen'', zegt zijn manager Zecchi over het feit dat Doornbos in de Grand Prix van Europa niet op vrijdag in actie kwam. ,,Dat was ingecalculeerd.'' Niet ingecalculeerd is het feit dat Doornbos in Canada vrijwel zeker ook vanaf de zijlijn moet toekijken door een regelvergrijp van Jordan. Het team liet Franck Montagny met te veel setjes banden rijden. Maar: de toekomst ziet er zonnig uit. Volgens Zecchi tekent Doornbos in juli het in Barcelona aangeboden racecontract met Midland F1. Roberts reactie: ,,Het lijkt wel alsof ik droom!''

bron: www.autoweek.nl en het blad Formule1

4. JeePee

JeePee Guest

Ik heb een filmpje gemaakt van twee rondjes Nürnurgring met Formula One '04. Misschien leuk, voor degene die willen weten hoe het circuit loopt. Het is een 'arcade-racer' met simulatie trekjes. In rondje 1 kom in namelijk niet meer uit m'n 3, zodra ik het rechte stuk op rijd. Uiteindelijk knalt hij weer in z'n 4, en mis ik de NDR-chicane :eek: . ff Omkeren, en een herkansing erachter aan :9 . Op het eind zie je de rankings van de Online-mode van Formula One '04. Bovenaan is te lezen welk ciruit het is. Ik rijd in een Mclaren Mercedes MP4-19B, en de muziek is van Linkin Park (pushing me away) en Snoop-dog (drop it like it's hot) Veel Plezier

5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Edit nu wel ;)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nick Heidfeld terug naar Sauber

Nick Heidfeld rijdt volgend seizoen voor Sauber. De overstap van de Duitser van Williams naar de Zwitserse renstal hangt samen met de deal tussen BMW en Sauber, die eind juni wordt bekrachtigd. Dat meldt het tijdschrift RaceReport.

Verkopen
    Sauber-teambaas Peter Sauber is in tegenstelling tot Frank Williams wel bereid zijn renstal te verkopen aan BMW, dat graag een eigen team wil hebben.

Stoelendans
    De terugkeer van Heidfeld naar Sauber houdt in dat Jenson Button naar Williams gaat. De vrijgekomen plek bij BAR wordt ingevuld door Rubens Barrichello. De Braziliaan kreeg vlak voor de Grand Prix van Monaco te horen dat hij kan uitkijken naar een andere werkgever. Omdat Jacques Villeneuve ook volgend jaar zeker lijkt bij Sauber, lijkt Felipe Massa de kind van de rekening te worden. Tenzij Ferrari….

Williams in gesprek met Honda

Nu BMW vertrekt naar Sauber, moet Williams op zoek naar een nieuwe motorenpartner. Zeer waarschijnlijk zal Honda de plaats van BMW innemen. Dat meldt het tijdschrift RaceReport. Gelijktijdig zal dan ook Jenson Button, een jaar later dan gepland, naar Williams vertrekken.

Ontevreden
    De Japanse motorenbouwer is al langer ontevreden over de huidige partner BAR. De slechte prestaties, maar vooral de diskwalificatie op Imola vanwege een te lichte wagen is Honda een doorn in het oog.

Samenwerking
    Honda en Williams werkten eerder in de periode tussen 1983 en 1987 samen. De Braziliaan Nelson Piquet behaalde in 1987 de wereldtitel.

www.rtlgrandprix.nl

BMW gaat dus weg bij Williams en koopt Sauber, met andere worden Sauber verdwijnt en BMW heeft dan een eigen team en Heidfeld gaat mee.

Honda gaat naar Williams en Button gaat mee en Barrichello gaat naar BAR.

7. JeePee

JeePee Guest

Leuke race vandaag. Nu weet Alonso ook hoe het voelt om in leidende postitie uit te vallen (jammer was het niet de laatste ronden :cool:) Dit keer nog wel door z'n eigen fout. (achterkant in de muur). Verder weer top gereden door Raikkonen. Ook Barrichello mag er wezen, en Albers heeft ook weer een goede prestatie neergezet. (helemaal in de kwalificatie :eek: ) Het uitvallen deed het kampioenschap goed. Nu is er nog hoop O-)

op naar indianapolis......

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Sato 2x stuk in 1 race :D _O_ Heel jammer van Renault. Heel jammer voor BAR en Ferrari doet (helaas) goede zaken. Vond Raikkonen ook wel sterk.

9. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dom dat montoya het weer voor zichzelf moet verpesten. dat is ook niet voor het eerst

10. JeePee

JeePee Guest

Nouja, hij wou gewoon weer zo snel mogelijk de baan op om aansluiting te vinden. Ik vind het eerder dom van McLaren dat ze hem niet gewaarschuwd hebben voor dat rode licht.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Gedeeltelijk met je eens. McLaren had ook moeten waarschuwen, maar dat gezegd vind ik het nog steeds dom van Montoya, op het moment dat de SC langs komt weet je als coureur dat je niet de pitsstraat uit mag rijden, en zelfs al weet je dat niet of kan je dat niet zien dan wordt het nog wel duidelijk aangegeven door die grote rode lamp die daar staat.
    Montoya heeft gewoon zijn temprament op het verkeerde moment de overhand laten krijgen.
    Jammer want hij reed een goede race.

Was wel een toffe race weer, moet wel zeggen dat ik het tot nu toe een zeer mooi seizoen vind. Spannender in ieder geval dan voorgaande jaren.

Barrichello was wat mij betreft de man van de race, van laatste tot 3e.
    Tuurlijk heeft ie dat ook te danken aan het uitvallen van een paar coureurs, maar nog uiteindelijk rijdt hij de race uit en dat vanuit een vrijwel kansloze positie. Vind Barrichello dit jaar toch vrij sterk eigenlijk.
    Ik hoop dat ie eindelijk dat 2e rijder juk een beetje van zich heeft afgewerpt.

Zonde van Fisichella, na die fantastische start zat ie echt op koers om een goed resultaat te halen. Vond het echt sneu dat ie uit moest vallen.
    Wel stoer overigens van Renault om geen team-orders uit te delen, toen Alonso via de boordradio aangaf dat ie sneller was.
    Helaas voor Alonso bracht het hem uiteindelijk weinig. Vond het een beetje een domme fout die ie maakte, wellicht omdat ie onder druk begon te staan maar nog. Je weet als coureur dat dat een linke chicane is en dat de muur heel dichtbij is. Maar ja elk jaar gebeurt dat wel met een paar coureurs en ook deze keer was ie zeker niet de enige, Button en Karthikeyan werden ook geveld door de muur van Montreal.

Mooie zege wel weer van Raikonen, en ook goed voor het kampioenschap.
    Denk zelf dat het nog een spannend kampioenschap zal worden, Renault is duidelijk niet meer zo oppermachtig als dat ze in het begin waren, BAR lijkt ook redelijk goed mee te kunnen komen, Ferrari is toch bezig met een redelijke opmars, McLaren begint langzaam maar zeker toch de positie in te nemen van de beste auto, alleen Williams begint een beetje achterop te raken.
    Goede race van Massa, maar laten we eerlijk zijn, van een williams mogen we toch wel verwachten dat ze eindigen voor een Sauber.
    Hoe dan ook hoe meer er kunnen strijden voor de race overwinning des te mooier het kampioenschap ook word. En die 22 punten die Alonso nu nog voor staat is zeker geen onoverbrugbare voorsprong.

Goede kwalificatie en race ook van Albers, hij heeft deze race op een zeer positieve manier de spotlight op zich weten te krijgen.
    Ik denk dat menig team-baas toch wel onder de indruk was van die kwalificatie run.
    En hij was zeker niet licht, dat bleek wel uit de race.

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vond het ook de mooiste race van dit seizoen, vrijwel altijd waren er wat mensen in gevecht met elkaar of er viel wel iemand uit.

Ben eerlijk gezegd ook bij dat Alonso is uitgevallen, ben geen anti-Renault maar als hij deze race ook nog had gewonnen was hij zo goed als kampioen geweest.Dus de spanning blijft er nu nog in.

Verder vond ik dat de Ferraris vooral geluk hadden door de uitvaller en de Safty car dat ze zo ver vooren zijn geeindigt.Als Montoya,Butoon,Fisichelle en Alonso niet waren uitgevallen was Schumacher gewoon 6e geworden.

Trouwens is het niet helemaal waar dat Renault geen team orders gebruikte.In de beginfase hoorde je Alonso al eerder over de radio dat hij sneller was maar toen kreeg hij de opdracht om achter Fisico te blijven.

Albers reed gewoon een goede en strakke race.Hij had naar een stuk of 19 ronden al meer dan 30 seconden voorsprong op Friesacher en als hij zo was doorgegaan had hij Friesacher zelfs op een ronde kunnen zeteen _O_

Tja en het incident van Montoya.Ik weet niet precies wat ik er van moet denken.Ik ben de mening dat Montoya toch zelf moet zien of de lamp op rood staat of niet.Het is nu gebeurd en ik weet zeker dat het niet nog eens gebeurd.

Vond het een strakke actie van BAR om Sato nog eens het circuit op de sturen.Je zag dit weekeinde aan Klien wat voor een nadeel het is om als eerste te starten.Albers moet volgende keer pas als 9e te kwalificeren dus misschien dat hij dan nog wel een keer een kleine stut uithaalt :)

edit//Is de volgende race op Indi volgende week of pas over 2 weken?

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ja ok dat is waar, bedoelde ook meer eigenlijk dat Fisischella niet te horen kreeg van het team, alonso is sneller ga aan de kant..

Dat was idd een goede actie van BAR, ondanks dat Sato alsnog is uitgevallen (zeer goede blusactie van die marshal trouwens 8) ) scheelt het zeker bij de volgende kwalificatie.

Indi is volgend weekend alweer :)

14. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Boeiend, Raikonnen, kwijl, te goed jajaja :D:D

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, Montoya....vond het meest trieste deze race niet eens dat hij die grote rode lamp niet heeft gezien, maar het feit dat hij bij het uitrijden van de pitstraat van de baan af vloog. Is volgens mij de eerste keer dat ik dat heb zien gebeuren zoiets doms. Kon er eigenlijk alleen maar om lachen.

Voor de rest mooi dat Alonso ook eens een keer is uitgevallen. Hopenlijk valt hij de komende race weer uit en dan is het kampioenschap weer open, bij een goed resultaat van Raikkonen dan tenminste. }:]

16. JeePee

JeePee Guest

Helemaal met je eens. Montoya lag toen namelijk vóór Alonso, en hij had een goede buffer kunnen spelen. (toen wisten we nog niet dat Fernando zou uitvallen hea ;)) Olaf Mol zag dit trouwens niet.

En over team-orders. Renault mag zelf bepalen of ze willen dat de buitenwereld het hoort, of dat het tussen het team blijf. Dit zou ook gewoon een truc kunnen zijn. Dat ze nadat ze gezegt hebben "we know you're quicker, overtake him." gewoon tegen fisico gezegt hebben; "als alonso achter je zit, laat hem dan maar gaan.", maar dat wij dat niet hebben kunnen horen. But we never know....

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ferrari lijkt zich te gaan richten op 2006
    Ferrari lijkt de aandacht te willen richten op volgend seizoen. Dat heeft technisch directeur Ross Brawn tegenover Speedtv.com verklaard.

Met de dominantie van McLaren en Renault lijkt het voor de Italiaanse renstal onmogelijk om dit jaar nog de titel te kunnen pakken. Daarom is Ferrari bereid zich te focussen op het auto van 2006.

Balans
    “Ik ben er niet zeker van of het juist is om al onze aandacht op dit jaar te richten ten koste van volgend jaar. We moeten een balans zien te vinden tussen de verbetering van dit seizoen en het punt waar we volgend jaar willen staan”, aldus Brawn.

Kilometers
    Ferrari werkt momenteel aan de hybride auto voor 2006. Volgens Brawn moet deze auto in de zomer al de eerste kilometers maken.

www.rtlgrandprix.nl

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Is niet echt iets bijzonders, de meeste teams zijn al wel begonnen met de voorbereidingen voor volgend jaar. Mercedes en Honda hebben de eerste kilometers op de testbank ook al gemaakt met hun nieuwe motoren.

19. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Wel leuk dat Ferrari toegeeft dat ze dit jaar een probleem hebben. Werd ook wel eens tijd!

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Alonso schijnt toch wat last te hebben van de druk:

:+

Deel Deze Pagina