1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben niet echt een specialist in de F1 maar wat was nou precies aan de hand met die banden?
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat een op pag. 22 uitgelegd
    R. Schumacher is gecrashd door een lekke band, een Michelin band.
    Michelin vond het dus onveilig om te rijden omdat ze erachter kwamen dat hun banden niet goed waren. Ze adviseerden aan de teams dat de coureurs rustiger aan moesten doen en waarschijnlijk de race niet moesten rijden.
    Alle teams met Michelin banden hebben de race dus niet gereden.

    De race sloeg echt gewoon nergens op. Laat de race dan gewoon niet doorgaan. Het publiek wist geeneens wat er aan de hand was, dit was geeneens doorgegeven door de speakers. Hun zagen gewoon 14 auto's de pitstraat inrijden na de opwarmronde.
    Dat je je dan gefrustreerd voelt begrijp ik, maar zorg dan dat de coureurs die wl rijden geen last van je hebben. het is niet hun schuld dat hun wl goede banden hebben en de michelin teams niet.
    Volgens mij heeft iedereen zijn geld teruggehad (zoiets zei Olav)
     
  3. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dit echt niet kunnen. BTW, wat is die teambaas van jordan een eikel
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, eerst een beetje afspreken we rijden niet en dan opeens wl gaan.
    Die teams zitten elkaar echt op te naaien
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Vanuit Jordan gezien is het wel logisch dat ze wel gingen starten. Ze zijn beter dan de Minardi's en ze hebben nu een voorsprong die Minardi nooit meer goed kan maken. Van die afspraak is idd een naaistreek. Al zegt teambaas van Jordan dat er geen deal was gesloten :) Lijkt mij grote bullshit maar dat doet er niet toe :9
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Wat lijkt je grote BS, dat van die afspraak? Als je de wedstrijd hebt gezien kun je het bevestigen, duidelijk heb jij hem niet (helemaal) gezien ;)
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Die zin begrijp ik niet :eek: leg uit :)

    Ik heb geheel de wedstrijd gezien :)
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Daar doelde ik op, maar ik denk dat ik je zin wat verkeerd heb opgevangen. Je bedoelde denk ik dat die teambaas uit zn nek blaatte toen hij zei dat er geen afspraak was geweest, maar ik dacht in eerste instantie dat je dacht dat het hele gebeuren om die afspraak bullshit was. En daaruit concludeerde ik dat je dan de wedstrijd (deels) niet had gezien ;)
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nee, je begreep het dan in 1e instantie verkeerd :)
     
  10. yuki

    yuki Speed Freak

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook wel hoewel het me ook niks zal verbazen als ze (michelin) er op een heel korte termijn al niet meer bij zijn. _0/
    Michelin heeft dit seizoen een hele sterke band qua prestatie maar die ligt toch heel erg op het randje. Ze hebben er veel punten mee gescoord maar dit weekend hebben ze er duur voor betaald.

    Fout ligt bij Michelin, niet bij de FIA en zeker niet bij Ferrari.
    Wat was er gebeurt als bridgestone dit probleem had en michelin gewoon kon racen???

    En om nou te zeggen dat de race van gister de F1 kapot maakt dat denk ik niet dat doet de FIA zelf wel met al de rare nieuwe regels die zogenaamd kostenbesparend zijn :mad: .

    Wat die Stoddart betreft die moet niet zo zeiken op het hele gebeuren van gisteravond. Want als hij aan het eind van het seizoen heel veel miljoenen krijgt omdat hij punten heeft gescoord hoor je hem waarschijnlijk niet klagen :confused: .

    En afspreken met een andere teambaas om je autootjes terug te trekken en dan denken dat die dat ook wel ff gaat doen??? |:- Yeah right!!!!

    Ferrari 18 punten ze hadden gewoon met die champange moeten spuiten :9 .
    Zeker na zo'n klote klote seizoen als dit jaar.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    @ yuki,
    als jij daar gezeten had, en zo'n 200 tot 300 euro uitgeven had, had je nu wel een andere mening gehad volgens mij ;)

    Verder: Alle fans mogen naar de Champcar race in Cleveland volgend weekend ;), dat heeft die organisatie toch wel weer netjes gedaan :)
     
  12. yuki

    yuki Speed Freak

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening heeft niks met de toeschouwers te maken.
    Natuurlijk zijn dat de grote verliezers maar het is niet aan de teams die op bridgestone rijden daar iets meet te doen.
    Dat is iets voor de FIA die dit met Michelin zou moeten regelen.

    BTW zo netjes is het ook weer niet van de organisatie om de fans naar de Champcar te laten komen gezien het feit dat de fans van over de hele wereld komen.
     
  13. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt vette race gister, zo spannend heb ik het nog nooit gezien O-) .
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    @ yuki,
    beter iets dan niets toch...
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar 15% van de bezoekers heeft er iets aan, de rest niets. IMO is het gewoon geld terug, die kutrace in Silverstone laten oprotten en nog een keer in Indianapolis laten racen. Niet dat dat gebeurt, maar ik vind Silverstone, Magny Cours, Hongaroring gewoon saaaaai. Geld terug en meer kan je IMO niet doen. Later in't jaar nóg een race in USA is ook geen optie naturlijk.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Nee joh, Silverstone houden man, daar is Kimi net zo goed :+ ;)
    Ik weet niet wat er gebeurt met die 85%. Het zou best kunnen zijn dat zij hun geld terug krijgen. Alleen om IEDEREEN z'n geld terug te geven lijkt mij onmogelijk voor de indianapolis motor speedway....
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    mja.. FIA weer door de (onzin) bocht hoor

    bron f1racing.nl
    Vind het dus zwaar overtrokken dat de teams hiervoor ter verantwoording worden geroepen.
    Michelin heeft geblunderd, de teams hebben de juiste keuze genomen nadat een chicane niet tot de mogelijkheid (en terecht) hoorde.
    En snelheid minderen in een volle snelheid bocht slaat ook nergens op, alsof dat geen gevaarlijke situaties had kunnen veroorzaken.
    Kan je het voorstellen een McLaren voor een Ferrari die in die bocht, die ondanks dat ie breed is geen goede mogelijkheid geeft tot inhalen met 300+ kilometers plots snelheid gaat minderen?
    Ze zijn nu echt bij de FIA compleet de weg kwijt. Misschien dat ze eerst eens naar hun eigen idiote bandenregelement moeten kijken voordat ze met dit soort onzin komen.
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Idd, dat stukje las ik gisteren ook al ergens en het verbaasde mij ook nogal. Maar ik vind dat de FIA dat regelement al had moeten aanpassen toen Raikkonen uitviel in de Nurburgring (vond ik toen ook al). De teams klaagden al massaal over deze regel, maar de FIA wilde er niets van weten om deze te veranderen :confused:

    Tijdens de GP van de VS heeft de FIA naar mijn mening wel juist gehandeld, want wat voor compromis er ook gesloten zou worden, het zou altijd oneerlijk tegenover Bridgestone zijn geweest omdat zij wel hun zaakjes voor elkaar hadden.

    Maarja, tijdens de GP was het ook al te laat. Het resultaat van de koppigheid van de FIA na de Nurburgring: een race met 6 auto's. Wie schiet er nou eigenlijk wat op met zo'n belachelijke regel :{
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2005
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    idd.. de nurburgring was al een duidelijk teken dat die banden regel dus niet goed is.
    En mede dankzij diezelfde banden regel en omdat de fia zo nodig concurrentie wil hebben tussen de banden fabrikanten (anders hadden ze het wel zo gedaan dat er maar 1 banden fabrikant mag zijn) waardoor dergelijke banden blunders zoals zich nu bij michelin heeft voorgedaan in de hand gewerkt worden is dat fiasco van afgelopen zondag gebeurt.
    Daar kan je dus NIET de teams de schuld van geven!
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    De FIA is gewoon in een moeilijke situatie.Ik vind ook dat ze tijdens Indianapolis goed gereageerd hebben omdat de fout puur bij Michelin lag.

    Ik moet ook nog wel eerst zien of de teams straffen krijgen.Misschien wat boetes zodat de FIA het verloren geld van Indianapolis weer binnen hebben maar ik kan me niet voorstellen dat er een straf komt a la BAR eerder dit seizoen.Dan zouden we nog wat races zien met maar 6 auto's

    Het beste is gewoon dat er zo snel mogelijk een bandenleverancier komt.De regel dat je geen banden mag wisselen is in princiepe wel goed maar doordat de 2 bandenleveranciers te dicht bij het limiet van de band zitten komen deze gevaarlijke situaties voor. Als er maar een leverancier is zou deze veel hardere banden maken aangezien er toch geen concurentie is en dan hoef je in princiepe ook de banden niet meer te wisselen

    Ik ben er trouwens echt benieuwd naar of ze volgend jaar nog op Indianapolis racen.Olav zij tijdens de race ook dat er al gesprekken zijn voor een race in Las Vegas en Bernie Ecclestone wil al langer een straatrace door New York. Ben dus echt benieuwd hoe de toekomst van de F1 in de VS
     

Deel Deze Pagina