1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei dat JIJ het zo brengt. Je zegt het namelijk op een ongeloofelijke fanboy-achtige manier. Lees het zelf nog maar eens. ;) Je zou het ook kunnen brengen van "Extra knap dus hoe Raikonen heeft gereden in Frankrijk" i.p.v. "Wisten jullie trouwens ook dat Kimi in Frankrijk met een minder krachtige motor reed.....nog meer respect voor zijn prestatie _O_"
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk kan IK meer genieten van crashes/fouten (ook tijdens het inhalen) zolang de coureur ongedeerd blijft. Inhaalacties zijn ookwel mooi, maarja, I can't change the way I feel about this. *)
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Een grappig foutje of iets dergelijks vind ik nog wel leuk om te zien.
    Maar een crash hoeft van mij niet. Tuurlijk heeft het iets spectaculairs en als vervolgens de coureur uitstapt en het wordt herhaald op televisie dan vind ik het ook wel leuk om terug te zien.
    Echter als het live is en het moment van de crash zit ik echt niet te genieten, maar misschien komt dat ook omdat ik live Ratzenberger en Senna heb zien verongelukken. En ik hoef dat echt niet nog een keer te zien met een coureur.
    Ik heb ook veel liever een race met specatulaire, gewaagde en mooie inhaalacties dan 1 met crashes.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Helemaal met je eens Nemesis. Acties zoals Albers in de kwalificatie vind ik ook heerlijk om te zien. (erg knap trouwens dat ie hem kon houden) Maar bij mij hoeven er genees zoveel acties te gebeuren. Eén zo'n actie als dat filmpje van Kimi en Juan en de race kan voor mij al bijna niet meer stuk.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Albers hield hem idd goed en dat vind ik dan ook mooi om te zien, dat zijn stuurmanskunsten.
    Zoals in dat filmpje zijn de races die ik wil zien. Strakke inhaalacties.
    Zie dat veel liever dan een crash.
    Ook van die inhaal acties die gewoon niet kunnen vind ik altijd leuk om te zien, vandaar ook dat ik Sato wel waardeer.
    Die gaat er gewoon voor, het kan niet altijd en hij is er ook wel eens de dupe van maar hij probeert het wel.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik heb dat ook met crashes, als ik weet dat er niets gebeurd is vind ik het wel leuk om naar te kijken (Spa een paar jaar geleden,Trulli vorig jaar op Silverstone etc) maar als iemand als Ralf bewusteloos in zijn auto zit (vorig jaar Indy) dan kijk ik er niet zo graag naar.

    Het ongeluk van Senna is ook zo een beetje de tijd dat ik begon de F1 te volgen en het was idd niet fijn om dat te zien
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Met ralf had ik toen ook echt zoiets van niet weer he...
    Tuurlijk zijn de auto's nu veiliger als in de tijd van Senna, maar toen was er ook een paar jaar niets gebeurt en dachten ze inmiddels dat er niets meer zou gebeuren.
    En toen in 1 weekend drie zware crashes waarvan er 2 met dodelijke afloop.

    Nee dat was zeker niet leuk. Dat is ook een moment wat ik nooit zal vergeten, zeker niet als Senna fan.
    Volg de F1 al jaren en ik ben ermee opgegroeid om het te zien, mijn grootouders waren helemaal gek van de F1.
    Ik heb een groot gedeelte van Senna zijn carriere kunnen volgen en zeker de jaren bij McLaren samen met Prost waren gewoon gouden tijden. Zulke gave wedstrijden en gevechten tussen die 2.
    En het ging hard en zeker niet altijd eerlijk tussen die 2. Team orders? my ass. Zelfs als ze gegeven werden hield geen van beide zich eraan. Het ging om de titel en beide maakte daar aanspraak op.
    Haat en nijd was het, maar uiteindelijk ook met enorm veel respect voor elkaar. Want niemand minder dan Prost stond te huilen bij de begrafenis van Senna.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De mooiste / grappigste inhaalacties zijn altijd van Villeneuve en Sato. Ze weten dat het niet kan, ze weten dat het niet gaat lukken, en toch doen ze het. Hulde daarvoor. Ik zou graag wat meer coureurs zoals Sato zien. Gasten die gewoon durven en doen. Sato is voor mij echt de showmaker.

    Ook vind ik het jammer dat Hakkinnen niet meer rijd. Hakkinnen had ook hele mooie en sterke races, mooie inhaalacties ook. Zoals op Spa toen met Schumacher _O_ . Is naast Senna een van mijn favorieten. Maar gelukkig hebben we een soort van vervanger, Kimi.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik zie ook het liefst takuma sato inhalen.. zijn inhaalacties zijn altijd erg gewaagd en daar hou ik wel van!
     
  10. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    De valve cap is gewoon het ventieldopje. Komt inderdaad wat zielig over als je dat fout doet. Maar ze maken overal dat soort fouten. Weet me nog wel een race te herrineren waarbij ze bij Ferrari voor Irvine maar 3 banden hadden klaar gelegd voor de pitstop. 8)

    Ben zelf al sinds ik F1 kijk voor Mclaren. Waarbij Raikkonen op het moment dan mijn favoriete coureur is. Montoya heb ik altijd al niets gevonden, ook al voordat hij bij Mclaren reed. Las ook net weer een artikel van Montoya waarin hij roept dat hij niet tevreden is over de auto bron . Nou sorry hoor, maar je rijdt in de beste auto van het veld dus wat klets je nou.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Weet je wat het is met Montoya? Hij heeft heel erg veel talant en hij is erg goed, maar ik denk niet dat hij thuishoort in de F1. Ik denk dat hij in Amerika veel meer tot zijn recht komt.

    Update:

    Het is algemeen bekend dat Max Mosley niet bepaald populair is bij de teams die dreigen met het opzetten van een eigen raceklasse. Minardi-teambaas Paul Stoddart gaat nog een stap verder, hij dreigt zijn team te verkopen als de FIA-president niet aftreedt.

    Deze ontwikkeling is vooralsnog de laatste in het debat dat na afloop van de Grand Prix van Amerika nog altijd nasmeult. Stoddart koos in Amerika de kant van de Michelin-teams om een noodchicane te forceren. Mede door interventie van Mosley kwam deze er niet. ,,De teams hebben genoeg van Max", vertelt de Australiër in News of the World.
    ,,Hij weet zelf net zo goed als ik dat of hij moet vertrekken, of dat de Formule 1 zoals we die vandaag de dag kennen ten dode op is geschreven. In dat geval is een alternatieve raceklasse gegarandeerd." Zelf heeft Stoddart er geen geheim van gemaakt dat hij zelf graag de post van Mosley zou willen bekleden. Hij is inmiddels van mening dat het eigenlijk niet meer uitmaakt wie Mosley opvolgt, slechter kan het toch niet. ,,Hij is zo slecht dat iedereen het beter doet. Als Max niet opstapt dan vertrek ik uit de F1, ik ben dat politieke gedoe meer dan zat."
    ,,Zo staan de zaken er wat mij betreft voor, ik maak in dat geval dit seizoen af en zie daarna wel wat er gaat gebeuren. Blijft Max, dan verkoop ik mijn team." Of het daadwerkelijk zover zal komen is nog maar de vraag, doorgaans wordt de soep in deze gevallen niet zo heet gegeten als dat deze wordt opgediend. Bovendien is het nog altijd de bedoeling dat Mosley in oktober daadwerkelijk zijn taken neerlegt. Een jaar geleden kondigde hij al aan te vertrekken, maar omdat er geen geschikte opvolger was bleef hij aan 'in het belang van de sport'.

    www.autoweek.nl
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik zou dat toch wel jammer vinden als Stoddard weg zou gaan, niet eens zozeer omdat ik het altijd met hem eens ben. En deze actie vind ik ook een beetje vreemd.
    Maar Stoddard is een markant figuur en alleen al in dat opzicht zou het jammer zijn.
    Kan me overigens wel enigzins vinden in bepaalde anti-mosley uitspraken van hem. Voor iemand die zogenaamd "het belang van de sport" zo hoog in de vaandel zou hebben maakt ie soms aardig vreemde beslissingen.

    Het is in dat opzicht ook wel amusant om te zien hoe de uitslagen zijn van de survey die de FIA enige tijd geleden op hun site had staan. Ik zelf heb overigens hem ook ingevuld

    Bron: Fia
    De fans zijn het duidelijk niet een met een aardig aantal regels/wijzigingen ingevoerd door de FIA en dus ook Mosley de laatste paar jaren.

    Een paar voorbeelden:
    - 94% want more overtaking; ---> Ik ga niet zeggen dat het niet gebeurt, maar mede door de nieuwe banden regel zie je toch dat coureurs iets minder snel bereid zijn om een inhaal actie te wagen. Een uitrem actie, zeker vroeg in de wedstrijd, die niet helemaal lukt kan al snel een blokkerend wiel betekenen. En we hebben allemaal gezien aan kimi wat er dan kan gebeuren op het moment dat er daardoor een vlak stuk zit op de band.

    - 74% want more emphasis on driver skill; ---> weg dus met driver's aids. En 1 bandenfabrikant. Nu maken veels te veel de banden de dienst uit. Concurentie tussen banden fabrikanten werkt niet in de autosport. Buiten dat het onveilige situaties kan creeeren (zie usa) zorgt het ook voor verschillen.
    Dus 1 banden fabrikant en gelijke banden voor iedereen.

    - "It is also clear that the majority of fans are unhappy with the current qualifying system." ---> Deze opmerking laat imo zien dat Mosley niet betrokken is bij de sport. Niemand is blij met het huidige qualificatie systeem. Nog de fans, nog de coureurs, nog een groot aantal van de teams en dat is zeker niet iets van alleen maar de laatste tijd.
    Breng gewoon het ouderwetse 12-ronden qualificatie systeem terug!!

    - “These and other views will be an invaluable addition to the consultation process on the future rules of Formula One, which began formally this week. For the first time, fans’ opinions will form an essential part of this process.”
    Dit schept hoop.. :)

    Het is voor de fan zeker een leuk stukje om te lezen en hopelijk doen ze er idd wat mee.
    Blijft alleen altijd afwachten met de fia :)
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Motorwissel Raikkonen, Alonso snelste

    Drama voor Kimi Raikkonen. De Fin kreeg in de vierde en laatste training op Silverstone motorproblemen. McLaren heeft inmiddels bevestigd dat Raikkonen een motorwissel moet toepassen. Hierdoor moet hij na de kwalificatie tien plaatsen terug op de startgrid.
    Wisselen
    Vorige week onderging Raikkonen op Magny-Cours hetzelfde lot. De Fin startte toen vanaf een dertiende plaats. Dankzij een uitgekiende racestrategie en een prima inhaalrace eindigde Raikkonen als tweede achter zijn grote concurrent Fernando Alonso.

    Top drie
    De Spaanse Renault-rijder zette tijdens de laatste sessie met 1:20,077 de snelste tijd op de klokken. Hij bleef Raikkonens teamgenoot Juan Pablo Montoya (1:20,128) en Toyota-coureur Jarno Trulli (1:20,449) voor.

    Albers
    Christijan Albers was met 1:23,444 net iets sneller dan Minardi-teamgenoot Patrick Friesacher.

    www.rtlgrandprix.nl

    Gaat lekker zo met Raikonnen. Als het zo door blijft gaan, word het steeds makkelijker voor Alonso. Wat ik wel gek vind is dat Montoya bijna nooit problemen heeft met zijn motor, Kimi heeft het nu al een paar keer gehad.

    Hier een goede quote van www.formule1.nl : ''Als Räikkönen dit jaar naast de wereldtitel grijpt kan hij het zichzelf in elk geval niet aanrekenen. ''
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2005
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mooi dat Friesacher geld problemen heeft, tenminste voor Doornbos dan. Zou best eens kunnen dat hij straks wel in die Minardi stapt, en echte races gaat rijden. In dat geval zou Minardi wel een beetje een soort van Nederlands team worden. Eerst Verstappen, en nu dan Albers & Doornbos :)
     
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Zou wel leuk zijn voor Doornbos. Ik denk dat het op dit moment makkelijker is om je als coureur te bewijzen in een Minardi dan in een Jordan, omdat je met een Minardi soms sneller kunt zjin dan een Jordan. Dat wordt gezien als een goede prestatie, terwijl als je in een Jordan rijdt, kun je eigenlijk alleen maar falen omdat je niet sneller kunt zijn dan een Red Bull maar wel langzamer dan een Minardi. Anders gezegd; Jordans kunnen geen verrassingen laten zien en Minardi's wel :)
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Werkelijk een fantastische race van Montoya en Raikonnen!!!!
    De start van Montoya was zo mooi! _O_

    Jammer dat Raikonnen weer vanaf zover moest komen, anders had het zeker een 1-2 voor McLaren geweest. Ook erg jammer van Sato. Verder was het een leuke en spannende race.
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Inderdaad een mooie race van beide mclaren coureurs! Ook montoya zijn start was geweldig! Maare wouter.. hou je de f1 competitie nog een beetje bij of niet? Want vorige week was je het vergeten!
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb de vorige race wel verwerkt in Excel, maar ben hem vergeten te posten. Zodra ik morgenochtend het bestand bij de hand heb, zal ik zowel de uitslag van de GP van Frankrijk als van de GP van Engeland posten. Sorry dat ik het ben vergeten. :eek:
     
  19. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    maakt verder niet uit, maar ik denk ik vraag het maar eventjes.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    De mensen die regelmatig in deze thread posten weten denk ik inmiddels wel hoe ik over Montoya denk.
    Maar ik kan deze keer niets ander zeggen dan hulde aan Montoya.
    Heb vaak genoeg gezegd dat het niet het tekort aan talent bij hem is maar dat het puur de mentaliteit is. De Montoya van deze race is de Montoya die ie behoort te zijn.
    Een zeer goede start gevolgd door een mooie inhaalmanouvre op Alonso heeft een groot gedeelte van het meer dan middelmatige seizoen wat ie tot op heden heeft gedeeltelijk goed gemaakt (in mijn ogen althans)
    Ik hoop alleen dat ie dit moment aangrijpt om zo door te gaan.
    Nou werd Alonso wel iets opgehouden door Trulli, maar of dat het verschil was?

    Wederom een indrukwekkende en strakke race van Kimi. Mazzel dat Fisichella zijn motor liet afslaan, maar dan nog. Zelfs als ie 4e was geworden had ik het nog knap gevonden.
    Ik hoop alleen dat ie nu een keer bespaart wordt van dergelijke pech.

    Erg zonde van Fisichella overigens, of het zijn eigen fout is of toch iets kwa software waardoor die auto afsloeg kan ik geen oordeel over geven. Maar tot op heden heeft ie niet echt een super seizoen en ik had het leuk gevonden als ie toch op het podium had gestaan.

    Zeer goede race ook weer van Albers, hij heeft toch weer laten zien dat ie echt wel sturen kan. Zeker met zo'n verschil tot je teammaatje.
    Hopelijk betekent het toch wel minder presteren en de geldkwestie van Friesacher idd dat ie zijn stoeltje moet afstaan aan Doornbos.
    Dat is niet alleen goed voor Robert maar ook voor Christijan want ik denk toch wel dat die 2 meer aan elkaar gewaagd zijn dan aan Friesacher.

    Voor de rest was het wel een leuke wedstrijd, Silverstone vind ik altijd wel een tof circuit om daar een wedstrijd te zien. Ik hoop ook eigenlijk dat ie wel op de kalender blijft. Dit is toch een rijders-circuit en samen met Spa is daar toch een erg tekort aan.
     

Deel Deze Pagina