1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja , Albers en Doornbos , jullie zijn er trots op he , kan ik mij best indenken en weet je wij als belgen mogen die twee gozers best ook aangezien ze allebei in belgie wonen .
    Albers woont in stad antwerpen en Doornbos woont al jaren in brasschaat en heeft zijn eerste formule 1 race als jonge gast op het circuit van francorchamps gezien , wat overigens hét mooiste circuit ter wereld is.
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee man! Zandvoort of Assen. }:] (voorspelbaar he)

    Nee, de mooiste circuits vindt ik: (ik ben errug geïnteresserd in circuits, meer dan het racen zelf :9 )

    Maleisië (Sepang)
    N-Ring Nordschleife
    Laguna Seca
     
  3. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er bij de Renaults juist aan hun racepace. Die auto is op dit moment niet in orde, ze hebben al het hele weekend problemen met onderstuur/de balans. Op dit circuit is dat heel belangrijk (net als in Monaco). En wat The Iceman betreft; als zijn auto heel blijft zal hij wel winnen ;).
    Ik denk (en hoop als Schumi-fan) dat MS zijn eerste echte overwinning dit jaar wel kan behalen.

    En wat de Nederlanders betreft, ze doen zowieso mee voor spek en bonen, dus zij moeten zorgen dat ze opvallen (in positieve zin)
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dan hebt gij zeker nog nooit op Francorchamps geweest hé, , dit is nog een van de weinige circuits waarin je een tegenstander nog kan inhalen.
    En zeker als je in de radillion zijt , daar worden pas de jongetjes gescheiden van de échte veteranen.
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken Spa al sinds ik 8 jaar was uit m'n hoofd, heb 'em vaak gespeeld in videogames etc etc.
    Het beste inhaalpunt van Spa is ná de Eau Rouge op het lange rechte stuk. (ik ben niet zo goed in bochten namen ) Ook bij de Bus Stop Chicane zou het kunnen, maar voor de rest valt het wel mee. Circuits zoals Bahrein, China, Maleisië, Hockenheim, daar kan je goed inhalen. Spa is IMO een écht racecircuit, chaotische infrastructuur, sloeberige tribunes/paden etc, maar wél veel sfeer net zoals Zandvoort, Assen en Zolder. Maar voor vele inhaalacties moet je naar de modernere circuits gaan.

    Ontopic: Iemand anders nog voorspellingen voor de race die over 2,5 uur begint. Dit was mijne:
     
  6. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor
    1. Raikonen gewoon de snelste van het veld
    2. Montoya Als dei geen fouten maakt
    3. M schumacher Is licht maar heeft een redelijke racepace
    4. Alonso die gaat ook wel hard
    5 trulli Tja, die zal een een zame race rijden
    6 fisichella renaults zijn redelijk goed
    7 barrichello rijd meestal vage racr maar pakt wel da laatste punten
    8 button weinig aan toe te voegen
     
  7. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    Barichello volgend jaar naar BAR en Massa naar Ferrari, hoorde ik net op de radio. het is van ferrari denk ik wel slim om hem weg te doen, hij rijd de laaste tijd echt enorm slecht. en Massa is denk ik een erg succesvolle coureur, maar hij komt niet tot zijn recht bij Sauber, hopelijk wel bij Ferrari.

    in een interview in het veronica magazine van afgelopen week stond een interview met Doornbos en daarin stond dat hij in Italie woont. :confused:
     
  8. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Barichello heeft nog een contract tot eind 2006 bij Ferrari:{ _0/

    En doornbos woont idd in italie, hij heeft ook een italiaanse superlicensie
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2005
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    De race is over, de meningen zijn bezonken en we gaan op weg naar Turkije. (die ik ivm vakantie moet missen! :mad: )

    Dit was mijn voorspelling:
    Niet echt goed gegokt, maar als het uitvallen van Montoya en de start van Alonso niet was gebeurd had ik wat beter in de buurt gezeten.
    En als enige fan van Ralf op dit forum kan ik toch wel zeggen dat jullie sympathie voor hem wel moet zijn gestegen nietwaar? *)
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Ralf reed een degelijke race maar ook niet meer dan dat.

    Door het uitvallen van Montoya en het wegvallen van Rubens en Alonso werd het hem ook niet al te moeilijk gemaakt.Door de pitstrategie kwam hij voor Trulli terrecht en die voorsprong heeft hij wel goed behouden.Toyota vond ik toch heel sterk dit weekend :)

    Renault had zeker niet de beste race, Fisichella reed gewoon ronduit slecht en Alonso had ook niet echt een goede racepace.Ik denk ook niet dat hij de McLarens,Toyotas en Schumacher bij had gehoud als het incident niet was gebeurt.

    Als Flavio consequent is moet hij, op het einde van het seizoen, Fisichella er ook uitsflikkeren met de zelfde reden dat hij het vorig jaar deed met Trulli.

    Jammer voor de Red Bull's dat ze zo vroegtijdig moesten stoppen (wel leuke situatie though *)),Williamsen reden een strake race en de Sauber vielen, zoals vaker, een beetje tegen

    Leuk voor Massa dat hij volgend jaar eventueel naar Ferrai kan maar ik zie in hem nog niet het type dat races wint.Raikkonen en Alonso zouden betere keuzes zijn maar ik kan me voorstellen dat Ferrari na dit jaar niet meer zo heel aantrekelijk is voor deze 2

    Barrichele naar BAR. Een beetje dezelfde move die Irvine deed maar ik denk dat het voor Rubens beter gaat verlopen hoewel ik denk dat de beste tijd van z'n carriere er wel een beetje af is :)
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hulde voor Coulthard!
    Zelden een dergelijke sportieve daad gezien.
    Ik ben zelf van mening dat we dit jaar een veel betere Coulthard zien dan dat we op elk willekeurig jaar hebben gezien toen ie nog bij McLaren reed.
    Maar of je het daar nou mee eens bent of niet, dat ie gisteren de baan op loopt om brokstukken op te rapen getuigd gewoon van een zeer sportieve geest.

    Eindelijk weer een zeer verdiende overwinning voor Kimi. Na al die pech zou het een keer tijd worden ook.
    Door het niet behalen van punten opent dat ook weer perspectieven voor het kampioenschap. Natuurlijk is 26 punten veel, maar er zijn nog 6 races te rijden en renault is zeker niet meer zo machtig als aan het begin van het seizoen. Als Alonso steeds 2e of 3e eindigt wordt ie nog Kampioen zelfs al wint kimi de resterende races.
    Maar nog 1 race buiten de punten, of een uitval en het kan nog lastig worden.
    Met een beetje mazzel wordt het pas in Shanghai beslist :)

    Sterke race ook van Schumacher en zijn ferrari. Ik betwijfel dat Schumi nog aanspraak kan maken op de titel, maar als ferrari dit resultaat kan herhalen dan wordt het wel lastig voor Alonso.
    De McLaren is nog steeds sneller dan de ferrari, maar deze race liet wel zien dat het voor de Renault een stuk minder makkelijk is.
    Nou is het wel zo dat de Hungaroring erg lijkt op het test-circuit van ferrari en dat zal zeker mee geholpen hebben. Maar dan nog is de voortgang die ferrari deze race geboekt heeft vrij groot.

    Nette race ook van Ralf. Beetje onzichtbaar, maar wel een strakke race.

    Erg jammer van Doornbos en Albers. Doornbos was toch goed bezig, jammer dat het dan zo moet eindigen. Maar hij heeft wel weer zijn visite kaartje afgegeven want hij deed het erg goed.

    Ik ben trouwens wel van mening dat Alonso een beetje dom bezig was.
    Zijn voorvleugel stond op half 7, je weet dan dat als je op een snel gedeelte rijdt dat ie dan af kan breken. Vond het daardoor nogal onverstandig dat ie op de race-lijn bleef tussen de andere coureurs.

    Ok, hiermee geef ik villeneuve niet het voordeel van de twijfel, maar ik heb het wel een beetje gehad met hem.
    Vorige race was ie ook al betrokken met een tweetal crashes, waarvan er 1 absoluut zijn fout was (doornbos) en ook deze race is ie ergens bij betrokken waarvan ik in ieder geval niet echt kan zeggen dat villeneuve blaamvrij is.
    Hij had genoeg ruimte aan de binnenkant, in tegenstelling tot wat ie beweerde. En dat is ook te zien aan de replay's, maar door stompszinnig zijn lijn op die manier vast te houden resulteerde dat in de flik-flak van Klien.
    Tuurlijk is het altijd chaos in de eerste bocht en ik denk dat vele ook zeggen dat het een race ongeval was, maar ik kan hem gewoon niet echt meer het voordeel van de twijfel geven.

    Voor de rest vond ik het een leuke wedstrijd, jammer van Montoya. Maar echt treurig kan ik daar niet om zijn. Niet zozeer dat ik het hem niet zou gunnen maar liever hem als kimi..
     
  12. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik vond het echt niet de fout van Villeneuve, Klien rijdt naar mijn mening zelf tegen die band aan. Villeneuve reed gewoon zijj eigen lijn. Nemesis, je hebt het ook over het voorval met Doornbos de vorige race. Maar dat moment werd helemaal niet goed in beeld gebracht. Het was niet goed te zien wiens schuld het precies was. Je praat een beetje teveel mee met Olav Mol, het lijkt wel of hij een beetje een hekel heeft aan Villeneuve. Jacques kan echt wel rijden, hij is niet zomaar wereldkampioen geweest. Zet M. Schumacher maar in deze Sauber, kijken of hij er meer van bakt. Jacques heeft nu 6 punten, maar ik denk niet dat Schumacher meer dan 10 punten kan halen met deze Sauber.

    Enne..Alonso wordt met gemak kampioen. Hongarije is gewoon een moeilijk circuit om in te halen. Maar Alonso is twee races voor het einde heus wel kampioen. Hoewel Kimi wat pech heeft gehad dit seizoen, wordt Alonso de terechte kampioen.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zoals ik zei, geef hem met die opmerking ook niet echt het voordeel van de twijfel.
    Dat geval met doornbos vond ik toch echt zijn fout, meerdere herhalingen gezien. En niet alleen de "verkorte" versie waar het al gebeurt is. Villeneuve maakte imo daar een flinke inschattingsfout.
    Overigens wil ik hiermee helemaal niet Mol mee napraten. Vind juist regelmatig dat Mol te snel is met zijn mening en ook regelmatig fout daarin zit.
    En toegegeven ik kan hierin ook best fout zitten.
    Ik vind in dit geval b.v. dat Villeneuve zijn lijn onnodig vast hield terwijl Klien er al ruim voorbij was. Maar en hierin zal ik hem dan het voordeel geven omdat ik misschien idd te rechtlijnig kijk, misschien heeft villeneuve hem nooit aan zien komen. Het is chaos is zo'n bocht.

    Dat alonso met gemak kampioen wordt ben ik niet met je eens.
    Je heb zeker gelijk als je zegt dat de Hungaroring een circuit is waar lastig in te halen is.
    Maar kwa race snelheid konden de beide renaults het ook niet echt bijbenen.
    Vergis je niet overigens, het is zeker niet zo dat ik het alonso niet gun. Ik denk alleen dat het nog best spannend kan worden. Mits de McLaren van Kimi heel blijft.
    Die McLaren is gewoon de snelste auto, ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn.
    Ferrari lijkt op een nivo te komen waarbij ze de Renaults kunnen bedreigen. Egh herstel, Schumacher en zijn ferrari lijkt op een nivo te komen.
    Toyota is momenteel op dat nivo. Ik ga niet zeggen dat zowel toyota als ferrari/schumacher sneller zijn als Alonso. Maar ze kunnen wel een bedreiging zijn voor zijn wereld titel.
    Vergeet ook niet welke races er nog aan komen. Niemand weet nog wie het sterkste zal zijn in Turkije. Voor hetzelfde geld zijn de renaults daar enorm sterk maar het kan ook zijn dat wederom ferrari of toyota daar sneller is.
    Ook komt Monza nog, Italie... Als er 1 circuit is waar Ferrari zeker nog wil scoren is dat het wel.
    Dan hebben we suzuka nog, geheid dat BAR het daar goed wil doen.

    Wat ik hiermee bedoel is dat McLaren kwa race overwinningen de beste papieren in handen heeft.
    Alonso kwa kampioenschap de beste papieren heeft.
    Maar dat er veel factoren zijn die het kunnen beinvloeden.
    Als Kimi nog een keer uitvalt door motorische problemen is het WK vrijwel zeker beslist.
    Blijft ie heel en valt Alonso nog een keer buiten de punten dan kan het nog zeker spannend worden.
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het in principe eens met jullie dat de Hungaroring niet het circuit is met de meeste inhaalpunten, maar daarom kan er niet meteen NIET ingehaald worden. Sterker nog, de eerste bocht is een prima inhaalpunt. De laatste bocht is niet zo snel, waardoor de auto's weinig downforce nodig hebben, dicht op hun tegenstander kunnen duiken in een bocht en ook meteen kunnen slipstreamen op het rechte eind. Ook zijn er meerdere lijnen mogelijk in de laatste bocht (1 apex, 2 apex-en) waardoor je er ook dichter op kan rijden. 2 jaar geleden spinde Ralf bij de 2de bocht na de start, lag laatste, maar haalde elke rondje iemand in op die plek, waardoor 'ie nog 4e of 5e werd ook, en dit zeg ik heust niet omdat ik voor Ralf ben, maar gewoon als bewijs dat ik het wel mee vindt vallen dat inhalen onmogelijk is op deze baan, en Alonso gewoon simpelweg niet snel was deze race. Butoon zei ook dat BAR en Renault allebei de verkeerde banden hadden meegenomen, dus misschien speelt dat ook mee.
     
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Je vergeet wel dat Fisico een hoop meer pech heeft gehad dan Alonso. Tuurlijk, zelfs ik als Fisico fan kan er niet omheen dat Alonso het beter doet, maar in de races vind ik dat nog wel meevallen. Doordat Fisichella meestal niet super kwalificeert, heeft hij geen vrije baan in de race om zijn ware snelheid te tonen. Ik zal elke race even toelichten:

    Australië: Fisico wint, Alonso 3e.

    Maleisië: Alonso was in deze race idd veel beter dan Fisico.

    Bahrein en Imola: Doordat Fisico al vroeg in de beide races pech had, kan ik hier geen oordeel geven over zijn race-snelhied.

    Spanje: Alonso begon vanaf P2 en Fisi vanaf P6. Na de eerste pitstops blijkt de strategie van Fisico beter te zijn, want hij ligt 2e en Alonso 3e. Toen kwam er weer pech voor Fisico, die plots alle downforce verloor van zijn wagen. Hij moet een lange pitstop maken, waardoor hij terug valt naar P11. Uiteindelijk klimt hij nog naar P5 en zet de snelste raceronde neer.

    Monaco: Hier waren de beide coureurs gelijkwaardig aan elkaar vind ik. Alonso reed in de beginfase 2e en vlak daarachter Fisico op P3. Toen de safety car de baan op kwam, besloten de beide Renaults tegelijk een pitstop te maken. Fisico moest wachten en daardoor viel hij ver achter Alonso. Aan het eind van de race kregen de beide Renaults problemen met hun banden en de race duurde voor Fisico net iets te lang, terwijl hij voor Alonso absoluut niet langer had mogen duren. Doordat Fisi moest wachten in de pits, moest hij het langer volhouden om die auto's achter zich te houden en Alonso kon daarvan profiteren.

    Nurburgring: Alonso reed van P6 naar P1, terwijl Fisico vanuit de pits moest starten en toch nog een P6 binnnen haalt op slechts een seconde van de nr 5 (M. Schumacher).

    Canada: Fisichella heeft de hele tijd aan de leiding gereden voordat hij uitviel.

    VS: -

    Frankrijk: Door de slechte kwalificatie van Fisico, zat hij vast in een groep auto's waardoor hij zijn eigen tempo niet kon rijden. Helaas viel de motor ook nog eens stil tijdens de derde pitstop en tijdens de eerste had hij al problemen met het tanken, anders was hij waarschijnlijk 4e geworden. Al met al moet ik wel toegeven dat Alonso wel de betere was.

    Engeland: Alonso start vanaf Pole en Fisico vanaf P6. Toch reed Fisico een sterkere race dan Alonso. P2 had moeten zijn voor Fisico, maar doordat hij 3 ronden eerder naar binnen werd gehaald om te voorkomen dat hij "per ongeluk" Alonso zou passeren, kon hij er niet voorbij omdat hij weer met een volle tank moest rijden, terwijl Alonso nog met een lege tank kon doorrijden. En om het nog erger te maken, sloeg de motor weer af in de pits, waardoor hij ook al geen derde meer kon worden. P4 was voor hem.

    Duitsland: Dit maal was zijn kwalificatie wel goed, maar hij had een slechte start. Sato raakte hem ook nog en uiteindelijk viel hij terug van P4 naar P8. Hij moest dus weer in de drukte rijden. Bovendien heeft Fisi bijna de hele race last gehad van remproblemen, waardoor hij rustiger aan moest rijden. Hij rijdt uiteindelijk toch nog naar een 4e plek toe.

    Hongarije: Weer een slechte start, maar hij had hier al het hele weekend last van problemen met de balans. In bocht 4 schoot hij er ook 2x naast. Tegen het einde van de race verloor de motor ook nog eens vermogen, waardoor hij in de laatste ronde nog een pitstop moest maken om in ieder geval de race te kunnen finishen.


    Als je dus alleen puur op de races afgaat, dan doet Fisico het niet zo slecht als dat het lijkt.
     
  16. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Massa naar Ferrari!
    Dinsdag 2 augustus 2005 »
    Eindelijk is het bevestigd, Felipe Massa rijdt in 2006 voor het team van Ferrari. Zoals we vanochtend al schreven, is de kans groot dat Barrichello naar BAR zal vertrekken.

    Massa’s manager Nicolas Todt is de zoon van Ferrari-teambaas Jean Todt. Wij zeggen dan: één plus één is twee. De Braziliaan rijdt op dit moment nog voor het Sauber-team, welke al jaren gebruik maakt van de krachtbronnen uit Maranello.

    Massa wordt de teamgenoot van zevenvoudig-wereldkampioen Michael Schumacher.


    "Ik ben heel blij en trots dat ik in 2006 bij Ferrari mag rijden," aldus Massa. "Maranello gelooft al in me sinds 2001, toen ik mijn F1-debuut nog moest maken. Nu ben ik al voor het derde seizoen Sauber-coureur en heb ik ook al één jaar ervaring opgedaan als Ferrari-testcoureur. Het is de beste kans uit mijn carrière, ik kan niet wachten tot ik deel uitmaak van een teams als Ferrari en zal racen met de beste coureur van de wereld, Michael Schumacher."

    Ben benieuwd of Barrichello nu naar BAR gaat.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Het zou kunnen dat Barrichello naar BAR gaat om Button te vervangen als die naar Williams moet. Anders ga ik er vanuit dat het is om Sato te vervangen, hoewel ook die misschien mag blijven bij BAR, maar dan moet hij zich nu wel gaan bewijzen.

    Sato moet zich bewijzen!
     
  18. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Sato doet het idd niet zo goed dit jaar, dat zal deels aan de auto liggen, maar voor het grootste deel om hemzelf. Ik zou het niet erg vinden als ie werd vervangen door Barrichello.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat het een goede zet van Barrichello is. Je kunt beter 1e coureur zijn bij een goed team, dan 2e coureur bij een top-team als Ferrari. Feit is gewoon, zolang Schumacher nog bij Ferrari rijd, zal de 2e coureur nooit kampioen worden. Ik vond BAR al een heel tof team, maar nu Barrichello waarschijnlijk komt vind ik het helemaal geweldig.

    Het was van Coulthard bijvoorbeeld ook een goede zet om weg te gaan bij McLaren. Sinds Coulthard bij Red Bull rijd is hij een hele andere coureur. Hij geeft zelf ook aan dat hij weer plezier heeft in het racen, maar BAR is natuurlijk wel even een wat beter team dan Red Bull. Heel tof voor BAR.
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Om eerlijk te zijn vind het nog wel meevallen met Coulthard. Hij doet het wel goed, maar hij heeft ook maar Klien en Liuzzi als teamgenoten. Die twee coureurs komen net kijken, dus wordt hij met al zijn ervaring ook wel geacht sneller te zijn op dit moment. Stel dat Hakkinen of Raikkonen naar Red Bull zouden komen, dan werd hij weer om zijn oren gereden en zou iedereen weer zeggen dat ie weer rijdt als een chicken. Maargoed, 19 punten halen in een RBR is natuurlijk best goed.

    Wat Massa betreft, ik denk dat hij als 2e viool gehaald wordt. Niet alleen in de tijd dat ie naast Schumacher gaat racen, maar ook daarna. Ik denk niet dat gehaald is als opvolger van Schumacher. Ferrari heeft al laten door schemeren dat ze Raikkonen willen hebben, dus die zie ik eerder als opvolger van Schumacher.
    Om eerlijk te zijn, kan ik niet zeggen of Massa wel een verbetering is t.o.v. Barrichello, want toen Barrichello naar Ferrari werd gehaald, blonk hij beter uit in die Stewart, dan dat Massa nu doet in de Sauber.
     

Deel Deze Pagina