1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    De eerste podium van Mclaren dit jaar was van Kimi in de 3de race. (Bahrein) Maar meteen in race 4 (Imola) bleek wel hoe snel Mclaren was, waarin Raikkonen na 1 ronde al 3 seconden voorsprong had op Alonso, maar waarbij helaas in de 8ste ronden zijn aandrijfas het begaf.
    We weten niet hoe het in de eerste 2 races ging, want in Australie regende het in de quali, en in de race hadden ze erg veel problemen. In Maleisie kreeg Kimi een lekke band, terwijl hij in de quali maar 2 tienden achter Alonso zat. Ze zijn dus al sinds 10 à 11 races de snelste _0/ Check your facts }:]
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeiend, jij moet gewoon eens toegeven dat ook andere mensen naast Raikonen kampioen verdienen te worden, want over heel het seizoen is Renault/Alonso het beste.
     
  3. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    In Canada niet }:]
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Heidfeld tekent contract bij BAR

    Het gaat hier nog maar om een voorcontract, maar stel dat hij volgend seizoen bij BAR gaat rijden, dan zal voor Button waarschijnlijk er niets anders opzitten dan naar Williams te gaan omdat Barrichello ook al getekend schijnt te hebben.

    Of dit contract is alleen maar getekend voor het geval Button zou vertrekken, maar dit zou dan betekenen dat Heidfeld straks bij Williams moet blijven, tenzij hij alsnog naar BMW kan.
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    En Sato dan... }:]
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Istanbul was tot nu toe de leukste race dit seizoen :)
     
  7. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was wel aardig jah, jammer dat het niet regende zoals s'ochtends bij de GP2 series race. Had ik vanochtend op eurosport naar gekeken. Heel wat auto's schoten toen van de baan. Maar over de F1 race hebben we ook geen klagen
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het was idd een hele mooie race op een heel mooi circuit.
    Doornbos heeft het netjes gedaan, allebei de Jordans achter hem.
    Button heeft ook een uitermate goede race gereden, wat een snelheid zat er in die BAR. Ben wel heel benieuwd waar Button was terechtgekomen als ie de kwalificatie ronde niet had verkloot. Gelukkig lijkt BAR weer terug te zijn op de plek van vorig jaar. Button had ook wel een paar mooie inhaalacties.
    Raikonnen is op het moment gewoon de beste coureur van het veld en de McLaren is op het moment gewoon de snelste auto. Weer een hele strakke, koele en beheerste race van Raikonnen. De Renaults werden binnen een ronde meteen afgestraft.
    Erg vreemd wat Williams had met de banden, ook wel jammer wat er met Webber en Schumacher gebeurde.
    Wel balen dat Monteiro achter op Montoya knalde, waardoor de balans volgens mij weg was uit de auto waardoor Montoya een fout maakte en Alonso 2e werd en weer wat punten cadeau kreeg.
    Barrichello, kompleet kleurloos. Goede keuze om naar BAR te gaan.
    Het was echt een leuke race om naar te kijken. Het is echt een heel mooi en gaaf circuit.
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dit circuit is echt een aanwinst _O_
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Absoluut! Vooral die 4 bochten achter elkaar (die net een grote bocht lijkt) zijn erg gaaf.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Je kon bij een inhaal actie (weet niet meer welke) goed zien dat ook BAR een knopje heeft voor wat extra vermogen. Ze lieten de inhaal actie onboard bij Button zien met de toerenteller en toen zag je Button op een knopje drukken en in een keer ging de toeren teller bijna 1000 toeren omhooh _O_
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd ja! Was erg gaaf _O_
    Ik weet alleen ook niet meer bij wie dat was. :confused:
    Zowel Button als BAR zijn gelukkig weer in vorm, Button ging echt lekker.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Volgens Olav Mol gaat die bocht binnenkort "BB-corner" heten.

    BB= Big Balls :D

    edit//Volgens mij was dat de inhaal actie op Alonso, maar weet het niet zeker
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wel een leuke naam voor een bocht, Big Balls. _O_

    Het zou best wel eens kunnen dat die inhaal actie op Alonso was, ik zal eens kijken of ik het kan vinden.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik ben trouwens wel benieuwd wat de problemen van Williams met de banden waren.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    @ Wouter 87,
    Idd, montoya verloor balans door een kapotte defuser.
    Man wat baalde ik van die laatste ronden. Jullie weten wel dat ik vind dat Alonso dit seizoen IMO té veel cadeau gekregen had, en nu dit weer :mad:

    En tja, raikkonen, raikoning, raikownen, hoe je hem ook wilt noemen, formidabel.
    Wat een race van hem.

    Albers ook goed gedaan. Ondanks zijn problemen dezelfde rondetijden rijden als Doornbos.

    "Doornbos is per rondje 7 tienden sneller dan Albers."
    WTF?? je denkt toch niet dat ik dom ben. Ik heb zelf de 'live timing' voor me, waarop toch duidelijk te zien is dat ze even snel gaan. Hoe kan RD nou ieder rondje 7 tienden sneller zijn, terwijl ze al zo'n 5 ronden met een verschil van 0,5 seconden over de finish komen. Sorry hoor Olaf Mol, maar in dat fanboyisme van jou trap ik niet in.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Raikkonen komt gewoon van een andere planeet. Hij droogt gewoon de rest van het veld af.

    Dat zijn de juiste omschrijvingen. _O_

    Maar ik vind ook dat Alonso teveel cadeau heeft gehad, onverdiend. Raikkonen heeft Alonso vandaag in Turkije en in Hongarije kompleet afgedroogd, is weer een opstekertje. ;)

    Alonso heeft zoveel punten, door natuurlijk bijna elke race op het podium te eindigen, maar ook door de pech van Raikkonen.

    Maar het is inmiddels wel duidelijk dat McLaren gewoon het beste team is op het moment. En Renault gaat het lastig krijgen, want er komen nog wat sterke McLaren circuits aan (Spa, Monza, Suzuka, Interlagos). Ik hoop alleen maar dat die McLaren heel blijft en Alonso wat pech krijgt. }:]

    Montoya komt trouwens wel steeds beter in zijn vel bij McLaren. Maar toch zou ik ook heel graag Button naast Raikkonen zien, maar dat gaat de komende jaren niet gebeuren.
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Een mooie race, toch wel 1 van de betere van het seizoen.
    En een paar van de mooiste banen moeten nog komen, maar Istanbul mag van mij zeker blijven. Van alle nieuwe circuits is dit toch wel 1 van de mooiere.

    Fantastische race weer van Kimi, alleen bij de start leek ie iets te laten liggen. Maar ja die renaults starten natuurlijk ook vreselijk goed.
    Meteen de druk bij Fisichella erop en meteen profiteren van dat foutje van hem. Mooie race, helaas beloond met maar 2 punten op Alonso.
    Maar de druk ligt hierdoor alleen nog maar meer op renault, het valt gewoon niet te ontkennen dat de sterkste kimi met zijn McLaren is.
    En hoewel Alonso nog steeds een goede voorsprong heeft en momenteel de beste kaarten in handen heeft voor het WK kunnen ze zich ook geen fouten veroorloven.

    Alonso deed wat ie moest doen, vlak bij Kimi eindigen om zo de schade te beperken. Maar hij kreeg m' deze race ook wel in zijn schoot geworpen.
    En dat is meteen aanleiding voor mijn volgende opmerking :)
    Van mij mogen Monteiro en Webber de volgende race geschorst worden.
    Webber zeker. Nou ben ik eerder een Webber als Schumacher fan. Maar mocht Schumacher nog enigzins aanspraak op de titel hebben kunnen maken dan is dat nu wel door Webber verpest.
    Nou kan je zeggen van dat Schumacher niet had mogen knijpen, maar dat is dus een beetje bullshit, Webber lag een ronde achter. Je mag jezelf unlappen, maar dat mag nooit tenkoste gaan van de andere coureur.
    Was het nou om een positie, ala. Maar dit was gewoon een ronduit domme actie van Webber.
    En dan hebben we Monteiro, hem treft iets minder schuld misschien omdat Montoya zo te zien iets vroeger op zijn remmen ging, dat gezegd moet Monteiro gewoon opletten op het moment dat ie gelapped wordt.
    Maar beide Jordan coureurs doen het niet best als het om rijden gaat. Laten we eerlijk zijn, in theorie hoort die jordan sneller te zijn maar toch worden ze om hun oren gereden door de beide nederlanders.
    Vraag is dan ligt het dan echt aan de auto of moet Jordan maar eens gaan kijken naar een paar coureurs met wat meer talent.

    IJzersterke race ook van Button. Ik hoop echt dat BAR en button deze stijgende lijn weten door te trekken naar volgend jaar.
    Want dan zou het volgend jaar een nog mooier seizoen kunnen worden dan dit jaar en echt te klagen hebben we al niet (zei het om wat stomme fia regels)
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vond het ook een erg goede en mooie race. Ook de baan is mooi. Button ook een goede race gereden, ik dacht van 13 (in de buurt daarvan) helemaal naar 5. Is zelfs voor M Schumaccher en Barrichello gegaan. En ook Raikkonen heel goed, heel de race aan kop gereden. Behalve de Pit natuurlijk.

    En M Schumaccher moest opgeven. Haha!

    En op het einde werd Montaya nog door Alonso voorbij gestoken. Had het echt niet verwacht, maar zo zien we maar dat Ferrari naar achter is gevallen en dat de echte competitie tussen Renault en MC'Laren Mercedes gaat.
     
  20. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Was zeker een mooie race. Meest opvallende en tegenstrijdige aan de incidenten met Monteiro-Montoya en Webber-Schumacher is dat het ongeluk eigenlijk de schuld is van de snellere van twee, maar dat de verantwoordelijkheid voor het ongeluk toch bij de twee achterblijvers ligt. Zij moeten immers gewoon uit de buurt blijven van snellere deelnemers en niet van die rare dingen doen.

    Vond het alleen wel jammer dat montoya niet rustiger bleef. Als hij nou wat rustiger was gaan rijden was hij er niet af gevlogen. En tja als Alonso er dan zo graag langs wil doet hij zijn best maar. En mocht hij dan de neus van Montoya tegen komen erg jammer. Maar ja ongelukjes gebeuren nu eenmaal. }:]
     

Deel Deze Pagina