1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik weet niet of Montoya het helemaal zelf in de hand had met zijn uitschieter. Aangezien hij de lap ervoor (of 2 rondjes ervoor?) dus het moment met de Jordan had. Daardoor heeft hij misschien schade gehad.

    hier van f1nieuws

    Daar heeft dus het probleem gelegen, misschien in combinatie met iets teveel agressie en teveel druk van achter.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2005
  2. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik reken het Montoya ook niet zwaar aan hoor. Had alleen gehoopt dat hij Alonso in zijn val zou meenemen }:] . Hij heeft voor de rest een goede wedstrijd gereden. Gedaan wat hij moest doen, en tja dat hij Kimi niet kan bijhouden, die is gewoon van een ander kaliber in verhouding tot Montoya.

    De geruchten gaan trouwens dat Schumacher volgend jaar bij McLaren gaat rijden. Lijkt me zelf erg onwaarschijnlijk, hij hoort gewoon bij Ferrari. Maar ik zou het eigenlijk ook wel willen zien Schumacher en Raikkonen in dezelfde auto en dan maar zien wie er nu echt de beste is.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    @ geertbargeman,
    Montoya had niet alleen een kappotte diffuser, maar ook een flatspot op z'n rechter voorwiel.
    En als je ziet dat sommige mensen bocht 8 niet eens met een 'goede' auto kunnen nemen, wijdt ik niks aan Montoya.

    Waarom Monteiro achterop reed:
    Montoya had een flatspot, en kon daardoor moeilijk remmen. Omdat hij een voorsprong van 7 seconden had op Alonso kon hij rustig aan doen, en extra vroeg remmen, zodat hij het incident 'raikkonen-nurburgring' kon voorkomen.
    Toch is Monteiro de schuldige, want hij reed achterop, punt.

    (kreeg ons josje niet een boete toen hij achterop Juan reed }:])
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    vanochtend in het AD een artikel over een mogelijke transfer van Albers van Minardi naar Midlands-Toyota
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij schiet Albers daar niet zo heel veel mee op. Dan is het misschien maar beter om bij Minardi te blijven met als reden dat het daar makkelijker is om je als coureur te kunnen bewijzen. Minardi zit namelijk dicht in de buurt van de Jordans en ze zijn soms zelfs sneller, wat niet per se van ze verwacht wordt. Dit wordt dan ook gezien als een mooie prestatie. Het gat wat Jordan moet dichten naar het team daar boven (Red Bull of Sauber) is te groot, waardoor de kans om te verrassen met een Jordan kleiner wordt. In principe kan ie alleen maar falen bij Jordan, omdat ie wel eens achter een Minardi zou kunnen staan, wat niet hoort, maar nooit voor een Red Bull zou kunnen komen.

    Jordan is wel bezig met het maken van een B versie van de auto, dus misschien kan die auto wel het gevecht aan met de Red Bulls. In dat geval is het wel een klein stapje voorwaarts, maar in de huidige situatie zou ik het een onnodige stap vinden. Albers kan zijn zinnen beter zetten op een stoeltje bij BMW, die voorlopig nog twee vrije plaatsen hebben.
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    is Midlands-Toyota niet het 'normale' Toyota team? Jordan is toch Jordan-Toyota?
    Dit werd me totaal niet duidelijk in het bericht. Als het het gewone Toyota is is het wel een vooruitgang.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Nee. Gewoon Jordan.
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dan is het idd geen vooruitgang :cool:
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dan zeker, maar Midland dat is niet 'het' Toyota team, maar het (vormalige) Jordan team. Dit was btw het artikel:

     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Waarschijnlijk is Jordan gewoon beter dan Minardi, maar er bestaat ook nog zoiets als 'invloed van rijders' :+
    Denk niet dat een Minardi een Jordan kan kloppen als Albers daarin rijdt.
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Misschien niet, maar ik denk ook niet dat Albers met een Jordan in staat zal zijn om een Red Bull te verslaan. Hij zal dus nooit voor een verrassing kunnen zorgen, terwijl hij dat wel met een Minardi kan. Anders gezegd: Albers in een Minardi kan een Jordan verslaan, maar ik denk niet dat Albers in een Jordan een Red Bull kan verslaan. Hij zal dan steeds kleurloos op die 17e of 18e plek komen te staan en daar maak je niet veel indruk mee bij de (top) teams.

    Ik blijf erbij dat Albers naar een echt serieus beter team dan Minardi moet gaan en anders denk ik dat het verstandiger is voor hem om nog maar een jaartje bij Minardi er aan vast te plakken.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    In de nieuwe 'Formule 1' staat dat Christijan in gesprek is met 4 teams:

    Minardi: Contract aangeboden voor race-rijder
    Midland/Jordan: Contract aangeboden voor race-rijder
    BAR: Gesprek voor vrijdag-coureur
    Team X: Welke dit is wil het managment niet zeggen. Waarschijnlijk BMW (nu sauber) of Williams.

    Chris is vrijwel verzekerd van een stoeltje volgend jaar.
    Ook heeft Paul Stoddart gezegd Doornbos graag te willen houden.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Zou het bij Team X om een race contract of test contract gaan?

    Mocht het ook alleen testen/vrijdagtraining zijn lijkt het mij toch het beste voor Albers om dan nog maar een jaar bij Minardi te rijden
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Een zeer strakke en sterke race van Montoya, pech pech en nog eens pech voor Raikonnen en Alonso zat er gewoon weer goed bij.
    Er hangt heel veel van Spa af, daar kan Alonso kampioen worden.

    Raikonnen, pechvogel van het jaar, niet normaal meer, hij heeft zovaak pech.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb het gemist. Was naar de stad om de PSP te halen en toen ik terug kwam was er bezoek. :)
    Straks maar even de resultaten bekijken en hopen dat er nog ergens een herhaling te zien is.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    We kunnen eigenlijk wel stellen dat Alonso zo goed als kampioen is. Hij heeft dan wel niet de snelste auto, maar wel de auto die het beste in balans is. Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat Alonso soms een beetje te makkelijk aan zijn punten is gekomen, maar je kan zeggen wat je wilt, hij zit er gewoon altijd goed bij.
    Het is echt te hopen dat zowel McLaren / Mercedes / Michelin betrouwbaarder worden, want Raikonnen verdient het nu onderhand wel om kampioen te worden.

    Montoya heeft volgens mij het licht gezien want hij rijd sinds zijn overwinning in Silverstone als een speer. _O_
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Z'n vrouw was er hea ;)

    Wat een pech voor Raikkonen zeg :mad:
    - Motor
    - Band
    - Spin
    En met zoooooo'n volle tank nog de pole pakken op 3 tienden _O_ _O_ _O_
    Raikkonen's niet geplande pitstop duurde 24 seconden, en hij finishte op 22 seconden achter Montoya, die was dus gewoon eerste geworden.
    En weer zeg ik: Alonso is geen echte kampioen. Hij verdient het niet. En dan kan je wel zeggen dat hij er iedere keer bij zit, maar als je als hardloper op de olympische spelen wint, omdat bij de andere mensen de schoenzolen eraf vielen, dan verdient die gene ook geen goud.
    Ik baal echt onzettend van deze race.
    Ook vind ik het jammer voor Albers, want het was echt niet zijn schuld dat hij Karthikeyan raakte. Hij was namelijk niet alleen van plan om Albers af te snijden, maar ook om de baan af te snijden, terwijl daar geen reden voor was.
     
  18. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    De hele race is altijd zo'n 2 of 3 dagen later als torrent te downloaden. Als ik een race heb gemist, download ik die altijd. Je mist dan natuurlijk wel nederlands commentaar.
     
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat vind ik niet helemaal waar. Bij formule 1 moet gewoon het totaal pakket goed zijn (banden, motor, chassis, coureur, etc) en daar heeft het team voor te zorgen.

    Het is bij McLaren gebleken dit jaar dat er structureel een McLaren stuk gaat 1x in de 2 races. Hier tegenover staat dat ze die enorme snelheid hebben. Ron Dennis heeft wel eens gezegd (las ik ergens) dat hij niet van plan is om snelheid op te offeren voor betrouwbaarheid. Dat is prima, maar dan weet je ook dat dit soort dingen kunnen gebeuren.

    Dat met die band was ook een probleem wat puur aan McLaren te wijten was, omdat het probleem zich ook bij Montoya voor deed.

    Renault is wat minder snel, maar zij hebben wel de betrouwbaarheid van de auto goed voor elkaar. Het totaal pakket van Alonso is gewoon beter dan die van Raikkonen en daarom vind ik dat Alonso toch de terechte kampioen gaat worden.

    Ik zie zelf ook liever Raikkonen het worden, maar dat neemt niet weg dat Alonso (als ie het wordt) gewoon de terechte kampioen wordt :)
     
  20. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Och als je maar 22 seconde voor je teamgenoot finished die vanuit het middenveld moest komen, een extra pitstop moest maken en spinde (was wel raikkonen zijn eigen schuld) dan valt het met die snelheid ook wel weer mee.

    Tja WK is nu wel beslist en natuurlijk is Alonso de terechte kampioen, degene die het meeste punten haalt is nu eenmaal altijd de terechte kampioen. Puur afgaande op de coureur vind ik ook wel dat Raikkonen de terechte kampioen zou zijn, maar het gaat nou eenmaal om de combinatie team-coureur. En Mercedes heeft dit jaar gewoon hopeloos gefaald, net als de laatste paar jaar trouwens. :mad:

    Het is echter wel zo dat je kunt concluderen dat Alonso het WK niet heeft gewonnen, maar dat mercedes het heeft verloren.
     

Deel Deze Pagina