1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    @ Fisichella,
    Maar kijk, ik vind in dat opzicht wél weer dat Renault een terechte kampioen wordt. Hun hebben de betrouwbaarheid waar jij het over hebt. Ik ben groot Raikkonen fan, maar toch vind ik het jammer voor Renault als McLaren kampioen wordt. (ik praat nu over de constructeurstitel)
    Maar het is niet alleen de manier van 'cadeau's krijgen' maar ook gewoon z'n houding. Hij staat me gewoon niet. Ik heb hem nooit gezien als 'een groot coureur'. Ik heb hem ook nooit spectaculaire acties zien uithalen (misschien kunnen jullie mijn geheugen opfrissen) Het enige wat ik van hem kan herrineren van zijn Minardi tijd, is z'n crash in de chicane op San Marino, maar dat is niet bepaald positief. Ook hoe hij zich 'over gaf' bij de start van Silverstone aan Montoya. Kan ik niet uitstaan. In Formule 1 hoor je te racen, je hoort te vechten, en niet denken, "ow ik kan hem wel laten gaan, want dan verlies ik 'maar' 2 punten." Je hoort ook het publiek te entertainen, en niet zo soft gaan liggen doen. (hierbij vraag ik ook ff, wat is het spectaculairste wat Alonso ooit gedaan heeft?)
     
  2. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat was natuurlijk Brazilie 2003 waar hij op racespeed in de restanten van de auto van (ik dacht) Webber knalde. Was die hele spectaculaire regenrace. Moge hij dit seizoen nog veel van zulke klappers maken. De eau rouge op Spa is hier mijns inziens prima voor geschikt. }:]
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Hahahaha _O_ En klapband net voor het aanremmen van 'Les Combes' zou ik ook niet erg vinden O-)

    Maar met spectaculair duide ik eigenlijk op iets positiefs.
    (het was idd Webber bij Brazilië, in een race die (uiteraard) Kimi won, maar waarbij uitendelijk toch de overwinning naar Fisichella ging, dus weer pech voor Raikkonen.)
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat snapte ik wel. :) Tja kan zo ook niks spectaculairs van hem herrineren qua acties, maar duidelijk is wel dat hij gewoon erg snel is. Hij veegt gewoon de vloer aan met een behoorlijke coureur als Fisichella. Ik kan me van Schumacher zo snel ook geen goede inhaalactie voor de geest halen, maar iedereen weet wel hoe goed hij is.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik snap wel wat je bedoelt. Ik zie ook veel liever Raikkonen kampioen worden dan Alonso. Als je vandaag ook weer zag hoe snel Raikkonen was, dan verdient ie het ook gewoon.

    Het enige dat Alonso wel heel goed doet, is constant rijden, wat ook heel belangrijk is, maar wat je zegt, hij rekent ook teveel. Raikkonen die wilt gewoon altijd winnen en je hoort hem over niks anders :cool:

    Trouwens ook mooi dat Fisichella eindelijk sinds Australië eindelijk weer eens een podium heeft gehaald :cool: Dit maakte zijn fouten in de kwalificatie ook meteen weer goed, want al had ie die fouten niet gemaakt, dan kwam ie nog niet voor Montoya en Alonso :'-(
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kimi Raikkonen geeft strijd niet op

    Pech blijft Kimi Raikkonen achtervolgen. Een kapotte motor, een onverwachte bandenwissel en een spin. De Fin eindigde ondanks alle tegenspoed als vierde. Concurrent Fernando Alonso liep uit in de WK-stand, maar Raikkonen wil nog niet opgeven.

    Teleurstellend
    "Dit is een zeer teleurstellende dag voor me", zegt Raikkonen. "Ik pushte erg hard en de snelheid van de auto, zelfs met veel benzine, was fantastisch. Daarom is het jammer dat het resultaat niet onze mogelijkheden weerspiegelt."

    Vechten
    "Hoewel mijn vooruitzichten op de titel niet goed zijn, zal ik blijven vechten", aldus een strijdbare Raikkonen.

    www.rtlgrandprix.nl

    Je kunt zeggen wat je wil, maar hij blijft er zelf in geloven en ervoor knokken.
    Hulde _O_

    Het was trouwens ook een zeer nette race van Pizzonia!
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Een F1 seizoen heeft altijd rond de 20 races en ik vind dat je dus nooit kunt zeggen dat iemand onverdiend wereldkampioen is geworden.Als je na 20 races de meeste punten hebt moet je wel iets beter hebben gedaan dan je concurenten.

    Of dat nu meer snelheid is of betere betrouwbaarheid maakt niet uit want je hebt bewezen dat je over een groot aantal races gezien gewoon de beste bent :)

    Had ook liever Raikkonen als kampioen gezien maar fuck it, na 5 jaar ben ik al lang blij dat het dit keer iemand anders als Schumacher is ;)
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Alonso vind ik juist een coureur die een gevecht niet uit de weg gaat. Ik kan me ook niet 1, 2, 3 een gevecht herrineren, maar het is wel een coureur altijd wil winnen. Bijv in de kwalificatie van Frankrijk waarbij het al van te voren was dat Raikonen 10 plaatsen naar achter moest, maar tóch wil 'ie voor Raikonen komen etc. Zoals ik al zei, een inhaal kan ik niet speciaal herrineren, maar als ik er aan één denk zal ik hem zeggen. ;)

    Ik begin onbewsut steeds meer Alonso te mogen (ik weet niet waarom, zonder reden). Tuurlijk, ik blijf voor Ralf, maar met sommige andere coureurs heb ik wel sympathie.

    Hebben jullie trouwens dat interview met Raikonen in de voorbeschouwing gezien...... WAT EEN DROGE LUL ZEG! :{ Hij is waarschijnlijk de snelste/beste coureur, maar man wat is die gozer een droogkloot zeg. Ik weet, het zit in z'n natuur (wel eens een emotienele Fin gezien) maar bijv Hakkinen had nog een beetje humor....
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Nou ja, wat jij zegt klopt niet helemaal, want hij geeft het zelf toe (persconferentie na Silverstone)

    Betrouwbaarheid ligt niet bij de coureur. Ik zei al: Ik gun het Renault wel, maar Alonso niet.

    Schumacher reed altijd aan de leiding, die hoefde niemand in te halen :+

    Vind je het gek. Die weet ook wel hoe snel Kimi is. Kimi was die race 2de geworden weet je nog, dat heeft hij ook wel in z'n achterhoofd zitten.
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan het einde/midden van het seizoen ja, voor de titel. Normaal niet, aan het begin van het seizoen ook niet. Alonso is echt wel zo'n coureur die een gevecht niet uit de weg gaat hoor. ;)

    Als Alonso in een McLaren had gereden was 'ie waarschijnlijk net zo snel als Raikonen. Maar z'n auto is minder snel, maar betrouwbaarder. Daarom vind IK dat hij het wel verdient.

    Ik vond het trouwens een saaie race, op Monza had ik wel wat meer inhaalacties verwacht. :'-(
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ach ja, met die nieuwe bandenregels, als je een wiel blokeerd ben je de lul, dus nemen ze ook minder risico.

    En of Alonso net zo snel zou zijn als Raikkonen.... Dat betwijfel ik ten zeerste (ik schat hem nét iets hoger dan Montoya) maar dat kunnen we pas zeggen als ze daadwerkelijk bij hetzelfde team rijden.

    Ook kreeg Alonso beter materiaal dan Fisico.
    Ik las ergens dat het team zei dat ze voor deze race Fisichella de beste spullen zou geven, omdat Alonso's titel al bijna binnen is, en ze nu ook de constructeurstitel binnen willen hengelen, en daaruit haal ik dus dat Alonso hiervoor de betere spullen kreeg. Waarschijnlijk een verklaring voor de zoek gereden Fisico. (nee, ik zeg niet dat ze even goed zijn, maar waarschijnlijk was het gat dan een stuk kleiner geweest, en is dit de reden dat Fisico een podium haalde)

    Wat vinden jullie eigenlijk van het gerucht Kimi/Ferrari.
    Mij bevalt het niet, gewoon omdat ik ferrari in de afgelopen jaren niet ben gaan mogen.
    Ook vind ik de livery niet bij Kimi passen :p
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , maar dat zie ik dan véél liever gebeuren in de radillion , één crash in dat klimmetje van hem en hij kan zijn matten oprollen.
    Overigens stond er bij ons een intervieuw in de krant waarin hij zij dat raikkonen niet door het geluk kan blijven bediend worden ,en dit terwijl hijzelf de meest begunstigde is geweest van alle tegenslag die raikkonen dit seizoen meegemaakt heeft.
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke bocht is Radillion ook alweer?

    PS: Je kan tenminste probéren je chauvinsme over dit circuit te verbergen. ;) :+
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Eau Rouge bestaat eigenlijk uit 3 bochten.
    1: Eau Rouge (klein beetje naar links, stijl naar beneden)
    2: Radillion (Rechter bocht, stijl omhoog)
    3: ???? (Linker bocht die de weg weer horizontaal laat lopen)
    Dit alles bij elkaar staat gewoon bekend als Eau Rouge

    En daarom mag ik hem dus niet :{

    Precies. Anders gaan wij ook ff over zandvoort praten :cool: :+
     
  15. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Als hij dat echt heeft gezegd is het een nog grotere galbak als ik al dacht :{
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die krant het wel wat heeft opgeblazen. Tuurlijk, Alonso heeft vast wel wat in die richting gezegd, maar kranten blazen dingen meestal wat op voor wat meer sensatie. Al blijft het niet netjes van 'em, maar ik ben benieuwd (eigenlijk boeit het me geen ene reet maarja) wat 'ie écht heeft gezegd.
     
  17. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Het zou mij idd niet verbazen als het uit zijn verband is gehaald of is opgeblazen, maar het blijft een galbak. }:]
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dit vermoeden heb ik altijd al een beetje gehad. Bij Renault/Benetton hoor je deze verhalen altijd, dus er zit dan vast wel iets van waarheid in. Jaguar had dit ook altijd. De eerste auto was beter dan de tweede. Overigens heeft Fisico ook wel eens het voordeel gehad toen Wurz (in 2000) zijn teamgenoot nog was bij Benetton. Fisico maakte toen ook gehakt van Wurz, maar in de laatste race kreeg Wurz het goede materiaal en direct kwalificeerde hij zich als 5e en Fisichella ergens buiten de top 10.

    Nu snap ik dus ook hoe het kon dat Fisico zo snel was in de kwali zaterdag, want hij maakte toch twee relatief grote fouten en toch maar 7 tienden achter Alonso gekwalificeerd, terwijl hij nog zwaarder was ook.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2005
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Vond het zelf een aardige, niet echt bijzondere race.
    Vergeleken met races van het vorige jaar was het een goede, maar dit seizoen hebben we inmiddels al betere races gezien.

    Balen als een stekker voor Kimi, eerst 10 plaatsen terug. Dan nog door een zeer goede strategie (pole met een 1 pits stop auto, waanzinnig) in een positie komen waardoor ie voor Alonso had kunnen eindigen om vervolgens door zo'n stom wiel weer helemaal terug te vallen.

    Goede race verder ook van Montoya. Overigens ben ik het er niet mee eens dat Kimi zomaar voor Montoya had ge-eindigt als ie niet die problemen met zijn band had gehad.. 22 seconden was het verschil maar vergeet niet dat Montoya ook veel tijd verloor de laaste paar ronden door die band.
    Ondanks dat is het wel duidelijk wie van de 2 het snelste is in het McLaren team.
    Montoya had een goede kwalificatie tijd neergezet maar Kimi ging daar dus met een veel zwaardere auto gewoon onderdoor.

    Jammer overigens dat niemand zo te merken Pizzonia is opgevallen. Rijden in een auto die afgesteld is op Heidfeld, zo'n 2/3 maanden niet meer in een F1 gezeten en dan een dergelijke race rijden en eindigen voor je team maat is netjes. Ondanks dat webber wat problemen had.

    Vond dit trouwens wel een aardig stukje van Alonso
    Vind dit best een realistische uitspraak van Alonso. Wat hij zegt over McLaren is ook gewoon waar, laten we eerlijk zijn 11 starten, en dan ondanks alsnog een extra pitsstop op de 4e plek eindigen getuigd van de kracht van McLaren en Kimi.
    Maar Renault heeft weer de betrouwbaarheid, echter als Alonso uitvalt en Kimi heeft geen problemen in een race weekend dan komt ie gewoon in 1 klap 10 punten dichterbij.
    Want zo werkt het wel op dit moment, als de McLaren geen problemen kent dan wint Kimi.
    En hopelijk wordt het wat dat betreft ook nog wel spannend.

    Zelf gun ik het Alonso trouwens wel, Kimi iets meer maar ok so be it.
    Maar het is zeker niet zo dat Alonso het niet zou verdienen. Tuurlijk heeft ie ook mazzel gehad dit seizoen maar met mazzel alleen wordt je geen WK kampioen.
    En je kan hem ook niet verwijten dat ie zijn puntjes bij elkaar sprokkelt om het kampioenschap veilig te stellen op het moment dat Kimi uitvalt.
    Net zo min kan je hem verwijten dat ie niet alles op alles zet om een race te winnen terwijl dat tenkoste zou kunnen gaan van een WK titel.
    Kimi kan zeggen dat hij voor de race overwinning gaat omdat ie wel moet, maar als de rollen omgedraait zouden zijn zou ie ook genoegen nemen met een 2e plaats als dat zijn WK titel veilig stelt.
     
  20. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Een uitspraakje die ik ergens opgevangen heb:
    Waarheid als een koe. Raikkonen is de betere rijder dus die zou eigenlijk de rijderstitel moeten pakken en niet de constructeurs. Maar Renault verdient op zijn beurt de constructeurstitel ipv de rijderstitel.
     

Deel Deze Pagina