[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. yuki

yuki Speed Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Jordan krijgt toyota motoren rijders nog niet bekend.
    Minardi krijgt dezelfde motor als Red Bull

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk toch dat Ferrari de meeste concurrentie van Williams en BAR gaat krijgen.
    BAR heeft dit seizoen extreem goed gepresteerd (vooral Button, 3e bij de coureurs, BAR 2e bij de teams) en ik verwacht dat ze volgend seizoen nog beter worden. Button gaat nu echt een keer winnen.
    Williams was de eerste helft van het seizoen niet echt best, maar daarna hebben ze zich sterk verbeterd. Komend seizoen zal de sfeer in het team veel beter zijn, en ze hebben in ieder geval een rijder die gemotiveerd is (webber).

3. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan zeker de wat mindere versie ?

Eeeh Belgrapje ? En dat is ?
    Denk je dat Raikonnen veel sponsers heeft meegebracht ?
    De zijn nog echt wel mensen die er puur op talent inkomen, dat zal bij Doornbos denk ik eerder gebeuren als Albers.
    Verder denk ik dat de middelmoot van de f1 zoals sauber enzo zeker een goed jaar zal hebben, maar geen stunts gaan uithalen

Laatst bewerkt: 27 dec 2004
  4. yuki

yuki Speed Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Minardi krijgt dezelfde type motoren, geen mindere versie.
    Voor een motorleverancier is het goedkoper om 1 type motor te ontwikkelen.

Wat Doornbos betreft, die jongen heeft zeker laten zien dat hij talent heeft.
    Maar als hij geen zak geld meeneemt naar Jordan dan geef ik hem weinig kans, Tenzij de tweede rijder veel geld meeneemt.

5. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Minardi is een goed begin voor Albers. Alonso en Webber zijn er ook begonnen en die rijden nu bij goede teams. Als Albers zich als 15e kan kwalificeren voor een wedstrijd, rijdt hij zich wel in de picture. Dan krijg je meer kans om naar een groter team over te stappen.
    Toyoto is een beetje middelmatig, maar ze hebben wel een sterk rijdersduo met Schumacher en Trulli. Veel beter dan wat Williams heeft (Webber en Heidfeld of Pizzonia). Van Williams verwacht ik dus niets dit jaar. Sauber eindigde vorig jaar goed, ik hoop dat ze dat doorzetten dit jaar met Villeneuve. Blij dat hij weer terug is. Maar Ferrari zal wel weer winnen. Daardoor ben ik vorig jaar wel een beetje afgehaakt maar door Albers en Villeneuve (wie weet nog Doornbos bij Jordan) ga ik het weer trouw volgen.

6. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Conker en anderen zeker eens: Minardi is een geschikt team voor Albers (een veel minder geschikt team om te beginnen in de F1 is moeilijk te vinden, maar dat terzijde). Elke belangrijke teambaas en aanverwanten weten heus wel dat ook goede rijders in een Minardi geen wereldstunts uit kunnen halen (uitzonderlijke talenten heel misschien wel), dus die zien t ook allemaal wel in het juiste perspektief denk ik.

Mensen met talent worden snel genoeg herkent, ook bij Minardi. Helaas spelen sponsors ook een belangrijke rol, maar dat is nou eenmaal het wereldje.

Het lijkt mij alleen zo frustrerend om alsmaar achteraan te moeten hobbelen :9

7. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Er is de laatste dagen toch wel weer behoorlijk wat nieuws:
    - Jordan is opgekocht door MidlandF1
    - Doornbos gaat bijna zeker voor Midland rijden
    - Jos Verstappen gaat in Amerika racen.
    - Pastorelli heeft getest voor Minardi (hij is een nederlander)

Toch wel weer leuke dingen om te weten. Het is wel goed dat er eindelijk veel veranderd.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Leuk dat Verstappen (weer?) gaat rijden. Hij is dan niet de beste, maar toch leuk een Nederlander in de Amerikaanse races.

Doornbos en Albers in F1, Nederland is er weer in vertegenwoordigt:)

9. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zondag begint het seizoen 2005;)

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Nou dat is zo zeker nog niet, getuige onderstaand bericht.

Voor de mensen die het niet allemaal gevolgd hebben. Minardi wil 2005 starten met de 2004 auto. Deze voldoet echter niet meer aan de huidige regelementen. Ze mogen nu alleen starten als alle teams minardi toestemming geven om een onregelementaire auto te gebruiken. Alle teams op Ferrari na hebben toestemming gegeven.

Vind het wel een beetje kinderachtig van Ferrari, maar ja zal wel loslopen denk ik.

11. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    GP gaat echt wel door, op een andere site stond juist dat Stoddart juist geen rechtzaak aanspant omdat hij de 10e GP van Australië nie wil verpesten...

12. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ik had gehoord dat hij een rechtzaak pas na de grandprix aanspant, maar ik denk zelf dat Ferrari er uiteindelijk wel mee akkoord gaat, want voor hun is het alleenmaar negatiefe publiciteit als ze als enige er niet mee akkoord gaan.

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dat weet ik, staat ook in mijn post. Maar ja we zullen wel zien, zoals ik al zei zal het allemaal wel loslopen.

14. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zijn ze bij ferrari gewoon bang dat ze ingemaakt worden door minardi :+

15. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Robert doornbos gaat nu testen bij jordan en is daar dan nu ook 3de rijder.

16. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Citaat 2-3 - Als Minardi niet mag deelnemen aan de GP van Australië, dan rijdt Ferrari alleen. De acht andere teams steunen Stoddart.
    Is toch ook best wel spannend, met twee auto's. Of Schumi of Barrichello :D

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zeer kinderachtige actie van ferrari. Hebben we het nou over william die met een 2004 auto wil starten ok. Maar minardi. Kom op zeg.
    Gaan ze nu ineens de regelteven uithangen terwijl ze zelf al een paar keer op de vingers zijn getikt vanwege het overschrijden van regels?

18. yuki

yuki Speed Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kinderachtig is het niet.
    Elk team heeft evenveel tijd om een nieuwe wagen aan de nieuwe regelementen
    aan te passen.
    Maar Minardi heeft niet zoveel centjes en moet er ieder seizoen door heen
    getrokken worden.
    Het zijn econmisch slechte tijden en F1 is een dure sport maar als je geen team kunt
    runnen moet je de boel verkopen.
    Anders kan iedereen wel zondag met een autootje aan de start verschijnen.

Ik zou het voor Albers jammer vinden maar voor Stoddard hoop ik dat hij z'n
    wagens in de box moet laten staan.

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het gaat erom dat iedereen het goed vind maar zij tegen gaan liggen.
    Van Jordan had ik het nog wel begrepen omdat zij waarschijnlijk het meeste last hebben van een misschien iets snellere minardi.
    Maar ferrari? kom op zeg.
    En als er 1 team is wat niet moet zeuren om handhaving van regels zijn zij het wel.

20. FFWD

Leuk Bevonden:
    3

Deel Deze Pagina