1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Montoya is goed bezig de laatste tijd merk ik.
    Ook morgen kan ik helaas geen F1 kijken, eerst werken en daarna mn portemonnee ophalen.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Red Bull neemt Minardi over

    Vorige week in Monza spraken beide partijen met elkaar. Zaterdag in Spa-Francorchamps werd de knoop definitief doorgehakt. Red Bull neemt per 1 november 2005 Minardi over. Vorig jaar kocht Red Bull al de renstal van Jaguar.

    Opties
    Een week lang werd er in de media gegist naar de overname. Minardi-teambaas Paul Stoddart nam rustig de tijd om de verschillende opties te bekijken. Niet alleen Red Bull had interesse getoond, maar ook Eddie Irvine met zijn Russische zakenpartner en een Nederlands consortium wilden de renstal overnemen.

    Teams
    Vanaf 2006 zullen er dus twee teams van de energiefabrikant in de Formule 1 actief zijn. Het is de bedoeling dat Minardi volgend jaar als een soort ‘Rookie Team’ van Red Bull aan de start verschijnt en onafhankelijk van Red Bull Racing gaat opereren.

    Rijders?
    Er is nog geen beslissing genomen over de naam van het team, het management en de rijders. Waarschijnlijk zal één van de stoeltjes gaan naar Scott Speed. De Amerikaan komt momenteel uit in de GP2-series. Het tweede stoeltje lijkt te zijn gereserveerd voor Vitantonio Liuzzi.

    Politiek
    De overname heeft ook een politiek tintje. Met een tweede team heeft Red Bull ook een tweede stem in de besprekingen over de toekomst van de Formule 1. Bovendien is teameigenaar Dietrich Mateschitz, in tegenstelling tot Stoddart, een bondgenoot van Formule 1-baas Bernie Ecclestone.

    www.rtlgrandprix.nl

    Ik vind dit erg jammer. Een van de leukste teams verdwijnt en een van de leukste teambazen waarschijnlijk dus ook.
    Ook erg jammer voor Albers en Doornbos.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Wel jammer voor Albers en Doornbos maar ik ga er wel van uit dat we volgend jaar minstens 1 van de 2 weer zien in de F1

    Even over de race van vanmiddag. Ik denk dat we vanmiddag wel eens de leukste race van het seizoen gaan zien.Het is nat,glad en er zit genoeg spanning in als het gaat om het kampioenschap.

    Heb net toevallig op de duitse RTL de GP2 race gezien en die is naar een mega crash afgebroken. De duitse commentaar zij ook dat er vanmiddag waarschijnlijk achter de safty-car wordt gestart en dat er weer (veel) regen is voorspeld ( nu was de baan nat maar het regende niet)
     
  4. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Met nog 2 uren te gaan voor de start van de GP van België, is het nog steeds aan het regenen in Spa-Francorchamps. Al de hele ochtend valt de regen met bakken uit de lucht. Ook nu is het nog steeds aan het regenen op het Belgische circuit.

    Het slechte nieuws is, is dat het ook in de namiddag zal blijven regenen. Met 90% kans op regen, kunnen we dus bijna zeker zijn van regen tijdens de race! :D
     
  5. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen heeft wel weer verdient gewonnen, helaas werd Alonso weer tweede.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Was jammer genoeg niet de race waarop ik gehoopt had, de regen bleef jammer genoeg uit maar daarvoor zorgde Fisico wel weer voor afwisseling ;)

    Raikkonen en Button reden gewoon een hele sterke race _O_

    Jammer van Montoya en de verkerde strategie bij Minardi :mad:
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja, echt jammer van Fisico. Hij was heel snel en misschien had hij het podium kunnen halen, maarja het was wel zijn eigen schuld. En met de motorwissel van gisteren er nog bovenop, kun je wel concluderen dat dit niet Fisico's weekend was :'-(

    En hij kan het nu wel vergeten dat hij M. Schumacher nog voorbij kan in het WK :'-(
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    F1 grotendeels gemist.
    Wordt even op zoek naar de uitslag.
     
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan Ralf 'em nog wel voorbij. }:]

    Jammer van z'n verkeerde bandenkeuze, anders had er voor Ralf makkelijk een podium in gezeten, want hij lag vóór Raikkonen. (dus 2e was mogelijk geweest)
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2005
  10. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zag een paar rondjes eerder voor de crash van Fisi dat hij ook al dicht bij de binnenkant van de curb van eau rouge zat. Toen d8 ik al van dat moet ie vaker doen. En ja hoor een paar ronden later gebeurde het :cool:
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ralf had er al voorbij moeten zijn vandaag eigenlijk, want zonder die bandengok was hij 3e geworden denk ik. Nouja, dan hadden ze allebei 41 ptn, maar stond Fisi nog bovenaan vanwege zijn overwinning :p

    Tsja, hij zat echt flink te pushen. Vlak voor zijn crash maakte hij ook al een uitstap in Blanchimont. Ach ja, kan gebeuren...
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Een heel (..) race, geen idee wat ik ervan moet zeggen want ben na 11 rondjes in slaap gevallen :mad:

    Maar gelukkig heeft Raikkonen gewonnen. En is Button nou 3e ge-eindigd?
     
  13. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Idd ja, zoals altijd liepen die lui in de studio te roepen dat we zo een geweldige wedstrijd hebben gezien, maar vond het allemaal wel meevallen eigenlijk. Er zat totaal geen spanning in de wedstrijd.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    @ !Willem_Fable!
    Ja
    Nadat Montoya in de laatste paar rondes van de baan werd gereden, en dus een 2de plek zag vergaan :mad:
    Daardoor stroomde Button door naar de 3de plek.
    Weer kreeg Alonso cadeau :mad:
    Leuk dat Raikkonen gewonnen had, maar ik werd door de laatste rondes er niet blijer op.
     
  15. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja nou ik snap ook niet waarom montoya zo dom doet. Als Pizonnia er zo graag langs wil, laat hem dan er langs gaan. Wat boeit dat nou??

    En je kunt natuurlijk ook niet alles maar als cadeautje blijven bestempelen voor Alonso. Alonso haalt steeds het maximaal haalbare uit deze auto en dat is gewoon de derde plek. Als McLaren het dan steeds maar weer verprutst kan hij ook niks aan doen. Je kunt wel zeggen dat Alonso steeds mazzel heeft, maar het is reëeler om te zeggen dat Mclaren het zelf steeds weg gooit.
     
  16. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeiend, had Kimi het hele seizoen een betrouwbare auto met bandensetje gehad, dan had ie iedereen elke race te kijken gezet
     
  17. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Yupz, maar dat kan je ook van Alonso zeggen. Geef hem een snelle en betrouwbare auto en dan rijdt hij ook iedereen zoek. Hoewel ik Raikkonen nog wel iets hoger in schat.
     
  18. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Renault is wel net ff wat beter bezig als McLaren moet ik eerlijk zeggen ...
    Renault heeft maar een paar probleemjes gehad, in ieder geval Alonso heeft heeeeel wat meer geluk als Raikonnen dit seizoen gehad
     
  19. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat probeer ik nou net duidelijk te maken. Alles wat Alonso krijgt door de fouten van McLaren wordt als geluk en cadeautje bestempeld en dat slaat nergens op. Zij hebben hun zaakjes gewoon beter voor elkaar. Maar het zit Alonso idd wel vaak mee met betrekking tot het feit dat bij hem nooit wat stuk gaat en bij Fisichella altijd en Nurburgring was natuurlijk wel gewoon als mazzel te bestempelen.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Christijan Albers voor twee jaar naar MidlandF1

    Christijan Albers rijdt de komende twee seizoen voor MidlandF1. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

    Contract
    Albers tekende in Spa-Francorchamps een voorcontract bij het team, dat de opvolger is van Jordan. De details van het contract worden naar alle waarschijnlijkheid deze week uitgewerkt.

    Stroomversnelling
    De onderhandelingen kwamen dit weekend in een stroomversnelling, nadat Red Bull bekendmaakte dat het per 1 november 2005 Minardi overneemt.

    www.rtlgrandprix.nl
     

Deel Deze Pagina