[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie kans voor Albers. al had ik liever gezien dat Doornbos ergens terecht kwam..
    Ik vind hem meer in de F1 passen, door zijn uitstraling. Ik vind hem ook een betere coureur..
     
  2. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Nou onderschat Albers niet, das een echte prof. Hij oogt hierdoor soms wat arroganter dan Doornbos, die gewoon sympathieker overkomt. Maar het verschil tussen beiden is niet zo groot mijns inziens.

    Is idd wel mooi dat hij nog een stoeltje heeft kunnen vinden. Ik denk dat er voor Doornbos weinig anders op zit als een testzitje te vinden. Denk niet dat een van de andere teams hem op dit moment wil als racecoureur.
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Beide zijn het imo gewoon goede coureurs die allebei een stoeltje verdienen.
    Albers heeft zich dus in ieder geval genoeg in de kijker gereden bij minardi om dit voor elkaar te krijgen, ik kan alleen maar hopen dat het Doornbos ook lukt.
    Doorbos komt gewoon wat sympatieker over, maar ik vind Albers ook steeds meer los komen.

    Spa, tja. Meestal een race waarvan je geen minuut kan missen. Dit jaar in dat opzicht een beetje tegenvallend.
    Al met al een aardige race, maar een paar dingen vielen wel op.

    Sato. Nou ben ik misschien 1 van de weinige hier die potentie ziet in deze coureur, waar hij een gaatje ziet durft ie in te halen. En ook deze race had ie een hele goede kans om zich wederom in de kijker te rijden na een vrij teleurstellend seizoen. Dat doe je door voor je team maat te eindigen maar niet door Schumacher van de baan te rijden.
    Erg zonde en ook dom. Ik kan alleen maar voor hem hopen dat ie deze fout recht zet in China en Japan. En kwa japan kunnen we wel wat van hem verwachten.
    Maar ik ben wel bang dat we hem volgend jaar niet meer zien. Mede natuurlijk door het seizoen zelf, maar deze actie heeft hem daar ook niet bij geholpen.

    Ralf Schumacher. Ik weet niet wie zijn call dat was om van banden te wisselen, maar wat een domme zet.
    Je rijdt op koers voor een podium plaats en hoogst waarschijnlijk gewoon de 2e plek. Dan ga je verdomme toch niet op zo'n moment van banden wisselen.
    Hij reed goede tijden, als je dan een beetje verstand heeft dan wacht je desnoods eerst af wat het top team doet. En zolang je op een veilige afstand zit van de rijder op de 3e plek dan doe je er verstandig aan om geen onnodig (misschien voor de 1e plek) risico te nemen.
    Tuurlijk kan je zeggen van hij probeert het tenminste en hij gaat ervoor. Maar imo zijn er betere momenten om zoiets te doen.

    Minardi, Jammer van het red bull contract. Begrijpelijk van Stoddard, maar erg jammer. De f1 verliest hierdoor toch een markant persoon en ook team.
    Wat betreft de tactiek van Minardi deze race is er maar 1 icoontje wat echt voldoet. |:-
    Dat ze veels te licht kwalificeren is nog tot daar aan toe. Beter was misschien geweest om voor in ieder geval een ronde of 10 erin te gooien.
    Maar op full-wets starten onder die omstandigheden was gewoon onverstandig.
    1 keer gokken kan nog (kwalificatie) 2 keer wordt al een stuk meer tricky. Gok op gok werkt gewoon vrijwel nooit in de f1.
    Absolute miskleun van minardi. In de kijker gereden tijdens de kwalificatie. Maar ook in de kijker en dan op een negatieve manier tijdens de race.
    Erg jammer.

    Sterke race van Montoya, hoewel wel duidelijk is geworden wie van de 2 McLaren coureurs nou werkelijk de sterkste is.
    Niet vanwege de voorsprong die Kimi had na die laatste pitsstop, maar wel op de manier hoe ie van Montoya weg reedt.
    Hoe dan ook, dit begint wel meer op de Montoya te lijken zoals ie kan zijn. Het talent heeft ie wel, de drijf/mentaliteit was alleen nogal vaak weg.
    Nou is het voor mij niet duidelijk wat er precies met Pizzonia gebeurde. Makkelijk gezegd geef ik hierin het voordeel van de twijfel aan Montoya, al was Pizzonia sneller, hij ligt een ronde achter. Je moet hoe dan ook, vind ik tenminste, als je als coureur in een dergelijke situatie zit vermijden dat je tijdens het unlappen iemand van de baan kan rijden.

    Button heeft zich ook weer van zijn beste kant laten zien. Beetje voorzichtig begin, maar op het eind was ie er gewoon weer erg goed bij.

    Hulde ook voor Monteiro, eindigen voor een Sauber en een Red Bull en ook nog in de punten is gewoon netjes. Tuurlijk is ie geholpen door uitvallers en een paar slechte keuzes, maar dan nog. Een verdient puntje en 1 waar ie echt trots op kan zijn inplaats van die US punten

    Wederom ook weer een sterke race van Raikonen, zolang die McLaren heel blijft is ie gewoon oppermachtig.
    Ik heb hem ook eigenlijk maar 1 keer een klein foutje zien maken.
    Als ie nog WK kampioen wordt is dat omdat Alonso uitvalt, maar toch verdient ie het.

    Tijdje geleden had ik nog goede hoop dat Raikonen Alonso zou kunnen inhalen, echter dat lijkt er nu niet meer van te komen.
    Zolang Alonso finished zoals ie nu doet is er gewoon zeker niets aan de hand.
    Maar ondanks dat ik het Raikonen meer gun is het ook weer niet zo dat Alonso onterecht kampioen zou zijn.
    Renault heeft het gewoon kwa betrouwbaarheid het beste voor elkaar. En dan is het geen kwestie van geluk maar een kwestie van er zijn en de race uit rijden.

    Toch, tegen beter weten in, kan er nog een klein kansje voor raikonen inzitten.
    In China en Japan willen toyata en BAR Honda zich zeker bewijzen. McLaren kunnen ze simpelweg niet pakken maar Renault is minder ongrijpbaar.
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik denk dat hij gewoon geen brandstof meer had en naar binnen moest. Las vandaag ergens dat het de beslissing van zowel het team als Ralf was om op gewoone banden te rijden, het was een gok die verkeerd uitpakte maar waarmee hij misschien ook de race had kunnen winnen. Maar ik geef je wel gelijk dat zo een gok niet verstandig is als je op plek 2 rijdt :)

    Volgens Pizzonia was het een misverstand.

    Omdat Pizzonia toen op droogweer banden reed was hij veel sneller dan Montoya. Juist op het moment dat Pizzonia achter Montoya reed ging hij van de lijn af om zijn intermidiates te koelen. Hierdoor dacht Pizzonia dat Montoya hem langs liet maar dat was dus niet de bedoeling. Montoya stuurt terug op z'n racelijn,Pizzonia zit in zijn doode hoek en de rest zag je op tv :)

    Dus een typisch geval van shit happens ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Naar binnen voor brandstof ala. Dat soort dingen moeten ook gebeuren ;)
    Maar die banden keuze was gewoon vreselijk onverstandig. Of ze het nou met z'n alle beslist hebben (gelukkig eigenlijk dat niet alleen ralf het was b.v.) of wel 1. De keuze was op dat moment van de race gewoon dom.

    AAh ok.. tja daarom had ik al gezegd dat ik niet precies wist wat er gebeurt was.
    Hm Montoya heeft dus als dit klopt Pizzonia gewoon niet gezien en heeft Pizzonia een verkeerde (doch zo te merken logische) inschatting gemaakt.
    Zonde, voor beiden.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Het is niet alleen de betrouwbaarheid waardoor McLaren steeds pech heeft. Dat eerst Monteiro en dan Pizzonia achterop komt rijden bij Montoya kan het team weinig aan doen. Dat is gewoon geluk voor Alonso (die in beide gevallen de 2de plek opeist) Ook het Nurburgring-incident is niet aan McLaren te wijten.

     
  7. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar ik vindt dat de mensen soms ook Alonso te weinig krediet geven.
    McLaren is gewoon de snelste auto punt. Hoe hard Alonso ook pusht, de McLaren's zijn gewoon sneller. Maar daar achter rijdt Alonso wel iedereen eruit, hij maakt nooit fouten, en finisht altijd netjes achter de McLaren's.
    De McLaren's offeren betrouwbaarheid op voor snelheid en dat is hun keuze, waarschijnlijk ook Raikkonen's keuze.
    Raikkonen is waarschijnlijk samen met Alonso de snelste coureur (ik schat ze even hoog in), ze maken beide nooit fouten, rijden hun teammaatje eruit, de één heeft een snellere, maar onbetrouwbaardere auto, de andere een langzamere, maar betrouwbaardere auto. Alonso ligt 25 pnt voor dus IMO is/wordt hij de terechte kampioen.

    Mijzelf boeit het niet veel wie er wint, zolang Ralf maar nog wat pnt scoort. ;)
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Idd, Briatore heeft ook al gezegd dat Renault sneller kan gaan, maar dat zou dan wel tenkoste gaan van de betrouwbaarheid en dat willen ze bij Renault niet.

    Ron Dennis heeft juist het omgekeerde gezegd, namelijk dat hij geen snelheid wilt op offeren voor betrouwbaarheid.

    Tsja, dan zie ik niet in waarom Raikkonen het zoveel meer zou verdienen dan Alonso, hoewel ik het hem wel meer gun dan Alonso. Maar als Alonso het wordt, dan vind ik dat ook prima want hij verdient het net zo goed.

    Edit//:

    Monteiro is een valsspeler :mad:

    [​IMG]

    :+
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Dat van Monteiro viel me ook al meteen tijdens de start op. 2 plekken verder voren op de grid staan komt voor mij op het zelfde neer dan een valse start.
     
  10. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup Jup :D
    Maargoed het zijn idd geen cadeautjes allemaal, want Alonso rijdt toevallig wel op die eerste plaats en als ie daar rijdt is er niemand die erbij kan komen. (Behalve Raikonnen als alles naar behoren werkt) Persoonlijk denk ik dat Raikonnen de beste coureur van het hele veld op dit moment is, daarna Alonso, alleen zit het de laatste veel meer mee.

    Maarja nog 1 Race'je in de punten uitrijden en Alonso is dit jaar Kampioen, balen voor Raikonnen om door zijn auto weer 2de te worden. Maar zijn tijdperk komt nog wel :D
     
  11. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Is het nou zo moeilijk voor je om Alonso gewoon de credits te geven die hij verdient. Je staat niet 25 punten voor in het wk op basis van alleen maar geluk. Wat jij nou noemt heeft Alonso vier punten opgeleverd die als geluk zijn te bestempelen, das nog lang niet dat gat van 25. Nurburgring was Raikkonen zijn eigen schuld, hij heeft een vlakke kant op die band gereden. Dan is het wel jammer dat hij er in de laatste ronde af knalt maar das het risico wat mclaren zelf (begrijpelijk) heeft genomen door die band niet te wisselen.

    Van Monteiro was mij ook al opgevallen bij de start, want je ziet Karthikeyan helemaal niet terwijl hij er vlak bij zou moeten staan. Je zag Charlie Whiting (degene die de startlichten bedient) bij de start ook al een beetje raar staan kijken, hij leek te denken "hier klopt iets niet".
     
  12. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, over die band op de Nurburgring, Michelin zit ook wel een beetje zijn grensen te verkennen. Want Raikonnen is niet de enigste die probleemjes met zijn bandjes heeft, ondanks dat hij af en toe de curves flink meepakt.
     
  13. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Yupz, maar zo een vlakke plek wordt door de coureur zelf veroorzaakt (wiel blokkeren) dat zit hem niet in de band. Moment was ook duidelijk te zien, het lappen van Villeneuve. Als er problemen met de banden waren buiten de schuld van de coureur dan krijg je nooit een vlakke plek. Dan krijg je zulk soort taferelen als op Monza, waar het dus duidelijk niet de schuld van de coureur was maar de setup van mclaren.
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Eigenlijk kun je die overwinning van Alonso op Nurburg dan niet eens mazzel noemen, omdat Raikkonen die vlakke plek er zelf op heeft gemaakt.

    De enige twee momenten waarbij ik kan zeggen dat Alonso mazzel had, waren in Turkije en Spa, toen Montoya twee keer onnozel werd aangetikt door een achterblijver.

    De andere keren dat Alonso kon profiteren, vind ik geen mazzel.
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hm dat is niet helemaal zo, McLaren kon destijds die band niet wisselen omdat dat toen nog niet toegestaan was. De regels zijn juist na dat incident ietwat aangepast. Alleen als je een lekke band had mocht je hem toen nog wisselen.
    Ben het voor de rest wel met je eens. Je krijgt als Alonso zijnde niet een 25 punten voorsprong met alleen maar geluk.
    Tuurlijk heeft ie wel wat mazzel gehad, maar dat hoort ook bij het spelletje.
    Zorgen dat je de race uitrijdt wanneer je directe tegenstander dat niet doet.
    Als ie kampioen wordt heeft ie het gewoon verdient. Raikkonen gun ik het ook erg, maar als ie het dit jaar niet wordt dan gebeurt het in de toekomst wel.

    Het was mij niet eens opgevallen van Monteiro, maar ik moet zeggen dat ik het wel een stunt vindt, vooral omdat ie er voorlopig nog mee weg lijkt te komen. ;)
     
  16. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Band wisselen mocht wel, maar dan kreeg je een tijdstraf van 1 minuut. Als ik het mij goed herriner was de voorsprong op dat moment dusdanig dat Raikkonen nog wel vierde was geworden. Ik zou als ik Mclaren-baas was precies hetzelfde hebben gedaan, maar dan moet men niet achteraf komen zeuren dat Alonso mazzel heeft gehad.

    Ik gun het zelf Raikkonen ook het meest, daar gaat het verder niet om, maar men moet Alonso ook wel de credits geven die hij verdient.
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ah ja daar heb je gelijk in. Nu krijgen ze alleen een dergelijke tijdstraf niet meer.
    Oh ik bedoelde dit ook niet om te zeuren dat Alonso hiermee mazzel had.
    Als je alleen nog maar een paar ronden te gaan heb en een tijdstraf zal krijgen als je die band wisselt dan doe je dat als team niet zo snel natuurlijk.
    Als de regels toen waren zoals ze nu zijn dan hadden ze het waarschijnlijk wel gedaan.
    Het enige wat je echt iemand van kan betichten is het opstellen van idiote regels, wat dan opgaat voor de FIA.

    Het is altijd een mazzeltje voor degene die op hogere plaats ligt als iemand voor hem uitvalt. Maar met dat alleen win je geen WK.
    Dus wanneer Alonso kampioen wordt is het gewoon verdient.
    Sheesh. laten we trouwens blij zijn dat het niet weer Schumacher is. Wil daamee niet zeggen dat ie het niet verdient zou hebben maar ik was die ferrari/Schumacher dominantie toch wel een beetje zat.
    We hebben een mooi seizoen tot op heden, ik durf zelfs te beweren de mooiste sinds een paar jaar.
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher is de enige coureur op het hele veld die het niet verdient om wereldkampioen te worden. Hij word het met overmacht, of niet, zoals nu.

    Ik hoop dat ie na dit seizoen eindelijk er een einde aan gaan breien.
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Schumacher rijdt in ieder geval volgend seizoen nog en naar verwachting nog wel langer.

    Ben opzich wel blij dat Schumacher geen kampioen wordt puur voor de afwisseling maar het slaat nergens op dat hij het niet zou verdienen. Ferrari is gewoon niet snel genoeg (i.c.m. Bridgestone) maar anders zou het kampioenschap net zo verdienen als de jaren ervoor _0/
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Schumacher mag ik niet. Ik weet niet waarom, maar hij is arrogant, en hij heeft vaak zat gewonnen.

    Het is een slechte reden, maar mijn reden :p 8)
     

Deel Deze Pagina