[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Albers heeft Mol net ff mooi te kijk gezet :cool:
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, wat was dat nou precies? Ik hoorde net het laatste stukje.
    Wat heeft Albers dan precies gezegd?
     
  3. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Iets over dat 'de coureur' van Olav gespint was en dat dat even zwaar moest zijn voor hem. Hij zei ook nog tegen Jack Plooij: "jij bent wel mijn vriend, want jij bent tenminste objectief toch?"

    Olav kwam daarna met de reactie van dat Albers de aardigste Nederlander was, maar hij voelde zich duidelijk beledigd 8)

    Tsja, eigen schuld dikke bult :+
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ik hoorde ook alleen het laatste stukje. Olaf zei op een hele sarcastische manier dat Albers aardig was ofzo :9
     
  5. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    En Albers had groot gelijk. Mol is overduidelijk positiever over Doornbos dan over Albers. En daardoor denken de meeste mensen (die al die onzin die hij roept maar geloven), dat Doornbos ook daadwerkelijk de betere is. Dit moet nog maar blijken wat mij betreft, ik beschouw de twee nederlanders als gelijkwaardig aan elkaar.

    En Mol roept geen onzin wou je beweren, altijd maar met zijn vage en onnozele theorietjes en die overduidelijke partijdigheid van hem. En daar komt bij dat hij de helft van wat er gebeurt niet op tijd ziet.

    Wie het dan zou moeten doen?? Als je kijkt naar de huidige BN'ers denk ik een combinatie van Allard Kalff en Jos Verstappen (als hij dat zou willen tenminste). Kalff heeft veel meer inzicht dan Mol en Verstappen heeft natuurlijk de praktijkkennis. En dat Kalff prima commentaar kan geven laat hij wel zien tijdens de indy 500. En er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn, die voor het grote publiek nog niet bekend zijn, die het ook uitstekend zouden kunnen doen.

    En als we dan toch bezig zijn mag SBS die Coronel en Hezemans ook weg trappen uit de studio. Wat hebben die twee arrogante kwasten nou ooit gepresteerd dat ze het recht hebben te oordelen over coureurs die twee klasses beter zijn dan hun. Die twee zijn echt een ster en topcoureur in hun eigen fantasie. En dan graag ook maar een wat meer informatieve voorbeschouwing, want zoals het nu is gaat het echt nergens over.
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik verwacht dat Alonso vanavond kampioen wordt :cool:

    Ik verwacht ook best veel van de A1GP, en ik ga het zeker kijken, wat jullie?
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb het gevoel dat Alonso het vandaag nog niet wordt. Denk dat het in Japan gaat gebeuren dat hij de titel pakt.

    Wanneer is A1GP op tv eigenlijk??
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hoe laat begint de race vanavond? Ik kijk er opzich wel naar uit, maar die fout van Raikkonen was echt dom. Als hij gewoon zn kop erbij had gehouden stond hij nu misschien wel als 1ste op de startrij..
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Vanaf 18:00 uur de voorbeschouwing en om 19:00 begint de race

    @Zilverpijl:A1 begint om 14:25 op RTL7
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    De voorbeschouwing begint om 6 uur, dus ik neem aan dat de race dan om 7 uur zal beginnen.

    En wat mij betreft mogen ze de hele bende wel vervangen van SBS 6:
    - Mol lijkt me nu wel duidelijk waarom;
    - Jack Plooij is niet geschikt als pitsreporter en kan ook geen goed Engels. Hij heeft zelf ook al in een interview gezegd dat hij liever entertainer is, dan een professionele journalist. Jack is echter soms wel grappig in die 'vraag het Jack' filmpjes;
    - Tom Coronel, omdat hij veel te arrogant doet en maar wat met de winden mee waait. Als een coureur het goed doet, dan is het opeens 'my man' en heeft ie een wat minder weekend dan hoort ie opeens niet in de F1 thuis (denk maar eens terug aan DC bijvoorbeeld);
    - Mike Hezemans om dezelfde reden als Coronel;
    - Edward van Cuilemborg, niet echt veel op aan te merken maar hij komt wat saai over;
    - Victor Brand, is meer geschikt als presentator van Shownieuws of exclusief ofzo. Die belachelijke t-shirts die hij aantrekt, passen ook totaal niet bij iemand die serieus genomen moet worden. Hij is net als Jack meer een entertainer.
    Ik vind dat zowel Cuilenborg als Brand onderdoen voor Ruud Terwijde.
    - En die irritante gast die die prijsvraag doet mogen ze er van mij wel als eerste uitschoppen, waarom hoef ik denk ik niet uit te leggen.
     
  11. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Fisichella op rtl 5 was het programma 10 malen beter maarja ik kijk niet voor sbs maar voor de sport dat vind ik juist mooi.
    vroeger was me droom beroep een f1 coreur te zijn.
     
  12. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze de race zo laten
    als ze het gelul eromheen maar door deskundige laten doen (ps Olav Mol raced ook, hoe de weinig nog snelheid haalt weet ik ook niet :p, Frankrijk 1999 was overgens niet echt een sterk voorbeeld... 6 jaar terug en het was niet eens een meningsverschil.)
    Maar dit gelul na die tijd begint wel Talpa met voetbal te lijken (of andersom), lange analyses die zelfs iemand die nog nooit gekart heeft kan verzinnen
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Je vergeet wel dat Allard Kalff ook 5 jaar geleden is gestopt, dus ik kan niet met voorbeelden van afgelopen race komen. Maar het ging er ook niet zo om of het een meningsverschil was, maar meer om het feit dat Allard er meer kijk op heeft dan Olav en dat bleek dus uit dat voorbeeld.
     
  14. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Allard doet nog steeds heeel veel met raceprogramma's, maar het was wel Olav Mol die nodig mee moest naar SBS 6. Anders was het geen zak aan meer, nu ziet ie er en krijgt ie weer gezeik. Niet dat ik Anti Allard Kalf ben. Maar ik denk gewoon dat Olav Mol zijn vak heel erg prima verstaat. Allard Kalf ook alleen klinkt het bij Olav wat meer enthousiater.
    Het is gewoon de manier waarop hij verslag geeft.
    Ik herrinner me de keer dat Barrichello, Schumacher voorbij liet om het WK veilig te stellen vroeger in het seizoen. Ookal had Schumacher zonder die 2 extra punten ook makkelijk gewonnen. Olav gaf toen een uitbarsting van: MAN, Wat ziek is dit ! Hoe verkloten ze de sport enz... Voor de een is dit frusterend, voor mij is het meer laten zien dat hij niet alleen verslag geeft, maar dat hij ook gewoon meegaat in de sport
     
  15. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Allemaal leuk en aardig dat meegaan in de sport, maar dat verklaart niet de hoeveelheid fouten die hij maakt en de onzin die hij loopt te verkondigen. Al moet ik wel zeggen dat hij het gisteren prima deed.

    Gebeurde natuurlijk wel dusdanig weinig dat het zelfs voor Olav allemaal te volgen was. :p

    Maar goed race was wel saai, zeker als je dat vergelijkt met de A1GP die we eerder op de dag hebben gezien. Alonso kampioen geworden, zat er natuurlijk al aan te komen. Maar natuurlijk goed gedaan.
     
  16. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen doe het Olav eens voor hoe het verslag geven in elkaar zit
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Erik, ik ben het volkomen met je eens! _O_

    Olav is imo de beste verslaggever voor de F1 op dit moment. Hij heeft feitenkennis, en z'n teksten blijven boeien, ook al komt er af en toe totaal onzinnige info uit :+
    Daarnaast leeft hij zich in, en voorkeur hebben, is juist leuk! Dat hebben jij en ik toch ook?
     
  18. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ze zeggen de hele tijd maar fouten, nou zulke blunders zie ik niet echt voorbij komen eigenlijk
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, ik dus ook niet. Ik merk alleen af en toe, dat iets niet gezien wordt, maar dat komt gewoon door de redactie, omdat hij ook maar iets meer ziet dan wij op TV.. hij heeft echt niet 80 tv's voor zich, met alle camera's non-stop in beeld...
     
  20. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Nou zullen we dan maar een van zijn standaard flaters uit de kast halen, die bijna elke race wel voorbij komt. Stel dat Raikkonen 10 sec voor rijdt op Schumacher en Schumacher begint langzaam in te lopen. Dan begint Mol te roepen dat dat betekent dat Schumacher zijn auto lichter wordt en dat de pitstop er dus aan zit te komen voor hem. Hij snapt blijkbaar niet dat Raikkonen zijn benzinetank net zo snel leeg raakt.

    Teamorders bij Renault dit jaar zijn volkomen logisch volgens Mol, maar als Barrichello aan de kant moet voor Schumacher is het een schande. Hij is zo overduidelijk anti-ferrari, dat kan gewoon niet voor een commentator die behoort objectief te zijn, uitgezonderd enige chauvinistische gevoelens dan :) . Als ik mij als Mclaren-fan mij er al aan stoor, hoe moet het dan voor de Ferrari fans zijn om naar te luisteren.

    Laatste voorbeeld, Schumacher maakte zijn eerste pitstop gisteren rond ronde 20 van 70 en Mol moet nog steeds nadenken over het feit of Schumacher 1 of 2 keer gaat stoppen. En dat gebeurt wel vaker. Van tactiek heeft die man niet veel begrepen.

    Hij ziet juist vaak dingen niet die duidelijk op tv te zien zijn. Gister vlak na de start haalde Schumacher Fisichella in en meneer Mol zat weer eens niet op te letten en miste het moment. Dingen die niet in beeld zijn is hij juist weer wel sterk in vind ik, want hij geeft vaak wel aan dat iemand in een bepaalde sector erg langzaam gaat en dus wellicht een probleem heeft, terwijl dit nog niet in beeld is.

    En zo zijn er nog zat voorbeelden te noemen, allemaal domme dingen die hij vroeger niet deed. Hij is erg achteruit gegaan de laatste paar jaar, eigenlijk sinds Kalff weg is. En het algehele niveau van SBS helpt natuurlijk ook niet erg mee.
     

Deel Deze Pagina