1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Niet echt een spannende race gisteren.
    Uitermate goede race van Montoya (lijkt wel of ie de laatste tijd sneller is als Raikonnen) Raikonnen ook gewoon weer goed.
    En tsja, Alonso zat er gewoon weer goed bij. Hij heeft zijn punten in de eerste helft van het seizoen gepakt. De eerste helft was ie het snelst en de tweede helft het meest betrouwbaar. Terecht kampioen, historisch moment.
    De periode van M.Schumacher is nu toch echt doorbroken. M.Schumacher heeft gisteren wel een hele goede race gereden, credits voor de man.
     
  2. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Zilverpijl.

    Ik ben het vrijwel helemaal met je post eens. Alleen het punt dat Mol vaak iets over het hoofd ziet is denk ik voor een groot deel te wijten aan het feit dat hij naar meerdere schermen kijkt. Ook weet ik vrijwel zeker dat hij allerlei data zoals rondetijden etc. tot zijn beschikking heeft zodat hij ons kan vertellen wie er langzaam rijdt in een bepaalde sector etc.
     
  3. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    @wouter 87

    ga je de f1 competitie nog een keer updaten of is dat al afgelopen ?
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Komt er heel snel aan. De pc waar het bestand (ieders team en coureurs en de tussenstanden) op staat is 2 weken geleden gecrasht.
    Is inmiddels weer gefixt, dus ik zal hem morgen even updaten met Belgie en Brazilie. Thanks voor de reminder! :)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2005
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Robert Doornbos in beeld bij Williams

    Robert Doornbos maakt kans op een stoeltje bij Williams. Niemand minder dan Bernie Ecclestone voert een lobby om de Nederlander een plekje te bezorgen bij het team. Dat meldt het tijdschrift RaceReport.

    Gecharmeerd
    De Formule 1-baas is zeer gecharmeerd van de voorkomende en mediagenieke Nederlander en aangezien Ecclestone volgend jaar de Cosworth-motoren van Williams betaalt, zou hij daar graag voor terugzien dat het team Doornbos in dienst neemt.

    Eer
    "Ik weet er niks van", schrijft Doornbos in zijn column in RaceReport, "maar het is een hele eer om met Ecclesone in verband gebracht te worden. Zecchi heeft goede contacten in de paddock en kan ook aankloppen bij Bernie. Als die het met mij ziet zitten is dat natuurlijk geweldig. Het bewijst dat je niet alleen een goeie rechtervoet moet hebben, maar het ook buiten de auto goed moet doen."

    www.rtlgrandprix.nl
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb het altijd al tegen me vrienden gezegd dat hij bij williams moest aankloppen.. iedereen ziet ze afzakken, maar ik denk dat ze gaan verrassen volgend jaar. De V8 motoren van cosworth zijn zo slecht nog niet, en ze hebben toch nog wel een ruim budget. Hopen dat ze het geld verstandig gebruiken en een goede wagen bouwen. Uiteraard wel met doornbos als coureur.
     
  7. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je in de teams van de toekomst wilt zitten zul je denk ik bij een team als Renault of Toyota moeten zitten. Die maken gewoon sinds ze actief in de formule 1 bezig zijn, echt grote stappen voorwaarts.

    Ja, maar ze starten niet met dezelfde hoeveelheid bezine.. Een zwaardere auto gebruikt nou eenmaal meer bezine per kilometer als een lichtere auto, zo ook in de formule 1. Dus als Schumacher lichter wordt kan dit zeker wel aan de bezine liggen. Daarbij komt dat de motors niet de exact zelfde techniek hebben, laat staan de punten als tankinhoud enzo.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    BAR hoort daar ook zeker bij.
     
  9. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Vond BAR dit jaar helaas wel tegenvallen, had meer van ze verwacht als je kijkt naar vorig seizoen.
    Zou wel wat zijn van Doornbos, maakt hij toch wel een grote stap in een keer :)
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens, BAR maakt juist stappen achterwaarts deze tijd en ik zie ook geen verbetering komen...

    @ Erik Mol, Idd zijn Renault, Toyota maar ook gewoon McLaren en Ferrari duidelijk de beste van nu, maar ook met oog op volgend jaar.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    BAR heeft op het moment (Button dan) de snelheid van vorig jaar weer een beetje terug.
    Volgend jaar ziet er veel belovend uit, twee hele goede coureurs en een betere auto.
     
  12. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit seizoen gaat BAR idd achterwaarts, maar volgend jaar gaat het vast weer beter.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Maar toch vind ik BAR beter dan Ferrari op dit moment.
     
  14. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk heeft het lichter worden te maken met de hoeveelheid benzine, maar van alle auto's raakt de tank in hetzelfde tempo leeg. Natuurlijk kunnen er kleine verschilletjes ontstaan in het benzineverbruik door de factoren die jij noemt, maar dat verschil zal zo miniem zijn das bijna niet te herleiden tot een naderende pitstop. Iemand begint echt niet snel in te lopen als hij over 2 rondes moet stoppen terwijl degene voor hem over 7 rondes moet stoppen. Het enige waaraan je naderende pitstops kunt afleiden zijn extreem snelle ronde tijden.

    Grappig nieuwtje, Ferrari deed het de afgelopen race relatief goed. Bridgestone had hen immers een superband geleverd, zoals zij zelf beweerden. Nu blijkt echter dat dit de banden van vorig jaar zijn. En de kans is groot dat Ferrari de komende races ook op de banden van vorig jaar gaat rijden. Is toch best wel een flater van Bridgestone eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens, Bijv vorig jaar reden de Ferrari's altijd langer door om zo wedstrijden te winnen, McLaren doet dat nu. Die auto's rijden gewoon zoveel zuiniger dat ze dat kunnen doen, het ligt d'r IMO wel aan.
     
  16. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat heeft meer te maken met het feit dat de mclaren gewoon de snelste auto van het veld is. Dan kunnen ze er meer benzine in gooien als de rest maar toch een hoger tempo rijden. Die zijn dus sneller,zwaarder en rijden dus langer door.

    Maar dat verklaart niet Mol zijn domme theorie. Als Raikkonen de eerste 20 ronden een halve seconde per ronde uitloopt en daarna begint de nummer twee wat terein terug te winnen dan heeft dat niks te maken met het feit dat de tank van nummer twee leger wordt, de auto van Raikkonen wordt immers ook lichter in ongeveer hetzelfde tempo. Maar Mol met iets van 15 jaar ervaring heeft dat nog steeds niet door.
     
  17. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    De F1 is zo complex, dat valt niet te herleiden in sommige dingen. Of iemand in een stint (realtief) sneller of langzamer is hangt van vele factoren af. Zo is de discussie zuinigheid<->snelste auto niet een kwestie van of/of, maar het kan ook allebei zijn. Misschien heeft de Mercedes EN de meeste power (bv hun 905 pk en de Renault 900) EN ze halen een hoger mechanisch rendement uit een liter brandstof. Dan zou Mercedes een dubbel voordeel hebben.
    Om het verhaal nog wat ingewikkelder te maken; misschien heeft de Mercedes motor minder power dan de Renault maar hun aandrijflijn heeft een significant hoger aandrijfrendement waardoor de Mercedes toch harder gaat. Of misschien heeft Renault een motor met meer vermogen maar Mercedes heeft een betere vermogensgrafiek of een betere afstelling tussen de versnellingsbak en karakteristiek van de motor.

    We kunnen thuis op onze gat ons wezeloos discussieren over de howknow van een F1 auto, maar het is imo vrij zinloos omdat we de details niet kennen. Ook onze grote vriend Olaf is niet op de hoogte van dat soort zaken. Wat we wel kunnen doen is een hypothese maken over dingen die erg voor de hand liggen.
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Vraag het Jack :+
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het is ook complex. En het is niet eens alleen maar afhankelijk van het voorbeeld wat je geeft kwa rendement.
    Downforce/afstelling komt er ook nog bij kijken.
    Zo kan het zijn dat Raikonen, wetend dat ie met een zware auto vertrekt daar zijn downforce op afstelt. Dat zou kunnen beteken dat ie dan als zijn auto licht (te licht) wordt ie weer wat kwa tijd moet inleveren op een ander die zijn bolide op minder brandstof heeft afgesteld.
    Dus in dat opzicht zou het wel verschil uitmaken kwa het lichter worden van een auto.
    Zo zijn er ook auto's die van zichzelf al beter of minder rijden op een volle of lege tank. Nou is het niet echt een goed voorbeeld maar de minardi (hoe het dit jaar is weet ik eigenlijk niet echt) van vorig jaar was een stuk beter met een volle tank dan dat ie was als ie leeg raakte.
    Er zijn zoals je al zegt zoveel factoren die dat verschil maken, hehe als iemand hier zo zonder al het fijne te weten er een goede theorie over kan neerzetten dan adviseer ik hem om te gaan solliciteren bij de f1 ;)
     

Deel Deze Pagina