1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    A1GP: 'Sato naar A1GP'

    Takuma Sato zal de overstap maken naar de A1GP. Dat meldt pitpass.com. Bij zijn huidige werkgever BAR is volgend jaar geen plaats meer voor hem, nadat het team bekendmaakte verder te gaan met Jenson Button en Rubens Barrichello.

    Team Japan
    Het is nog onduidelijk wanneer Sato in actie gaat komen voor Team Japan. De komende twee zondagen staan er nog Formule 1-races op het programma. De eerstvolgende A1GP-race na afloop van het F1-seizoen is op 23 oktober in Estoril.

    www.rtlgrandprix.nl
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Goed nieuws, laat Villeneuve maar naar Team Canada gaan :)
     
  3. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie Villeneuve liever met de VUT gaan (N), ik ben die gast harstikke zat. Langzame racepace, maakt veel fouten tijdens zijn vliegende ronde en is buiten de baan een arrogante eikelbijter.

    Over de F1 gesproken, ik volg sinds kort stage. In m'n bedrijf zijn er veel F1 fans, en de meeste van die gasten zijn wat ouder dan ik ben. Die kunnen me mooi vertellen hoe vet de F1 vroegah was. Sommige leven helemaal op als ze daarover vertellen. Volgens de verhalen ging het qua innovaties als volgt: van de ene op andere race had een team iets nieuws, de volgende race had iedereen het en een paar races daarna werd het verboden.

    Vroeger:
    - liepen de diffusors van voren tot achteren
    - nog voordat pitstops waren bedacht reden ze met benzinetanks van 200+ liter
    - was er een circuit in zuid-Frankrijk met een recht stuk van 2 kilometer
    - in de jaren 80 hadden ze al carbon en actieve vering (dat laatste werd verboden)
    - was er een groot verschil tussen de turbo en de niet turbo motoren. Zo won een niet tubo team een circuit als Monaco met gemak, terwijl de turbo motoren gigantisch hard gingen op bijvoorbeeld dat circuit in zuid-Frankrijk
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Helemaal met je eens.

    8) _O_
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Hoop trouwens dat Schumacher in de winter maanden een keer voor Team Duitsland in de A1-GP gaat racen omdat Schumachers manager, Willi Weber, de teambaas is van Team Duitsland :)

    Zal wel niet snel gebeuren omdat Schumacher het denk ik niet mag van Ferrari maar het zou wel leuk zijn
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Wie gaan er de GP van Japan allemaal live kijken?

    Gaming 4 ever komt morgen (eigenlijk vandaag nog :+) bij mij samen met nog een paar vrienden, en met een redelijke hoeveelheid Cola moeten we de nacht wel door kunnen komen :p

    Nog meer mensen die uit hun nest gaan om de GP te zien?



    /EDIT: Kimi Raikkonen wordt wéér 10 plaatsen terug gezet op de startgrid, wegens, ja je raad het al, een kapotte motor :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2005
  7. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    De GP begint toch om 7 uur? Rond die tijd zit ik doordeweeks op de fiets naar m'n stageplek. Dus vroeg eruit rollen is voor mij geen probleem.
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Jepzz, net zoals elke race, kijk ik deze ook live*)

    En in dit geval zeker, want wie weet kan Fisichella eindelijk weer winnen nu M. Schumacher, McLaren en Alonso van achteraf moeten komen. Dus Fisico: Wat wil je nog meer!

    *Denkt terug aan Australië*
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, nou ja, we gaan denk ik om 5.30 ofzo uit ons bed (als we uberhaupt naar bed zijn geweest) en dat vind ik toch wel 'redelijk' vroeg je nest uit. (We willen de voorbeschouwing natuurlijk ook zien)
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ligt er een beetje aan hoelaat ik van het stappen terug ben vanavond. Is dat na een uur of 5 dan blijf ik wel wakker.Is het eerder dan ga ik denk ik lekker slapen :)
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien was dat het oude Paul Ricard???

    Ga bijv maar eens naar racingcircuits.net, en zoek Paul Ricard op, het oude Paul Ricard heeft ook zo'n lang recht stuk?
     
  12. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, dat moet idd Paul Ricard zijn geweest. Zo'n soort naam hangt me bij en als ik de layout bekijk dan moet het idd dat circuit zijn geweest. Het ziet er iig vet uit.
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    RALLUF!!!! :)

    * kijkt blij :+

    Ik weet zeker dat ook member "Fisichella" blij zal zijn. :)

    Tuurlijk, Ralf had geluk met het weer, maar desondanks toch een mooi resultaat toch?

    Word iig morgen een mooie race, met achteraan toppers die naar voren moeten komen en vooran gevechten tussen Ralf, Butten, Sato en ga zo maar door. *)
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Mooie kwalificatie trouwens _O_
     
  15. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke race, met een geweldig einde.

    Sato moet idd een rijverbod krijgen. De zoveelste actie.

    Duim omlaag voor Alonso. Ongelooflijk, wat kan ik me aan die eikel irriteren. Eerst flikte hij een geintje met Coulthard (en dan later hypocriet terug zakken) en daarna blokte hij Schumi. Iemand inhalen is oke, maar daarna meteen de pas afsnijden is onverantwoord en ronduit onsportief.
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Leuke race, maar dat laatste rondje had voor mij niet gehoeven:'-(

    Dit zag ik al aankomen. Die Raikkonen is gewoon veel te snel en toen Button en Webber samen naar binnen gingen, dacht ik al dat Fisico de race niet zou winnen. Maar waarom nou pas in de laatste ronde!!!:mad: :'-(
    Aan de andere kant mag Fisichella ook wel blij zijn met P2, want Monty was nog uitgevallen en Alonso zat ook nog vast achter M. Schumacher, maar toch, de laatste ronde...

    Raikkonen en Alonso hebben uiteraard een super wedstrijd gereden en dat geldt ook een beetje voor Coulthard en Webber. Met name de race van Webber heeft me flink verrast.

    Een tegenvaller was natuurlijk Sato. Het wordt alleen maar van kwaad tot erger met die jongen. Jammer, want ik vind nog steeds dat ie de snelheid wel heeft, maarja dat is dan ook het enige.
    Ik had eigenlijk ook wel wat meer van Villeneuve verwacht. Hij had aangegeven dat hij zwaar was en met een 8e startplek had ik toch verwacht dat hij in de punten zou finishen.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Wat een race _O_
    En Raikkonen was ook weer helemaal super. Had niet gedacht dat hij het nog zou redden.

    Fisichella deed het wel stom overigens door de chicane aan de rechter kant aan te snijden. Hij had nog voldoende voorsprong om op z'n lijn te remmen, en hierdoor verloor hij erg veel tractie op het rechte stuk, iets wat hem heel misschien de overwinning heeft gekocht.
     
  18. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijk weer eens een mooie race _O_ Sato wordt denk ik de volgende race geschortst, weer een nutteloze actie :{ En tsja, jammer voor fisichella, maar verdiend voor Kimi
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Die Raikonnen!! _O_ _O_
    Dit bewijst alleen nog maar eens hoe gaat hij is.

    Verder wel een hele spannende en toffe race.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ga hem denk ik zo weer kijken :+ (samen met mijn pa die hem nog niet gezien heeft) Ook ff de A1GP kijken.
     

Deel Deze Pagina