1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Eindelijk weer eens een race, waarbij er op de baan werd gevochten voor de leiding. Super.

    Fisichella heeft het deze race gewoon slecht gedaan. Raikkonen en Alonso waren echt een klasse apart. Webber heeft ook eindelijk weer eens wat laten zien. En Sato heeft voor mij wederom bevestigd waarom hij niet in de F1 thuis hoort. Hoe kan je er nou op deze wijze bij de start af vliegen, onbegrijpelijk. En tja dat met Trulli vond ik dan nog niet eens zo een ramp, die vent is altijd zo traag en houdt de boel altijd maar op dat ik me prima kan voorstellen dat Sato een ietwat overmoedige inhaalactie probeerde. Ik vond Ralf ook wel erg teleurstellend net als Button trouwens. Ik had gedacht dat Button nog wel eens voor de overwinning zou kunnen gaan.

    Sato is trouwens na de race gediskwalificeerd en Villeneuve heeft een tijdstraf gehad van 25 seconde voor het van de baan drukken van Montoya.
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dit kan ik niet eens verdedigen :'-(

    Hierboven staat van elke coureur de snelste ronde. De snelste ronde van Fisico is een seconde langzamer dan die van zijn teamgenoot. Dit is wel heel erg veel. Het verdedigen dat hij deed, leek ook nergens op. In het WK heeft hij 70 punten achterstand op Alonso. Zo'n groot gat in punten heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien tussen twee teamgenoten...

    Ik weet niet wat er aan de hand is met Fisico, maar het lijkt net alsof hij niet tegen druk kan ofzo. Peter Sauber heeft ook wel eens gezegd dat hij een vrij gevoelige coureur is, dus als het even iets minder gaat, dan lukt ook helemaal niks meer. Tja, in de 2e, 3e en 4e race viel Fisico uit en Alonso won ze alledrie. Misschien dat dit een van de redenen is waarom het niet goed zit in het koppie bij Fisico. Alle aandacht ging toen uit naar Alonso daarna.

    Ik denk dat Peter Sauber wel deels gelijk kan hebben, want voor deze teamgenoot, maakte Fisico gehakt van al zijn teamgenoten en nu is hij 1 seconde langzamer. Misschien heeft Fisico er gewoon wat moeite mee dat hij nu een teammaat heeft die het beter doet en dus ook alle aandacht naar uit gaat.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  3. JeePee

    JeePee Guest

  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Denk niet dat zoiets veel met zijn snelheid te maken heeft. Fisichella is gewoon een goede coureur maar geen top-coureur als een Schumacher,Alonso of Raikkonen.

    Is er trouwens al bekend of Fisichella volgend jaar nog voor Renault rijdt omdat ik ook ergens gelezen heb dat Briatore hem wil gaan vervangen?
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Tuurlijk, ik twijfel er ook niet aan of Alonso beter is of niet, maar een seconde is wel heel veel.

    In 2007 wordt een van de Renault coureurs (Fisico waarschijnijk) vervangen door Heikki Kovelainen. Verder heeft Briatore gezegd dat Alonso en Fisichella allebei al bevestigd zijn voor 2006, maargoed of dat wat wil zeggen weet ik niet.
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Erg mooie race was het weer.
    We moeten vaker dergelijke kwalificaties hebben :)

    Hele sterke race van zowel Kimi als Alonso.
    Vanuit de positie waarvan ie kwam is een 3e plaats voor Alonso gewoon erg sterk. Hoop ook een beetje dat ie hiermee heeft laten zien dat ie wel degelijk verdient kampioen is.
    Duidelijk ook dat de druk van zijn schouders is want hij had wel een 2-tal erg mooie inhaal maneuvres.
    Kimi heeft ook weer goed huis gehouden, van 17 naar 1. Man als het nou een keer gebeurt kan je nog zeggen van een beetje mazzel. Maar de hoeveelste keer is het nou al niet dit seizoen dat ie op een dergelijke manier zich van achter helemaal naar het podium rijdt.
    Ik zat gisteren te denken, dat dit seizoen voor Kimi misschien wel goed is geweest. Alonso is kampioen, maar de naam die je het meest hoort is Kimi, mede door dit soort races.
    Als ie dit seizoen niet zoveel pech had gehad dan had ie races veel makkelijker gewonnen, maar dan had ie misschien ook te maken gehad met het "schumacher syndroom", daar bedoel ik mee van die opmerkingen dat het allemaal dankzij de auto is etc etc, bla bla.
    Echter juist hierdoor heeft ie zich enorm als coureur geprofileerd.

    Ik was een beetje teleurgesteld door Fisichella, deze race had ie gewoon moeten winnen.
    Dezelfde teleurstelling had ik ook met Button/BAR. Juist in Suzuka zou je verwachten dat ze het daar goed doen.
    Voorbij gegaan door Webber die een veel mindere kwali had, en een plaatsje voor Coulthard, ook met een mindere kwali en beide met mindere auto's
    Dan doe je gewoon iets niet goed.

    Was toch al niet zo'n goed weekend voor BAR. Ik vind Sato echt een leuke coureur en ik kan bepaalde acties van hem echt wel waarderen. Maar met deze race heeft ie op zeker elke kans op een stoeltje volgend jaar verspeeld.
    Tenzij Honda zich ermee gaat bemoeien verwacht ik hem ook volgend jaar niet meer terug.
    Jammer want ik denk nog steeds dat ie het wel in zich heeft, maar na dit seizoen heeft ie het wel aan zichzelf te danken.

    Ralf had duidelijk vrij licht gekwalificeerd. Vind het nog steeds leuk voor hem dat ie de pole had. Maar hij was gewoon erg licht. Als de safety-car er niet in had gemoeten had ie zelfs nog vroeger als nu naar de pits gemoeten.
    En vanuit de pole had ie ook wel beter kunnen eindigen als de 8ste plaats.
     
  7. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me niet zo'n goed idee. Nu zag je dat Raikkonen en Alonso regelmatig op 'halfgas' achter iemand reden. Ze waren duidelijk sneller, maar konden iemand niet inhalen. En de reden dat ze achter die personen reden was niet door een fout van hun of zoiets, maar omdat de regen de kwalificatie verneukte.
     
  8. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Maakt toch niet uit? Kimi is eerste geworden en Alonso derde, is jusit goed voor een beetje spanning in de race :)
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Mij viel tijdens de herhaling van de start wel op dat een van de Red Bull's te vroeg vertrok maar aangezien Olav Mol zoiets toch niet ziet ben ik het ook weer vergeten :+
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Om eerlijk te zijn zag ik het zelf ook niet, maar Oliebol die dacht dat het Klien was die zo goed weg was i.p.v. Coulthard. Later zei hij zelfs nog dat Klien twee plaatsen had verloren en hem dat verbaasde, want hij had zo een goede start en dat terwijl DC juist 4e reed op dat moment. En in die studio van SBS dachten ze ook allemaal dat het Klien was |:-
     
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet wel zeggen dat de 3e plaats van Alonso deel pech was...

    Alonso ging in het groepje Alonso-Schumacher-Raikkonen als eerste naar binnen en kwam achter verkeer terecht. (Red Bull's) Hij werd hierdoor toch erg opgehouden, Schumi en Raikkonen pushen door en komen wel voor de Red Bull's en dus Alonso. Daar zat het 'em waardoor Raikkonen voor Alonso kwam. Jammer dat Raikkonen niet achter Alonso kwam te zitten, dan krijg je pas mooi gevechten. :D

    Raikkonen heeft desondanks verdiend gewonnen, maar toch.... dan hadden we misschien een nóg spannendere race gehad.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Alonso's eigen schuld dat hij zo vroeg naar binnen moest. Raikkonen reed hetzelfde tempo met méér benzine, hetzelfde geld voor Schumi, maar die kon het aan het einde niet meer bij houden, waarschijnlijk waren z'n banden helemaal op door de gevechten met Kimi en Fernando.
     
  14. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Was mij ook wel opgevallen dat Coulthard wel erg snel weg was. Maar volgens mij wordt dat toch allemaal door de computer geregistreerd als iemand te vroeg weg gaat dus het zou niet moeten kunnen. Maar ja aan de andere kant, in de GP van Belgie vertrok er een Jordan vanaf een foute startpositie dus....

    Maar Coulthard heeft wel eens verteld dat hij niet let op de startlichten bij de start, maar gewoon tot vijf telt. Misschien dat hij daardoor precies op het goede moment vertrok terwijl er bij de anderen nog de gebruikelijke reactietijd overheen ging.
     
  15. UnderCover

    UnderCover Xbox Tuig

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je best wel eens kans van.
    maarja met schumacher gaat het heel lekker:confused:
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Schumacher doet het, gezien de omstandigheden gewoon goed. Hij laat soms nog steeds mooie dingen zien, afgelopen race ook weer met die verdedigende acties tegen Alonso en Raikkonen. Iedereen (in de media) roept nu telkens dat het tijdperk Schumacher voorbij is en dat hij minder wordt, maar volgens mij is Schumacher nog steeds even goed maar is zijn auto gewoon niet goed genoeg. Vergelijk hem maar met Barrichello en bovendien staat hij nog steeds 3e in het WK achter Kimi en Alonso.

    Ik ga er vanuit dan Schumacher volgend jaar weer gewoon meedoet om de titel (al hoop ik dat hij hem niet wint}:] )
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Schumacher is wel 7 keer wereldkampioen geworden, Coulthard niet.
    Je kan van Schumacher niet zeggen dat hij niet goed meer is. Als je 7 keer wereldkampioen bent geweest, dan ben je niet slecht. De auto is op het moment gewoon niet goed.
    Je kan van Schumacher zeggen wat je wilt, maar hij is wel realistisch (hij weet waar hij en Ferrari op het moment staan) en hij blijft gewoon knokken.

    Als de auto volgend jaar beter is, dan doet Schumacher gewoon weer mee voor de titel. Ik heb trouwens wel het idee dat Schumacher Massa volgend jaar helemaal zoek rijd.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  18. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Absoluut, ik schat Barrichello al een stuk hoger in als Massa. Die krijgt denk ik echt een pak slaag van Schumacher.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies.
    Massa is te voorzichtig en te zacht.
    Barrichello heeft ook veel meer ervaring (logisch want hij draait al heel wat langer mee) en een veel betere racing spirit.
    Misschien onderschat ik Massa, maar ik heb het idee dat ie volgend jaar een beetje door de mand valt en niet in de buurt komt van Schumacher (ik kan het ook mis hebben hoor).

    Barrichello is eigenlijk de enige teamgenoot van Schumacher geweest die hem echt kon kloppen.

    Ben echt heel blij dat Barrichello naar BAR gaat.
    Ergens vind ik dat je Barrichello en Button goed kan vergelijken. Allebei een beetje dezelfde instelling en heel vriendelijk tegen over de pers. Het zijn ook beide rustige een beheerste rijders.
    Dat word zeker een duo dat we in de gaten moeten houden volgend jaar.
     
  20. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat jullie Barrichello een beetje overschatten, hij is altijd net niet goed genoeg, net zoals Couldhard.
    Ik verwacht dat Massa een grotere bedreiging voor Shumi vormt dan Rubinho nu.
     

Deel Deze Pagina