1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als 2e rijder bij een top team ben je altijd niet niet goed genoeg.
    Ik het geval van Barrichello ging Schumacher altijd voor en in het geval van Coulthard ging Hakkinen altijd voor (de laatste tijd Raikonnen).

Kijk bijvoorbeeld maar naar 1999.
    Halverwege breekt Schumacher zijn been en is daardoor uitgeschakeld.
    Wie reed er toen opeens op kop? De 2e coureur, Irvine. Toen mocht hij opeens.
    Resultaat, Hakkinen wereldkampioen met 76 punten, Irvine 2e met 74 punten.
    Als 2e coureur bij een topteam ben je altijd kansloos qua wereldkampioenschap.

Barrichello heeft zijn kwaliteit bewezen, Massa nog niet.
    Maar goed, de tijd zal het leren, ik denk persoonlijk dat Massa niet goed genoeg is.

Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Barrichello is een uitstekend coureur, natuurlijk is het geen Raikkonen of Alonso maar hij behoort zeker tot de beteren van het veld. Om even het geheugen op te frissen, toen Verstappen en Barrichello in 1 team zaten is eerstgenoemde helemaal zoek gereden. En aangezien Verstappen volgens velen in Nederland tot de toppers in de autosport behoort moet Barrichello wel erg goed zijn.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Massa is al een jaar testrijder bij Ferrari geweest dus ze weten in Maranello best goed wat hij kan. Hij zal zijn job als testrijder wel zo goed hebben gedaan dat hij zich daar mee nu zijn plekje in de Ferrari heeft verdiend.

4. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Tuurlijk is Massa een prima coureur, maar hij is in mijn optiek geen bovengemiddeld groot talent. Probleem voor Ferrari is dat er nog maar weinig echte toppers beschikbaar waren. Tevens is het ook wel bekend dat de meeste toppers niet naar Ferrari willen omdat ze daar niet dezelfde kansen als Schumacher krijgen. Die zal daar altijd de eerste man zijn en zij moeten dan tweede viool gaan spelen, daar hebben de Alonso's en de Raikkonens echt geen behoefte aan.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Coulthard was bij beide teamgenoten in eerste instantie eerste coureur, maar zowel Hakkinen als Raikkonen hebben het tegendeel bewezen. Daarom is later de aandacht naar hun gegaan, maar het is dus niet zo dat een 2e rijder bij voorbaat al kansloos is. Barrichello kan zelf gewoon het tempo van Schumacher niet bijhouden, tja geen wonder dat Schumacher dan eerste coureur is.

Ik schat Barrichello en Massa even hoog in. Als je kijkt naar de teamgenoten die ze de laatste jaren gehad hebben vlak voordat ze naar Ferrari gingen/gaan dan kun je daaruit wel concluderen dat ze gelijkwaardig zijn. Barrichello reed Magnussen en Verstappen helemaal zoek, maar met Herbert had hij het al zwaar genoeg (en ook Herbert werd btw zoekgereden door Schumacher).
    Massa is verslagen door Heidfeld en Fisichella (wat toch 2 coureurs zijn die duidelijk veel beter zijn dan Magnussen en Verstappen). Nu doet Massa het maar ietsje beter dan Villeneuve en ik sla Villeneuve nou niet veel hoger aan dan Herbert, dus is mijn conclusie dat Massa en Barrichello ongeveer even goed zijn:)

6. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Verschil is natuurlijk wel dat Barrichello tweede coureur is gemaakt door Ferrari, terwijl Coulthard gewoon verslagen werd door Hakkinen en Raikkonen. Daar had mclaren als team dus eigenlijk weinig mee te maken. Natuurlijk is Schumacher beter als Barrichello, maar Barrichello heeft ook geen eerlijke kans gekregen van Ferrari in het gevecht met Schumacher.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Deels waar, deels ook niet. Barrichello werd idd gehaald als tweede coureur naar Ferrari en dat werd ook gewoon in de pers zo gezegd. Echter had Barrichello in de kwalificaties het tegendeel kunnen bewijzen, maar dat kon hij niet. In de races eindigt hij ook vaak ver achter Schumacher. Als Barrichello telkens voor Schumacher zou liggen, dan zou het team op een gegeven moment gewoon zeggen dat Barrichello niet meer aan de kant hoeft en het een open gevecht mag worden (want ik denk niet dat Schumacher tot 2e coureur gemaakt zal worden8) )

In mijn ogen heeft Barrichello Ferrari volledig gelijk gegeven om van Schumacher de eerste coureur te maken.

8. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Als hij niet dezelfde kansen als Schumacher krijgt is ook niet mogelijk om je te profileren als eerste coureur he. Schumacher krijgt het beste materiaal, die auto wordt rondom Schumacher ontworpen en in het verleden (weet niet hoe het nu is) was het ook altijd zo dat de tweede coureur zich tijdens zijn trainingen moest bezig houden met het verbeteren van de setup van Schumacher zijn auto. Irvine moest dit wel altijd doen. Dus hoe moet hij het dan ooit beter gaan doen als Schumacher.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dit is nooit bewezen. Zo kun je dat wel bij ieder team roepen.

Laatst bewerkt: 12 okt 2005
  10. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Sorry hoor, maar als je dat nou nog niet door hebt....afgezien van het feit dat Schumacher veel minder mechanische problemen heeft gehad als zijn teamgenoten (kan ook gewoon toeval zijn) komt het ook logisch voort uit het feit dat hij de eerste man is daar. Natuurlijk probeert Ferrari ze wel gelijk materiaal te geven, maar als het niet anders kan krijgt Schumacher echt de betere spullen. Als er niet genoeg nieuwe onderdelen zijn dan gaan ze naar Schumacher, als er twee kwalitatief niet gelijkwaardige onderdelen zijn dan gaan de beteren naar Schumacher. En ik meen mij te herrineren dat jij als een van de hardste hier op het forum loopt verkondigen dat Fisichella minder materiaal als Alonso krijgt, dus in dat licht is deze opmerking ook wat raar.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja als je dat nog zo goed weet, dan heb je ook allang wel gezien dat ik al heb toegegeven dat Alonso het beter doet en je hebt mij niet meer over dat materiaal gehoord. (lees de vorige pagina anders maar eens door. Edit: twee pagina's terug)

Maar de uitspraken die jij nu doet over Ferrari verbazen mij ook, want elke keer als er een coureur is die niet tevreden is en zegt dat hij minder materiaal krijgt, is jouw reactie daarop dat hij het gewoon niet kan hebben dat hij het slechter doet. Het is bij elk team zo dat de eerste coureur het betere krijgt als er nog maar 1 exemplaar van is. En nu je het toch over Fisico hebt, het valt in dat opzicht dan ook wel erg op dat het steeds de tweede Renault is met veel meganische pech, ook nog in de tijd van Trulli.

12. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb heus wel gezien dat je zegt dat Alonso het beter doet dan Fisichella, maar ik heb je die bewering over dat Alonso bevoordeeld wordt nooit zien intrekken.

En bij Ferrari is het gewoon overduidelijk dat Schumacher bevoordeeld wordt, omdat Ferrari gewoon het enige team is waar overduidelijk een eerste coureur is. Bij alle andere teams starten de coureurs aan het begin van het seizoen met gelijkwaardig materiaal en dan zien we wel wie zich als de betere ontwikkeld. Dus als ze dan gaan zeuren, dan zeg ik ja, dan moet je maar zorgen dat je beter bent als je teamgenoot. Bij Ferrari is dit niet het geval en krijgt de tweede coureur nooit een eerlijke kans. Met andere woorden, want daar begonnen we deze hele discussie mee Barrichello en Schumacher hebben al vanaf het begin geen gelijkwaardige positie binnen het team, en Barrichello is dus bij voorbaat al kansloos. Hetzelfde zal voor Massa gaan gelden, en aangezien ik die lager inschat als Barrichello zal de heer Massa een groot pak slaag krijgen volgend jaar.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dan trek ik die bij deze nog maar een keer in. Ik denk dat het probleem van Fisico iets psychisch is waardoor hij nog langzamer is dan hij zou moeten zijn t.o.v. Alonso.

En wat betreft Schumacher en Barrichello; ik ben het met je eens dat Schumacher bevoordeeld wordt, maar niet in de zin van beter materiaal, maargoed dat is een discussie die wel nooit ten einde zal komen.

14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Oh jawel hoor. Schumacher krijgt beter materiaal als Barrichello. Punt en einde discussie.:+ :p

15. JeePee

JeePee Guest

Ik ben het met Zilverpijl eens :p

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik niet:p

Deze discussie (die door velen gevoerd wordt) komt pas ten einde als Ferrari toegeeft dat Barrichello minder materiaal krijgt of als Barrichello zelf zegt dat hij hetzelfde materiaal kreeg als Schumacher, anders niet punt:p

17. JeePee

JeePee Guest

Maar krijgt een 1ste rijden niet vaker beter materiaal...?
    Waarom heb je anders de benaming: '1ste rijder'?

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tuurlijk, als er bijvoorbeeld van een onderdeel nog maar 1 exemplaar is, dan gaat ie naar de 1e coureur. Maar dat gaat in elk team zo, dus dan vind ik het niet nodig om dat bij Schumacher te benadrukken. Verder wordt bijvoorbeeld soms de strategie van de 2e coureur aangepast op die van de 1e en de 2e coureur kan teamorders verwachten.

Dat is mijn visie op het begrip '1ste rijder'. Het wil dus niet direct zeggen dat de 2e coureur ook daadwerkelijk minder materiaal krijgt dan de 1e.

19. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Eindelijk een intelligent persoon op dit forum.8) ;)

Dat doen wij niet, dat doet Ferrari zelf. Het was bij Irvine zelfs contractueel vast gelegd dat hij Schumacher ten alle tijden voorbij moest laten. En wat te denken van het incident bij Oostenrijk 2002, waar Barrichello op de streep nog aan de kant moest voor Schumacher. Elk team heeft een eerste en tweede rijder, en bij elk team wordt de eerste rijder bevoordeeld qua materiaal en dergelijke. Verschil is echter dat bij elk ander team wordt gevochten tussen de coureurs om de eerste rijder positie en dat is bij Ferrari niet zo. Daar is Schumacher de onbetwiste nummer 1 waar alles om draait en de teamleiding van Ferrari staat het niet toe dat de andere coureur binnen het team de concurrentiestrijd met Schumacher aan gaat voor de positie van eerste rijder. Dus dit is voor Barrichello nooit te winnen en het is daarom ook niet meer dan logisch dat het bij Ferrari extra wordt benadrukt dat Schumacher bij voorbaat al beter materiaal krijgt dan zijn teamgenoten.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Schumacher is gewoon veel beter dan zijn teamgenoten dus ik vind het helemaal niet gek dat hij de '1ste rijder' is en ook zo wordt behandelt.Welke van zijn teammaten in de afgelopen 7/8 jaar was een heel seizoen sneller dan Schumacher? Niet een lijkt me dus ik vind het meer dan normaal dat iedereen bij Ferrari al voor het seizoen begonnen is beter zijn best doet voor Schumacher.

Mocht nu in de wintertest blijken dat Massa in eens 3-4 tienden sneller is dan Schumacher dan ga ik er van uit hij op z'n minst eerlijke kansen krijgt, maar omdat iedereen nu toch al weet dat Schumacher gewoon sneller zal zijn dan Massa gaat het gewoon zo verder als in de afgelopen jaren.

Deel Deze Pagina