1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Absoluut waar dat Schumacher een slag beter is als Barrichello, maar waar het hier om gaat is het feit dat Barrichello ook nooit een eerlijke kans heeft gehad om op zijn minst de strijd met Schumacher aan te gaan. Als we het even vergelijken met de concurrentie dan kun je zien dat Raikkonen en Alonso beter zijn als hun teamgenoten. Maar doordat er binnen deze teams wel een onderlinge strijd is, kan Montoya ook zijn overwinningen pakken en Fisichella finisht soms ook wel eens voor Alonso.
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Sprak de 'Johan Cruijff' van de Formule 1 8) :{


    Ik ben het met alles eens wat je hier zegt, dan behalve dat laatste punt over dat materiaal. Dit is nooit bewezen, de ene zegt van wel en de andere niet. Overigens scheen het bij Stewart ook erg moeilijk te zijn om 2 dezelfde auto's te bouwen, dus dan zou je ook kunnen zeggen dat Verstappen/Magnussen geen eerlijke kans hebben gehad. Het blijft allemaal maar een beetje koffiedik kijken op deze manier.

    Barrichello is ook wel eens sneller dan Schumacher hoor en heeft 9 overwinningen behaald bij Ferrari, dus die pakt hij ook wel mee.

    En het is Fisico btw nog nooit gelukt onder normale omstandigheden om voor Alonso te finishen, in Australië en Japan had Fisico het voordeel van de kwalificatie en in Hongarije had Alonso een ongeluk bij de start :'-(
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Maar in Canada ging hij wel lekker ;)
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Anders doe je ff niet zo op je tenen getrapt met die irritante smilie. Dat heet humor.

    Je spreekt jezelf tegen, een paar replies hierboven zeg je nog dat de eerste coureur altijd het voordeel krijgt met het materiaal en nu dat het nooit bewezen is. En dat is gewoon een feit dat dat gebeurt, en das ook heel normaal voor de rest. Waar het om gaat en dat heb ik nou al drie keer gezegd is dat Barrichello niet een eerlijke kans heeft gekregen om te vechten voor de nummer 1 positie binnen het team omdat de teamleiding van Ferrari dat niet toe laat. En omdat Schumacher de nummer 1 is krijgt hij het betere materiaal, en das een logisch gevolg van het feit dat hij eerste coureur is. Daar valt niks aan te bewijzen, het is gewoon een gegeven dat de nummer 1 binnen het team het beste materiaal krijgt. Dat gebeurt bij alle teams en das niet meer dan logisch, maar er moet wel gevochten worden om de nummer 1 plek bij andere teams en dat gebeurt bij Ferrari niet.

    Barrichello is idd wel eens sneller als Schumacher, maar mocht het Schumacher even slecht uitkomen dat hij ervoor ligt dan moet Barrichello meteen wegwezen, zie Oostenrijk 2002. Die negen overwinningen zijn ook grotendeels gehaald op de momenten dat Schumacher even pech had, of als het WK al beslist was nooit in een direct gevecht met Schumacher, want dat laten de hoge heren bij Ferrari niet toe. Bij McLaren worden bijvoorbeeld geen teamorders uitgedeeld zolang de nummer twee nog een theorethische kans heeft op het WK, bij Ferrari gebeurt dit al in race 1.

    In Japan had Fisico idd een mazzeltje in de kwali, maar Hongarije is gewoon Alonso zijn eigen schuld. Moet je de ongelukken maar omzeilen. Is makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk, maar ze rijden allemaal in de drukte.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik weet wel zeker dat jij zo'n opmerking ook niet zou accepteren, ook al is het een grapje :p


    Ik heb in die post gezegd dat wanneer er maar 1 exemplaar is, dat hij dan naar de eerste coureur gaat (wat bij ieder team zo is) maar niet dat hij direct elke race minder materiaal krijgt. En dat Barrichello steeds aan de kant moet is wel zo maar daarom zei ik dus ook dat hij in de kwalificatie het tegendeel moest bewijzen. Neem het hele 2002 seizoen maar als voorbeeld, in Oostenrijk was hij sneller dan Schumacher maar dat was zo'n beetje de enige race van dat seizoen en dan kun je zeggen dat hij minder materiaal krijgt, maar je kunt ook zeggen dat Schumacher gewoon beter is.


    Dit heb ik ook nooit ontkend.

    Das ook weer waar en idd in Canada was hij ook beter onderweg:)
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Helemaal mis.

    Dat is ook wat ik de hele tijd roep. Ik heb zelf hier gezegd dat Ferrari ze probeert gelijk materiaal te geven, maar in twijfelgevallen gaat het voordeel naar Schumacher ten alle tijden, ook al is het race 1 en is het WK nog lang niet beslist. En dan begin jij te roepen van geen bewijs voor minder materiaal.
    En dus nogmaals hoe moet Barrichello wat gaan bewijzen als hij vanaf race 1 voor Schumacher aan het werk moet.

    Dat heb ik ook nooit beweerd.

    Eindelijk meld je wat intelligents.:p
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Zullen we maar een eind breien aan deze discussie :9
    Het zal toch onbeslist blijven tot een van de teams het toegeeft.

    Wie denken juliie dat de constructeurs titel gaat pakken..?
    Ik denk persoonlijk McLaren, alhoewel ik het Renault toch ook wel erg gun, met name door hun betrouwbaarheid.

    ps: Wat gebeurd er eigenlijk wanneer Mclaren kampioen wordt...wie krijgt dan de #1. Alonso omdat hij kampioen is, of toch Raikkonen vanwege Mclaren...?
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik hoop op Renault (dan heeft Fisico toch nog iets bereikt:cool: ), maar ik denk McLaren. Ze zijn gewoon flink sneller dan Renault, hoewel Renault wel met een nieuwe motor zal komen. Ik denk dat de McLaren wel heel blijft en dat ze een 1-2 finish gaan pakken.

    Alonso krijgt startnummer 1, dit is altijd zo geweest tenminste. Toen Hill naar Arrows ging, kreeg hij startnummer 1:)
     
  10. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Haha, das een mooie. Maar het was Ron Dennis die dat zei tegen en over onze vriend Olav. 8)

    Klinkt misschien wat raar maar ik hoop dat Montoya er als eerste af ligt zondag. Ook al gaat dat ten koste van de titel. Ik doe mee aan een F1 manager spel dat door McLaren wordt georganiseerd (zie de mclaren grand prix league op hun site). En ik heb nog een goede kans om derde te worden (van de ruim 17000 8) ) in de eindstand en dus prijzen te pakken. Misschien zit een plekkie hoger er zelfs nog in. Maar dan moeten Montoya en Massa slecht scoren. Die heb ik namelijk niet en de concurrentie wel.

    Tja wie het wint is makkelijk. Blijven de McLarens heel dan winnen zij, en anders Renault.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ik hoop voor je dat je wint Zilverpijl :)
    Wat zijn de prijzen?
     
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ja is idd wel vet. Wist niet eens dat er zoiets was bij McLaren zelf..
     
  13. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Derde prijs zijn schaalmodellen
    Tweede prijs bestaat uit schaalmodellen plus nog wat extra merchandise als kleding.
    En de winnaar mag naar de fabriek van McLaren in Engeland8)

    Dus ik ben benieuwd, in eerste instantie doe je gewoon voor de lol mee, maar als je dan toch zo hoog staat wil je ook wel wat winnen.:cool:
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Het gaat er nog om spannen als ik het zo zie tussen Massa en Coulthard dit weekend. Er zat na de 2e vrije training maar 0,005 tussen beide heren en helaas in het voordeel van Massa. Het is natuurlijk maar een training maar toch, het kan nog wel eens heel spannend voor je worden tussen die 2 heb ik zo het gevoel :)

    Wel een beetje flauw btw dat alleen de top 3 wat kan winnen, terwijl er ruim 17.000 meedoen

    Edit:

    Schumacher toch wereldkampioen 2005

    Beetje jammer....8)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  15. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Klopt, maar ja voor het zelfde geld staat hij er in de eerste bocht naast. Je moet ook een hoop geluk hebben met zulk soort managerspellen.
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg je alleen maar omdat hij ook voor McLaren is. :+
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    'Minardi wordt Squadra Toro Rosso'

    Minardi wordt in 2006 omgedoopt tot Squadra Toro Rosso, met de Italiaan Vitantonio Liuzzi en de Amerikaan Scott Speed als rijders. Dat meldt de Oostenrijkse krant Salzburger Nachrichten.

    Squadra Toro Rossa is Italiaans voor Team Red Bull. De energiedrankfabrikant nam in september de renstal van Minardi over. De Oostenrijker Franz Tost is favoriet om teammanager te worden. Tost werkte tot en met dit seizoen voor BMW.

    www.rtlgrandprix.nl
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Leuk :)
    Heeft het team toch nog wat Italiaans.
     
  19. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitslag kwalificatie:

    1 Alonso Renault 1:34.080
    2 Fisichella Renault 1:34.401 + 0.321
    3 Raikkonen McLaren 1:34.488 + 0.408
    4 Button BAR 1:34.801 + 0.721
    5 Montoya McLaren 1:35.188 + 1.108
    6 M Schumacher Ferrari 1:35.301 + 1.221

    Mijn theorie:

    Gezien het feit dat beide McLarens bovenaan stonden bij zowel zaterdagtraining 1 als zaterdagtraining 2 vermoed ik dat ze allebei op een 1 stopper zitten. Of iig veeeel zwaarder. Verleden heeft bewezen dat als de 2 McLarens een paar tienden tekort komen dat ze dan juist op hun gevaarlijkst zijn. Heb de kwali niet gezien, voor hetzelfde geldt hebben de 2 McLarens allebeieen foutje gemakt, maar dat lijkt me sterk
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Mijn theorie:

    Giancarlo Fisichella heeft een superstart en pakt direct de leiding af van Alonso. Alonso maakt op zijn beurt een hele slechte start mee en komt Michael Schumacher tegen in de eerste bocht en ze gaan er samen vanaf en vallen beide uit. De nieuwe Renault motor blijkt zo goed te zijn dat ook de McLarens het tempo van Fisichella niet kunnen volgen. Dit zorgt ervoor dat Fisichella de race wint en 10 punten scoort en M. Schumacher scoort 0. Giancarlo Fisichella gaat in de WK-stand Michael Schumacher voorbij en is voor het eerst in zijn F1-loopbaan hoger geëindigd dan de Duitser in het WK. In ronde 31 valt Montoya uit met een kapotte motor en dat betekent dat de constructeurstitel naar Renault gaat, Fisico haalt ook nog Monty in, in het WK (en wordt dus 3e) en zo is het feestje voor Fisico compleet :+
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2005

Deel Deze Pagina