1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt jammer, dat zo'n relaxte gozer als Stoddart verdwijnt uit de Formule 1. Hij zal er ongetwijfeld alleen maar beter van worden, maar je mist toch een markant figuur tijdens de races.

2. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit wat je denk of wat je hoopt :p ? Ik hoop dat de Renaults elkaar raken in bocht 1 waardoor ik een mooi crash krijg te zien en dat al die kutnoobs Montoya lekker op de baan laten.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat ik denk natuurlijk! :mad:

:+

4. JeePee

JeePee Guest

Ik denk dat
    Alonso de leiding behoud, voor Fisico bij de start.
    De Renaults gaan als eerste naar binnen, en zitten op een 2 stopper.
    De Mclarens op een 1, en hierdoor zullen ze het voordeel halen. Raikkonen wordt 1, Alonso 2, nét voor Montoya, die ergens op het einde een fout maakt. Albers valt uit, wanneer hij lange tijd voor Robert en de Jordans heeft geleden. Doornbos finisht achter Moneiro, en voor Kartikeyan.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    "Renault gebouwd voor Alonso"

^__^

Daarin staat de verklaring van Fisico waarom hij zo langzaam was dit jaar. De auto paste volgens hem niet helemaal bij zijn rijstijl. Hij zegt wel dat hij voor volgend jaar met de monteurs heeft besproken wat hij precies wil, dus ik ben benieuwd of hij volgend jaar wel een wat betere indruk kan achter laten :)

6. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Stel morgen haalt McLaren 2 punten meer dan Renault. Wie wint dan de constructeurstitel?

7. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Stoddart zei echter in een interview dat de F1 nog niet van hem af was... :p

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Degene met de meeste overwinningen en mocht dat gelijk zijn dan degene met de meeste 2e plaatsen etc.

9. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij heeft wel vaker groot spraak maar hoop het van harte

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, waar zou hij dan uitkomen? bij een ander team?

Of is de teambaas van dat nieuwe team al bekend? Want waarom zou hij dan niet daar aan het werk kunnen?

Edit:// Teambaas, of zo'n gozer daaronder, whatever they are called :+

11. JeePee

JeePee Guest

Dat wordt dan McLaren, vanwege de meerdere overwinningen.
    En volgens Olaf Mol krijgt Kimi Raikkonen dan de #1 :)

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Volgens mij krijgt toch altijd de constructeurs kampioen de #1?

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Niet echt een hele spannende race, wel een paar aardige momenten.
    Zoals de crash met Albers en Schumacher voor de race, de crash van Kartikeyan, het knullige putdeksel dat ervoor zorgde dat Montoya exit was en het uitvallen van M.Schumacher op een hele rare manier.

Alonso heeft een hele strakke race gereden en het seizoen in stijl afgesloten. Jammer van Montoya en de race van Raikonnen vond ik nou niet echt bijzonder. Het leek wel of de McLarens de snelheid van de afgelopen paar races opeens kwijt waren.

Goede race van Webber, mooie actie op Barrichello. Button een beetje tegenvallend, maar wel in de punten. Zeer nette race van Ralf Schumacher, verdiend op het podium.

Echt weer een irritante actie van Fisichella, terecht een drivethru, sloeg gewoon echt nergens op wat ie deed, dit soort dingen zorgen ervoor dat ik hem niet mag.

Beide Red Bulls zaten er ook erg goed bij.

Op naar volgend seizoen, waar hopelijk Button weer met de top kan meedraaien, Raikonnen minder pech heeft, Montoya de motivatie van de laatste helft van het seizoen vol houd, M.Schumacher weer kan meeknokken, Alonso ook weer van de partij is voor het gevecht en Barrichello mooie dingen gaat laten zien bij BAR.

14. JeePee

JeePee Guest

Wie had dat gedacht...
    Mclaren verliest het constructeurskampioenschap door een putdeksel :confused:
    Ik wist dat ze veel pech hadden, maar dit slaat alles.

Verder goed gereden door Alonso, erg strak.
    Wel een beetje saaie race, maar toch een mooie afsluiter.

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat McLaren wel de snelheid had, maar ze hadden gewoon veel pech met de safety car. Eerst valt Montoya uit door die stomme putdeksel. En vervolgens komt de safety car twee keer op een slecht moment op de baan. Ik denk namlijk dat McLaren veel meer benzine mee had als de Renaults, maar bij beide pitstop momenten was de safety car op de baan, waardoor de McLarens niet konden uitlopen.

Dat was gewoon de tactiek van McLaren, geen risico's nemen met inhaalacties, maar gewoon de pitstops afwachten. Tja, en als dan twee keer die safetycar precies op het verkeerde moment op de baan komt...

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zat er met mijn theorie toch niet eens zo ver naast, M. Schumacher en Montoya vielen beiden uit :+ Alleen jammer dat Fisichella het niet kon waar maken. Hopen dat hij het volgend jaar echt flink beter gaat doen :)

Ik moet trouwens wel toegeven dat Webber nu eindelijk gaat laten zien wat hij kan. De vorige race was hij al verrassend goed en nu zat hij er ook goed bij.

Ralf Schumacher heeft nog maar weer een keer bevestigd dat hij gewoon de betere is (wat ik al eerder zei) t.o.v. Trulli. Hij is misschien bagger als het gaat om kwalificeren, maar in de races heeft hij Trulli al regelmatig een pak slaag gegeven. 18 races staat Trulli boven Ralf in het WK, maar na de 19e is het Ralf die boven Trulli staat 8)

Goede race ook van Klien en Massa, goede tactiek van beide om gewoon door te gaan tijdens de safety car. Met name Klien is de laatste tijd zeer goed bezig t.o.v. Coulthard.

Tja en Button viel toch ook weer tegen in de race. Ik had niet verwacht dat hij zo ver zou terugvallen.

Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  17. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Wie gaat er opdraaien voor die [...] putdeksel? Naast dat het de spannign beinvloedde was dat ding ook nog een gevaar voor de coureurs. Ik zou niet graag een putdeksel tegen m'n helm krijgen...

Leuk race, maar jammer dat die putdeksel een beetje tegen werkte. Jammer dat Renault extra zekerheid wilde verkrijgen door een rijdende chicane in de pitlane te zetten. Als je het aan mij vraagt is een DQ logischer dan een stop-and-go. Sportiviteit was ver te zoeken.

Applausje voor Karthikeyan die z'n auto op een waardige manier afschreef.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vergeet niet dat Raikkonen in Spa hetzelfde deed, dus dat lijkt me dan ook wel een DQ waard _0/

19. JeePee

JeePee Guest

Ten eerste: Hij reed een stuk sneller
    Ten tweede: Na die race was er een driversbreefing dat dit niet meer mocht _0/

Het zou me niet verbazen dat Mclaren iemand gaat aanklagen. Waarom:

Montoya reed vlak achter Raikkonen;
    Raikkonen werd 2de met een groot gat achter zich;
    Montoya was dus zonder het uitvallen 3de of misschien zlefs 2de geworden;
    Dan was Mclaren wereldkampioen geweest;
    Dan had Mclaren 100.000 $ gewonnen;
    Die zijn ze nu kwijt.

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat maakt het niet minder onsportief _0/

En bovendien heeft Raikkonen ook in Hockenheim wel eens een geintje geflikt in de kwalificatie tegenover Alonso, dat lijkt me nou ook niet echt sportief. Dit soort dingen horen er gewoon bij.

Laatst bewerkt: 16 okt 2005

Deel Deze Pagina