Mijn rapportcijfers voor de coureurs van 2005:
M. Schumacher: 7,5
Heeft ver onder zijn kunnen gepresteerd, dit kwam mede door de auto. Heeft af en toe toch wel wat mooie dingen laten zien, en zoals Fisichella al zei, hij is toch nog 3e geworden in het kampioenschap.
R. Barrichello: 6,5
Heeft eigenlijk een kleurloos seizoen gereden. Is nooit echt opgevallen. Heeft af en toe wel iets moois laten zien, volgend jaar beter.
J. Button: 8,0
Constante coureur die een hele moeilijke seizoenstart heeft gehad, maar daarna een goede 2e helft van het seizoen heeft gehad. Heeft ook wel wat mooie dingen laten zien.
T. Sato: 3,0
Het seizoen van Sato kan ik het beste omschrijven als slecht en dom.
Heeft veel domme acties gedaan en heeft maar 1 punt gehaald. Zoekgereden door zijn teamgenoot.
F. Alonso: 9,0
Heeft een heel sterk eerste deel van het seizoen gehad. In de 2e helft van het seizoen waren de McLarens te snel. Heeft verder heel constant gereden en heeft geen domme dingen gedaan. Zijn mooiste moment was in Suzuka, de inhaalactie op M.Schumacher in de 130R.
G. Fisichella: 6,5
Heeft teveel achterstand op zijn teamgenoot. Hij heeft ook een paar domme dingen gedaan.
M. Webber: 7,0
Heeft zichzelf niet kunnen waar maken. Heeft wel een paar aardige races gehad. Het heeft er ook veel met te maken dat de Williams niet meer de auto was die hij hoorde te zijn.
N. Heidfeld: 7,5
Heeft mooie dingen laten zien, constant en snel. Idd jammer dat hij vroegtijdig klaar was.
A. Pizzonia: 5
Heeft domme dingen gedaan (zoals Montoya eraf rijden) en was te onzeker. Hij heeft mij niet kunnen overtuigen.
K. Raikkonen: 9,0
Ondanks dat Alonso kampioen is, vind ik Raikkonen toch het beste. Deze jongen heeft echt heel veel mooie dingen laten zien. Zijn tijd komt nog wel.
J. Montoya: 8,5
Heeft idd een slechte seizoenstart gehad. Maar in de 2e helft van het seizoen was ie echt goed.
Ik heb idd het idee dat als Montoya gemotiveerd is, hij toch beter dan Raikkonen is. Binnen een paar jaar is hij wereldkampioen.
F. Massa: 7,0
Heeft met de Sauber toch wel wat mooie dingen laten zien, niet bijzonder, maar gewoon goed.
J. Villeneuve: 5
Alleen in Spa vond ik hem goed. Verder vond ik hem slecht.
Heeft ook domme dingen gedaan (zoals bij Montoya in Japan en bij Doornbos in Duitsland). Ben zowieso al niet echt een grote fan van Villeneuve.
D. Coulthard: 8,0
Coulthard heeft laten zien dat hij nog steeds in de Formule 1 thuishoort. Heeft met een mindere auto veel mooie dingen laten zien en goede resultaten behaald. Heeft met zijn ervaring heel veel betekend voor Red Bull. Mooie moment was dat hij was uitgevallen en dat hij toen zijn brokstukken zelf van de baan afhaalde.
C. Klien: 7,5
Heeft het over het hele seizoen heen goed gedaan. De laatste tijd zelfs wat sneller dan Coulthard. Ik denk dat we nog best wat van deze jongen gaan zien.
V. Liuzzi: 5
Heeft weinig gereden en heeft eigenlijk niet veel laten zien.
R. Schumacher: 8
Eerste helft van het seizoen minder, 2e helft sterk. Met als hoogtepunten zijn 2 podiumplaatsen. Zoals Fisi al zei, in de kwalificatie minder dan Trulli, maar in de race sterker. Ralf gaat mooie dingen laten zien volgend jaar.
J. Trulli: 6,5
Begon goed en ging steeds slechter. De laatste helft was eigenlijk kleurloos.
T. Monteiro: 7,5
Gezien zijn auto heeft hij het heel goed gedaan. Super betrouwbaar en snel. In Spa was ie idd heel erg goed.
N. Karthikeyan: 5
Monteiro was veel beter. Karthikeyan had teveel fouten, plus dat ik hem niet aardig vind, beetje arrogant.
C. Albers: 7
Was beter dan Doorbos en dan Friesacher, heeft mooie dingen laten. Beetje jammer van de dingen die in Japan gebeurden. Heeft het gewoon goed gedaan. Hij is wel een tikje arrogant, maar wel goed, ik zou hem dan volgend jaar ook graag terug zien.
R. Doornbos: 6,5
Was de ene keer sneller dan Albers en dan weer niet. Albers was toch de betere. Verder redelijk goed gedaan.
P. Friesacher: 5
Te vaak zoekgereden door Albers