1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    weet iemand hoe Button staat?

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Slecht

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Die is 11e geworden.

4. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doornbos is nu 3de coureur bij jordan heb ik gehoort.

5. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Jij ben snel :{ :9

6. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Wat een saaie wedstrijd zeg, amper inhaalacties gezien. Hoop niet dat dat het gevolg is van die nieuwe regelementen, anders wordt het nog erg saai dit jaar.

Ikzelf vond Fisichella trouwens niet al te best rijden. Als je ziet van waar Barrichello en Alonso moesten komen dan vond ik zijn voorsprong toch wel erg klein, aangezien hij vooraan was gestart. Ik denk zelfs dat Alonso had gewonnen als hij niet achter Villeneuve had vast gezeten.

Grootste verassing was natuurlijk dat Schumacher rondreed als een dweilwagen. Maar ik denk niet dat de problemen bij Ferrari al te groot zijn, aangezien Barrichello tweede is geworden. Dus die auto is goed genoeg, als Barrichello immers tweede kan worden in deze auto, moet Schumacher ermee kunnen winnen. Laten we het er maar even op houden dat hij gewoon een off-day had.

McLaren was toch wel ietwat teleurstellend. Aan de trainingen was wel te zien dat ze de snelste auto van het veld hebben. Maar door die rare kwalificatie en een aantal foutjes van de coureurs hebben ze dit potentieel niet kunnen benutten. Maar men kan met deze auto zeker voor de titel gaan, net als Renault en Ferrari trouwens. BAR en Williams lijken mij dit jaar niet goed genoeg om mee te doen voor de prijzen.

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik wil even Dhr. Heidfeld danken voor zijn veel te mooie actie op Schumacher.
    De race zelf was niet echt spectaculair. Wel fijn dat Ferrari keertje niet al de punten opeist. Jammer van Albers.

8. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het echt wel goed dat Heidfeld, Schumacher eruit reed. Volgens mij was het ook wel schumi's eigen schuld. Hij sneed Heidfeld behoorlijk af. In elk geval is het goed dat ferrari een keer niet gewonnen heeft

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zelf denk ik ook dat de fout bij Schummi ligt. Niet dat ie het expres deed, maar door hem kwam Heidfeld op het gras en toen hij de baan weer opkwam was een zacht tikje voldoende.

Bar, Williams en McLaren vond ik een beetje tegenvallen. Ook Toyota vond ik niet erg sterk. Hoop dat BAR weer net als vorig jaar goed kan meestrijden aan de top.
    Renault en RBR vond ik erg sterk. Had het niet verwacht van RBR. En tja, Fisichella reed misschien eenzaam aan kop, maar hij doet het wel. Lang niet iedereen kan die positie vasthouden met sterke mensen achter ze. Feit dat Ferrari niet vooraan starte telt daarbij ook zeker mee, maar Fisichella en Alonso hadden wel steeds de snelste ronde (in het begin).

Afwachten wat volgende race is. Deze race was misschien niet zo bijzonder qua racen, maar het feit dat er andere coureurs aan kop reden en in de punten kwamen deed mij veel goed.

10. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Schumacher sneed Heidfeld zelf. Eigen schuld dikke bult...

11. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Het is idd Schumachers eigen schuld. Vind het gewoon heerlijk dat ie weer eens naast de baan eindigd. Als 1 team vorig jaar F1 saai heeft gemaakt dan is het Ferrai wel. Wat vinden jullie trouwens van nieuwe regels. O.a. de banden regel.

12. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    De bandenregel vindt ik erg goed. Het ging volgens mij heel makkelijk om een race op 1 paar banden uit te rijden. Daarom vindt ik het raar dat de bandenfabrikanten dit niet eerder bedacht hebben. Zo hadden ze toch veel eerder al kosten kunnen besparen. Of mocht het eerder niet. Moest je toen je banden wisselen? Net zoals je in de DTM verplicht 2? pitsstops moet maken?

13. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Als je nu met een klapband komt te staan en je vervangt je wiel, krijg je een straftijd van 1min. Deze is natuurlijk nooit meer goed te maken. Vind de regeling niet super.

14. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    moeten ze 30 of 15 seconden van maken

15. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    1 minuut is idd wel teveel, maar het is wel goed dat er een straftijd op staat. Weer extra druk voor de bandenfabrikanten.

16. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    De rondetijden zijn 3 a 4 seconde langzamer als vorig jaar. Dit verschil zit onder andere in de banden. Het rubber moet nu duurzamer zijn en heeft als gevolg daarvan minder grip. Vorig jaar kozen de bandenfabrikanten uiteraard voor de snellere optie, dit jaar hebben ze weinig keus en moeten ze ivm de regels wel banden maken die een hele race mee gaan.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  17. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegt vind ik de nieuwe regels bagger.

Doordat de banden de hele race mee moeten, zijn de coureurs volgens mij minder geneigd risico te nemen. Voorheen kon je redelijk wild zijn, want je kreeg toch weer een nieuw setje.

Ook moet de motor nu langer mee waardoor de prestatie niet tot de max wordt gedreven, minder blow-ups dus geen spectakel meer.

Formule 1 wordt met het seizoen saaier imho.

18. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Precies, een coureur zal niet zo snel een uitremactie ondernemen omdat hij dan wellicht een wiel blokkeert en zo een halve race met een vlakke plek op de band zal moeten rijden.

Ik las net trouwens dat BAR zijn auto's bewust heeft laten uitvallen in de laatste ronde van de wedstrijd. Ze lagen toch buiten de punten en mogen nu een nieuwe motor in de auto plaatsen. Hoe dom zijn ze daar bij die FIA met die regels van ze. Nu gaat iedereen de volgende race, als hij in de laatste ronde niet in de punten rijdt, gewoon expres uitvallen. En worden de lui die goed presteren oneerlijk benadeeld. :mad: :mad: :mad:

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nick Heidfeld denkt er zelf ook zo over:

http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=768

Ik vind wel dat hij redelijk goed gereden heeft. Hij is van start tot finish onbedreigd geweest. Daarbij reed hij ook bijna de hele race niet op de limiet van de auto (zie onderstaande link), behalve toen Barrichello op het einde wat dichter bij kwam. Hij wist wat nodig was om deze wedstrijd te winnen en daar heeft hij zich aan gehouden en meer heeft hij niet gedaan en dat hoeft ook niet.

http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=769

20. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Idd was het erg leuk dat we een keer andere coureurs en teams vooraan zagen. Ook vond ik RBR het erg goed doen. Maar vergeet niet dat de Ferrari's deze keer van ver moesten komen. Rubens ging bijv. van 11 naar 2. Als Schumacher volgende keer weer op pole start zal het een andere race worden....

Deel Deze Pagina