1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Klopt! Hij zei het gister al direct toen ie werd geinterviewd door die gast van SBS6 :)

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd, jij en redje snappen m'. Kan niet zeggen dat ik de nieuwe regels nou zo goed vind.
    Laten we eerlijk wezen hoeveel echte gevechten hebben we nou gezien. Alleen Alonso en Villeneuve waren een beetje aan het knokken. Maar als je weet dat je nog tot het einde van de race met die banden moet doen haal je niet het onderste uit de kan.

Motor die vorig jaar een heel race-weekend mee moest vond ik nog wel een goede regel. Dit jaar is het gewoon teveel en BAR doet in mijn ogen gewoon slim. Niet sportief, maar wel slim.
    En dat zullen we veel meer zien.

Deze regels zijn imo niet de oplossing om F1 veiliger te maken maar ook tegelijkertijd competatief te houden en voor de fans leuk om naar te kijken.
    Als australie een voorbode is van het seizoen wordt het misschien kwa kampioenschaps plaatsen nog wel spannend maar kwa races niet.

Gelukkig gebeurde er nog wel wat in australie. Veld zat een groot gedeelte van de race redelijk dicht op elkaar, de onderlinge verschillen waren minder groot als dat ik verwacht had. Helaas dat de nieuwe regels een beetje roet in het eten gooide als het ging om inhalen etc.

Coulthard was voor mij eigenlijk een beetje de verrassing van de race.
    Die RBR doet het verdomd goed moet ik zeggen en Coulthard in die auto is een hele andere Coulthard dan die saaie piet in de mcLaren.
    Ik ben erg benieuwd hoe ie het de rest van het seizoen gaat doen.

Fissichella reed gewoon een strakke race, geen super sterke/dominerende race maar gewoon strak en de omstandigheden waren ook gewoon in zijn voordeel.
    Maar alls je van pole vertrekt en je wint doe je het gewoon goed.

Barrichello liet in ieder geval wel zien waar de ferrari toe in staat is, dit in tegenstelling tot Schumi. Wat reed die een bagger race zeg. En vervolgens was die afknijpactie van hem op Heidfeld ook niet bepaald snugger.

Maar ondanks dat vond ik Schumacher niet de meest teleurstellende coureur, dat vond ik Trulli.
    Weer totaal geen vechtlust. Weer wordt ie ingehaald en verdedigt ie nauwelijks zijn plek. Als dat niet binnen afzienbare tijd veranderd dan ben ik bang dat ook Toyota hem eruit rangeerd.
    En hoewel ik niet echt een Trulli fan ben zou ik dat toch zonde vinden want hij kan wel degelijk sturen. Maar dan moet ie wel zijn vechtlust hervinden.
    Want deze race was ie alleen maar een soort van rijdende chicane.

Overigens had ik bij de start wel zoiets van 'nee he niet hij weer' toen Raikkonen zijn handjes in de lucht deed. Gelukkig had ie alleen de motor af laten slaan maar ik dacht zelf meteen al weer aan motor problemen.
    Maar dit is trouwens wel 1 van de regelwijzigen die ik wel goed vind. Geen gezeik auto van de baan nieuwe opwarm ronde en starten met die handel.
    Geen gesodemieter meer met allerlei monteurs en uitstel van 5/10 minuten.

Al met al vond ik het geen bijzondere spannende race, intressant wel maar dat meer omdat ik benieuwd was hoe alle nieuwe regels zouden uitpakken.

Zonde dat Alberts uitviel, maar ik ben wel bang dat ie dat meer gaat meemaken bij Minardi

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Idd, het lijkt wel of Coulthard opnieuw is geboren zeg! Bij McLaren altijd onopvallend en terughoudend. En nu lekker wild, risico nemen, en blijven pushen. Kijk maar naar z'n prachtige en gedurfde start! Hulde aan de man!
    Ik had niet verwacht dat die Red Bull met Coulthard en ook met Klien zo goed zou gaan. Het is trouwens ook een hele mooie auto.
    Trulli reed idd weer als een vaatdoek. Hij doet helemaal niks om zich te verdedigen. Volgens mij ziet ie niet eens dat ie ingehaald word.
    BAR viel echt enorm tegen. Ze zijn de snelheid van vorig jaar zo te zien kwijt.
    Williams heeft ook de snelheid niet. Webber kon maar niet voorbij aan Coulthard. Webber had ook al aangegeven dat Williams nog niet klaar was voor Melbourne.
    Verder vind ik dat Raikkonen een goed race heeft gereden. Hij had een uitstekende start vanuit de pits, en is van de laatste naar de 8e plek gereden, zeer netjes. Montoya daarintegen reed een kleurloze en onzichtbare race.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2005
  4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Coulthard heeft zeker een stap in de goede richting genomen. Als dit een beetje is hoe ik kan rijden bij een ander team dan had ie allang bij mcLaren weg moeten gaan want er was daar duidelijk iets aan de hand waardoor bij hem dit er niet uit kwam.
    Ik had ook minder verwacht van Red Bull Racing, en tuurlijk is het geen debuterend team, het is tenslotte grotendeels gewoon het oude team van Jaguar nog.
    Maar nog steeds, de stap die ze gemaakt hebben is groot.
    En dan doel ik niet op de kwalificatie, maar puur op de race.
    Overigens ben ik dus niet de enige die een paar van de nieuwe regels bagger vind.
    Dit had Coulthard te zeggen. (bron f1racing.nl)
    Sterk van hem dat ie zo'n realistische kijk heeft op zijn eigen start positie.
    Hoe dan ook hij is voor mij de verrassing van deze race. idd Hulde!

Hehe en waar Coulthard een beetje realistische kijk op de zaken heeft hebben sommige, zoals Todt dat toch een stuk minder. (bron f1racing.nl)
    Eerste gedeelte is een realistische kijk maar die opmars?

BAR was gewoon kleurloos. Totaal geen indruk gemaakt. Had zelf veel meer deze race verwacht van Sato en Button, juist van Sato eigenlijk omdat ie ook achteraan moest starten en vorig jaar betekende dat nogal wat kamikaze achtige inhaal acties. Maar helaas heeft misschien de nieuwe regels daar ook roet in het eten gegooid.
    De snelheid van vorig jaar hebben ze in ieder geval deze race nog niet getoond.

Ook Williams is er idd nog niet. Hoewel de 5e plek van Webber niet echt slecht is natuurlijk is het ook niet bepaald goed, als er nou een ferrari b.v nog voor had gestaan inplaats van Red Bull Racing dan was het misschien wat minder wrang geweest.
    Het zal wel aan mij liggen overigens maar ik snap Williams ook niet, nou is Heidfeld zeker geen slechte coureur maar ik had Pizzonia in die 2e williams gezet.

Raikonen heeft het gewoon gezien de omstandigheden goed gedaan. Montoya finishde wel 2 plekjes voor hem maar ik vraag me af hoe het was geweest als Raikonen niet vanuit de pits had moeten starten.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap ook niet waarom ze Heidfeld hebben genomen. Pizzonia lijkt mij een betere keus.
    Ik ben idd ook benieuwd waar Raikkonen had gereden als hij niet vanuit de pits was gestart. Hij heeft in ieder geval wel bewezen dat de McLaren snel is.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vind dat je al genoeg tijd verliest door een halve ronde op een lekke band te rijden.Dus ik vind het een beetje stom dat je dan ook nog 1 minuut straf krijgt.

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Yup, Raikkonen heeft het gezien de omstandigheden nog goed gedaan. Montoya bakte er, zoals ik had vewacht, weer weinig van. Een keer spinnen zonder directe aanleiding en een keer spinnen terwijl je een Jordan op een ronde zet. |:-

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=79104

Natuurlijk heeft hij gedaan wat hij moest doen, en wat dat betreft heeft hij het goed gedaan. Maar als ik kijk van waar Alonso en Barrichello moesten komen, dan was de voorsprong gedurende de race gewoon te klein. En van dat rustig aan rijden geloof ik ook niet al te veel van. Ja de laatste paar rondes misschien, maar voor de rest.... Als ik het me goed herriner bleef Trulli ook nog aardig bij aan het begin, dus lijkt me niet dat hij dan rustig aan gaat doen. Ik wil trouwens ook niets af doen aan de prestatie van Fisichella, maar je moet de dingen wel in het juiste perspectief zetten. Als Fisichella niet zoveel mazzel had in de kwali, aangezien hij de enige was met een topauto in de top 8, had hij nooit gewonnen. Dan was de zege denk ik naar Alonso gegaan.

8. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Mja wat dat betreft zitten we op 1 lijn, Montoya maakt het gewoon niet waar. Teveel fouten en te weinig echte drive voor een ervaren coureur zoals hij. En dat is jammer want hij heeft wel het talent.
    Ik hoop voor McLaren dat Montoya zich vast gaat bijten in Raikonen en in de onderlinge strijd tussen die 2 die drive krijgt.
    Maar als het een beetje tegenzit krijgen we een montoya ala williams en daar heeft McLaren geen donder aan.

Hm denk dat je het wat betreft Fisichella iets te negatief ziet.
    Trulli bleef wel bij maar was ook niet een echte bedreiging, en misschien dat het beeld wat ik van Trulli heb meer algemeen is kwa vechtlust ;)
    Dus in dat opzicht zou Fisichella hem zeker niet als een bedreiging hebben gezien.
    Dat ie mazzel had door de kwali. staat buiten kijf, maar ik denk wel dat als dat niet was gebeurt ie nog steeds een goede kans had gemaakt om te winnen.
    Vergeet ook niet dat ie door de kwali geen echte directe tegenstander achter zich had waardoor ie vrij geconsolideerd kon rijden.
    Dat de andere het beter doen is logisch, die hadden veel goed te maken.
    Maar wat Fisichella deed was hard genoeg rijden om voor te blijven en rustig genoeg om zijn motor te sparen. Dat wil echter niet zeggen dat ie niet de wedstrijd had kunnen winnen als dat niet het geval was geweest.
    Dat alonso meer indruk maakte vanwege de plaatsen die ie goed maakte wil niet zeggen dat ie ook de sterkere van de 2 was die dag ;)

9. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Couldhard is de man ole ole !

10. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar zijn er nog mensen hier die meedoen aan f1manager.info ? Het lijkt me leuk om net als vorig seizoen aan een xbw subleague mee te doen.

11. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar rijden we dit weekend? Geen zin om weer ´s nachts mn bedje uit te gaan

12. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Maleisië, is s'ochtends om 06:00 uur;)

13. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe daar ook aan mee :)

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hehe, heb je pech. Al is het wel wat later dan Australië! :+

15. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    De 2 vrije trainingen zijn al weer geweest zier hier voor de lijst:f-1 training lijst .

Ziet er wel goed uit. _O_

16. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De eerste kwalificatie ook :)
    Ik moet zeggen dat Michelin het veel en veel beter voor elkaar heeft dan Bridgestone, alle Bridgestone rijders staan achteraan... Het is natuurlijk jammer dat Albers niet mee kon komen en dik achteraan staat :mad:

17. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    hij krijgt binnekort een nieuwe auto, mischien dat ze dan met de jordans kunnen gaan concurreren. Maar wat mij opvalt is dat de ferrari's het echt slecht doen, en toyota en renault goed. Daarbij valt BAR ook tegen.

18. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Damz waar de hell is ferrari gebleven :confused:
    VOlgens mij wordt dit eg een ramp jaar voor hun

Maar volgens mij wordt dit sowieso een saai jaar
    vond de eerste race niet echt leuk eigenlijk, niet alleen vanwege Schumi
    maar er zat weinig spektakel in. Wel hulde voor Renault :)

Ik denk dat hun het echt gaan maken dit jaar, maar dat was in het begin van
    vorig jaar geloof ik ook en toen vielen ze terug.

Hoop dat ferrari snel die nieuwe auto krijg...
    haha er moet weer gewonnen worden en snel ook :+
    Vind dat McLaren en Williams ook niet echt super doen
    Vraag me af wat er gebeurt is met die 3 grote teams

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Voor mij wordt dit een van de mooiste seizoen die ik gezien heb / ga zien, eindelijk rijdt Fisichella mee voor de podium plaatsen en heeft hij een auto waar hij wat mee kan laten zien :9

Ik verwacht wel dat Alonso dit keer zal winnen, gezien het feit dat hij bijna het hele weekend al sneller is dan Fisico (behalve op de vrijdag niet). Misschien dat Raikkonen ook nog kan mee vechten voor de winst, maar ik denk dat Alonso het wordt.

20. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Concludeer je dat uit 1 race en 1 kwalificatie? :eek:

Deel Deze Pagina