1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Leuke race. Jammer van incident, wanneer ik had ze graag in de punten gezien en Schummi erbuiten.
    Tja, het is wellicht Fisico's schuld, maar goed, die dingen gebeuren. Hij reed niet expres op hem in, want je zag hem langzaam wegglijden en over Webbers wagen duiken. Shit happens, that's racing. Ik heb ergere incidenten gezien waar meer schuld in zit, zoals voor de race een overzichtje waarin Schummi vol in een Renault rijd.

Vond het wel een zielige vertoning van Alonso dat ie op het podium zowat ging zitten tijdens volkslied. Weet niet waardoor het kwam. Het echte spuitwerk met de champange was er ook niet bij. Hoop na volgende race weer een normale ceremonie te zien. :)

Laatst bewerkt: 20 mrt 2005
  2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    |:-

Dat is helemaal niet dommer. Het is juist logisch om je positie te verdedigen als je wat te halen hebt.

Ook al zou deze rare actie goed voor hem zijn uitgepakt dan was hij later nog steeds ingehaald, dus hij had niks te winnen door deze actie. Dus waarom dit risico en iemand van de baan rammen, hij had die plek toch nooit gehouden.

3. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    @ 2K
    Trulli wilde het niet echt vieren
    Die was niet in de feest stemming vanwege de dood van zijn vriend.
    Dus dat snap ik wel. Hij opende de fles ook niet eens enzo

Alonso was denk gewoon beetje moe en uitgeput. haha Denk dat je na zo'n race en dan zo hoog staat op podium je ook beetje duizelig wordt :)

Vond wel leuk dit podium. Allemaal anderen een keer maar hoop dat ferrari weer terug komt en er wat meer gevochten wordt aan de kop zoals om de 3e plaats toen heel ff
    Dat was echt een geweldig stukkie met Ralf, Webber, Heidfeld en Fisichella
    en later Fisichella, Webber en Heidfeld. Dat waren echt gave acties om te zien enzo
    liep alleen niet helemaal tof af maar dat waren tenminste echte gevechten.

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Van Trulli begrijp ik het volkomen.
    Was een zware race qua weerstomstandigheden, maar zoals je hem erna zag springen met de fles champagne had ik wel verwacht dat ie even een minuutje overeind kon blijven staan. :)

5. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah haha ik zat ook beetje raar te kijken
    Alonso zag er best fris uit enzo.
    Alberts had het minder makkelijk :+

Toch heeft die het netjes gedaan
    maar ze zijn nu zelfs gelapt door Jordan
    Waar ze vorig jaar nog echt strijd mee konden leveren
    Ze rijden eg nu voor niets mee. Vind wel leuk dat die mee doet
    maar dit is echt kansloos en vraag me eg af waarom doen ze mee

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Jup. Denk dat de Minardi's zelf best aardig met de Jordans mee kunnen komen, maar de onervarenheid van de rijers een grote rol speeld. DTM rijdt toch geheel anders dan F1. Vraag me af hoelang je het zelf nog leuk vindt, als het zo gaat.
    Wel mooi dat er geen Ferrari's in de kop zitten deze twee wedstrijden. Eens een strijd tussen andere teams.
    En de BAR's in ronde twee. Poef... poef. :)
    Anyway, heb een paar ronden gemist, maar waarom ging Barichello naar binnen. Opgave of probleem?

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    |:-

Dat is wel dommer, want als je nog wel wat te halen hebt, kun je beter 4e worden dan niks te halen door er zomaar uit te crashen terwijl je geen probleem had.

Hij zou toch terugvallen, maar er waren nog een stuk of 20 ronden te gaan toen hij uitviel en hij had Webber al een aantal rondes achter zich, dus dan zie ik er nog wel een logica in dat hij zolang mogelijk er voor probeert te blijven. Als die actie gelukt was en hij werd later ingehaald, dan was hij al wel een aantal rondes verder en misschien zou hij dan nog 6e ofzo zijn kunnen geworden. Maar als hij zich door iedereen simpel zou laten voorbij rijden, ja dan lag ie binnen 5 ronden tijd al wel buiten de punten.

Edit//:

Haha, maar Fisico staat in de stand nog wel boven Trulli O-) :D

Ok, het was ook idd een domme actie, maar ik vind dat die Mol ook niet zo moet overdrijven daarover. Hij liet niks van hem heel en wie denkt hij eigenlijk ook wel dat ie is met zijn 'sukkel' en nog ander populair taalgebruik. Op die manier beschadigt hij wel de reputatie van een rijder bij het Nederlandse publiek :mad:

8. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De jordans hebben dezelfde topsnelheid als de ferarri's maar de andere dingen zijn gewoon slechter. En wat je zegt dit is albers zijn 1 helemaal uitgereden gp.

9. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doet die nou altijd bij ferrari. Als ferrari wint of iets goeds doet heeft die altijd wat te klagen en doen ze het slecht dan boort die ze helemaal de grond in enzo. Dan denkt die eg dat die tof is ofzo :confused:

Bedoel ik ben dan fan van ferrari dus vind dat best irri die houding van hem. Soms denk ik echt houdt je kop haha. Bedoel omdat ik fan ben van Ferrari ga ik nie de rest lopen af te zeiken.

Ik hou van F1 racen en heb de voorkeur voor ferrari maar heb ook respect voor de andere teams en coureurs, want die zetten ook super prestaties neer en met ze alle zorgen ze voor een grote show, niet alleen Ferrari. De rest hoort er ook bij en zorgen ook voor de sensatie en leuke races enzo en gewoon voor top amusement.

Maar hij zit echt altijd zo'n nare label op ferrari te stempelen. Ja soms zijn ze beetje arro enzo, maar het blijft een team dat veel bereikt heeft en veel presteerd dus beetje respect mag wel en niet die houding van dat het van zelfsprekend is wat ze doen altijd en altijd ook al doen ze het goed iets naars verzinnen om het te verklaren ofzo. Dat doet hij hele tijd. Zo respect loos vind ik dat. Bedoel hun werken ook hard voor wat ze bereikt hebben en vorig jaar ook, ook al leek het makkelijk te gaan en het gaat niet altijd goed, ook bij ferrari niet. Toen schumi daar net kwam plofte die motor enzo om de 2 races ofzo. Nu hebben ze ook wat problemen. Dat hoort erbij, maar hij moet niet zo cool beetje lopen dissen vind ik, van kijk hoe grote mond ik heb nu het slecht gaat met ze.

Ik begin eg beetje te irriteren aan hem soms. Hij verteld soms echt onzin en mist ook soms gewoon momenten enzo en verspreekt zich heel vaak tegenwoordig. Maar hij heb der wel de stem en de inleving enzo.

10. eL_C!D

eL_C!D Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    was naar mijn mening een mooi moment op het podium bij de naar mijn mening zwaarste race van het F1 seizoen...
    ik heb trouwens best wel genoten van Olav Mol ;) :p

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik kan me wel wat voorstellen bij die actie van Fisichella. Tenminste bij het eerste gedeelte, de (terug)inhaal manoeuvre. Dat was dezelfde soort actie als dat Ralf Schumacher deed, zei het op een iets hogere snelheid.
    Resultaat daarvan was dat beide auto’s tegen elkaar zaten zonder echt ernstige schade, wat Fisichella fout deed was het gas er ophouden waardoor zijn achterband de voorband van Webber aanraakte, die eraf ramde waardoor de Renault vervolgens die hopsprong maakte.
    Hoe dan ook Webber is in dit geval absoluut niets te verwijten, de situatie was een gevolg van de actie van Fisichella.

Alonso heeft een heel strakke wedstrijd gereden. Helemaal niets om op aan te merken. Natuurlijk is het nog te vroeg in het seizoen maar als hij en Renault deze vorm vast kan houden dan maakt ie zeker kans op de WK titel, maar dat gezegd, Renault begint wel eens vaker een seizoen sterk en zakt in het midden een beetje in. Hopelijk gebeurt dat deze keer niet.

BAR = “poetic justice”

Mja, het probleem met Ferrari is niet dat het nu niet goed gaat maar dat ze vol blijven houden dat er niet echt wat aan de hand is.
    Ik hoop in ieder geval dat die nieuwe auto hun wel wat meer naar voren brengt. En dat zeg ik niet omdat ik fan ben van Ferrari, verre van dat zelfs.
    Maar het maakt races wel nog spannender als ze goed mee kunnen komen.

Gevolg imo van die nieuwe regels betreffende banden.
    Als je weet dat je een volledige race op die banden moet rijden neem je gewoon niet al te veel risico’s dus minder inhaalacties.

Zielige vertoning wil ik niet zeggen. Zware race, en aan zijn houding te zien zou ik ook eerder zeggen last van zijn rug dan b.v. oververmoeid.

Olav Mol is gewoon een fan van de sport en dat is van invloed op zijn commentaar. Hij heeft zijn favorieten en coureurs en teams die ie gewoon wat minder mag.
    Eerlijk gezegd heb ik dat liever dan dat je zo’n kouwe kikker als commentator heb.

Nu wat betreft Ferrari, Olav heeft gewoon een paar punten waar ik het mee eens ben.
    Ferrari hoeft geen veto recht te hebben imo, Ferrari hoeft niet betaald te worden door andere teams om ze in de F1 te houden. Dat zijn dingen die ik Ferrari zeker kwalijk neem. Ook b.v. dat geintje voor Australie tegen Minardi, alle teams hadden er geen probleem mee behalve Ferrari, want het was niet volgens de regels. Hypocriet ten top aangezien ze zelf aardig wat regels aan de laars gelapt hebben de afgelopen seizoenen. Recentelijk nog zelfs toen ze 450 test kilometers hadden afgelegd terwijl er maar 300 waren toegestaan.

Ferrari is arrogant, maar dat maakt het niet een minder goed team. Ze hebben lang en hard moeten knokken om te komen waar ze nu, nou ja vorig jaar dan, zijn.
    Overigens geeft iedereen Schumacher krediet voor de vooruitgang van Ferrari, de grondleggers daarvan zijn echter ook Berger en Alesi.

Voor het team Ferrari en ook voor de coureurs heb ik en ik denk ook zeker wel Olav Mol respect, echter voor de politiek die ze soms voeren heb ik dat niet.

Vond het zelf een aardige race.
    Red Bull heeft zich imo weer van een goede kant laten zien.
    Hoewel ze iets minder dan vorige race in de picture waren hebben zowel Coulthard als Klien een erg strakke race gereden.
    Coulthard is wel 6e geworden dankzij het uitvallen van Webber en Fisichella en de lekke band van Raikonen maar hij is wel geeindigt voor Schumacher.
    Dan doe je het gewoon goed.

Toyota maakt ook een erg goed begin van het jaar mee. Trulli heeft het deze race stukken beter gedaan als de vorige.
    Maar echte gevechten heeft ie ook niet gehad. Kan alleen maar hopen dat deze verdiende 2e plek hem de volgende keer wat meer vuur geeft als het gaat om knokken voor een plekje.

Ik hoop ook dat Kimi de volgende race een keer wat meer mazzel heb. Vorig jaar geplaagd door pech en dit jaar begint het ook niet veel beter.

Enkele pagina's terug heb ik gezegd dat ik Albers arrogant en niet sympatiek vond. Daar moet ik nu een beetje van terug komen.
    Ik had Albers alleen gezien en gehoord in b.v. de TV studio of in interviews die niet tijdens een race waren. Die jongen is dan duidelijk niet in zijn element.
    Albers in zijn element, tijdens een race-weekend is heel anders, veel sympatieker.

12. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Dit is het laatste wat ik er erover zeg, want ik heb geen zin om hierover te blijven discussieren. Natuurlijk is het logisch dat hij probeert ervoor te blijven zo lang dat kan. Maar hier ging dat overduidelijk niet meer, en dat maakt dit een domme fout van Fisichella. Als je dat nou gewoon toegeeft, in plaats van met allerlei kromme redeneringen te gaan zitten roepen dat het logisch wat was hij deed. :confused: Als hij immers zesde zou kunnen worden, dan had hij nog wel wat te halen he, en dan was die kamikaze-actie een beetje dom.

Fisichella heeft trouwens al een officiele waarschuwing gekregen voor dit incident.

En over wat Mol zegt zou ik me niet al te druk maken. Als je beetje verstand ervan heb, dan doorzie je al die flauwekul die hij roept wel. Die man maakt altijd belachelijk veel fouten. Was dit weekend ook weer raak. De velgen van de Ferrari waren zwart geworden, waaruit zou blijken dat er problemen met de auto zouden zijn. |:- Heeft vast niks te maken met het feit dat die velgen er nu een hele race op zitten ipv een twintigtal rondjes. Tevens riep hij iets van dat Schumacher niet op een 1-stop strategie zou staan, omdat de banden het dan 34 ronden vol moeten houden. |:- Goedemorgen Olav, die banden moeten het een hele race vol houden.

Tevens probeert hij door zijn taalgebruik inderdaad altijd de populaire jongen uit te hangen. Die vent denkt zeker dat hij in de Olav Mol show zit.

Ik hoop trouwens wel dat Ferrari terug komt. Heb ik ze eindelijk in de F1-manager competitie, krijg je dit weer. En dan die vervelende Barrichello die gewoon opgeeft, terwijl de auto nog rijdt. Kost me weer vijf strafpunten, in plaats van een "finishpremie". :mad:

Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Las vanmorgen in de krant dat Albers op een gegeven moment power verloor en daardoor ook minder hard kon rijden. Zn gordel zat (te) strak waardoor ie na de race eerst even naast de wagen moest liggen. Over Alonso stond erin dat het drinkwatersysteem niet goed werkte, waardoor hij tijdens de hete omstandigheden te weinig dronk. Tja, dan sta je ook niet zo fit meer op het podium. :)

14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Heb de podiumceremonie niet gezien. Maar als je problemen hebt met drinken in die omstandigheden....maakt het alleen maar knapper eigenlijk van Alonso dat hij toch foutloos heeft gereden.

Tja Minardi...hoezo power verloren, er zit toch geen power in die wagen. 8) Maar hopen dat ze straks bij Jordan kunnen aanhaken met die nieuwe auto. Zou moeten kunnen aangezien ze met dezelfde motor als Red Bull gaan rijden.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja, het was ook een domme actie, maar niet onbegrijpelijk (voor mij dan O-) ) Maar verder hoef ik er ook niets meer over kwijt en sluit ik me wel aan bij de post van [2k] dat zoiets gewoon kan gebeuren in een race.

Dat van die waarschuwing heb ik ook idd gelezen en ik ben er wel blij mee, want ik ging er al vanuit dat hij de volgende race 10 plekken terug zou moeten starten.

16. Xam

Xam Woo-Hah!

Leuk Bevonden:
    0
    Kennen jullie de website www.f1-management.nl?
    Daar kunnen we misschien een subleague voor XBW opzetten?

17. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uitslag van de eerste kwalificatie

01 Alonso Renault Renault M 1:29,848
    02 Trulli Toyota Toyota M 1:29,993 0,145
    03 M.Schumacher Ferrari Ferrari B 1:30,237 0,389
    04 Heidfeld Williams BMW M 1:30,390 0,542
    05 Fisichella Renault Renault M 1:30,445 0,597
    06 Webber Williams BMW M 1:30,592 0,744
    07 Raikkonen McLaren Mercedes M 1:30,594 0,746
    08 Klien Red Bull Cosworth M 1:30,646 0,798
    09 De la Rosa McLaren Mercedes M 1:30,725 0,877
    10 Massa Sauber Petronas M 1:30,933 1,085
    11 R.Schumacher Toyota Toyota M 1:30,952 1,104
    12 Button BAR Honda M 1:30,957 1,109
    13 Sato BAR Honda M 1:31,113 1,265
    14 Coulthard Red Bull Cosworth M 1:31,211 1,363
    15 Barrichello Ferrari Ferrari B 1:31,826 1,978
    16 Villeneuve Sauber Petronas M 1:32,318 2,470
    17 Karthikeyan Jordan Toyota B 1:33,190 3,342
    18 Monteiro Jordan Toyota B 1:33,424 3,576
    19 Albers Minardi Cosworth B 1:34,005 4,157
    20 Friesacher Minardi Cosworth B 1:34,848 5,000

fijn om te zien dat schumacher ook in de nieuwe ferrari te verslaan is _O_

18. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat denk je nu, er moet nog met dat ding getest worden, want hij is pas net af. kijk dus niet vreemd op als hij over 3 races weer helemaal vooraan rijd.

19. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    ja die auto is net nieuw
    en daarnaast heeft Bridgestone ontdekt waarom de banden zo fok up zijn.
    Ze zijn namelijk te hard gemaakt waardoor ze veel te lang mee gaan dan ze mee zouden moeten gaan. Ze gaan ze nu zachter maken ---> meer grip ---> meer snelheid --> meer schumi titels misschien in combi met de nieuwe auto die nog niet zijn optimale bereikt heeft omdat die net nieuw is en nog helemaal goed getuned :+ moet worden :)

Ben wel heel benieuwd naar morgen. Het seizoen gaat nu echt beginnen met strijd hoop ik.

Trouwens de verschillen in de kwalificatie zijn niet zo heel groot dus de kwalificatie morgen om 9 uur wordt ook wel masterlijk volgens mij :)
    Heb der eg zin in man

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  20. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    is goed, dan doe ik ook wel mee.

Deel Deze Pagina