[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Pedro de la Rosa moet terug in de F1 als rijder!!! En dan wel bij een topteam Wat een race heeft die gast gereden!! _O_ De la Rosa was echt de smaakmaker van de race!

Leuke race verder. Alonso zeer strak gereden, Trulli uitmuntend 2e, Kimi netjes 3e en Ralf netjes 4e. Gaat goed bij Toyota, en zeker bij Renault. BAR viel weer tegen, maar de auto had gelukkig wel wat meer snelheid. Red Bull en vooral Coulthard zeer teleurstellend. En Ferrari is gewoon af gegaan voor het oog van de hele wereld. Met de F2005 zouden de problemen opgelost zijn.... Niet dus! Webber zat er ook weer lekker bij.

Nogmaals de la Rosa _O_

2. eL_C!D

eL_C!D Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat had ik ff genoten van die strijd van de la Rosa!
    grappig rijdertje en ik vond dat Webber wel aardig stand hield met zo'n druk op zich

3. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Dit was de eerste leuke race van het seizoen vond ik. De kwalificatie was al de leukste vond ik zelf maar de race zelf was ook spannender. VInd wel beetje jammer van ferrari maarja je kan niet alles hebben. De auto is wel sneller in iedergeval. Hoop dat de betrouwbaarheid ook snel goed komt. Dan wordt het tenminste ook strijden voorin het veld. ALonso en trulli rijden nu gewoon steeds rustig in het rond.

Fischichella stelt wel erg teleur vond ik. Vond het wel lullig voor die klien trouwens en Alberts maakte wel beetje een fout zeg door na een super start opeens coulthard aan te rijden waardoor hij zijn eigen wedstijd verpeste. Hij reed voor de jordans gewoon en zijn teamgenoot. Dat verpeste die meteen.

Als liefhebber vond ik de la Rosa echt masterlijk zeg. Hij was de man van de
    wedstrijd. Voor mij hoeft Montoya niet terug te komen. VInd hem erg tegenvallen dit seizoen namelijk :)

Alleen vooraan wordt er te weinig gestreden. Nummer 1 en 2 gebeurt niets net als in de voorgaande wedstrijden. Had gehoopt dat schumi daar iets aan kon doen. Dat deed die ook tot die auto stuk ging. Dat vond ik wel jammer. Misschien volgende keer :)

4. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    echt geweldig. montaya is in 2 wedstrijden amper een hele minuut in beeld geweest, en de la rosa trekt de hele wedstrijd naar zich toe _O_

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Leuke race, al heb ik vreemd- en jammergenoeg het begin gemist (eerste 20 laps) en weet ik niet waardoor Fisichella en Schummi uitgeschakeld waren. Toprace van Pedro.

6. eL_C!D

eL_C!D Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook wel grappig moment vond ik het uitvallen van die Button :p

7. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat hij het zelf minder grappig vond ;)

aan de nieuwe ferrari moet echt nog een hoop aan gewerkt worden. Barichello wordt zelfs ingehaald door Massa 8)

8. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen maar beter ja, dat de ferrari niet zo snel is. krijgen de andere teams ook ens een keer de kans om te winnen :D

9. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    mjah alleen zonder ferrari zie je nu hele jaar Alonso op 1
    krijg je dus precies hetzelfde alleen dan een ander team
    heb je ook weinig aan.

Schumi was de enige die Alonso kon bijhouden de hele tijd
    Er vlak achter reed en keek of die er zelfs voorbij kon tot zijn
    auto stuk ging.

Dus zonder ferrari krijg je ook geen spanning vooraan he. Dan wordt bijna elke
    race straks 1 Alonso 2 trulli ofzo want de rest komt niet echt in de buurt op dit moment. Wil ook weer strijd vooraan zien en daar kan ferrari wel voor zorgen met schumi.

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295

ik denk dat er alleen maar aan de betrouwbaarheid gewerkt moet worden aangezien hij het hele weekend bakproblemen had.. doordat hij een paar trainingen had gemist had hij nou niet echt een ideale afstelling... vooral toen zijn banden minder werden merkte hij dat. De snelheid is er wel degelijk! de betrouwbaarheid is alleen nog ver te zoeken!

11. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher muhahaha
    Lang leve renault !! :D
    Hopelijk gaan Kimi en Couldhart ook nog wat laten zien

12. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik hoop ook dat Kimi nog een paar races weet te winnen. Dat heeft hij wel verdient na het ramp seizoen van vorig jaar.

13. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Kimi wint alleen als Alonso uitvalt op dit moment
    Ze zijn veel te langzaam ten opzichte van Alonso.
    Of ze moeten nog een sprong voorwaards maken.
    maar op dit moment zit het er nog niet in voor ze denk

Hoop dat schumi wint volgende race :+

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ziet er voorlopig idd nog zo uit dat de McLaren ook dit jaar de snelheid niet heeft. Maar mocht de betrouwbaarheid er wel zijn in het hele seizoen, in tegenstelling tot vorig jaar dan kunnen ze echt werken aan de snelheid en dan zie ik kimi nog zeker wel winnen.

Maar het wordt lastig voor ze. Want Toyota is ook sterk uit de startblokken gekomen en Red Bull Racing is ook niet slecht bezig.
    Williams zit in hetzelfde schuitje een beetje als McLaren dus die wil ook wat graag meer competatief zijn.

Voorlopig lijkt het er echter wel op dat de strijd dit jaar tussen Renault/Alonso en Ferrari/Schumacher zal gaan.
    Mits de ferrari heel blijft, maar reken er maar op dat ze er alles aan doen om dat tekort aan betrouwbaarheid zo snel mogelijk op te lossen.
    Ziet er in ieder geval naar uit dat we een iets spannender seizoen zullen hebben dan vorig jaar.

Jammer alleen van die maffe bandenregel waardoor echte gevechten op de baan een stuk minder zijn geworden

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Nou met de snelheid van de Mclaren is op zich niet zo veel mis hoor. Ze zijn altijd het snelste in de race (kijk maar naar de snelste rondetijden). Probleem is dat ze zich slecht kwalificeren en daardoor een groot deel van de race vast zitten achter langzamere coureurs en in die tijd dat zij vast zitten kan Alonso steeds een voorsprong opbouwen. Mclaren zelf zegt dat ze weten waardoor ze kwalificatieproblemen hebben en dat ze de problemen voor een deel hebben opgelost in Imola. In Barcelona zouden ze dan geheel moeten zijn opgelost. Het is natuurlijk maar de vraag of het echt zo uitpakt aangezien de rest ook niet stil zit natuurlijk.

Ferrari heeft idd al laten zien dat ze de snelheid hebben, de vraag is echter wanneer de betrouwbaarheid komt. Ferrari kennende zal dat in Imola wel redelijk op orde zijn.

Toyota is idd goed begonnen, maar ik verwacht wel dat ze zullen terugzakken de komende races. Ferrari en McLaren zullen hen voorbij gaan en Toyota zal denk ik het vierde team worden dan.

16. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Pff en ze noemde schumacher het grootste racer aller tijden, okey hij heeft 6 WKtitels, en hij is ook zeker niet slecht. Maar ik denk dat de combinatie met de ferrari voor het grootste succes zorgde. Ferrari is nu slecht, en Schumacher is niet in de top te vinden...
    Als hij echt goed was won hij nu alsnog, kijk naar Rossi in de MotoGP. Eigenlijk 1 van de mindere motors, maar hij wint wel ( ookal is het in de laatste ronde :D )

17. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat die actie waarbij hij gibernau? van de baan duwde? in de laatste bocht? _O_

18. A-S-C-A-R-I

A-S-C-A-R-I Guest

/Mod Beperk je tot het onderwerp aub en loop niet alle threads vol te spammen met nutteloze opmerkingen of niet ter zake doende plaatjes - Cole Trickle

Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2005
  19. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind dit echt nergens op slaan. Natuurlijk is het de combinatie Schumacher/Ferrari die wint. Maar noem mij 1 coureur die wereldkampioen is geworden in een slechte auto. Het is altijd de combinatie die wint, maar een topcoureur zorgt ervoor dat hij topmateriaal heeft. Mag ik je er even aan herrineren dat Schumacher een keer het WK heeft gewonnen in de mindere Benetton ten opzichte van de toen superieure williams. En Schumacher heeft al zijn teamgenoten helemaal zoek gereden. Kijk nu bijvoorbeeld naar Barrichello, dat is gewoon een hele goeie. Barrichello heeft in zijn tijd bij Stewart Verstappen (een topper volgens veel nederlanders) helemaal zoek gereden. En nu zet je diezelfde Barrichello naast Schumacher en het lijkt alsof Barrichello er niks van kan.

Ik heb niet zo heel veel verstand van MotoGp, maar volgens mij zijn die verschillen lang niet zo groot tussen de teams als in de Formule 1. Dus die vergelijking met Rossi gaat niet op in mijn optiek.

En wie vind jij dan wel een echte topcoureur. Senna misschien, denk je dat die het WK had gewonnen in een Jordan?? Lijkt me van niet.

20. yuki

yuki Speed Freak

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Als je zo graag een vergelijking wil maken zorg dat je gegevens kloppen.

Michael Schumacher 7 x wereldkampioen _O_ _O_

Deel Deze Pagina