1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2006 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

1. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is die volgas doordraaier naar start-finish toe idd. Normaal vol gas, maar Rosberg had ff niet door dat ie zonder voorvleugel het nodige aan downforce miste en dus rechtdoor schoot :+

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Zielige reactie, Renault is een prima team en was dit jaar simpelweg de beste dus dat slaat totaal nergens op. Als Ferrari had gewonnen was Ferrari de beste, simpel.

Erg mooi dat Alonso kampioen is, Schumacher reed inderdaad een sterke race en over het hele seizoen genomen waren ze absoluut gewaagd aan elkaar maar er moet er toch één winnen en gelukkig is dat Alonso geworden. Ik gun het 'm zeker, een supersnelle en superconstante coureur. Leuk bijkomend voordeel is dat McLaren volgend jaar nr.1 op de wagen heeft. \o/

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op zo'n manier heeft McLaren ook een keer nr. 1 op de auto staan, op eigen kracht zie ik het ze voorlopig nog niet doen, want de auto was slecht dit jaar.
    Ik kan alleen maar hopen dat hij volgend jaar beter is. Ik heb het gevoel dat Ferrari volgend jaar heel erg sterk gaat zijn met Kimi en Massa.

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik dacht ik doe eens een reactie op de "Renault" manier. Want daar waren ze dit jaar zeker kampioen in: domme arrogante reacties geven, ik neem niet aan dat ik er voorbeelden van hoef te geven.

5. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ferrari kan er ook wat van, domme arrogante reacties. Hopelijk kan Alonso McLaren volgend jaar weer naar een titel rijden, hoewel ik het kimi ook wel gun. Het is alleen raar dat ie naar ferrari gaat, zag hem liever in een mclaren.

6. ernestomodena

ernestomodena Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij kiest voor zekerheid. Vergeet niet dat hij bij mclaren veel heel veel pech heeft gehad. En alonso is er ook bij gebaat dat kimi niet bij mclaren rijd. want kimi had alonso helemaal zoek gereden. Volgend jaar krijgen we nu wel gave gevechten tussen massa, kimi, button en webber

7. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    jammer jammer , weer zoveel peg voor Schumi tijdens de laatste race !

p10 starten
    lekke band dus achteraan aansluiten.
    2 keer viel de power weg in de Ferrari van michael .

toch mooi om tezien hoe schumi na zijn 1e pitstop net voor Massa de pits uitkwam en toch wegrijden van de nummer 1 en nog 4e worden.

Respect.

het is allemaal zo zonde , hij had met gemak deze race gewonnen (+wk contructeurs) maar het heeft niet zo mogen zijn :mad:

F-1 zal nooit meer het zelfde zijn .

Forza Schumi

Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat wordt Alonso toch enorm onderschat door velen hier zeg..:{

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk dat je Webber wel uit dat lijstje kan halen. Ik verwacht niet dat Red Bull volgend jaar zo compentatief is dat ze echt mee kunnen strijden.

Het was een mooie wedstrijd vond ik, voornamelijk door Schumacher. Van een paar seconden "voor" liggen op Massa na zijn lekke band naar de 4e plaats rijden met enkele seconden op Button en Alonso is erg knap. En ondertussen dan ook nog een paar mooie inhaal acties laten zien. Het WK was al grotendeels beslist de vorige race. Zelfs als Schumacher geen lekke band had gehad dan had ie het nog niet gehaald. Alonso heeft daarvoor een te goede race gereden. Niet spectaculair maar gewoon enigzins behouden en daardoor slim.

Op zich had ik het wel leuk gevonden als Schumacher kampioen was geworden, aan de andere kant heeft Alonso het nu ook gewoon verdient. Echt in de schoot geworpen heeft ie het ook niet gekregen. Zowel Schumacher als Alonso hebben dit jaar mazzel gehad door het uitvallen van de ander. Alonso had een sterk begin van het seizoen waardoor ie zijn voorsprong kon opbouwen, Schumacher een sterk tweede gedeelte van het seizoen waardoor ie kon inhalen. Uiteindelijk heeft Alonso een beetje mazzel gehad met het uitvallen van Schumacher de vorige race. Maar goed, het blijft een motorische sport en dat soort dingen horen erbij. Alonso is kampioen en dat is ie verdient, net zoals Schumacher het verdient had als ie het was geworden.
    Het is voor de fans een mooi seizoen geworden en nadat we toch een aantal jaren gehad hebben dat het lang niet zo spannend was mogen we erg tevreden zijn vind ik.

Fantastische winnaar deze race. Massa ging helemaal los, erg tof om te zien. En het mocht ook wel weer een keer natuurlijk, een braziliaan die zijn thuiswedstrijd wint.

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Weet iemand trouwens of er dit jaar nog zo'n jaar samenvatting komt?
    En weet iemand dan ook wanneer die is?

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb de race ook gezien en vond het een mooie afsluiter van het seizoen. Zo ie zo wel balen voor Schumacher dat hij op 10 moest starten, en dan die lekke band... damn! Maar hoe kwam het nou? Op TV (België Sporza) zeiden ze dat hij aangetikt werd door Fisichella, maar in de herhaling kon ik het niet goed zijn. Verder heeft Schumacher natuurlijk wel absurd goed gereden, van 20 naar 10 oke. Maar daarna, vooral het gevecht met Raikkonen was gewoon fenomenaal. Ze haalden allebei het uiterste uit de kan en uiteindelijk bleek Schumacher (misschien mede door zijn Ferrari ?) de beste. Ook vond ik het bijna lachwekkend om te zien hoe Schumacher zijn ex-teamgenoot Barrichello voorbij stook. Over de 300km/u! Verder was er voor Massa niet veel kunnen aan eigenlijk, starten op een Pole, Button die alles een beetje ophoud (toch?) en dan snel met je Ferrari wegrijden, da's kunnen. :+ Maar dat doet geen afbreuk op zijn kunsten als coereur, hij kan goed rijden dat is waar. Voor Alonso was 't ook niet echt boeiend, tot Schumacher bij de eerste 8 belandde. Toen heeft hij iets meer moeten pushen maar verder heeft hij redelijk safe kunnen rijden. En de andere rijders, tja, klote voor MBW dat de teamgenoten elkaar er uit rijden. Ongeveer de nachtemerrie van elk team. Ook voor Toyato kut, beide er uit. Van Honda was 't trouwens een mooie race, zowel Button als Barichello in de punten (Barichello niet zeker maar dacht 't wel).

Conclusie: Pracht race! :D

12. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je zo zien inderdaad maar ik vind het zelf juist mooi dat het team op een open manier protesteert tegen zaken zonder dat politieke gezeur. Bijvoorbeeld de afkorting FIA op een scherm met als betekenis iets met Ferrari (Ferrari International Alliance, iets in die buurt), dat vind ik opzich wel grappig. :)

Helemaal gelijk, vorig jaar had ik precies hetzelfde maar hij is echt supergoed. Kijk bijvoorbeeld naar dit jaar, zowat altijd op het podium en altijd constant rijden. Vind het helemaal niet erg dat hij naar McLaren komt. :)

13. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn wat knap van jou dat je dat weet, ze hebben namelijk al seizoenen lang in precies dezelfde auto gereden! :thumbs:

14. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het een erg mooie race ;)
    Ik heb dit seizoen amper gevolgd eigenlijk...

Ik vond Schumacher altijd nogal arrogant overkomen... ik weet niet waarom... maar hij kan wel racen én tactisch racen.
    Gister ook weer.. Eerst 10de starten, dan door een lekke band laatste rijden, maar dan toch weer naar voren komen.
    Dit is hem zó vaak gelukt. Om gewoon van achteraan in het veld weer vooraan te komen, zelfs op het podium te finishen of de race te winnen.

Voor Massa vond ik het echt prachtig dat die won in zijn eigen land.

Verder nog nieuws over Alonso:

http://www.telesport.nl/autosport/718307/_Alonso_stopt_na_derde_wereldtitel_.html

Hij dénkt te stoppen als die zijn 3de wereldtitel behaald. Als die dit écht zou doen is die misschien al wel heel snel weg uit de Formule 1.
    Maar je weet het niet... Ik verwacht zelf dat er heel veel gaat veranderen bij elk team, dat opeens hele andere teams er tussenuit springen dan dit seizoen.
    Dat kan natuurlijk ook weer eens McLaren zijn...
    Daar gaat het echt al jaren niet goed meer mee...

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap dat kimi voor zekerheid (denkt) te kiezen, maar ik vind toch wel zo jammer. Ik ben vooral fan van McLaren en heb een hekel aan ferrari. En juist nu voor dat team gaat ie rijden. Overig heeft ie wel al invloed gehad op ferrari: hij zet zijn handtekening en er gaat direct van alles kapot aan hun auto.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep, fisichella heeft tijdens dat maneuver toen schumacher hem voorbij was even aangetikt met de rechterzijde van zijn spoiler tegen schumachers linkerachterband,dat is de reden van die platte band ...
    Link zetje van renault overigens ,aangezien schumacher op dat moment de renault volledig voorbij was en fisichella hier volgens mij in de fout ging....

17. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat dacht ik ook ja.
    Link of strategisch.
    Als dat niet was gebeurd had schumacher gewonnen en hadden ze de constructeurstitel nog binnegesleept :mad:

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Mwa, ik kan me niet voorstellen dat Fisichella dat express deed.
    Als er al contact was dan was het wel heel erg licht,aangezien Fisi nauwelijks tot geen schade aan zijn voorvleugel had. Ze waren gewoon voor positie aan het knokken en Fisi verdedigde zijne. Dan kunnen dit soort dingen gebeuren, race situatie, niets meer.

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Bovendien zat Fisichella al helemaal op de curbs, dus verder naar links om Schumacher te ontwijken, kon hij ook niet meer.

//Edit:

Misschien stopt Alonso volgend jaar ook al :eek:

f1club.be

Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  20. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dan mag McLaren wel een hele goede auto neerzetten die voor de verandering een keer niet kapot gaat...

Deel Deze Pagina