Ferrari lijkt toch de betere, Hamilton had één goede ronde die nu bovenaan staat maar Ferrari zit veel constanter in de snellere tijden (blijkt uit een tijdentabel). Dus het kan nog spannend worden.
Je weet niet wat ze bij McLaren aan het uitproberen zijn he Misschien één flying lap gereden en de rest met meer fuel o.i.d. gereden.
Denk dat ferrari en mclaren allebei even snel zullen zijn. Ferrari toch net wat beter dus raikonnen op 1. Het zal spannend worden dat is 1 ding wat zeker is.
Inderdaad ik denk dat het gevecht voor P1 nu wel beter zal zijn, ben ook benieuwd of BMW het goede niveau kan volhouden.
Denk dat Heidfeld en kovalainen voor P4 strijden en dat Kubica voor P6 strijd met rosberg. Massa ligt eenzaam op P3 en Raikonnen en hamilton vechten om de eerste plek.
Ik denk dat er even gevochten zal worden om de eerste plaats tot één auto (waarschijnlijk na pits) de leiding neemt en aan de leiding blijft.
In Australië scheen het zo te zijn dat Kovalainen steeds een tiende per rondje sneller was dan Hamilton, dus ik ben benieuwd of hij dit keer dat dan ook kan ombuigen in resultaat en Hamilton verslaat. En Red Bull mag misschien niet eens meedoen. Weet iemand daar al iets meer over?
Ja de auto word ondezocht of die wel veilig is na de crash van afgelopen zondag. Denk zelf dat kovalianen een probleem krijgt. Edit@
Dat Coulthard zijn ophanging afbrak vind ik niet zo gek. Als een wagen met zo'n knal de baan opstuitert na door de kerbs omhoog gestoten te zijn, vind ik het niet bijzonder dat je ophanging dan afbreekt. Niet dat ik er nu zo veel verstand van heb, maar vond het geen uitzonderlijk incident.
Hier is een filmpje, bij beide kanten breekt het zelfs af. Webber schijnt zich ook al zorgen te maken over de ophanging, hoop wel dat ze gewoon kunnen meedoen. [yt]xVM1xsiI4tM[/yt] -Edit- Nu ik 'm weer zie lijkt het toch wel gewoon met de kerbs te maken te hebben. En de rechterband vliegt ook zomaar weg, ik dacht dat ze daar maatregelen tegen hadden genomen..
Vonden jullie het trouwens Massa, of Coulthard's fout? Massa was er ruim aan halve auto voorbij, Coulthard's eigen fout dus imo
Fout van Coulthard imo. Massa zat er al zover naast dat Coulthard niet meer naar de ideale lijn terugkon. Coulthard is in mijn ogen dus degene die een botsing had kunnen en moeten voorkomen. Als je Massa als schuldige aan zou wijzen zou dat zo ongeveer betekenen dat je écht niet meer in mag halen. Kom op, het blijft autosport en acties met lef zijn nog altijd het mooiste om te zien.
Je zou ook kunnen zeggen dat Massa zijn bolide té brutaal naast die van Coulthard zette, hopend dat Couldhard wel uit de kant zou gaan. Maar dan blijkt dat Coulthard weer denkt dat Massa wel terug zal houden als hij niet remt/ruimte geeft. Dan is het dus weer Massa's schuld.
wow, dat filmpje van Coulthard waarop alles afbreekt We weten allemaal de Newey auto's op de limiet construeerd, maar dit is wel absurd hoor. We hebben in Monza gezien dat er auto's bestand zijn tegen die zwart/gele drempels en we hebben Alonso ooit gezien die achteropknalde, 2 meter de lucht in vloog, weer neer kwam en gewoon door kon rijden. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg vaag vond hoe DC in Melbourne kapot ging. Ik vond het een erg mooi gezicht, maar ook toen dacht ik van 'damn wat een slappe ophanging zeg'. De pushrod is duidelijk niet goed bestemd voor harde klappen. Ik zou deze auto ook de baan niet opsturen. Uitstapjes zijn snel gemaakt en een klapband door rondvlieg carbon net zo snel.
Er is toch ruimte om die Ferrari in te duwen? Dat bedoel ik dus. Als we zo gaan denken kan je helemaal nooit meer risico's nemen met inhalen. En de sport loopt gemiddeld al niet over van het spectacel. Op het moment dat Coulthard de deur dicht gooit zit hij fout omdat Massa daar al is. En waar massa is kan andere massa niet komen
Ja, daar heb je een punt. En ik ben ook blij dat dit gebeurt, omdat het dan een sport blijft. Risicovolle acties doen etc. Maar dat betekent toch niet dat de schuld per sé bij Coulthard hoeft te liggen? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar wat ik daarnet plaatste was een ander scenario.
Jewel want massa zat er dik naast en dat betekent dat Coulthard niet meer op zn ideale lijn lag. Dus Coulthard is fout.
Toch een wat raar gevoel bij deze kwalificatie. Ik geloof eigenlijk niet dat Ferrari zoveel sneller is dan de rest van de top 10 (een seconde op de McLarens en de rest). Geloof ook niet dat Massa zoveel sneller is dan Raikkonen (bijna een halve seconde). Heb het idee dat Ferrari op een hele andere strategie staat dan de rest van de top 10. Verassing van de kwalificatie en de grootste winnaar van de kwalificatie is wat mij betreft Trulli. Erg jammer van Rosberg, jammer.