1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Saaie race met een prima uitslag! Erg stomme actie van Massa en zonde voor Hamilton dat de deksel er niet goed op ging. Maar dat bracht wel meer spanning in het kampioenschap.

Raikkonen in de persconferentie: We should put the champagne in the mouth, not in the eyes :+

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als Massa zo door blijft gaan, dan zijn z'n dagen voorbij bij Ferrari. Het is vorig jaar al gebleken dat Massa de mindere van de twee is en dit soort dingen helpen hem niet.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Massa hoort ook niet in een Ferrari, hij heeft nog nooit een teamgenoot verslagen en blijkt ook niet tegen druk bestand te zijn, want hij maakt altijd aan het begin van het seizoen veel fouten als iedereen dus nog gelijke kansen heeft. En als ie achter komt, ja dan wint ie opeens een paar keer, maar dan hoeft het al niet meer.

En Kubica kan eindelijk laten zien wat ie kan, omdat hij is een keer geen problemen had tijdens zijn race. BMW doet het gewoon goed, beide coureurs.

Fisichella heeft het ook heel goed gedaan. Toch gewoon voor Barrichello gefinished, die op een drive-through-penalty na geen problemen had. En natuurlijk ook ruim los van de laatste plaats, hij reed goed mee achterin het middenveld. Hij is het dus nog niet verleerd, want Sutil is/was toch één van de jonge talenten :)

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sutil liet vorig jaar mooie dingen zien met Spyker. Maar nu word hij echt om de oren gereden door Fisichella en eigenlijk de rest van het veld. Massa hoort inderdaad niet thuis in een Ferrari. Denk dat hij niet lang meer zal rondrijden bij Ferrari. Maarjah, wie moet Ferrari in de auto van Massa zetten? Heb zelf geen idee. Ik weet wel dat ik nooit, maar dan ook nooit in de 2e auto van Ferrari zou willen zitten.

Blijf trouwens de peptalks van Renault aan de coureurs echt fantastisch vinden! Sfeervol team.

Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
  5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vind die man die bij BMW altijd over de boardradio praat wel grappig overkomen :D

Eigenlijk is het Massa zelf die nu heeft veroorzaakt dat hij in de tweede Ferrari zit, want eerst waren ze gelijk. Dat heeft Ferrari ook zelf verteld en het was vorig jaar zelfs zo dat Massa op een gegeven moment bijna de nummer 1 status won. Ik denk trouwens dat er genoeg liefhebbers zijn voor het tweede stoeltje, liever tweede man bij Ferrari dan dat geklungel bij Super Aguri, hoor ik Sato bijvoorbeeld al denken :+

6. JeePee

JeePee Guest

Vind je? Hij reed meer naast dan op de baan en Albers werd steeds sneller t.o.v. hem. In zijn laatste race reed hij er ook voor.

Vettel. En welke 2de auto? Raikkonen en Massa krijgen op het begin gelijke kansen. Pas als duidelijk wordt dat er een toch een klap sneller is cq. door pech van de ander een fikse voorsprong heeft in het WK, dan komt er een nummer 1 en nummer 2.

7. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Massa niet Ferrari waardig? Hij heeft twee fouten gemaakt en mensen schrijven hem alweer af. Hij was in 2006 op het laatst vaak gelijkwaardig aan schumacher en in 2007 ook redelijk gelijkwaardig aan Raikkonen qua snelheid.

Ik schat hem zelf iets minder in dan Raikkonen maar dat kan ik (je) nog geen schande noemen als je daarmee de snelste coureur van het gehele veld opnoemt.

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Massa had vorig jaar volgens mij 94 punten en Raikkonen werd WK met 110 punten. Als je in een topauto zit, is dit gewoon veel. Bovendien heeft Raikkonen ook vaker gewonnen dan Massa.

Massa heeft in 2006 maar 80 punten gehaald en Schumacher zat boven de 100 en kon voor de titel gaan tot aan de laatste race. Bovendien won hij ook vaker.

In 2005 zat hij naast Villeneuve bij Sauber. Oke, die heeft ie wel verslagen, maar Villeneuve was nou ook niet bepaald de oude gemotiveerde Villeneuve meer. Bovendien groeide hij later wel richting Massa.

In 2004 was Fisichella hem op alle fronten de baas bij Sauber. Massa scoorde maar 12 punten en Fisichella 22, bijna 2x zoveel dus en dat was zeker niet aan pech te wijten. Ik kan me namelijk nog zat motorwissels van Fisico herinneren dat jaar, maar toch won hij ook de kwalificatieduels van Massa.

In 2003 was hij testrijder bij Ferrari.

In 2002 debuteerde hij naast Heidfeld en ook Heidfeld was gewoon beter. Meer kwalificatieduels gewonnen en ook meer punten dan Massa. Massa deed het niet slecht, maar was weer niet de betere.

Hoe kan zo'n iemand nou Ferrari-waardig zijn?

9. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat hem nu vergelijken met het puntenaantal van Raikkonen en Schumacher. Als je gaat terugkijken in de geschiedenis van mensen die naast Schumacher en Raikkonen hebben gereden denk ik dat het gat vaak groter is dan dat Massa dat had in 2006 en 2007.

Zoals ik al zei denk ik dat Raikkonen sneller is dan Massa maar wie denk je zelf dat er sneller is dan Raikkonen en ook nog eens tweede coureur wil zijn.
    Maargoed dit is natuurlijk altijd een zaak van je eigen mening hebben, en als Massa nog twee van zulke fouten maakt over het seizoen ben ik inderdaad bang dat hij op zoek mag naar een ander team.

(Ps Wie waren er de laatste jaren wel Ferrari waardig in jouw ogen die er zaten? Barrichello, Irvine?)

10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Mij lijkt Rosberg of Vettel wel wat voor het 2e zitje van Ferrari!
    Raikkonen is de snelle man, maar als je Rosberg of Vettel erin zet, zouden die prima mee kunnen komen denk ik. Ik vond overigens Barrichello wel Ferrari-waardig, maar het is zoals je al zegt een eigen mening-ding!
    Naja op naar Bahrein, waar de Toyota's het goed kunnen gaan doen. Ze hebben daar samen met Ferrari heel getraind, dus kan nog leuk worden hoop op een podium met een Toyota.._O_

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nou, op zich is het geen schande dat je langzamer bent dan Schumacher of Raikkonen. Maar wat ik in mijn vorige post wilde aangeven, is dat Massa altijd langzamer is dan zijn teamgenoot, behoudens Villeneuve dan.

Irvine en Barrichello waren ook niet goed genoeg, maar daar werd ook behoorlijke kritiek op geuit. Vooral bij Barrichello was dat het geval, terwijl er bij Massa wordt gezegd 'hij doet het best aardig als je eens kijkt naast wie hij zit'. Bovendien moesten Barrichello en Irvine ook tweede man zijn. Toen Schumacher zijn been brak, kwam Irvine opeens heel dicht bij de titel en bleek het dus wel te kunnen. Massa hoefde geen tweede man te zijn. Zoals ik al eerder aangaf, won hij vorig jaar bijna de eerste rijder status maar ging toen klungelen. Ferrari heeft na Schumacher's vertrek aangegeven dat ze niet met een eerste rijder en tweede rijder meer zullen werken, maar Massa zorgt er nu zelf voor dat ze misschien toch gaan twijfelen.

Wat betreft die ps vraag, die twee waren ook niet goed genoeg maar die werden ook echt gehaald als tweede man. Massa niet, die mocht er gewoon voor gaan. En als blijkt dat ie het niet kan, zie ik liever iemand die het Raikkonen wel kan lastig maken en daar zijn volgens mij wel een aantal kandidaten voor.

12. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een saaie race, had wel veel verwachtingen na vorige week maar dit lijkt weer als vanouds op een optocht.

Wel een strakke race van Raikkonen zeg, heeft z'n fouten van vorige keer absoluut goed gemaakt en hetzelfde geldt voor z'n team. Van Massa kun je dat helaas niet zeggen, ik dacht dat er iets kapot ging toen hij eraf vloog maar het lijkt toch weer z'n eigen fout te zijn.

Jammer van de pitstop van Hamilton, had anders toch wel P3/P4 ingezeten maar gelukkig ging het bij Kovalainen foutloos en kon hij alsnog z'n eerste podium voor McLaren scoren! Vind dat hij het tot nu toe erg goed doet. :)

Verder een knappe race van Kubica, Trulli, Webber en ook Alonso die toch nog een punt wist te scoren.

Jammer dat RTL de persconferentie niet liet zien, volgens mij vanmiddag wel maar het was wel even sneu op het podium met champagne in z'n ogen. :b:

En daar klopte dus ook niks van. :'-(

13. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij theorie ook niet. Viel weer in slaap tijdens de race damm it zeg! Raikonnen fouloos, massa domme fout anders was het een mooi 1-2tje geworden. Naast raikonnen heeft ook Alonso, Trulli, Kubica, webber en kovalainen goed gereden. Hamilton had toch wat momentjes hoor. Rosberg de hele rit niet gezien omdat zijn voorvleugel eraf gevlogen was jammer.

14. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    KIMI RAIKKONEN!!\o/

maar die massa is echt een kneus. ferrari zal blij met hem zijn: 0 punten uit 2 wedstrijden en omdat hij ertussen uit viel, stijgen de mclarens ook nog eens een puntje.|:- maar eigenlijk keek ik helemaal niet raar op toen massa spinde.

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Na de race in melbourne had ik niet verwacht dat Ferrari zo sterk zou zijn, na de kwali. dacht ik ook dat ze vrij licht waren, maar wat dat betreft had ik het echt goed mis.
    Maar goed, vind dat helemaal niet erg. Als Mc Laren elke race op zijn sokken zou winnen is de spanning er ook snel af, nu was het een zeer sterke race van Ferrari en kon geen van beide Mc Laren coureurs aan ze tippen, benieuwd hoe dat de volgende race weer gaat zijn.

Vrij domme actie van Massa, na de start in Melbourne zou je eigenlijk verwachten dat ie inmiddels in de gaten heeft dat TC niet langer in zijn auto zit.

Voor de rest was het niet een bijzonder spannende race, de inhaal actie van Heidfeld was eigenlijk wel het hoogtepunt. Wat mij betreft had er wel regen mogen vallen.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Niks aan toe te voegen, volledig mee eens.

Ik zie Rosberg eigenlijk eerder naar McLaren gaan dan naar Ferrari. McLaren wil hem ook echt heel erg graag hebben. Ze hadden hem dit jaar al willen hebben ipv Kovalainen, maar dat ging niet door. Hamilton - Rosberg zou voor McLaren ook een goede combinatie zijn en het zijn ook nogeens goede vrienden van elkaar. Daarnaast is hij Duits en Mercedes zou toch best graag een Duitser in een McLaren Mercedes zien.

Gezien de ervaring die Albers had tov Sutil had hij er ook voor moeten rijden, maar dat deed hij niet. Hier de onderlinge resultaten:

AUS
    -Albers: dnf
    -Sutil: 17e

MAL
    -Sutil: dnf

BAH
    -Albers: 14e
    -Sutil: 15e

SPA
    -Albers: 14e
    -Sutil: 13e

MON

CAN

USA
    -Albers: 15e
    -Sutil: 14e

FRA
    -Sutil: 17e

GBR
    -Albers: 15e

Als ik naar deze resultaten kijk, dan kan ik niks anders zeggen dat Sutil het beter voor elkaar had dan Albers.

Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
  17. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat kovalainen maar naar ferrari komen dan hoor.

18. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    En weer een Fin wegkapen bij McLaren zeker? :+

Ik denk dat Vettel in 2010 bij Ferrari rijdt, heeft ook te maken met de verkoop van STR. :)

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Denk het ook ja, zal me niks verbazen in ieder geval. Rosberg naar McLaren lijkt me ook vrij zeker. Kovalainen is een goede rijder en ik vind dat hij het tot nu toe prima doet bij McLaren!

20. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    mooie race van raikkonen, en vooral knap van jarno trulli in zijn toyota!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina