1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Titel komt niet in gevaar voor Räikkönen

    Kimi Räikkönen blijft ‘gewoon’ in het bezit van zijn wereldtitel. Na afloop van de race in Brazilië ontstond er daar onzekerheid over omdat de wagens van Williams en BMW illegaal werden bevonden door een te lage temperatuur van de benzine. Persagentschap Reuters meldt echter dat de wereldtitel van Räikkönen nu een feit is omdat Williams en BMW er zonder straf vanaf komen.

    www.racefreaks.nl

    pfieuw...
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De auto's van Williams en BMW zijn illegaal vanwege de benzine maar ze worden niet gestraft?! Vind ik belachelijk.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt gelijk, maar dit is typisch F1, zij zien de regeltjes niet als normen om te volgen, maar eerder om te omzeilen met alle gevolgen van dien..Enne, als McLaren nu een klacht indient is over deze hele kwestie nog lang niet het laatste woord gezegd..Natuurlijk is Kimi hier het grootste slachtoffer in indien een klacht van McLaren als ontvankelijk zou worden beschouwd en bewezen worden..Feit is wel dat die bolides met zo'n brandstof véél sneller gaan dan normaal, en wie zegt dan niet dat Hamilton daardoor zijn wereldtitel aan zijn neus ziet voorbijgaan....
    In elk geval hoe deze zaak draait of keert, in mijn ogen zijn er geen winnaars, doch alleen maar verliezers ......
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben het wel met je eens. Ik hoop tevens dat McLaren in hoger beroep gaat. De FIA zegt zelf dat de BMW's en de Williamsen illegaal zijn en toch straffen ze beide teams niet. Dat klopt gewoon niet, klaar. Het constructeurskampioenschap was al een aanfluiting met een hele flinke vieze nasmaak en aan de rijderstitel zit voor mij persoonlijk ook een vieze nasmaak. De FIA is het afgelopen seizoen lekker bezig geweest met het verkloten van de sport.
     
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n naam veranderen is zo'n gedoe. :9
    Ik gun het Kimi ook wel maar zeker na de constructeurstitel vind ik het enorm zonde voor McLaren, ze hadden minstens één titel verdiend. Vond de McLaren trouwens wel de beste wagen, aan het einde van het seizoen hadden Alonso (Japan) en Hamilton (China) hun eigen problemen waar Raikkonen kon toeslaan, maar aan de wagen lag het, op de laatste race dus na, eigenlijk nooit en de snelheid was zeker in het midden van het seizoen erg goed.

    Wel een apart verhaal van die BMW's en Williams, zou niet willen dat het op deze manier werd beslist maar McLaren denkt daar anders over en is volgens mij inderdaad in beroep gegaan..
     
  6. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Gelukkig geen straf voor beide teams :).

    Wel opmerkelijk, want als het een normale race geweest was, dan hadden de vier wel straf gehad denk ik, maar nu komen ze dus met deze reden. Maar ik ben blij in elk geval :). Er zou trouwens wel een groot verschil gezeten hebben in beide temperatuurmetingen: 4 graden :confused:.
     
  7. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ze mogen wel Hamilton uit de grindbak takelen? Dat was eerlijk he..
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd, McLaren had inderdaad de titel verdient. Echt zonde, baal er nog steeds van. McLaren is inderdaad in beroep gegaan.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    ...
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Het zou ook volkomen belachlijk zijn als ze wel gestraft werden. Twee of drie graden kouder geeft je 1 tot 2 PK meer vermogen. Dat is helemaal NIKS met een motor die al 800 PK opwekt. Daarnaast is het helemaal niet zeker OF ze wel te koud waren.
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    God wat een race gister. Kon het helaas niet live kijken omdat ik moest oppassen op mijn nichtjes, maar had het gelukkig opgenomen en heb het meteen vannacht gekeken.

    Ik gun het raikkonen het meest van de 3 rijders en ben ook heel blij dat ferrari de dubbel pakt! ( ook al zit er totaal geen waarde aan het constructeurs kampioenschap)

    Wel zonde voor hamilton dat hij precies in de laatste race problemen krijgt met zijn auto, terwijl hij dat het hele jaar niet heeft gehad.
     
  12. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las (volgens mij was 't op F1Racing) dat het wel 10 tot 20 PK kan opleveren, maar het was inderdaad wel de vraag of de metingen wel betrouwbaar waren.
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    die pk's helpen misschien bijna niks, maar wie weet heeft de info die mclaren van ferrari had ook bijna niks geholpen. op basis daarvan moet je een straf niet bepalen, het gaat om het principe, ze waren illegaal bezig en dat moet gestraft worden.

    verder wel toffe race, alleen jammer dat kimi wereldkampioen word dankzij team orders lol
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Raikkonen mag Massa wel heel erg dankbaar zijn. Zonder Massa z'n hulp had Kimi geen WK geworden. Massa was zichtbaar not amused en geef hem eens ongelijk, hij was gisteren gewoon de snelste van de 2. Welkom bij Ferrari Felipe.

    Ik hoop trouwens dat Nelsinho Piquet Jr volgend jaar een plekje krijgt. Ben heel erg benieuwd naar wat hij gaat doen.

    Alonso in een interview:

     
  15. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals altijd kust de FIA weer de dikke ass van Ferrari...
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat had je dan verwacht? Kimi was de enige die nog kans maakte op de titel. Dan gaat Ferrari natuurlijk niet Massa laten winnen, om vervolgens Alonso/Hamilton de titel te geven.
    Sneu voor Massa, maar begrijpelijk, en van te voren al duidelijk. Massa wist dat dit ging gebeuren als Alonso en Hamilton niet op WK koers lagen.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Raikkonen heeft ook allang te kennen gegeven dat hij Massa erg dankbaar is.
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En na al die seizoenen van pech, mag hij ook wel een keertje het geluk aan zijn zijde hebben!
     
  19. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zouden ze net als McLaren gestraft moeten worden, constructeurspunten weg, rijders houden hun punten.

    lol... Net alsof Mclaren, en elk ander team, dat niet gedaan zou hebben als ze zo het kampioenschap kunnen opeisen.:lol:

    ik citeer: 'Volgens de wedstrijdleiding was er een afwijking tussen de luchttemperatuur van 37 graden Celsius, die door het Formula One Management was gemeten en de temperatuur die was gemeten door Meteo France, dat door de teams was ingehuurd, en de FIA. Hierdoor is er geen zekerheid of de teams wel met te lichte brandstof rondreden.'

    Is dat geen volkomen logische verklaring?
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Want? De FIA kust eerder de kont van Hamilton.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina