1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    In dit soort gevallen wordt meestal ook de rijder gediskwalificeerd. Die spionagezaak was iets over het gehele seizoen, dat komt niet zo vaak voor. Maar dit soort situaties zijn een legio voorbeelden van. Ik hoop dan ook niet dat het beroep van McLaren wat uithaalt, want als er een straf wordt uitgedeeld denk ik dat ook de coureurs worden aangepakt.

    Het zou wel typisch zijn voor Hamilton: Een gluiperd die op een gluiperige manier WK wordt.
     
  2. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten dat hamilton ook al goed weg kwam toen ie Kimi z'n kwalificatieronde half verklootte en eerder in het weekend al goed weg kwam met die bandenkwestie.
     
  3. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Hamilton's carriere is nu al 10x zo goed als Fisichella's...:x
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat met Raikkonen is ook 1 van de acties die ik ook zo achterbaks vind. Er zijn wel meer acties geweest dit jaar, maar die zal ik niet noemen anders wordt daar weer op ingegaan, wat niet echt relevant meer is.

    Een waarheid als een koe..
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Team Orders vind ik een groot woord. Hij ging in ieder geval niet op de rem staan. Massa werd gewoon na zn pitstop het verkeer in gestuurd. En dat is de beste manier om kampioen te worden. Mclaren had MAK-KE-LIJK het WDC kunnen pakken als ze of Lewis of Alonso tot 1ste rijder hadden gemaakt. Het is en blijft een teamsport en je gaat samen voor de titel. Voor de race heeft Massa zelf ook al meerdere keren aangegeven Raikkonen te willen helpen. En hoe dom zou het zijn als Massa deze race voor Raikkonen won en Hamilton kampioen werd 8)

    @ c.ronaldo7,
    Zit het je dwars dat Hamilton door eigen toedoen de titel is misgelopen? Je hebt nu twee posts die behoorlijk geirriteerd zijn.
     
  6. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-(:'-(:eek:|:-









    Nee.

    \o/
     
  7. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Was net het forum op autosport.com aan het lezen en toen kwam ik dit tegen:

    Q: "Why was williams and BMW's fuel colder than normal?"
    A: "because we are entering a new ICE age!"


    Haha!
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke straf moeten Nico Rosberg, Robert Kubica, Nick Heidfeld en Kazuki Nakajima dan krijgen voor hun iets verhoogde benzine-temparatuur ??

    In het FIA reglement staat hier namelijk helemaal niets over !!!
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Normaal is het zo dat wanneer iemand iets illegaals aan z'n auto heeft dan wordt ie gediskwalificeerd voor die race en schuift de rest een plek op.

    Hamilton heeft overigens zelf gezegd dat hij de titel niet op deze manier wil winnen, dus ik vraag me af of het beroep van McLaren nog door gaat.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De temperatuur verschillen waren al tijdens de pitstop bekend bij de stewarts.
    Dan hadden de auto's meteen uit de race moeten halen.

    Ron Dennis is de grootste verliezer.

    1. Volgend jaar staan ze helemaal achteraan met de nummers 20 en 21.
    2. Hamilton of Alonso is geen wereldkampioen.
    3. Geen constructeurs kampioen.
    4. Alle bonussen die hier aan verbonden zijn gaan zijn neus voorbij.
     
  11. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Benzine was toch kouder?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn fout |:-

    Kouder of warmer in het FIA reglement staat geen straf !!!!
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

  14. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    *piep* Om op z'n manier je kampioenschap weggegooid zien worden :{. Erg jammer voor hem...
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou 'm net plaatsen, kolere wat een dure fout was dat. Zoiets kan gebeuren natuurlijk maar dit was wel op het slechtste moment denkbaar..
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar waarom doen ze eigenlijk temperatuursmetingen als ze vervolgens te onbetrouwbaar zouden zijn om de regels erop toe te passen? Als je een centrale meting als ijkpunt neemt, kun je dat toch consequent doorvoeren?
    Metingen uitvoeren en de resultaten vervolgens overboord gooien, dat klinkt in mijn oren een beetje vreemd.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Echt balen en zonde voor Hamilton om het zo te verliezen zeg. :mad:
    Had iedereen kunnen gebeuren, het gebeurde bij hem alleen op het verkeerde moment. McLaren inderdaad wel 100% betrouwbaar, maar daar koop je weinig voor.

     
  18. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het gelezen ja, nooit een Loony Tunes achtige self destruction knop erop gooien.

    Maarre, Alonso houdt het hele rijderswissel gebeuren op slot. Volgens mij is er nooit een jaar voorbij gegaan dat zo weinig coureurs zeker zijn van een team en toekomst in het volgende jaar na de laatste GP. Zolang Alonso nergens getekend heeft, is geen contract iets waard. De enige teams dat 100% zeker lijken te zijn, zijn Toro Rosso, Red Bull, BMW en Ferrari. Al zou een wissel tussen Raikkonen en Alonso niet geheel onwaarschijnlijk zijn. Ook BMW heeft nog opties. Even op een rijtje wat "zeker" is.

    Rood is wat Alonso te weeg kan brengen, groen waar geruchten zijn, en schuingedrukt wat onduidelijk is. Bij blauw moet de coureur waarschijnlijk het veld ruimen door tegenvallende resultaten en verdwijnt dan waarschijnlijk van het hele F1 podium.

    Scuderia Ferrari Marlboro

    1. Kimi Raikkonen -> Fernando Alonso
    2. Felipe Massa

    BMW Sauber F1 Team

    3. Nick Heidfeld -> Fernando Alonso
    4. Robert Kubica -> Fernando Alonso

    ING Renault F1 Team

    5. Giancarlo Fisichella -> Fernando Alonso, Robert Kubica, Nick Heidfeld
    6. Heikki Kovalainen -> Fernando Alonso, Robert Kubica, Nick Heidfeld

    AT&T Williams

    7. Nico Rosberg -> Fernando Alonso
    8. Kazuki Nakajima -> Nelson Piquet Jr, Juan Pablo Montoya

    Red Bull Racing

    9. David Coulthard
    10. Mark Webber

    Panasonic Toyota Racing

    11. Jarno Trulli onzeker -> Fernando Alonso
    12. ??? -> Adrian Sutil

    Scuderia Toro Rosso

    14. Sebastian Vettel
    15. Sébastien Bourdais

    Honda Racing F1 Team

    16. Jenson Button
    17. Rubens Barrichello onzeker -> Fernando Alonso

    Super Aguri F1

    18. Takuma Sato
    19. Anthony Davidson

    Force India F1

    20. ???
    21. ???

    Vodafone McLaren Mercedes

    22. Lewis Hamilton
    23. Fernando Alonso -> Kimi Raikkonen, Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Heikki Kovalainen, Robert Kubica

    Pro Drive

    24. ???
    25. ???

    Vorig jaar rond deze tijd was alleen Toro Rosso nog niet bekend, en Spyker moest nog een 2e rijder bekend maken. Dat is momenteel wel anders. Er zijn bijzonder veel mogelijkheden. Alonso kan naar bijna ieder team. Pas als hij heeft 'gekozen' wordt duidelijk wat de rest gaat doen
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen komt van mclaren waar hij in al die tijd geen kampioen kon worden, nu rijd hij bij ferrari en word kampioen. Denk je nou echt dat hij weer terug gaat?? en dat Ferrari de wereldkampioen laat gaan:confused:
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaha dat zie ik ook niet zo snel gebeuren, en naar mijn weten hebben Kubica, Heidfeld en Barrichello al een contract op zak bij hun huidige team. Daarnaast lijkt een terugkeer van JPM ook onwaarschijnlijk en volgens eigen zeggen heeft Ralf ook al ergens een stoeltje te pakken. Daarnaast is Piquet Jr. ook een kanshebber bij Renault. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina