[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Vet hoor. Het zal je verbazen hoe hard ze het 'stadion' induiken en hoe hard ze de laatste bocht nemen. Na een tijdje raak je er misschien aan gewend, todat je de Safety Car/andere raceklasses er door heen ziet gaan... dan sta je weer met beide benen op de grond :+ Heb je een weekend of zondagkaart? Aangezien je vrijdag pas vertrekt. Die sfeer in Hockenheim is echt 100% top. Bierzuipende, bokworst etende Duitsers all over the place, maar wel kei gezellig :thumbs:

@ Alonso, nieuws komt niet hard aan idd. Silly Season vanaf nu officieel begonnen denk ik :9

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Heb weekend kaart maar de trainingen hoef ik niet echt te zien :+

edit//moet ik morgen trouwens nog oordopjes regelen of is dat voor mietjes?

Laatst bewerkt: 18 jul 2008
  3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad ja, het begin van het silly season komt eraan. Alonso kunnen we van het lijstje Red Bull halen (had sowieso nooit gedacht dat Alonso naar Red Bull zou gaan). Alonso is dit jaar de sleutel tot de verschillende zitjes. Blijft hij bij Renault of gaat hij volgend jaar naar BMW, Honda of toch Ferrari? Ben erg benieuwd. Gaan nu ook weer geruchten dat Rosberg weg zou willen bij Williams vanwege de slechte prestaties.

4. JeePee

JeePee Guest

Als je tribune overdekt is zou ik voor de zekerheid oordopjes mee nemen. Als je onoverdekt zit met oordopjes ben je een mietje :+

Ging op Spa ooit bij het uitacceleren van La Source met een dak boven m'n hoofd zitten. Kubica met z'n BMW motor kwam langs -> geluid bleef hangen -> had de dag er na tot 18:00 uur een piep in m'n rechter oor. Dacht even dat ik blijvend gehoordschade had, maar dat viel dus gelukkig mee.

Onoverdekt is het wel te doen. Probleem van oordopjes is dat het net zo klinkt als achter de TV. Je mist het pure geweld van die motorblokken en versnellingsbakken. Zonder oordoppen is het de beste muziek die je ooit gehoord hebt ;)

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Zit overdekt als het goed is dus ga dan toch maar wat doppen halen :+

6. JeePee

JeePee Guest

Jah, je merkt gelijk of je ze in wil doen of niet. Toen die BMW vorig jaar voorlangs kwam (BMW heeft als je het mij vraagt de meeste decibel) had ik het gevoel alsof er iemand met een mes door m'n trommelvlies heen ging. Ben direct weer onoverdekt gaan zitten.

7. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop in 2010 naar Hockenheim te gaan, voor het eerst naar een F1 race. Hockenheim lijkt me ook het mooiste omdat het circuit niet zo lang is als Spa en je niet zo ver weg zit (gemiddeld) als bij Nurburgring. Maar eerst maar even sparen. :)

8. JeePee

JeePee Guest

Jup, en Hockenheim is een van de best georaniseerde Grand Prix van de kalender.
    Vraag me alleen af waar de tribune bij Spitzkehre staat? Daar hadden m'n pa en ik in 2002 nog prachtig zicht op de wagens die (toen nog met de V10) met 340km/h op de hairpin af kwamen knallen. Nu is het daar één kale vlakte bij uitaccelereren Spitzkehre? Dat was echt een top plek.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Race van zondag moet ik missen ivm vakantie.
    Als het goed is kan ik race van 2 weken erna wel net zien.

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Same here.. :'-(

11. JeePee

JeePee Guest

Nou. Laat die hemel maar los barsten morgen. Zesde plek. GVD. En er had nog een rondje achteraan gekund :mad:

Of laat Massa maar op Hamilton inrijden of andersom :+

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had wel verwacht dat Raikkonen er een ronde achteraan zou plakken, maar gelukkig niet dus. McLaren zit momenteel goed, vind het best als Hamilton wint maar dan liever weer eens in een gevecht om P1 dan op dominante wijze. Zou leuk zijn als Kovalainen zich er ook in kan mengen, en hopen voor Raikkonen dat hij niet te lang vast zit achter Trulli bijvoorbeeld.

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het leek weer een dominante race te worden voor Hamilton maar door de SC werd het toch wat lastiger. Alsnog dik verdiend de overwinning gepakt, hij was ruim de snelste vandaag. Ook geweldig voor Piquet natuurlijk, heeft het goed vastgehouden de laatste ronden! Jammer dat Kovalainen wat pech had door de SC, maar alsnog een redelijk resultaat. McLaren heeft in ieder geval weer de winst op Hockenheim, las net dat '98 zelfs de laatste keer was. :)

-Edit-
    Kimi lijkt ook steeds gefrustreerder te worden!

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat een strakke en foutloze race van Hamilton zeg! \o/ Fantastisch gereden, erg sterk. _O_ Gevecht van Hamilton met Massa was erg fraai. Hamilton was met McLaren het hele weekend gewoon te sterk. Heel tof voor Mercedes ook. Tot aan de safetycar reed Hamilton echt dominant, maar toen kwam de crash van Glock die gelukkig ok is. Na Hamilton's 2e pitstop heeft hij zich echt fantastisch teruggevochten met de actie op Massa als hoogtepunt. Hamilton en zijn McLaren waren zeer dominant dit weekend. Volledig verdiende overwinning, het hele weekend is hij al de snelste. Echt geweldig voor Piquet dit!! Wow, hele goede strakke race van hem en zowaar voor het eerst volgens mij dit jaar een goede tactische beslissing van Renault die Piqeut op het podium brengt. Volledig verdient! Zal z'n zelfvertrouwen erg goed doen. Wat een verrassing zeg!

Haha, denk niet dat Alonso dit in gedachte had. :D

Ferrari was gewoon niet snel genoeg vandaag. Massa houd de schade nog beperkt met een 3e plaats. Massa die trouwens uitermate sportief was tegenover Hamilton en Piquet. Mooi om te zien. Raikkonen heeft een slechte race gereden vandaag. De vorige race liep Raikkonen al te kloten met een fotograaf en nu for gods sake met een klein meisje!!! Sorry dat ik het zeg, maar wat een klootzak......Een klein kind, komop zeg, hoe diep kun je zinken......

Owja, ook erg ''leuk'' trouwens dat RTL de pressconference even niet uitzend. Had de nummers 1,2 en 3 toch graag even aan het woord gezien. Kan nu weer de samenvatting vanavond kijken voor de pressconference, word dat RTL een beetje zat...

15. JeePee

JeePee Guest

Vind je? Hij heeft gewoon erg veel pech met de Safety Car gehad (ging van 5 naar 11 daardoor) maar heeft toch de meeste inhaalacties achter zijn naam staan.

Vond het wel een aardige race. Voor de crash was de pace van Vettel erg mooi om te zien, en na de crash kon er weer 'geraced' worden. Hamilton strak gereden, Massa zwak verdedigd. Raar om te zien dat Piquet ineens wél tempo kreeg toen hij op P2 reed. Jammer dat Kovalainen Lewis voorbij liet. Had liever iets zoals Barrichello en Button gezien, begin van de race. Jammer van Kimi's slechte start en ongelukkige SC-situatie, maar einde race had 'ie de pace weer goed op zak.

Volgende race moet ik waarschijnlijk missen. Misschien dat ik 'm ergens in een cafe op 't vliegveld kan zien. Anders ff een maat vragen of 'ie 'm voor me opneemt.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Idd, ook zomaar eruit gaan, terwijl Coulthard en Barrichello met elkaar in de slag zijn of als de wedstrijd uitslag in beeld komt.. Belachelijk, en weer heel slecht getimed. Ook de crash van Glock was weer tijdens de reclame.

Olav is ook weer lekker op dreef met z'n kruistocht richting Fisico. Hoe vaak heeft ie dit weekend niet al geroepen dat Sutil van de laatste 6 GP's 5 keer sneller was in de kwalificatie? Waar hij die wijsheid vandaan haalt, vraag ik me af, want het staat gewoon 6-4 voor Fisichella dus hoe kan Sutil dan 5x sneller zijn geweest :confused: Toppunt was wel vlak voor de start wat ie toen zei: 'Het enige positieve dat er op dit moment over Force India te vermelden valt, is dat Sutil de laatste 5 van de 6 kwalificaties Fisichella de oren heeft gewassen'. Steeds als Fisico iets fout doet, is het weer dat ie weg moet en over the hill is en moet ie een DC-persconferentie inlassen. Maar als Sutil de fout in gaat, is het opeens jammer en kan ie het echt wel, bla bla. Fisichella heeft onze dikke vriend mooi de mond gesnoerd vandaag :)

En Piquet, toch wel geinig dat hij uitgerekend nu een bak punten scoort, net na de uitspraak van Alonso. Ben het wel met Jeepee eens dat ik het wel gek vind dat hij opeens wel snel kan rijden als ie vooraan rijdt. Heidfeld ook sterk, had bijna nog het podium gehaald.

Tja, en dan Raikkonen. Misschien de Finse Jos Verstappen? Die kan namelijk ook wel een aardig potje vechten. Filmsterrengedrag =(

/Edit: Tja, nou is ie toch laatste geworden door een 25-seconden straf.. Nouja, jammer dan. Hij heeft imo goed gereden vandaag :)

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf de 11e plek wordt er ook van je verwacht dat je je naar voren werkt, dat lukte dan ook maar rond de 5e positie kon hij vandaag geen potten breken.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    De Red Bull Airrace in Nederland is een unieke gebeurtenis. Ik vind het begrijpelijk dat ze de persconferentie daarom in de samenvatting hebben gepropt. Er zullen vast mensen zijn die geen F1 willen en de Air Race wel willen zien.
    Ik heb me meer gestoord aan de timing van de commercials. Fisichella noemt er al twee, maar ik ergerde me vooral aan het missen van de pitstop van Hamilton. Daarnaast een commercial in rondje 5?? En dan na de finish direct weer. :confused: Het is dat ik het commentaar van Olav Mol prefereer over dat van Sporza.

19. JeePee

JeePee Guest

Ik heb Sporza gewoon onder de BACK knop gestopt. Zodra Mol zegt 'tot na de reclame' zit ik met 1 druk op de knop de wedstrijd via de belg te volgen. Na 2 rondjes zap ik weer terug. En volgens mij zendt RTL de persconferentie nooit uit? Of alleen de winnaar ofzo. Stumperts daar.

20. JeePee

JeePee Guest

Leuke geluidseffecten. En die beschrijving: Kimi beheads an attacking ninja gnome 8)

[yt]JVcb7A4Qeys[/yt]

Ik dacht trouwens dat er in de paddock nooit om handtekeningen gevraagd wordt? Unlike DTM bijvoorbeeld is de F1 paddock toch alleen voor teamleden, pers en formula una girls 8)?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina