1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik kan er niet mee zitten. Gaan ze nu volgend jaar ook al die andere poespas eraf halen? De huidige F1 wagen zitten echt volgestampt met 'aerodynamische compromis'. Overal wordt een vleugeltje bijgeplakt.

Dat KERS verhaal heb ik even gemist, maar wat is nu precies de bedoeling ervan? Zorgt het voor een kleinere accu aan boord, of is het een milieu verhaal? Als het dat laatste is, dan is het toch een beetje dweilen met de kraan open.

2. JeePee

JeePee Guest

KERS = Kinetic Energy Recovering System = zo veel mogelijk energie die vrijkomt bij het remmen wordt opgevangen en kan gebruikt worden voor extra vermogen. Teams MOGEN dit gebruiken, hoeft niet. Ik geloof dat vanaf 2010 dit verplicht is en 2009 is een overgangs jaar ofzo. Voordeel als je dit gebruikt is dat je meer vermogen hebt, nadeel is dat de auto zwaarder wordt. BMW is het eerste team dat dit systeem in de praktijk heeft getest. Teams zijn er héél vrij in over hoe ze KERS gaan invoeren. Enige regel is dat je een bepaald aantal watts per ronde mag opslaan/gebruiken. Hoe je aan je vermogen komt is vrij te bepalen.

En volgend jaar gaan inderdaad de flaps eraf en wordt er weer gereden op slicks. Erg jammer want hier krijg ik bijna een stijve plassert van. Dat die slicks weer terugkomen is wel relax. Minder aerodynamische, meer mechanische grip. Betekend dus in theorie dichter achter je voorgangen, eerder een slipstream, meer inhaalmogelijkheden.

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Aah zo, extra bph dus, mooi.

Maarre, niet alle vleugeltjes zijn lelijk, maar als ik die BMW bekijk, dan zie ik al een enorme overdaad

Ik vind deze oude wagens toch anders ook mooi hoor :)

Als je het vergelijkt met een paar jaar later, met die lelijk ingevallen achterkant

In 2004 hebben ze die achterkant opgelost

Om vervolgens nu weer te rijden met dit (ik heb het over die 'vin' he, niet die uit de kluiten gewassen antenne op de camera):

Maar laten we vooral blij zijn dat dit toen gelijk is verboden

4. JeePee

JeePee Guest

Jah die Arrows en haaienvin zijn wel lelijk ja (is btw nog niet zeker of Ferrari (en Mclaren) hier mee gaan rijden. Mclaren heeft deze 3 weken geleden getest maar gebruikte deze niet in Hockenheim. Ferrari had 'm er pas in Jerez uitgeprobeerd). Maar die ronde sidepods met alle chimneys en flaps en appart gevormde bardgeboards vind ik echt stoer staan.

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari gaat in Hongarije wel rijden met de haaienvin. Ik vind het afschaffen van de winglets aan de ene kant wel jammer omdat je dan minder innovaties te zien krijgt maar aan de andere kant ziet het er soms ook niet uit, geef mij dan maar de oude wagens weer..

6. JeePee

JeePee Guest

Ja? Ferrari heeft in Hongarije zowel de vin als de normale enginecover mee zag ik op de foto's van vandaag. En die Honda... jah die is gewoon teh lelijk. Maar als je die dombo-oren vervangt voor de vinnetjes zoals BMW die heeft is dat al een hele vooruitgang.

7. JeePee

JeePee Guest

Hm. Massa rijdt nu rond met de haaienvin. Kimi met de normale engine cover. Er zit nu 86 duizendste tussen hun :9 Mclaren lijken 'all over the place'. Zowel Heikki als Lewis hebben elke ronde wel een paar overstuur momentjes.

Edit:// Jarno Trulli rijdt rond met een kei groot horloge??? Waar slaat dat dan op :+

Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2008
  8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Misschien meten ze zijn hartslag tijdens het rijden? En dat is 't dus geen horloge maar een.... etc. etc. etc.

9. JeePee

JeePee Guest

Nee, het was duidelijk een horloge. Zo'n glanzend groot design ding :9

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Echt waar? Pfff, nou ja, wie weet wat voor snode planne hij heeft!

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ai, Heidfeld! Gaat niet lekker met BMW op het moment, Kubica die na 3 runs pas goed erbij zit en Heidfeld die niet eens door Q1 komt. Daar tegenover staat het goed presteren van Toro Rosso en Toyota. Dit gaat een McLaren race worden, tenzij er gekke dingen gebeuren. Ik denk dat het weer zo gaat worden als 2006 dan wint in de zomer Renault, nu McLaren, heel veel en pakt dus veel punten. En dan later komt Ferrari terug en krijgen we een super einde van het jaar. _O_

12. JeePee

JeePee Guest

Kimi :'-(

Kan de race helaas niet zien morgen.
    Maat van me neemt hem op en zodra ik terug ben van vakantie haal ik 't DVDtje op en ga de race kijken. Ben benieuwd of ik het nieuws kan ontwijken en dat ik dus de race kan kijken zonder dat ik de uitslag weet.

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  14. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de race ook niet zien Rizla Racing morgen volgens mij.

15. JeePee

JeePee Guest

Bedenk me net trouwens dat het vrij lastig gaat zijn om de uitslag te ontwijken... ik ga namelijk een bezoek aan Maranello brengen :+ Denk dat je aan de sfeer wel kan voelen of er een zilveren of rode auto als eerste over de streep kwam!

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad volgens mij kun je dan net zo goed op de Hungaroring zijn. :)

Klopt, toch wel handig om te weten als je er heen gaat. :9

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Waarom doet Kalff het commentaar?

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat saai zeg, na 10 minuten ben ik al weer afgehaakt.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wat een hersendodend commentaar zeg. :emo:

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    ligt het aan mij of is er minder reclame dan normaal?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina