1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Mooie kwalificatie:) De 1e die ik dit jaar kan zien, en wat reed vettel goed zeg:eek:
    Hopen op een mooie race morgen:)
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ik de hele dag alleen thuis.. vergeet ik het gewoon xD

    Nouja, morgen de race \o/
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Was inderdaad wel een mooie kwali, ook met de dreiging van de regen erbij. Massa doet het super goed en lijkt toch steeds constanter te presteren, Vettel is wel de held van de dag en mocht er een regenrace komen dan zou hij inderdaad wel eens kunnen verrassen. :)
     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    De weersverwachting voor morgen is zonnig met 32 graden.

    vr : kans op neerslag maximale temratuur van 29°C
    za : Droog en maximale tempratuur van 29°C
    zo : Droog en maximale tempratuur van 32°C

    Maar had het vanmiddag niet gezien en lees nu dat het ook weer spetterde :)
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Die Massa heeft misschien nog nooit een snelste ronde gereden op zondag, maar op zaterdag is ie wel de topper van het seizoen. Dat is een beetje de omgekeerde variant van Raikkonen :+

    Vettel had volgens mij meer kunnen halen, vermoed dat ie een fout heeft gemaakt. Hij was het snelst in sector 1 en toen opeens 9 tiende op Hamilton verloren in de tweede sector. Aan het eind was ie ook niet echt blij. Wel goed uiteraard.

    Fisico vandaag mooi op 8-4 van Sutil gekomen en ook nog Barrichello te pakken. Hopen op wat SC's en een goede strategie en dat ie misschien hier een puntje kan pakken, want ver achter zit ie niet. En een puntloos seizoen zou zijn eerste zijn, als je alleen de volledige seizoenen meerekent. Mag natuurlijk niet gebeuren :cool:
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Valencia ziet er mooi uit, maar ik vind de race vooralsnog niet echt spannend. :eek:
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Inderdaad, wel mooie baan. Maar geen leuke race.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    *gaaaaaaaaaaaaaaaaap
     
  9. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    What happened to Kimi??

    ik had dit voorspeld

    1. Raikonnen
    2. Massa
    3. Hamilton
    4. Kubica
    5. Kovalainen

    en het staat:

    1. Massa
    2. Hamilton
    3. Kubica
    4. Kovalainen

    en daar krijg ik dan 0 punten voor:+

    Glock heb ik wel als 8ste staan dus dat staat
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Plof, Raikkonen lekker. Goed einde van de race :+ Hoop dat het met de man van Ferrari in orde is, was wel een vervelende klap.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Wat een pech, wat een pech. Slechte call van Ferrari om Massa voor/naast Kimi te zetten. Kimi verloor hierdoor zo'n 3 seconden, terwijl, als Massa even gelift had, hij maar 0,5 seconden had verloren en de leiding makkelijk had behouden. Kimi zat eerst voortdurend vast achter Heikki, en daarna weer achter Massa. Toen hij vrij baan had liep 'ie 0,7 sec. per lap in op z'n voorganger... die kwalificatie MOET beter.

    Hoe die pitstop ging... ik weet niet hoe dat ding werkt maar het middelste licht was in ieder geval wel groen. En die plof... een ezel stoot zich niet twee keer zou je denken. Ferrari dus wel.

    Verder: zwaar saaie race. Had nog op een SC gehoopt. Vettel puike gereden!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2008
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Het middelste licht versprong inderdaad van kleur, maar niet naar groen. Het werd een oranje kleur en raikkonen reed gewoon te vroeg weg. Jammer van de geplofte motor. Ik had gehoopt dat het niet nog een keer gebeurde.

    De race zelf was saai. Vooraf zegt Bernie nog dat er veel inhaalmogelijkheden zijn, maar ik heb amper inhaalacties gezien.. Jammer, want op papier is het een hele toffe baan, alleen komt het er in de race niet uit.
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb Nakajima Barrichello zien inhalen en dat was het volgens mij wel. Ik denk dat we er een nieuwe Hongaruring bij hebben..
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Valencia is echt een prachtig circuit, maar de race van uitermate slaapwekkend en enorm saai. Ook ''fijn'' om te zien dat het publiek uitermate ''sportief'' was tegenover Hamilton. :{
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dacht dat ik nog een rood lichtje zag branden bij de herhaling van de pits van Kimmi, al heb ik er niet erg bewust op gelet. Het nieuwe systeem bij Ferrari werkt nog niet goed en het gaat jammer genoeg nog te vaak mis bij hun pitstops.

    Incident met Massa en Sutil bij het uitreiden vond ik niet echt schokkend. Zoiets gebeurt wel meer. Je kan het Ferrari verwijten, omdat ze beter hadden moeten kijken voordat ze Massa lieten rijden, maar een straf zou ik wat overdreven vinden.

    Massa heeft verder strak gereden, maar ook Hammilton en Kubica hebben hun best gedaan. Wel weer balen voor Kimmi dat zijn motor ploft.

    Zou mooi zijn als Hammilton kampioen wordt, al wordt het nog wel spannend. Een keer een motor ploffen en er kan zo maar een nieuwe leider zijn.
    Denk dat Ferrari de constructeurstitel wel moet kunnen winnen, al komt McLaren dichtbij, zeker als er weer een Ferrari ploft.

    Race zelf was niet zo bijzonder. Weinig spannends gezien en de pitsstops van Ferrari waren eigenlijk nog het spannends (toen gebeurde er nog eens wat).
    Ook wel balen dat Alonso's achtervleugel eraf gereden werd, maar goed, dat kan gebeuren in de F1.
    Coulthard maakte ook weer een onnodige fout bij zijn poging om in te halen.
     
  16. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes vergeten om de videoband (ouderwets spul blijft beter :+ ) terug te spoelen voor het opnemen. Ik kon dus 20 seconden voorbeschouwing kijken en toen was het afgelopen... Maarja dan maar de samenvatting. Dat Massa geen straf kreeg, vind ik op zich wel vreemd. Volgens mij kreeg iemand in de GP2 die ik vanochtend had gezien wel een drivetrough. Maar verder was er volgens mij niet echt veel aan de race..
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Mwah vind het helemaal niet vreemd. Hij heeft ook een boete van 10.000 euro ervoor gekregen. Het gebeurt zo vaak, en er was geen contact. Verder is er nog nooit een straf voor gegeven, dus waarom zou je dat dan wel opeens doen bij een rijder in leidende positie? Het is ook niet de fout van massa, maar die van het team aangezien zij hem wegsturen.
     
  18. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja dan nog het is een teamsport.. Er wordt zo vaak iemand gestraft zelfs al komt dat door een fout van het team..
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Maar er is toch niets gebeurd? Het was krap op het einde maar imo geen gevaarlijke situatie. Ik neem aan dat Massa gewoon aan het wachten was tot Sutil van het gas zou gaan maar omdat Sutil dat (terecht?) niet deed moest Massa maar remmen.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Sutil zat nog op zijn speedlimiter en kon pas aan het einde van de pits weer vol gas geven. Sutil liet hem vervolgens ook weer voorgaan, maar ik vind het absurd dat Massa daar zo flink voor bestraft is. Dan vind ik de pitssituatie van Raikonnen ernstiger.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina