1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ronduit belachelijk.. Dit slaat echt helemaal nergens op.
    Als Hamilton al iets fout deed dan corrigeerde hij dat door de plaats terug te geven. Nee, hiermee verpest de FIA imo een zeer leuke race.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    :mad: Dit is echt triest. Doe dan een boete of straf zijn komende kwalificatie, maar dit... Vijfentwintig seconde penalty?? Dat is toch véél te veel.
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    WHAT THE FUCK HEEFT HAMILTON VERKEERD GEDAAN?! HIJ HEEFT ZIJN POSITIE TERUGGEGEVEN!!

    Misschien kijk ik geen F1 meer want dit is echt de grootste onzin aller tijden!! Vuile corrupte tyfus FIA!!!
     
  4. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    25 seconde is misschien wel een zware straf maar ik ben wel van mening dat het idd niet helemaal rechtvaardig was wat er bij die chicane gebeurde. Na het afsnijden liet hij zich even terugzakken waardoor hij weliswaar de plaats terug gaf aan Kimi, maar hij behield voordeel van de actie omdat hij meteen weer kon aanvallen (iets wat nooit gelukt kon zijn als die wel de bocht had gemaakt). Dus hij heeft wel degelijk voordeel van het afsnijden gehad (wat in de regelementen staat wat niet mag). Dat dit dan de straf is... tja, blijft lastig, de ene keer is het een geld boete, de andere keer tijdstraf... misschien moeten ze daar eens duidelijkheid over geven.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen zou ook gestraft moeten worden wegens het illegaal verdedigen van zijn lijn, maar dat zal niet gebeuren want hij rijdt in een Ferrari..

    Niet dat het van mij hoeft ofzo, maar dit is wel de meest overduidelijke onzin aller tijden!
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Is er ergens een statement van de FIA te vinden, ben wel benieuwd naar hun redenering voor de straf
     
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort wordt de rest ook bestraft wegens het verstoren van de luchtstroom voor de Ferrari's.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Oneens. Doordat Hamilton Raikkonen voorliet was Hamilton z'n voordeel (hogere snelheid uit de bocht) van het afsnijden van de chicane kwijt. Vanaf het moment dat Raikkonen sneller accelereert en volgas blijft rijden heeft Hamilton gewoon geen voordeel meer.
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Formule 1 wordt steeds meer een machtsspelletje :'-( als je tegenwoordig wereldkampioen wilt worden moet je gwn een partij poen hebben en dan red je het wel. de kwaliteiten van de rijders worden steeds minder belangrijk lijkt het wel.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    WTF. Kuthoeren. Fokking paupers, dat gaat gewoon echt nergens meer over. Als Ferrari wat doet krijgen ze een boeten, McLaren wordt meteen flink gestraft of uit de competitie gehaald. Zo is er echt geen flikker meer aan.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Quote TBK-forum.
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Nou, dit was de allerlaatste F1 race die je mij hebt zien kijken. KUT FIA :{
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat zegt toch al genoeg, wat voor grote onzin dit is...
     
  14. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou goed, dat is een welles nietes kwestie, ik zeg alleen maar dat je van het afsnijden van een bocht geen voordeel mag hebben, wat vaak uitgelegd wordt als het teruggeven van de plek. Maar op het moment dat hij gewoon de bocht maakt (door het gras of iets dergelijks) zal hij nooit in staat zijn om bij la source een aanval te plegen dus heeft hij met deze actie weldegelijk voordeel behaald.
    Maar goed dat is zoals ik het zie. Vind het zoiezo jammer dat het zo beslist word. Geef dan een drive through tijdens de race, dat is dan nog eerlijker.

    ps: ik kan me de reacties ook wel voorstellen, als dit vroeger bij Schumi zou gebeurd zijn zou ik ook gruwelijk kwaad zijn ;)
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen ging 6 km/u harder dan Hamilton over start-finish, wat aantoont dat Hamilton géén voordeel had (in tegendeel zelfs) en de straf totaal ongegrond is. Dit is ook de reden waarom McLaren tegen de straf ingaat.
     
  16. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  18. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee.

    [​IMG]
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hmm.. Maar Schumacher viel daarna wel uit lees ik nu op een ander forum.
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina