1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Self Destuction? Het is gewoon de neutraal, dezelfde knop die Hamilton gered heeft toen hij in de grindbak van de Nurburgring stond.

    Dit is denk ik het laatste wat er gebeurd. Ferrari wil Kimi niet kwijt en Kimi heeft al meermaals aangegeven zich veel beter te voelen bij de rode dan bij de zilvere. Raikkonen is net gesettled en gaat écht niet naar Mclaren terug. En vergeet natuurlijk niet dat 90 mil contract.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Idd, ik zie het eerder gebeuren dat Alonso Massa vervangt al lijkt dat (voor komend seizoen) ook niet snel te gebeuren.
     
  3. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    @jeepee, volgens mij heeft hamilton het over de 'startprocedure' die hij activeerde, waarna de auto in zijn neutraal schoot. Nu weet ik niet of dit hetzelfde is, maar als hij hem simpel in zijn neutraal had gezet, had hij dat wel gezegd.
     
  4. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was helemaal niet neutraal, het was de knop voor de start procedure, dat is iets heel anders. Neutraal maakt geen zak uit, want dan schakel je hem zo weer door naar de versnelling, daar heb je echt geen reset voor nodig. Dat soort knopjes, die je absoluut nooit meer nodig hebt tijdens de race moeten toch een soort safety hebben.


    De Raikkonen Alonso switch is een gerucht dat rond gaat, ik zuig dat niet uit mijn duim. Dat bericht dat Kameo boven mijn post heeft geplaatst bevestigd dat er geruchten zijn. Er is veel belangstelling van Ferrari naar Alonso.

    Renault laat Alonso vorig jaar ook gaan, zo gek is dat helemaal niet.
     
  5. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Massa heeft vlak voor de GP van Brazilie een nieuw contract gekregen. Dit is dus idd uitgesloten.

    Maar Alonso had al een aantal jaren bij Renault achter de rug en wou nu ook met een ander team wereldkampioen worden.

    edit: die Montezemelo moet z'n klep eens houden. Na elke GP heeft hij minstens 5 emotionele uitbarstingen.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Er is al duizenden kilometers gereden met deze wagen. Testdagen, vrije trainingen, kwalificaties en races, en het is nu de 1ste keer dat het fout gaat. Hamilton kon gewoon zn hoofd niet koel houden.

    En wat is het verschil tussen de neutraal en de start procedure? Bij de start zetten ze hem in de neutraal, geven gas en op het moment dat de lichten uitgaan laten ze het knopje los. Er is helemaal geen speciale startprocedure. Tenminste, zo ging het bij Mclaren in 2006. Ik kan het mis hebben.

    Alonso had al begin vorig jaar een contract bij Mclaren op zak. Hij wist toen helemaal niet hoe goed de Renault het zou doen dat jaar.
     
  7. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Jeepee je moet niet doen alsof je de baas van formule 1 bent en alles er vanaf weet kerel, het is namelijk nog al irritant dat je wilt laten zien dat je alles beter weet dat andere. En je fanboy gedrag irriteert mij ook mateloos. Je zit hamilton heelmaal af te kraken dat het zijn schuld is etc. Ik had je graag willen zien huilen als hamilton kampioen zou worden kijken of je nog steeds zon bekkie had met "ik weet alles" gedrag

    Wat dacht je zoiets als LAUNCH CONTROL wat word gebruikt bij de startprocedure ? Misschien gaat hij dan niet alleen in zn Neutraal mar worden dingen zoals TC,koppeling etc aangepast... En launch control word geactiveerd als je stil staat. Hamilton was aan t rijden dus wat dacht je wat er dan gaat gebeuren als je op die knop drukt.. Hij heeft geluk gehad dat zn versnelling of koppeling niet vastsloegen ofzo
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  8. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    in dit geval neem ik het toch ff op voor jeepee (ook al ben ik het voor de rest wel met je eens), launch control als zodanig is verboden. Ik kan me wel voorstellen dat de startprocedure softwarematig de motor iets anders afstelt ofzo.
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Oo, ik vroeg het voordat ik het bericht ging posten even aan mijn vaderover dat launch control, hij is zelf zeer actief in Le mans series enzo en heeft paar engineers bij hem werken die ex f1 monteurs zijn en hij zei dat ze het nog wel hadden. Launch control of niet er veranderd echt wel degelijk wat aan die auto als hij die knop indrukt
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ik zeg toch 'ik kan het mis hebben'? Khad inderdaad niet aan Launch Control gedacht (bestaat nog steeds, alleen het wordt geen LC meer genoemd).

    Misschien moet je mijn posts eens met een andere toon gaan lezen? Ik ben inderdaad Raikkonen fan, maar ik ben geen Hamilton hater. Van mij had ie best kampioen mogen worden (zolang 't Alonso maar niet is) maar ik heb veel liever Raikkonen. Ik ben fan van hem vanaf 2002 en het is gewoon een opluchting om hem na al die jaren pech eens van 26 punten achterstand alsnog kampioen te zien worden.

    Daarnaast kwam ik gewoon met een bericht van de fout van Hamilton, omdat iedereen dacht dat het de Mclaren was die iets niet goed deed. En het leuke daarvan is dat Hamilton voor China nog zei net zo koel te zijn als Raikkonen. En ik zie het als gezonde rivaliteit om hem daar met komische ondertoon op af te rekenen.

    edit:// en nu Ron weer: http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=19417
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat wist ie niet?? En van McLaren wel 8) In 2005 was Alonso ook al WK hoor, dus heeft ie dat contract getekend in een jaar dat hij WK is geworden.

    En wat dat starten betreft, het officiële launch control van toen Renault nog zo goed kon starten in 2001 t/m 2003 is verboden. Maar volgens mij hebben de teams al wel iets vervangends gevonden, aangezien ik die term nog vaak hoor. Albers vertelde altijd dat je voor het starten een knop ingedrukt moet houden en op het moment dat je hem loslaat, begint je auto te rijden. Het is dus juist een knop die je moet loslaten om te starten en niet indrukken (ja uiteindelijk wel indrukken, maar niet als de lichten uitgaan, dan laat je de knop juist los).
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    ja dus hamilton drukt hem in tijdens het rijden. Verschillende systemen denken dus 'ooh we gaan straks starten als hij los laat" dus die gaan zich instellen. Hamilton laat die knop los en daardoor zijn de systemen op de START ingesteld maar aangezien hij racepace had en zeker rond de 200 reed liepen die systemen vast.
     
  13. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Kimi is gewoon de ervaren man, dat merk je dus duidelijk onder druk.
     
  14. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, en nu begint het echt ergelijk te worden, mocht die quote van dennis op racefreaks echt waar zijn. Dat je een speciale band hebt met zo'n jongen is tot daar aan toe, dat je persoonlijke fouten weglult door te stellen dat het mechanische pech was is echt te zot voor woorden. Zo lust ik er nog wel een paar:

    'Het incident met de tankslang was niet albers zijn fout, de auto begon uit zichzelf ineens te rijden'.

    'De botsing van Vettel met Webber was niet zijn fout, het gaspedaal bleef hangen.'

    'David maakte geen fout toen hij wurz wilde inhalen, we hadden een lowrider van dat ding gemaakt en de hydraulische pompen lanceerde dat ding uit zichelf.'

    'Yamamoto maakt niet zoveel fouten, er is een evenwichtsprobleem met de auto waardoor hij uit zichzelf af en toe als een dolle begint te tollen'.
     
  15. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    :D, Tja Ron Dennis he... Wat een stripfiguur is het toch ook! :)
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Dat knopje is toch gewoon voor het vast zetten van de rem? Zodat je tijdens de startprocedure niet steeds met de voet op de rem moet blijven en bij groen alleen dit knopje moet los laten. Zo is het iig bij veel andere race klasses (zoals DTM) dus ik neem aan dat het bij de F1 ook zo is
     
  17. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij voorbaat sorry Falcon NL dat ik je xbw.nl handtekening ga gebruiken.


    [​IMG]
    mmmm.....wat zal ik nu eens bedenken
     
  18. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat Hamilton niet tegen de druk kan vind ik erg overdreven, áls het zijn fout was dan was het een simpel ongelukje en niet dat hij onder druk zomaar even de verkeerde knop uitkiest want hij heeft het hele jaar al laten zien dat hij wel degelijk met druk kan omgaan.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hamilton samen met Norbert Haug op de McLaren party na de GP van Brazilie :)
    De McLaren party waar alleen Alonso en consorten niet aanwezig waren.

    [yt]1QQ8Xl1A0hc[/yt]
    [yt]m2mY-9xk3Ik[/yt]
     
  20. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws! De motoren blijven de komende tien jaar hetzelfde. De belachelijke plannen van Max Mosley om met grasmaaiermotoren te gaan rijden gaan dus gelukkig niet door. Als ze nu alleen maar de toerenbegrenzer van die dingen afhalen...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina