[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus...moet ie daarom winnen? Het gaat hier om het racen en als de beste een leuke uitstraling heeft is dat meegenomen.
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Massa het kampioenschap wint dan hoop ik dat dit in ieder geval gebeurt met een verschil van meer dan zes punten, dan zou hij ook zonder de straf van Hamilton hebben gewonnen en dan is het dik verdiend.

    Maar ik hoop gewoon dat het Hamilton en McLaren worden, zou ook wel eens tijd zijn.

    @ Jeffer123, alleen het circuit is verlicht. :)
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Super jammer, ik hoop niet dat beide kampioenschappen hierdoor besloten worden...
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Simpel dus.
    Drivethru = 25 seconden straf. Een drivethru kan niet worden terug gedraaid, dus een 25 sec. straf ook niet. Lagere wiskunde. Helder.
     
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de FIA hadden ze wel anderhalve dag nodig om daar achter te komen.

    -Edit-
    De FIA is ook de grote schuldige. McLaren en Hamilton zouden (bijna) GRAAG de positie weer hebben teruggegeven als ze wisten dat ze fout zaten, maar Charlie Whiting (FIA) vertelde dat het 'OK' was en McLaren er dus vanzelfsprekend vanuit ging dat ze volgens de regels hebben gehandeld. Anderhalf uur na de race komen de stewards (nogmaals FIA) met een andere visie en bestraffen Hamilton en McLaren.

    McLaren maakte geen fout, Hamilton maakte geen fout, maar de FIA heeft simpelweg geblunderd.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2008
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Nee. Whiting zei geen 'OK'. Hij zei: 'I think it's OK'. En dat is toch echt iets anders dan een bevestiging ;)
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Na gisteren is het mij volledig duidelijk geworden waar de afkorting FIA voor staat...:emo: :x Wat een stelletje debielen daar.......
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Van Whiting's kant is dat dan toch een goedkeuring? Hij is een belangrijk persoon binnen de FIA en vertelde twee keer dat hij dacht dat het goed was, en dan vind ik het contrast binnen de FIA gewoon te groot. McLaren vroeg of de actie goed was en had het anders nog wel een keer willen herstellen, dus naar mijn mening hebben zij van hun kant erg goed gehandeld.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Hamilton krijgt een keer staf hoor :emo: Je bent vorig jaar zeker alweer vergeten?

    En hier een terecht flauwe opmerking:

    @ Mika,
    Whiting bepaald toch niet of er straffen worden uitgedeeld? En nogmaals: als dit 2 rondjes eerder gebeurd was kreeg Hamilton een drive-thru. Deze was ook onmogelijk ongedaan te maken. 3 rondes voor het einde geld die straf niet meer en wordt deze omgezet naar een 25 seconde straf. De gevolgen zijn hetzelfde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2008
  10. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, helaas niet. Maar daar gaat het ook niet om, Whiting gaf zijn mening en McLaren vertrouwde daarop om een uur later te horen dat ze zijn bestraft.

    En het gaat er niet om dat Hamilton een keer een straf krijgt, maar een team dat in hevig gevecht is met Ferrari (vaak McLaren). Maarja, dat blijft een leuk discussiepunt..
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ach. Er is maar één ding dat de FIA moet doen: grindbakken weer plaatsen waar ze horen. Voorkom je een hoop gezeik mee.
    Dan was Hamilton achter Kimi aangesloten en gingen ze samen na Eau Rouge op Les Combes af. Was de 1ste plek waar het pas écht nat was, dus dat was zeker spectaculair geweest!

    Stomme asfalt plakken. Geld ook voor Monza. Ascari, de lesmo's en Parabolica zijn nog leuk, maar de eerste en 2de chicane hebben teveel routes. Met name in de Porsche Supercup koos men er vaker voor rechtdoor te gaan dan rechtsaf =(
     
  12. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens.

    Maar het lijkt alsof ze een andere oplossing hebben gevonden. Heb je de chicane van Singapore (bocht 10) gezien? Die curbstones zijn echt enorm hoog! Dan denk je wel twee keer na voordat je gaat afsnijden.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Heb nog vrij weinig gezien van Singapore. Ken de baan wel uit m'n kop, maar dat is puur de layout. Even kijken hoe laat ik morgen naar school moet, want wellicht dat ik de trainingen live kan streamen. Ben wel benieuwd wat voor beelden 't gaat opleveren. Jammer van die wieldeksels. Nu zie je bij de meeste alleen achter gloeien.

    Edti://

    [​IMG]

    _O_

    En een nieuwe regel: Als je een chicane mist, moet je eerst volledig tot stilstand komen voordat je verder mag! Goede regel!!! En Alonso uit zorgen over bocht 10. Daar liggen zulke hoge curbs dat de wagen beschadigd, maar hij kan geen oplossing ervoor vinden. Nou hier is er één: niet de chicane missen!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2008
  14. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nieuwe regel vind ik niks, wat vind jij er goed aan?
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Links en rechts naast de baan liggen twee witte lijnen. Net zoals je hebt leren tekenen op de basisschool: daar moet je tussen blijven! Doe je dat niet, dan vind ik dat je of in de muur moet eindigen, of dat je jezelf vast graaft in de grindbak. Met die vervloekte asfalt plakken moet je ook maar eens afgestraft worden als je de wagen niet op de baan kunt houden!
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Hier nog een foto van het circuit in het donker:

    [​IMG]

    Bron: Jarno Trulli

    Begrijp nu tenminste wel waarom hij het onveilig vindt en hij liever eerst wilde testen..
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Zo handig is het nu ook weer niet als je stil moet gaan staan.. Straks komt er een achterop, vage regel..
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dacht ik ook, maar ik denk dat je op het stuk asfalt waar je afsnijd/opschiet stil moet gaan staan, en anders op een volgend stuk. Lijkt me achterlijk dat het midden op de baan moet of gaat gebeuren. En dan het in de grindbak/grasbak sowieso niet moet. :+
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    F1 op Singapore

    Kijk hier de laatste 30 minuten van de vrije training.

    Ik vind het er zelf wel erg vet uitzien. Alleen is de baan niet echt een 'race' baan..
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een absurde regel is dat zeg. Wat nou als de ander je zo in het nauw drukt dat afsnijden de enige veilige optie is? En zoals al gezegd, stilstaan op een F1 circuit is levensgevaarlijk! |:- Sowieso weegt de vertraging van stoppen en weer accelereren niet op tegen de tijdwinst die je behaalt met afsnijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina