1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    systeem sprong op groen... jezus

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Waarom gebruiken ze dat systeem nog steeds zeg.. Is al de zoveelste keer dat het niet goed gaat!

3. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    wat gebeurde daar dan!
    het systeem sprong wel op groen dus geen fout van Massa

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Wie zou er hier het eerste gaan zeiken dat de straf voor Massa te mild is?:D

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Massa, wat doe je. :eek:
    Het gaat echt te vaak fout bij de pitstops van Ferrari. En dit is erg zuur voor hem, nu hij op P1 lag en die positie zo belangrijk voor het WK is.

Edit: Het systeem werkt gewoon niet. Even flikkert ie naar groen en dan scheurt ie weg. Misschien toch maar weer terug naar de lollypop man, al ging dat ook niet altijd goed.
    Zou de druk soms te groot zijn geweest, waardoor het te snel op groen werd gezet?

Edit 2:
    Flikker op met FIA. Massa alleen een drive through. De andere twee een 10 stop & go. Te belachelijk gewoon.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Straf is idd onbegrijpelijk, al was het niet Massa's schuld, maar de schuld van het team.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nee ok, maar dat was ook zo bij de pitstops onder safety car. Kon zelf ook niet zien dat pits dicht was, en dan vind ik fout van Ferrari vele malen groter dan stoppen in gesloten pits.
    Gelukkig dat Rosberg het alsnog goed doet. Alonso gaat ook lekker.

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ben ik het ook mee eens

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De vraag is natuurlijk in hoeverre je het een fout van Ferrari kunt noemen. Het systeem zat gewoon fout net als je bijvoorbeeld een blowup van de motor ook niet echt een fout van het team kunt noemen. Straf was terecht maar disqualificatie had ik te hard gevonden.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik had de andere twee een drive-through gegeven en Massa een stop&go.
    Al maakt het weinig meer uit als ie laatste ligt met langzame rijders voor zich. Dan is een 25s penalty zwaarder.

Zou iig mooi zijn als Alonso wint. Hamilton moet derde kunnen worden en dat is wel lekker voor de stand. Kovelainen komt niet in de punten helaas.
    McLaren kan hier ook goede zaken in constructeursstand doen.

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    nee raikkonen :mad:!

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    weer lekker van Kimi=(

13. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Alonso _O_ Echt verdiend!

En sowieso een erg mooie top vijf met imo de meest interessante rijders. Alleen Kubica ontbreekt daar n beetje in, snapte die pitstop ook niet helemaal.

Wat heeft Ferrari voor mij t laatste seizoen trouwens afgedaan zeg.. En Raikonen nog voor twee jaar bijgetekend :') Ik ga een ander team zoeken :p

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Alonsa. 8)
    Lekker voor Ferrari dat ze nul punten scoren. Hamilton FTW!

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Even mijn gedachtengang:

Er is een safetycar, dus je gaat zo snel mogelijk de pitstraat in, om er zo snel mogelijk weer uit te komen en vooraan in het treintje achter de car aan te rijden. Toch? Waarom ging Ferrari (beide auto's!) dan zo laat? Als ze beide doorgereden waren, konden ze een voorsprong maken, en veilig(er) pitten. Als ze direct met de safetycar waren gegaan, reden ze ook in de voorste linies. Waarom dan zo laat?
    Daarnaast moeten ze het lampensysteem afschaffen bij Ferrari. Ik weet niet wie of wat er voor zorgt dat het licht op groen gaat, maar het moet in ieder geval zijn dat iemand die met zijn neus zowat op de tankinstallatie, banden etc. zit ook het sein geeft om weg te rijden.
    Nou, leuk en aardig voor Alonso, maar schockeerd me verder niet. Raikkonen rijd 'm wéér in de muur, bah. :mad: Massa, nou ja, ligt niet aan hem volgens mij, hij rijd weg als hij een sein krijgt. Had gehoopt dat Kubica hier goed van kon profiteren en samen met Glock en Vettel op het podium had gestaan. Dat was wel de droomfinish voor vandaag, voor mij. Hamilton verder mooi, en ben benieuwd of Trulli uit vermoeidheid zijn bolide maar geparkeerd heeft. En wat ging Button bij dat water doen? 8)

Laatst bewerkt: 28 sep 2008
  16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dacht dat het Barichello was. Leek wel of ie iets in het water gooide ofzo.
    Pitstraat was niet gelijk open, waardoor ze langer moesten wachten voor ze er in konden. Sommigen hebben daardoor flink wat plaatsen verspeelt.

17. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Raikonnen is wel epic fail dit seizoen hoor!

Helaas pakt Massa het weer niet aan als hij de kans heeft.
    Hamilton profiteert weer eens. pfffff

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    De Ferrari's maken zelf de fouten, daar hoeft Hamilton zich niet voor te schamen dat ie daarvan profiteert. Hij rijdt gewoon normaal. Massa is de dupe van dat hypermoderne systeem van Ferrari, wat gewoon niet blijkt te werken en Raikkonen maakt zelf een fout door te crashen. Eigen schuld dus, waarom niet gewoon de lollypop man gebruiken?

Bovendien profiteren de Ferrari's ook vaak zat van fouten van anderen, neem Spa bijvoorbeeld maar waar Massa profiteert van de terugzetting van Hamilton en in Hongarije profiteert Raikkonen van de lekke band van Hamilton.

19. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    ach ja dat is racen en hoort er eenmaal bij. Vind t wel leuk dat alonso weer een keer een GP op zn naam heeft. Hoop dat Renault volgend seizoen weer echt keihard aan de competitie mee kan doen :)

20. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie race, een stuk leuker om te zien dan Valencia! Ferrari moet voor alle zekerheid gewoon teruggaan naar de lollypop man, want dit is inderdaad niet de eerste keer.

Ben blij dat McLaren weer eerste bij de constructeurs staat, alhoewel Kovalainen beter had moeten doen, en ben benieuwd hoe ze het in de resterende drie (droge?) races zullen doen.

Raikkonen weer in de fout, helaas voor hem. Had verwacht dat er iets meer fouten zouden worden gemaakt, maar niet weer van Kimi.

Laten we het daar maar niet over hebben.. :cool:

-Edit-
    Zou bijna Alonso en Rosberg vergeten, die reden echt supergoed! Allebei de punten dik verdient. Glock, Vettel, Coulthard en Nakajima deden het ook goed. :)

Laatst bewerkt: 28 sep 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina