1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de straf voor Massa te zwaar. :D

Kan ook nog..

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Jaaa, maar waarom Massa dan (voor de derde keer)? In Valencia heeft hij toch ook een onderzoek naar een unsafe release gehad toen hij in de pits bijna op Sutil reed. Toen werd hij dus vrijgesproken. Waarom heeft hij toen geen straf gehad dan?

Je kunt dan ook de conclusie trekken dat Massa niet bestraft had moeten worden voor een unsafe release maar voor iets zwaarders (als dat er is).

3. JeePee

JeePee Guest

Onderzoek doen naar een unsafe release is volgens mij nog altijd wat anders de beschuldigd worden van een unsafe release? Wellicht dat de FIA uit het onderzoek concludeerde dat er nog genoeg ruimte was in de pitstraat om naast elkaar te kunnen rijden. Massa sneed Sutil niet af. Sutil hoefde niet eens een stuurbeweging te maken of van z'n gas af te gaan. Massa had daar goed geanticipeerd en ging bij het naderen van de pitexit van z'n gas af en sloot netjes aan...

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Toen is Massa na de race bestraft met een boete van 25000 dollar die nergens op sloeg!

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat klopt, maar dan blijft het nog steeds een unsafe release omdat er wel wat had kúnnen gebeuren. In Singapore is er toch ook niets gebeurd? En daar is hij uiteindelijk wel voor bestraft. Ik zie het verschil niet.

Ok, de FIA ziet het verschil blijkbaar ook niet omdat ze hem toch hebben bestraft. Maar dit vind ik dan zeer mild en hier mag Massa dus van geluk spreken. Hij had hier gewoon ook een drive through moeten krijgen. Je doet een coureur geen pijn in de portemonnee, die hebben geld zat. Komt ook nog bij dat ie hem waarschijnlijk niet eens zelf hoefde te betalen en die straf accepteerde hij dus maar wat graag.

Ik blijf er dus bij dat FIA inconsequent heeft gehandeld. Óf je geeft 2x een 25.000 boete, óf 2x een drive through. Wat ze nu hebben gedaan slaat nergens op.

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    In Singapore moest een Force India (weet niet meer welke) wel de benzineslang van Massa ontwijken, terwijl er in Valencia vrijwel niks aan de hand was.

Misschien dat er wel verschillende niveaus van 'unsafe releases' bestaan.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat moet Sutil dan geweest zijn, want Fisico stopte niet rond die tijd :+

Nouja, misschien is dat wel zo ja. Ik vind wel dat er wel veel grijze gebieden zitten in die omschrijving. Een unsafe release kan van alles zijn. Je ziet ook weleens dat iemand iemand van zijn eigen team aanrijdt bij het wegrijden. Dat is eigenlijk ook een unsafe release. Waar kun je de regels eigenlijk vinden?

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Het had helemaal onzin geweest als hij een drive trough had gehad toen.
    Het is al zovaak gebeurd dat er 2 auto's naast elkaar in de pits reden en Massa liet Sutil gewoon heel netjes voor!
    In het verleden zijn er voor dergelijke incidenten nooit straffen uitgedeeld, dus de straf slaat nergens op.

9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat volgens mij wel wat over de pitstraat en pitstops. Klik (.pdf).

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Leuk bestandje, die sla ik ff op :)

Ik kan er over dit onderwerp alleen helaas niet al teveel vinden, dit is eigenlijk het enige:

art 23 sub i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.

Volgens mij maakt het dan niet uit of een coureur goed anticipeert of niet en is de straf in Valencia in dat geval wel terecht omdat het de verantwoordelijkheid is van het team en niet van de coureur. Ik kan verder niets vinden over verschillende vormen van een unsafe release, helaas.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het juist de verantwoordelijkheid van de rijder, ik neem aan dat die wordt bedoeld met 'competitor'. :)

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Net als Hoosie zegt gebeurt het toch veel vaker dat rijders naast elkaar de pits uit rijden. Probleem was dat je in Valencia niet met z'n 2en op het einde er uit kunt. Vind eigenlijk dat Sutil en niet Massa op de rem moest gaan omdat Massa hem gewoon op een ronde zet, dus dan is het wel net zo netjes om hem er voor langs te laten

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het gaat mij er ook niet zozeer om dat Massa een straf moest krijgen, maar meer om de onduidelijkheid van de regels van de FIA. De ene unsafe release is een boete en de andere is een drive through.

Tja, ik weet het ook niet. Competitor kan zowel het team als de coureur zijn, zeg het maar :+

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Les net pas dat Barichello ook bestraft is, omdat hij tijdens de kwalificatie niet op de juiste manier de pits in reed, nadat Heidfeld hem hinderde. Zielige actie weer. Pitlane entry is al niet denderend. Wat had ie dan moeten doen, nutteloos nog een rondje rijden en mogelijk daardoor anderen hinderen...

Wat was het nou met Trulli. Uitputting of echt problemen met de auto?

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Trulli had hydraulische problemen. Die opmerking over uitputting was weer zo'n voorbarige Olav Mol conclusie waar ik me lekker aan kan irriteren :x

Net zoals dat Fisico's crash op zaterdag werd veroorzaakt door een kapotte band en niet door eigen fout. Maarja, Olav he..

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Dat meen je. Wat een onzin zeg, weet je ook wat voor straf (geldboete?)?

17. JeePee

JeePee Guest

Geld boete ja. Dit is wel erg oud nieuws. Was voor de race nog bekend zelfs.

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dus daarom zag ik het nergens staan. Vind het hoe dan ook wel een belachelijke straf.

19. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Olav Mol moet snel commentaar geven en dit was het eerste wat in hem op kwam en Trulli was ook daadwerkelijk helemaal uitgeput toen je die beelden iig zag. Verder vind ik Olav een geweldige commentator ga maar eens naar die Belgen luisteren of Allard dan vind ik toch echt klappen minder dan Olav.

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Volgens mij zij ie pas van uitputting nadat je beelden zag van Trulli die het slecht drokken en met zijn duimen omlaag gebaarden. Daarvoor gaf ie versnellingsbak dacht ik als mogelijk probleem, toen ie langzaam reed en zijn wagen naar de pits probeerde te brengen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina