1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Het eerste waar ze eens mee moeten stoppen is het continu veranderen van de regelgeving mbt. de wagens. Daardoor moeten er verplicht elk jaar nieuwe dingen worden ontwikkeld die enorm veel geld kosten.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie kwalificatie voor McLaren! Raikkonen zit er goed bij dit keer en kan wel eens gaan voor de overwinning denk ik. Alonso ook weer erg goed, en Massa zal het lastig hebben morgen.

3. JeePee

JeePee Guest

Mwahh, hoop 't wel maar denk niet dat Kimi hem pakt. Is zelf totaal niet blij met de 2de plek en hij moest duidelijk voor pole gaan als buffer voor Massa. Hamilton is sneller met een even zware/zwaardere auto. Ik hoop gewoon dat Kimi morgen voor de 1ste bocht op P1 ligt en dat de race bij Hamilton niet geheel vlekkeloos gaat. Wat zijn de weersverwachtingen eigenlijk? Vannochtend regende het daar nog.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hoe laat is de race nou, uur of 5/6 's nachts?
    Ben altijd in de war met die 'vreemde' tijden.

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    06:30, volgens Formula1.com. Hier kan je de tijden naar "locaal converteren". Weet niet of dit klopt met de RTL7 uitzendingen :)

Hier komt dus nog wel een uur voorbeschouwing aan vooraf ;)

6. JeePee

JeePee Guest

Om 5:15 begint de uitzending.
    Om 6.30 zal de race van start gaan.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe laat wordt die herhaald?

8. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Staat op de site van RTL GP :).

9. JeePee

JeePee Guest

Het is koud in Fuji... Hoop dat Kimi die voorbandjes maar op temperatuur kan houden! Van mij mag de zon wel ff doorbreken daar!

10. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ah, heb vanochtend de race gemist! Was van plan om te gaan kijken maar is niet gelukt... Vanmiddag de herhaling dan maar, volgens mij was het wel een leuke race :D

11. JeePee

JeePee Guest

Hamilton bedankt! Overenthousiaste zak.

Maja, verder wel een leuke race. Op de belg gezien dat Kimi vanaf T1 met schade rond gereden heeft. Heerlijk dat Massa Lewis een tik gaf. Ik hoop op Kubica die WK wordt!!!

Ow, en kan iemand die Kalff en Coronel laten oprotten? Slechtste analyse van de slechtste 'experts' ooit vandaag.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het is voor vandaag 100% duidelijk, FIA (Ferrari International Assistance) haat McLaren/Hamilton. Hamilton schiet rechtdoor, het was geen handige actie en niet 100% netjes, en Hamilton had z'n verlies moeten nemen, maar was geen straf waard, in ieder geval niet dezelfde straf als Massa (die effe wat anders flikt), Raikkonen schiet rechtdoor, Kovalainen schiet rechtdoor, Alonso, Kubica etc...vanwege koude banden. Is dan toch echt compleet belachelijk dat alleen Hamilton bestraft word!?!?!?! Het is bijvoorbeeld Kovalainen die Raikkonen raakt. Kubica en Alonso zeiden het zelfs ook, zowat iedereen vooraan schoot rechtdoor vanwege koude banden. Dit was racen!

En vervolgens tikt Massa uit 100% pure frustratie, 100% puur expres Hamilton eraf en wat krijgt ie slechts?! Een focking drive-drive throughtje en vervolgens word de flapdrol ook nog eens beloont met punt!? Dit is echt te krom voor woorden. Massa was volledig van de baan, Hamilton was hem voorbij, Massa is gefrustreerd en ramt voor z'n eigen kampioenschap Hamilton expres!?! Echt waar, hier had hij gewoon voor gediskwalificeerd moeten worden. Dit is wat men in het voetbal een hele dikke rode kaart noemt. Maarja, het is een Ferrari die het doet bij een McLaren, dus dan is het volgens de FIA ok. Ben het niet vaak eens met Kallf, maar vandaag hebben ze 100% gelijk. Was het ook volledig eens met Coronel. En dan het Ferrari team...Gaan staan juichen omdat je rijder er expres en uit frustratie er een andere rijder afrost?!?! Stelletje losers....Echt waar, kots van dat hele team inclusief Massa.

Vervolgens rost Massa ook nogeens tegen Bourdais. Bourdais doet niets fout. Het is weer Massa die uit pure frustratie tegen een ander aanrijd. Maar aangezien Massa in een Ferrari rijd zal hij wel niet bestraft worden. FIA kennende zal Bourdais van wel weer gestraft worden.......Zo'n gefrustreerd figuur als Massa mag geen WK worden, zeker niet na de acties van vandaag. Massa kan niet racen, dat toont hij vandaag nog maar eens aan.

Alonso heeft echt geweldig gereden!!!!! Op z'n eigen kunnen en op het team z'n kunnen de race gewonnen, geen geluk met een safety-car, maar echt met puur racen! Echt geweldig. Heerlijk, mooiste overwinning van het seizoen voor mij. Piquet ook eindelijk een goede race. Renault is echt heel lekker bezig. Alonso => _O_ Mooi ook om die echte blijdschap van iedereen te zien daar, ook voor Piquet. De 2e stint was ook weer echt super van Alonso, hij ging toen als een gek.

Zowel Kubica als eindelijk Raikkonen weer eens hebben beide een strakke race gereden. Mooi gevecht ook.

Echt jammer van Kovalainen, wat een pech heeft die gozer zeg!
    Jammer van Fisichella en Sutil, waren beide niet slecht bezig! Honda echt volkomen kansloos vandaag, jammer. Hoop dat het volgend jaar beter met ze gaat.

Jij vindt het heerlijk om te zien dat iemand er een andere rijder 100% expres uit 100% procent pure frustratie op een belachelijk manier iemand eraf rost?! .........:x

Heb hier weinig aan toe te voegen......

Owja, Kubica nog:

Ah ja zeg.......dit is toch echt niet meer normaal he!?! Dit slaat echt helemaal nergens op. Bourdais wordt bestraft omdat Massa tegen hem aanrijdt?!?!?!?! Echt, dit geeft aan hoe focking verrot en Ferrari minded die hele kut FIA is. McLaren en Hamilton mogen geen kampioen worden, het MOET Massa met z'n Ferrari worden.......Zoals nogmaals blijkt, Ferrari International Assistance...Echt, dit gaat echt helemaal nergens over, om van te janken gewoon. Als het nu allemaal nog niet duidelijk is?!?! Nogmaals een zwarte dag voor de F1. Ben er onderhand klaar mee, de FIA bepaald gewoon het kampioenschap, niet de races dus................

13. JeePee

JeePee Guest

Boehoe, huil huil, Lewis Hamilton krijgt een straf door de hele kop van het veld naast de baan te drukken. Ach gossie. En Massa krijgt slechts een drivethru vanwege een actie die dit jaar al 20x is voorgekomen en waarbij iedereen een drivethru kreeg. Snik, snik, wat is de FIA toch pro Ferrari. Ga toch fietsen man! Of pak vorig jaar er even bij.

Geen staf waard? De man was geklopt bij de start door Kimi die vervolgens op de limiet remt en Lewis gaat daar nog overheen, wat er voor zorgt dat hij voorin iedereen naar buiten dwingt en Kimi daardoor schade oploopt.

Raikkonen schiet rechtdoor? Raikkonen MOET rechtdoor. Die jonge remde duidelijk gewoon op tijd!

Dit was een, net zoals Massa's, een veel te gefrustreerde actie. Je mag blij zijn dat Kimi zo allert was. Hamilton had na 500 meter al een DNF achter zijn naam kunnen hebben.

Nogmaal: tailfishing wordt ALTIJD bestraft met een drivethru. ALTIJD.

Haha. Sorry. Nu ga je teh furr.

Allebei je rijders winnen een plekje? Ik zou ook juichen!

Puur racen? Nou nee. Puur op de onkunde van Lewis Hamilton heeft hij de race gewonnen.

Ik vind het heerlijk om te zien dat zo'n motherfucker als Hamilton die vaak de een na de ander van de baan drukt en hier op Fuji de race van mijn favoriet volledig naar de klote rijdt na een paar meter door zo'n zelfde kutactie ook gepiepeld wordt! Heerlijk! Jammer dat papa niet in beeld kwam. Had die kop graag willen zien!

Idd!

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je reply is van zo'n bedroevend laag kinderachtig niveau, dat ik er geen moeite voor ga nemen om erop te reageren. Je betuttelende toontje sla je maar tegen een ander aan.....

Komop he, dit slaat nergens op................................................ ...Triest hoor............Maarjah eigenlijk heeft iedereen het fout gedaan, behalve Kimi natuurlijk.........

15. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bla

16. JeePee

JeePee Guest

En toch doe je het... Ik praat trouwens op dezelfde toon terug ;)

Jup. Behalve Kimi. En Kubica, Alonso, Trulli, Kovalainen en de hele mikmak de daar achteraan kwam. Maar het is lastig hoor. Ik draag al 16 jaar een bril en het lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk kijken door zo'n grijze Lewis Hamilton bril ;)

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja, of de straf van Bourdais terecht is, laat ik maar even in het midden. Maar ik vind het belachelijk dat de FIA al ongeveer 15(?!) ronden voor het einde roept 'we onderzoeken het na de race'. Waarom niet gewoon Bourdais een drive-through geven, waar hij ook 'recht' op heeft volgens mij als het meer dan 10 ronden voor het einde is. Deze regel was ingevoerd in 1998 toen Schumacher zijn stop and go na de finish maakte, omdat het 3 ronden voor het einde was. Bourdais heeft nu niet de kans gehad om terug te vechten en bovendien zijn die 25 seconden een standaard tijd, terwijl de pitstraat niet overal evenlang is en die van Fuji was bijvoorbeeld al korter.

Aan de andere kant, als je Massa en Hamilton na de race zou straffen, zouden ze er misschien beter vanaf komen omdat ze niet achter verkeer komen te zitten en dus een voorsprong in de race zouden kunnen opbouwen.

Voor beide manieren is dus wel wat te zeggen, maar waarom is de FIA telkens zo inconsequent?! Vorige keer was het gedonder met de 'unsafe release', waar in de regels ook maar 1 zinnetje over staat terwijl die straf voor zoveel verschillende redenen wordt uitgedeeld. En nu dit weer, waarom niet gewoon je eigen ingevoerde regel handhaven en beide een drive-through geven.

En dan de straf van Hamilton. Het was idd erg agressief en ik kan begrijpen dat de FIA een straf hiervoor uitdeelt, omdat er anderen worden afgesneden eigenlijk. Maar hoe vaak zie je niet dat coureurs elkaar afsnijden, waardoor 1 van beide buiten de baan wordt gedrukt en dan wordt er helemaal geen straf uitgedeeld en is het opeens 'racen'. In Spa bijvoorbeeld werd Hamilton door Raikkonen buiten de baan gedrukt. Een jaar eerder ook in Spa drukte Alonso Hamilton van de baan. Hoe vaak hebben we die afsnij-acties van Schumacher bij de start gezien en is hij daar ooit voor bestraft? Nee, allemaal niet en waarom dan nu opeens wel? Omdat er nu toevallig wat meer auto's bij betrokken zijn? Als dat de reden is, vind ik de FIA ook hier weer lekker inconsequent, want de actie van de coureur blijft hetzelfde, namelijk het afsnijden van de tegenstander. Het is toch ook niet zo dat je 3x onder geel moet inhalen voordat je pas je eerste drive-through krijgt? Dat gebeurt ook gewoon bij de eerste keer, dus dan hoort dat ook te gebeuren bij de eerste auto die je de weg afsnijdt.

@Jeepee:
    Als jij daarom juicht dat iemand een plek stijgt omdat ie een ander van de baan ramt, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar dan streef je wel het doel van de sport voorbij, waar het nog altijd om de snelheid gaat. Je moet voor iemand finishen omdat je sneller bent, anders wordt de F1 net Mariokart. Misschien moeten ze Kimi de volgende keer dan maar wat bananenschillen meegeven, wie weet spint Hamilton daardoor van de baan. Dan heb je weer wat om te juichen ;)

Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  18. JeePee

JeePee Guest

Hamilton benadeeld Massa en Kimi. Hamilton krijgt een tik en Massa én Kimi komen er langs. Een soort revanche. Dan juich je toch als Ferrari zijnde? Wellicht dat die monteur niet vond dat Massa fout zat?

Als Kimi een plek wint omdat iemand anders eraf of kapot gaat zie je mij niet juichen. Slechts denken 'mooi meegenomen'. Maar als Lewis Hamilton Kimi van P1 naar P8 gooit door een ... actie, en vervolgens zie ik hem achterstevoren staan, tja, dan ben ik blij :cool: Ik mag die hele Hamilton sowieso totaaaal niet. Begin 2007 kon ik 'm nog wel teren en vond ik het vet hoe zo'n rookie goed mee kon komen voorin het veld, maar al die grootspraak, zijn vader die zich overal mee bemoeit, het wannabe Senna gedrag, en met name zijn rijstijl die ik echt achterlijk vind, heb ik er op z'n zachtst gezegd totaal geen problemen mee als Hamilton zich vergallopeerd. Vandaag al helemaal niet, omdat ik het 2007 scenario al weer voorbij zag vliegen. Kimi met een winst vandaag zou hetzelfde betekenen als vorig jaar. Twee races, 17 punten achterstand, en een Hamilton voorop die zijn hoofd niet kan koelen. Maja, nu maar hopen op Kubica. Degene die van de kanshebbers het meeste de titel verdient imo!

19. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je die straf van Hamilton nou echt terecht?! Hij heeft er vooral zichzelf mee te pakken, wat Massa deed is gewoon iets wat Hamilton in Spa probeerde te voorkomen!

En die straf voor Bourdais is ook weer een dieptepunt in het seizoen, "Ik had de rode loper moeten uitleggen" nou daar heeft hij helemaal gelijk in, want wat een onzin is het zo zeg!

Hamilton raakte niemand ernstig en ging gewoon te wijd, mag je dan niet meer racen? Alsof dit voor het eerst gebeurt bij een start, er was niks aan de hand zeg..

Ik zal zometeen wat foto's van de RTL GP studio plaatsen, want dat was het enige positieve van de dag..

-Edit-
    Mooie titel..
    http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081012100412.shtml

Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    [yt]http://nl.youtube.com/watch?v=YufJV7Burfo[/yt]

Hier kun je zien dat er in de 1e bocht duidelijk niks is wat Hamilton fout doet, als hij wat fout doet doen er heel veel andere ook wat fout. En dat van Massa was gewoon kamikaze. Ik vind het niet erg als er een Ferrari wint, maar dit slaat echt alles. Dit klopt niet, dit is corruptie!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina