1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Ik ben ook meer Albers fan dan dat ik dat van Doornbos ben. Precies om de redenen die Fisichella noemt. Doornbos is in mijn ogen veel te positief, met als uitschieter Spa 2005 in de kwalificatie (ze reden de quali met 0.0 brandstof, waardoor ze uit de pits moesten starten, en vanwege de goede quali met de low-fuel car was Doornbos door het dolle heen, terwijl Albers er de P in had... terecht) Altijd die bigsmile... nee, geef mij maar het inhoudelijke verhaal van Christijan. Dat er vaak kapsones in zit vind ik niet erg. Dat hoort bij een coureur.

Maar ook qua prestaties vind ik Albers de betere. Niet alleen op de baan, maar ook daarnaast. Ik snap ook niet waarom Doornbos test coureur is. Maargoed, voordat er weer zo'n hele ALB <> DOO discussie komt, ik prefereer Albers :cool:

2. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ieder zijn smaak he:) , ik vergelijk Albers kwa uitspraken en uitstraling naar buiten toe, met J Verstappen, wat vond ik dat een irritant mannetje, altijd negatief een veel bla bla en rijden ho maar.

Nee ik blijf erbij, Doornbos heeft veel meer in zijn mars als hij tot nu toe heeft laten zien, is een comming man;)

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Neel Jani kan je wegstrepen bij Toro Rosso, die gaat Champcar rijden.

4. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
  5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha geweldig. :thumbs:

Hier staan dus wat meer en Video 3 is bijna hetzelfde maar die mag er ook zijn. Heel erg cool. :)

6. JeePee

JeePee Guest

Leuk :)

Had SBS6 trouwens nog zo'n jaarclip? Die had ik vorig jaar meer dan 20x gezien 8) Vraag me af of ze er weer één hadden.

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze hadden er weer één maar deze vond ik minder dan de vorige jaren, die van vorig jaar was toch met Bon Jovi muziek (Have a nice day)?

8. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    SBS6 had zoals Mika Kimi ook dit jaar weer een jaarclip, maar deze was veel minder mooi dan die van vorig jaar. Ik zal hem straks uploaden en in het topic plaatsen.

9. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die clips zijn te vinden op de nieuwe racesite Racing Underground: www.racing-underground.com

En deze site mag gewoon overal gepubliceerd worden omdat hij deze keer niet in de problemen met de FOA kan komen:)

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Direct even aangemeld. :) Bedankt voor die site. :b:

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Bron: f1club.be

Ik ben het dit keer wel met Mosley eens. Die coureurs moeten is een keer niet zo piepen over die veiligheid. Als je F1 wil rijden, weet je dat je een levensgevaarlijke sport instapt. Ze hebben vast allemaal wel van het dodelijke ongeluk van bijvoorbeeld Ayrton Senna gehoord. De snelheid staat voorop in F1, niet veiligheid. Als je als coureur daar niet tegen kan, moet je jezelf misschien maar eens afvragen of je wel de juiste beroepskeuze gemaakt hebt.

Bovendien zijn die salarissen zo hoog, mede doordat het zo'n levensgevaarlijke sport is. Komop, die gasten worden er dik voor betaald, dus dan mag er ook wel wat van ze verwacht worden.

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Snelheid voorop de veiligheid? Dat doet de FIA niet echt, zie maar naar de V8's en al die andere regels. Achteraf bleek dan wel weer dat het met de V8 gevaarlijker is in de hoge snelheidsbochten maar toch.

Ik vind wel dat het veilig genoeg is en dat de snelheid daar niet nóg meer moet onder lijden maar ik vind ook dat de FIA niet zo achterlijk moet doen met zulke antwoorden. Coulthard vergeleek het ook met de NASA en astronauten, de NASA stuurt astronauten ook niet direct op weg zonder elkaar aan te horen.

Maar het is inderdaad wel zo dat je gewoon een risico neemt en je dat ook weet als je in die wagen stapt, ik denk ook wel dat het veilig genoeg is en volgend jaar zal het waarschijnlijk nog veiliger zijn.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nee, ok dat antwoord van de FIA is misschien wat flauw. Maar hij bedoelt er volgens mij meer mee te zeggen dat de coureurs niet zo moeten zeuren elke keer en gewoon moeten doen waar ze dik voor betaald worden. Het is nou eenmaal het risico van het vak.

Overigens bedoelde ik dat de F1 om snelheid hoort te gaan, niet dat de FIA meer aandacht besteedt aan de snelheid. Maar in dit geval doen ze het even wel :)

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je gelijk in. :)

15. JeePee

JeePee Guest

De coureurs moeten echt niet zeiken. Kijk naar de MotoGP... dat is pas gevaarlijk. In de Formule 1 heb je nou eenmaal een grote risico factor... of nou ja, groot, volgens mij is in je eigen auto naar het circuit toe rijden gevaarlijker dan met 360km/h over Monza rijden.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De f1 loopt qua veiligheid ongeveer 10 jaar voor dan de nieuwe hedendaagse familie cars. Je kan met een formule 1 auto nu frontaal botsen zonder letsel over te houden :)

Zoals gezegt, de moto gp is pas echt gevaarlijk. Geen nieuwe constructies die je hachie kunnen redden, behalve een pak van 5000 euri dat bij een goede val aan diggelen ligt.

Respect voor de moto gp rijders ;)

17. JeePee

JeePee Guest

Idd. Ook voor Rossi de vorige race. Hij glijdt onderuit, pakt vervolgens zijn beschadigde motor weer op, en rijdt met brandplekken op z'n pak weer tering snelle rondjes.

Maar ook de F1 gaat soms toch wel sneller dan je denkt. In Formule1 RaceReport staan altijd de topsnelheiden tijdens de race. In Turkije had Kimi Raikkonen iets van 196km/h ofzo. Dat had hij gereden met een lekke band. Moet je voorstellen dat je op de snelweg rijdt, en je met 76k/m voorbij gereden wordt door een auto met een lekke band 8)

18. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is dit de nieuwe livery van McLaren?O-)

Zoja, ik vind het niet mooi...=(

//Edit

Het is...zojuist bevestigd door McLaren dat ze aan het experimenteren waren:)
    "Pedro de la Rosa en Lewis Hamilton hebben beiden gereden in auto’s die onderdeel uitmaken van de doorlopende evaluatie van ons imago. Dit met het oog op volgend seizoen. De volledige identiteit van Vodafone McLaren Mercedes zal worden onthuld tijdens de perspresentatie van het team, half januari in Valencia.”

Hier voegt de zegsvrouw met nadruk aan toe dat er tijdens de test in Jerez geen sprake is geweest van een shoot-out voor het tweede stoeltje tussen De la Rosa en Hamilton."

Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Super Aguri heeft Davidson bevestigd als tweede rijder naast Sato.

Zo blijven er steeds minder stoeltjes over en wordt de line-up steeds voller :)

20. JeePee

JeePee Guest

Jep, en de la Rosa blijft bij Mclaren (als 3de of 2de rijder) dus die is ook out of the picture bij Spyker.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina